LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gullepenat
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door gullepenat »

Het lijkt wel of iedereen opgetrommeld is die wat met het park te maken heeft, om iedereen te vertellen hoe goed het park is en hoe slecht het programma.

Ik vind dat 40 min. beelden meer zeggen dan al die rare reacties van mensen die zogenaamd verstand hebben van het N.O.P.

Ik hoop dat mijn vogel daar nog goed zit al heb zo mijn twijfels sinds vanavond, want dat standaard verhaal wat ik ook altijd hoor als ik bel!!!

Groet iemand die om zeer grondige redenen zijn roodstaart daar heeft moeten achterlaten.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

ik denk dat jij en paar andere enige zijn die dat door hebben,
mensen denken het allemaal beter te weten,
ik kom uit geldrop en daar kennen ze hem allemaal , ze hebben um daar regelmatig vroeger opgepakt voor handel in papagaaien en verwaarlozing,
het gaat bij hem om het geld . mensen moeten/willen doneren der is geen geld genoeg
maar wel genoeg om toekans te gaan kweken in suriname dat betale alle donateurs ,geen geld moeten donateurs werven waar komt die tropische hal vandaan of roofvogels enuitheemse dieren nop word zoetjes aan gewone dierentuin en tony vertrekt naar suriname waar die lekker leeft van donateuren geld ,
en de rest word doek voor ogen gehouden vind hij wel goed dat ze um allemaal steunen, die kinderen van 15 / hooguit 18 jaar die gratis werken die steunen um wel wat weten die nou

harold1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 22:09

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door harold1 »

Zoals je nu al kunt lezen heeft de uitzending van Radar een totaal verkeerd beeld van het NOP de wereld in gestuurd. Radar bedankt. Waarom geen cameraploeg door het hele park en door de tropenhal??? Waarom Dhr. van Meegen niet laten uitspreken en nog even een shot op het laatst waarin Dhr van Meegen zegt ook kinderen gaan dood. Dit is helemaal totaal verknipt. een onderbouwde uitspraak die zo verknipt is dat het zo wel heel lullig op TV overkomt. Radar, jullie maken iets kapot zonder te weten hoe het er echt aan toe gaat, jullie intervieuwen mensen die al jarenlang proberen het NOP ten gronde te brengen, jullie intervieuwen een oud medewerker maar doen geen navraag waarom het een oud medewerker is. Ik denk dat het nu tijd is om de Raad voor de journelastiek in te schakelen om te onderzoeken of Radar dit op deze manier wel "mag" uitzenden. In Nederland heb je nog altijd het recht op Hoor en wederhoor, en uit het wederhoor moet je niet uitknippen hetgeen voor het programma niet uitkomt. Radar moet maar eens goed worden aangepakt. Voor hen gaat er niets boven de kijkcijfers. Het kamerlid van het CDA was te positief over het NOP en werdt al snel de mond gesnoerd. Hoeveel mensen hebben er nu een verkeerd beeld van het NOP gekregen. Mensen die alles geloven wat er in de krant staat en op televisie en radio getoond en gezegd wordt. Ik ken het NOP heel goed en geloof niet dat de getoonde foto van 30 dode vogels daar gemaakt is. N.a.v. de uitzending komen er nu ook negatieve meldingen op dit forum, waarom, omdat de mensen aannemen dat Radar een goed onderzoek heeft gedaan en dat wat ze zien en horen ook daadwerkelijk zo is. Voor mij komt de redactie van Radar niet eens in aanmerking voor de "koude douche", zelfs dat is veel te veel eer voor hen. Belachelijk dat dit in Nederland mogelijk is. Ik ben ervoor om te onderzoeken of dat mens uit Engeland en die "Jan H" niet juridisch kunnen worden aangepakt voor smaad en ervoor zorgen dat de heer "Jan H" tenminste aan een grondig onderzoek wordt onderworpen. Ik hoor graag wie deze mening met mij deelt, mijn mail adres is [email protected]

Harold

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

@picolientje klopt compleet ik was zelf 16 ik had geen flauw benul en geloofde veel maar op een gegeven moment zag ik ook wat er gebeurden

wimkeher
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:09

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door wimkeher »

Naar aanleiding van de uitzending over N.O.P. wil ik vragen hoe ik aan een eerlijk antwoord kan krijgen hoe het met mijn papagaai is die ik 18 december 2006 heb weggebracht om hem een beter leven te geven zijn nummer is 12603.
met vriendelijke groeten Wimke

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Beste heer Lubbers, Ik zie in uw quote dat het NOP illegaal handelt met een belgische handelaar, echter ontbreekt hierbij bewijs en beargumentatie. Ik vind dat een beetje onfatsoenlijk, echter kan het er ook op duiden dat uw denknivo onder de maat is, want een beschuldiging dient gedegen onderbouwd te worden, of ben ik gek? Zeer teleurstellend, ik vraag mij ernstig af of u alles wel helemaal snapt.

kelvin40
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:04

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelvin40 »

Ik heb mijn papegaai Jacob in november 2006 naar het N.O.P in Veldhoven gebracht.
In juni 2007 heb ik hem nog bezocht hij zag er in mijn ogen toen goed uit ,hij zat met nog een stuk of 8 papegaaien in een voilliere.
In september 2007 kreeg ik een brief dat hij helaas overleden was aan de papegaaienziekte, dat vond ik wel vreemd want bij binnenkomst worden alle papegaaien toch onderzocht en gaan een week of 6 in quarantaine,hoe heeft hij die ziekte dan gekregen?Er stond ook nog in die brief dat er gelukkig geen andere papegaaien besmet waren.(maar de papegaaienziekte is toch heel besmettelijk)!
Schrok erg van de uitzending en heb spijt dat ik Jacob daar heen heb gebracht!
afz.bianca van den Kerkhof Velserbroek

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

een envenemente buro dat juridisch onderzoek wil gaan doen zegt genoeg ben jij nu de clown van nop
mensen kinderen open jullie ogen en kijk in je hart ben eerlijk en vertel wat je ziet als buiten staanders dat allemaal zien moeten jullie dat toch ook zien
kijk in je hart en ben eerlijk
of betaald hij jullie voor 1 keer om hem hier op te hemelen op dit forum
zo komt het wel over, zo fel als jullie allemaal doen

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

door omstandigheden aangepast blijf doorgaan en er zal aangifte gedaan worden
Laatst gewijzigd door a.lubbers op 12 jan 2009 22:53, 2 keer totaal gewijzigd.

ineke klunder
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:45

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door ineke klunder »

Ook wij hebben onze papagaai lang geleden naar Veldhoven gebracht. Wij horen steeds dat het goed met haar gaat en dat ze in een bepaald hok zou zitten. We zien haar echter nooit (is ook moeilijk tussen zoveel andere kakatoes) . Hoe komen we erachter of ze nog leeft? Ze is gechipt en nwe hebben de chipcode.
Groeten Ineke Klunder

jck
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jck »

Wat een flauwekul...
hoe wille ze een goede organisatie in het verkeerde daglicht zetten..
de beesten worden goed verzogt en ja kan hij er iets aan doen dat hij oude of inbeslag genomen dieren binne krijgt die ziek zijn of oud zijn .
en dat ze niks te ete krijgen is nog een grotere fauwekul ze kunnen er van alles kopen en krijgen voor de beesten die krijgen genoeg als ze al niet ver gemest worden door het publiek...En ze hebben er zelf een eige dierearts voor de beesten maar dat hoor je ook niet..
en niet alle vrijwilgers zie je dat het vrijwilgers zijn hebben gewoon eige klere aan maar dat vertelle ze ook niet ..
ik ben voor het nop en supertrots op ze.
dat ze iets anders zoeken wat wel waar en erg is .
en die foto´s ***** ze zoeken gewoon van allles om alles in slecht daglicht te stellen radar komt nooit iets met iets positiefs bijna niemand doet geef tocch eens een comblimentje maar nee dat is te veel gevraag of niet.... schei toch uit met die flauwekul.
nop ga zo door dit is het leukste en mooiste park en betaalbaar...

gullepenat
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door gullepenat »

@piccolientje

Dat zou ik ook willen weten?

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Helemaal mee eens. Er zou inderdaad onderzoek moeten komen naar het handelen van radar! Deze uitzending is schandalig en ik merk eveneens op dat het positieve geluid van de gast van het CDA in de studio snel werd onderbroken omdat dit niet geluid was dat Antoinette wilde horen,

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Waarom kunnen particulieren geen papegaaien ( na zorgvuldig geschreend te worden) adopteren?

Angeliekje
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:51

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Angeliekje »

Ik heb mij inderdaad net aangemeld hier op het forum!
en kwa trouwe bezoekster van het park vind ik het allemaal een beetje erg zielig wat hier gebeurd!!
Als je het park bezoekt lijkt hier helemaal niks mis mee (Woon er zelf echter maar 15km vanaf)!
en er word elke keer netjes uit gebouwd zoals bij de pinguis etc..
Mensen moeten eerst na ga denken voordat ze eerst dingen gaan beschuldigen, voordat je het weet gaat er een park failliet met vele dieren! Waar moeten deze dadelijk terrecht als dit heel het zaakje de NOB de das om heeft gedaan?!

En denk dat we met zn alle gewoon het onderzoek moeten afwachten voordat we verder dingen gaan uitsluiten en iedereen de schuld gaan geven!

albert-albert

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door albert-albert »

go
Laatst gewijzigd door albert-albert op 17 okt 2009 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

Helaas kunnen wij als mens drager zijn van de papegaaienziekte op die manier kan een papegaai in de opvang besmet worden.....

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Nogmaals waar is het bewijs en de beargumentatie. Dat deze persoon uw werkgever is of is geweest zegt meer over u en uw voorkeur voor bepaalde werkgevers dan dat het illegale handel bewijst. Nogmaals beschuldigingen moeten worden onderbouwd met bewijslast! Zo werkt dat namelijk gelukkig in een democratische rechtstaat.

arduinna
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door arduinna »

Op deze wijze wilde ik nog eenmaal de aandacht vestigen op het feit dat als mensen geen exotische dieren als huisdier zouden nemen, er ook niet zoveel dieren in de problemen zouden komen! Wie de schoen past...

albert-albert

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door albert-albert »

go
Laatst gewijzigd door albert-albert op 17 okt 2009 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten