Ik heb het volgende meegemaakt:mar42
De plaats mag ook gewoon vermeld worden. De krant zet ook de woonplaats van de dader in de krant.
Een gebruiker maakt op een heel ander forum een nick aan en geeft daar een gefingeerde woonplaats aan, bijvoorbeeld Haaksbergen, terwijl iedereen weet dat die plaatsnaam niet klopt. Met dat profiel wandelt hij overal op forums.
Iemand citeert een bericht met het complete profiel, nick plus Haaksbergen op een ander forum.
Gaat die persoon klagen bij de host van dat forum dat die plaatsnaam Haaksbergen uniek naar dat profiel verwijst en dat iedereen weet dat hij achter dat profiel zit, dus dat de webmaster in overtreding is wegens privacyschending. Te belachelijk voor woorden, want nick en plaatsnaam zijn beide gefingeerd.
Om geen gedoe te hebben met die gebruiker en de host zet je daar dan een filter op tot H. Blijkt die persoon in een plaats met H. te wonen dus weer problemen, nee dan maak je van Haaksbergen maar Ha. en eist dat die gebruiker verder zijn kop houdt.
(op een nette manier).
Je denkt toch niet dat die gebruiker de klacht rechtstreeks bij de webmaster doet, nee dat gaat gelijk naar de host en eist dat het forum onmiddellijk uit de lucht gaat wegens stelselmatige privacyschendingen, het plaatsen van de nicknaam en elders Haaksbergen.
Heb je het ergens over Amsterdam. Maakt die gebruiker ergens een profiel aan met Amsterdam als omschrijving, nadat bijvoorbeeld in mijn forum dat Amsterdam is genoemd.
Gaat diezelfde gebruiker weer klagen dat Amsterdam moet verdwijnen om dezelfde reden.
Dat die persoon honderden pagina's smaadschrift en privacyschending overal op internet heeft geplaatst moet je maar vergeten voor het gemak.
Deze zelfde gebruiker gaat op allerlei sites van rechtbankjournalist en dergelijke vragen wat de regels zijn en is intens tevreden als er wordt gesuggereerd dat iets in gevallen zou kunnen verwijzen naar een individu dus dat de veilige kant is ook plaatsnamen, nicks en namen van forums geen van alle te gebruiken.
Dan zou je dus geen enkele discussie kunnen voeren, want men wil immers al niet dat je echte namen gebruikt.
Door zo uitgebreid bij rechtbankjournalisten forums en dergelijke zo duidelijk de regels te vragen weet deze persoon heel erg goed dat hij alle wetten stelselmatig overtreedt en mensen belaagt.
Op die rechtbankjournalisten sites vertelt hij zijn verhaal, en dan uiteraard precies omgekeerd, alsof hij steeds dingen moet aanpassen en het slachtoffer is van vreselijke belaging.
Voelt zich oppermachtig door te blijven zeuren en stoken en zijn zin te krijgen omdat mensen af en toe dan maar iets veranderen omwille van de lieve vrede.
Ja de groeten, hoe ver kan dit spel doorgaan om je forum onleesbaar te maken?
Stel het is Jan Klassen uit Haarlem, (uit mijn eerdere voorbeeld), met de nick Katrijn, Maar die gebruiker maakt er de gewoonte van zelf stelselmatig de volledige echte namen van anderen in berichten te verwerken:
In het eerste bericht J.K. uit Haarlem, in een ander meneer Klaassen, in een ander Jan, en zo met alle bekende gegevens. Die denkt dat wij achterlijk zijn en die indiscreties laten staan.
Je kan er steeds achteraan rennen, filters maken die namen automatisch omzetten tot die nick Katrijn bijvoorbeeld, persoon bannen op IP die dan vervolgens per proxy terugkomt, overal gilt over de slechte webmaster die de brutaliteit heeft te bannen, en je werk onmogelijk maakt, net zolang tot de host of je zelf de knoppen omdraait om van die **** af te zijn. En weer postings neerzet volgens hetzelfde spelletje en gaat gillen als er even een plaatsnaam blijft staan.
Leuk hoor die filters te moeten instellen, want heb je het over een evenement in een plaatsnaam dan is het ook onleesbaar voor je forumbezoekers.
Ik zou ook kiezen voor volledige plaatsnamen gewoon te handhaven, maar dan moet je niet op een forum zitten waar de host de wetten anders interpreteert om aan de veilige kant te blijven.
De host wil niet meewerken om proxies te blokkeren op host niveau omdat dit tegen de wet zou zijn. (?)
Ik geef je helemaal gelijk dat plaatsnamen gewoon moeten kunnen blijven staan. Maar mijn host heeft geraagd dan maar mee te werken omdat die dagelijks tig klaagbrieven krijgt van die persoon.