LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:ik heb de kennel gratis erbij , in verband met misbruik van weekends DA's

geen idee wie dat van 1 euro dan neer had gezet.
Hoe bedoel je dat Ciske ivm misbruik van weekends dierenartsen ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dedierenarts schreef:
En de persoon die de jaarlijkse vaccinatie zo duur vond omdat het vaccin maar 1 euro inkoop is heeft het niet helemaal goed begrepen. Die injectie is niet het enige waar het om draait. Zo'n prik zetten kan iedereen, dat stelt niets voor. Waar het om gaat is dat je het huisdier van te voren van neus tot staart nakijkt, problemen opspoort en onder de aandacht brengt of bekende problemen in de gaten houdt. De tijd en expertise die het kost om dat goed te doen, dat is waar je voor betaalt. En ook hier geld weer: ben je niet tevreden met de kosten in verhouding tot de geleverde diensten ga dan gerust verder kijken.



Maarten
Weet je nog dierenarts wie dat geschreven heeft dat het vaccin 1 euro zou kosten ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

het is wel eens voorgekomen dat iemand gevallen was, een oud persoontje en die dan de hond naar de kennel moest doen.

geen kennelspuit gehad en dan rekenen ze 50 euro alleen voor de kennelspuit ,dat wil mijn DA voorkomen dus zit die jaarlijks bij de cocktail mijn hond krijg 2 spuiten voor 32 euro.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:het is wel eens voorgekomen dat iemand gevallen was, een oud persoontje en die dan de hond naar de kennel moest doen.

geen kennelspuit gehad en dan rekenen ze 50 euro alleen voor de kennelspuit ,dat wil mijn DA voorkomen dus zit die jaarlijks bij de cocktail mijn hond krijg 2 spuiten voor 32 euro.
Raar want de kennelkuch moet juist zoveel tijd vantevoren gegeven zijn, sinds 2 jaar krijgen die van ons de neusspray omdat gebleken was (volgens onze dierenarts) dat het vaccin niet het hele jaar werkte, maar het vaccin moest zoveel weken vantevoren gegeven zijn voor de kennel hoor, anders komen ze echt het pension niet in waar die van ons heen gaan.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik heb geschreven dat een vaccin niet meer dan een euro kost. Dat heb ik overigens vernomen van veterinaire studenten. Ik ga ervan uit dat die precies weten wat dat kost. Overigens bevestigde een van de dierenartsen dit zelf maar probeerde het te vergoeilijken door een uitgebreide jaarlijkse controle hieraan te koppelen.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boertje van buuten schreef:Ik heb geschreven dat een vaccin niet meer dan een euro kost. Dat heb ik overigens vernomen van veterinaire studenten. Ik ga ervan uit dat die precies weten wat dat kost. Overigens bevestigde een van de dierenartsen dit zelf maar probeerde het te vergoeilijken door een uitgebreide jaarlijkse controle hieraan te koppelen.......
Geen idee, je kan best gelijk hebben.
Haha die uitgebreide controle van 5 minuten incl. spuit geven. :P
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 22 mei 2011 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
Raar want de kennelkuch moet juist zoveel tijd vantevoren gegeven zijn, sinds 2 jaar krijgen die van ons de neusspray omdat gebleken was (volgens onze dierenarts) dat het vaccin niet het hele jaar werkte, maar het vaccin moest zoveel weken vantevoren gegeven zijn voor de kennel hoor, anders komen ze echt het pension niet in waar die van ons heen gaan.
ik heb geen idee of het nog werkt, ik doe mijn hond nooit naar de kennel, maar als het plots nodig is moet die toch een spuit daarvoor hebben, ik ga er ook niet vanuit dat mijn DA dat zelf betaalt hoor, zal wel in de prijs zitten:-)

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik ga ervan uit dat die studentes niet uit hun nek kletsen. Ze spraken er zelf schande van. Kost helemaal niets zeiden ze. Zij kunnen dit als studenten inkopen bij de apotheek van het vet. ziekenhuis omdat zij student zijn en hoeven dus geen consult te betalen. Dan kost zo een vaccin niets werd mij verzekerd. De dierenartsen kloppen gewoon zo veel geld uit je zak voor dat zogenaamde onderzoek: even in oortjes, kijken, gewicht, en hartje en longen beluisteren van het dier. Dat kost dus geld. Je moet al een consult betalen voor helemaal niets doen gemiddeld denk ik 35, 00 euro. Daar komt dan het vaccin bij met nog een stukje winst. Lekker makkelijk geld verdienen heet dat wat mij betreft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nou uiteindelijk moet ik heel eerlijk zijn boeit het mij totaal niet wat het kost, mijn honden worden goed verzorgd, hebben ze medische hulp nodig dan krijgen ze dat ongeacht wat het ook kost.

Ik heb om die dieren gevraagd, die dieren hebben niet om mij gevraagd.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door glith »

2 puppy,s laten enten incl wormen kuurtje 17,50 in euro per stuk dus voor 35 twee voor de prijs van 1 :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

glith schreef:2 puppy,s laten enten incl wormen kuurtje 17,50 in euro per stuk dus voor 35 twee voor de prijs van 1 :D
dat is een koopje , je ziet het kan :D

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

Nogmaals, los van het kostenplaatje hebben de notoire klagers hier geen flauw idee waar ze over praten. Als je je informatie van studenten diergeneeskunde haalt dan zegt dat genoeg. Je roept dat de kwaliteit hetzelfde is terwijl je dat absoluut niet in kunt schatten. Het enige wat je ziet is dat er een prikje in gaat.

Wat wel duidelijk is is dat er voor ons als beroepsgroep nog wel werk aan de winkel is om het kostenplaatje beter inzichtelijk te maken voor de clienten.

Ik ga hier verder geen tijd aan verspillen. Diegenen die een onderbouwde discussie willen voeren zijn van harte welkom en mogen me altijd iets vragen. De klagers die alleen maar kunnen roepen schande en te duur zonder dat op enige wijze te onderbouwen en zonder enige kennis over bedrijfsvoering in het algemeen en die van de dierenarts in het bijzonder moeten dat vooral blijven doen.

Inkoopsprijs voor de jaarlijkse cocktail is trouwens ongeveer 4 euro. Andere vaccins zoals rabies en kennelhoest zijn wat duurder.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door ciske »

dedierenarts schreef:


Inkoopsprijs voor de jaarlijkse cocktail is trouwens ongeveer 4 euro. Andere vaccins zoals rabies en kennelhoest zijn wat duurder.

dus toch zo goedkoop dan snap ik niet waarom het consult zo duur moet zijn.

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

ciske schreef:
dedierenarts schreef:


Inkoopsprijs voor de jaarlijkse cocktail is trouwens ongeveer 4 euro. Andere vaccins zoals rabies en kennelhoest zijn wat duurder.

dus toch zo goedkoop dan snap ik niet waarom het consult zo duur moet zijn.
Staat al eerder in het topic vermeld, maar ik wil het nog wel een keer voor je noemen hoor. De kracht van onderwijs zit hem namelijk in de herhaling.

Eerst moet het vaccin besteld worden door de assistente. Vervolgens wordt het afgeleverd, uitgepakt en opgeslagen. Dan komt de dierenarts die 10 tot 15 minuten van zijn of haar tijd uittrekt om jou te woord te staan en je huisdier na te kijken en te behandelen. Vervolgens is er nog een spuit met naald nodig en moet het gebruikte materiaal op de juiste mannier afgevoerd worden. Tot slot vult de assistente het boekje in en rekent met je af. Al met al zijn er dus al 2 mensen bij elkaar zo'n 12 tot 17 minuten bezig voor dat ene vaccin. Daarnaast heb je de overhead kosten voor je bedrijfsvoering en moet er winst gemaakt worden zodat je kunt blijven investeren in je bedrijf.

Die overhead kosten zijn erg variabel afhankelijk van waar je woont en de apparatuur en expertise die je in huis hebt, maar zijn er wel altijd.

Als een dierenarts voor 17 euro een pup vaccineert, waarbij je al 4 euro kwijt bent voor het vaccin, blijft er 13 euro over. Je vaste lasten zijn min of meer constant en wil je dan nog iets voor jezelf overhouden kan dat alleen als je zo min mogelijk tijd per patient kwijt bent. Dit komt naar mijn mening de kwaliteit van je geleverde zorg niet ten goede. Zeker niet bij de enting van een pup waar vaak ook een stukje voorlichting en preventie bij komt kijken, en dan helemaal bij bepaalde rassen zoals de dwerg- en reuzerassen.

Ik zou zelf nooit op deze manier mijn werk willen of kunnen doen. Ik wil kwaliteit leveren, zowel in service als in geleverde zorg. Daar hangt dan een hoger prijskaartje aan maar de prijs kwaliteit verhouding kan toch beter zijn. Het bijkomend voordeel is dat ik gemotiveerde eigenaren overhoud die bewust kiezen voor deze kwaliteit en ik zeurpieten zoals sommigen in dit topic, die alleen naar de prijs kijken en nergens anders naar, niet vaak tegenkom.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Nu suggereer jij dat da die eea tegen een redelijke prijs leveren, hun werk kwalitatief niet juist afleveren? Dat is pas zeuren. Als een da het voor de helft van de prijs kan, zegt dat voldoende. Heeft niets met kwaliteit te maken. Een injectie geven en oortjes inspecteren dat kan iedereen. Misschien bedoelde de studentes geen cocktail of zo? Het laat wel zien dat je heel collegiaal bent, je hebt duidelijk geen hoge pet op van je aankomstige collegae. Moet je trouwens niet aan het werk zijn in je praktijk of doe je dit tussen hond en kat door? Breng je het dan ook in rekening aan deze klanten die drie minuten typen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach dierenarts, doe geen moeite. Ze willen het gewoon niet begrijpen.

Ik zou tegen ze zeggen, bestel dan gewoon dat vaccin en een spuit en doe het lekker zelf...

En als er iets met je dier is, zijn poot gebroken heeft of zo, dan vinden ze het blijkbaar ook prima om twee weken te moeten wachten voordat er plek is in de agenda. Want stel je voor dat er tijd ingepland moet worden voor noodgevallen en die tijd ook doorberekend zou worden aan de klanten. Dus er is geen tijd ingeruimd om je even tussendoor te behandelen. En gebeurt er iets in het weekend? Pech gehad, wacht maar tot maandag. Dan kun je maandag bellen om een afspraak te maken. Spreek maar in in het antwoordapparaat wanneer je kunt; een assistente die de telefoon opneemt kost immers ook veel te veel geld. Dan belt de dierenarts wel een keer terug. Natuurlijk wordt die tijd wel per minuut aan je doorberekend.

Ik vraag me af of dit de zelfde mensen die zich erover beklagen dat ze bij de benzinepomp een euro moeten betalen voor een Mars of halve liter spa, terwijl ze in de supermarkt (in een grote verpakking) 30 of 40 ct kosten. Of die steen en been klagen als ze bij een ijskraampje 2 euro voor een Magnum moeten betalen, die in de supermarkt 70 ct kost.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Dat zijn jouw woorden en suggestieve gedachten. Je naam (kweenie) is in ieder geval veelzeggend................... :

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door glith »

Dus "dierenarts" jij beweerd dat mijn dierenarts geen goed werk levert omdat ie vele malen goedkoper is :lol: :lol: :lol: nee deze man hoeft niet zo nodig een vette bankrekening

dedierenarts
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 15:05

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door dedierenarts »

boertje van buuten schreef:Nu suggereer jij dat da die eea tegen een redelijke prijs leveren, hun werk kwalitatief niet juist afleveren? Dat is pas zeuren. Als een da het voor de helft van de prijs kan, zegt dat voldoende. Heeft niets met kwaliteit te maken. Een injectie geven en oortjes inspecteren dat kan iedereen. Misschien bedoelde de studentes geen cocktail of zo? Het laat wel zien dat je heel collegiaal bent, je hebt duidelijk geen hoge pet op van je aankomstige collegae. Moet je trouwens niet aan het werk zijn in je praktijk of doe je dit tussen hond en kat door? Breng je het dan ook in rekening aan deze klanten die drie minuten typen?
Ik zeg alleen maar dat de kosten gedekt moeten worden en dat daar met een tarief van 17 euro niet veel van over blijft. Vandaar dat je moet zoeken naar een dierenarts die zulke lage tarieven heeft.

Ik suggereer dat ik zelf student ben geweest en dat de universiteit geenszins representatief is voor de dierenartsen praktijken in den lande.

Je betaalt de dierenarts omdat deze iets kan wat jij NIET kan en waarvan de wetgever vindt dat je een van de zwaardere opleidingen in NL moet hebben gevolgd om het uberhaupt te mogen doen.

Omdat ik vandaag tot 20:00 uur werk begin ik iets later zodat ik met mijn kindjes kan lunchen omdat ik er vanavond niet ben met het avond eten en om ze mee in bed te leggen.

Jouw suggesties raken kant nog wal.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tarieven,behandeling en facturering van dierenartsen !!

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Dan nog zijn de grote prijsverschillen niet verklaard!

Ik kan iets dat jij niet kan en zo kunnen we allemaal wat.....Een schoonmaker is voor mij net zo belangrijk als iemand die de universiteit heeft doorlopen hoor. Ieder zijn vak.

Gesloten