LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En dan nu hoe het echt zit
Re: En dan nu hoe het echt zit
Het zou mij sowieso al verbazen als onze betweter zelf ook maar iets van economie afweet. Kennelijk weet hij het verschil tussen werk en vakantie al niet eens. En blijkbaar weet hij ook al niet wat een studie is.
Ennum Gast, wat kan er in godesnaam verkeerd zijn aan plastic bakjes???? Niet veel lijkt mij. Daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de verkoopmethode.
Econometrist, hij is wel een betweter, jammer alleen dat ie er nix van snapt he... Affijn, ik ben naar Frankrijk, met 6 vrienden die ik niet heb volgens de MLM-clan hier. Ach ja. Als ik maar bet(er) weet
Ennum Gast, wat kan er in godesnaam verkeerd zijn aan plastic bakjes???? Niet veel lijkt mij. Daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de verkoopmethode.
Econometrist, hij is wel een betweter, jammer alleen dat ie er nix van snapt he... Affijn, ik ben naar Frankrijk, met 6 vrienden die ik niet heb volgens de MLM-clan hier. Ach ja. Als ik maar bet(er) weet
BTW ik ben geen studente, maar student. Dus voor de meer intelligente lezers hier: ja, ik ben nog homo ook. Dat betekent zeker dat ik er sowieso helemaal nix vanaf kan weten? Zucht.
Gutgutgut, het olijke tweetal komt weer met tal van aannames en vervallen meteen weer in hun sterkste argumentatie: aanvallen op intelligentie.
Tuurlijk weet ik wel wat een econometrist is en ook had ik wel door dat student de wereld door een roze bril bekijkt. Mijn tactiek werkt perfect: Hap, hap, hap, gingen ze beiden.
Vreemd gevoel he, om aangevallen te worden op je persoon en niet op je argumenten?!
Ik ben bang dat jullie dat in de toekomst wel vaker zal overkomen; daarom koos ik ook bewust de naam 'betweter'; dat slaat meer op jullie dan op mij. Tipje: Jullie reacties over anderen zegt meer over jullie eigen persoonlijke frustraties dan over de anderen hoor. En als je niet oppast ontdek je straks, als je eenmaal volwassen bent, dat de wereld heel anders in elkaar zit dan je dacht. Als je nu star in de wereld staat, is dat dan heel moeilijk te accepteren. Om even op jullie intelligentie niveau te vertalen (grapje): Midlifecrises, here I come!
Dus kinderen: grow up and smell the roses.
En nogmaals: een prettige vacantie in Frankrijk toegewenst aan student26. Voor het geval je het niet snapte: Voor mij is elke dag vakantie. In plaats van een dag vrij nemen, neem ik af en toe een dagje werk. Rara, hoe kan dat.
Tuurlijk weet ik wel wat een econometrist is en ook had ik wel door dat student de wereld door een roze bril bekijkt. Mijn tactiek werkt perfect: Hap, hap, hap, gingen ze beiden.
Vreemd gevoel he, om aangevallen te worden op je persoon en niet op je argumenten?!
Ik ben bang dat jullie dat in de toekomst wel vaker zal overkomen; daarom koos ik ook bewust de naam 'betweter'; dat slaat meer op jullie dan op mij. Tipje: Jullie reacties over anderen zegt meer over jullie eigen persoonlijke frustraties dan over de anderen hoor. En als je niet oppast ontdek je straks, als je eenmaal volwassen bent, dat de wereld heel anders in elkaar zit dan je dacht. Als je nu star in de wereld staat, is dat dan heel moeilijk te accepteren. Om even op jullie intelligentie niveau te vertalen (grapje): Midlifecrises, here I come!
Dus kinderen: grow up and smell the roses.
En nogmaals: een prettige vacantie in Frankrijk toegewenst aan student26. Voor het geval je het niet snapte: Voor mij is elke dag vakantie. In plaats van een dag vrij nemen, neem ik af en toe een dagje werk. Rara, hoe kan dat.
Laat je niet naaien door je vakantievrienden, student!
bb
bb
Vrijdagmiddag en ik heb nog twee uur te gaan op dat vreselijke werk bij mijn baas! Gelukkig zit ik binnen en hoef niet langs de deuren te leuren want het regent flink.
Zo af en toe loop ik deze en andere sites af over MLM en piramides. Ik lig echt in een deuk vanwege de simpelheid en doorzichtigheid maar zeker de voorspelbaarheid van de mlm-promotors. Ik moest laatst eens denken aan een voorval van een aantal jaren geleden.
Mijn echtgenoot zat op een vereniging en een van de leden had een handel! Werd je slapend rijk mee. Mijn man kwam thuis met de informatie: voor Hfl. 900,-- kon je een website kopen en die mocht je dan een half jaar gebruiken??? (praat al over 8 jaar geleden). Maar als je 5 mensen vond die instapten die weer vijf mensen vonden.... etc.
Mijn eerste reactie: wat een suckel, dat is een piramide. De genoemde persoon had zich op drie!! zgn websides ingekocht. Nooooooiiit meer wat van gehoord, wel 2.700 gulden lichter.
Bovenstaande is in principe precies hetzelfde wat nu gebeurt; er wordt zgn. iets verkocht waar eigenlijk helemaal geen handel voor of interesse voor is.
Ik kan mij goed voorstellen als je je realiseert dat je erin gestapt bent, met alle geweld van je af bijt om maar niet te hoeven erkennen dat het gewoon OPLICHTERIJ is, en niets meer of minder en je wanhopig probeert om nog iets van je geld terug te krijgen.
Ik ben het eens met velen: het hele MLM/piramidegebeuren is gebasseerd op 3 diepe en zeer menselijke eigenschappen (die eigenlijk een beetje ongewenst zijn)
1. hebzucht
2. er niets voor hoeven te doen
3. het geloof in sprookjes en mythen
Ik wens econometrist en student 26 veel succes bij hun kruistocht.
Zo af en toe loop ik deze en andere sites af over MLM en piramides. Ik lig echt in een deuk vanwege de simpelheid en doorzichtigheid maar zeker de voorspelbaarheid van de mlm-promotors. Ik moest laatst eens denken aan een voorval van een aantal jaren geleden.
Mijn echtgenoot zat op een vereniging en een van de leden had een handel! Werd je slapend rijk mee. Mijn man kwam thuis met de informatie: voor Hfl. 900,-- kon je een website kopen en die mocht je dan een half jaar gebruiken??? (praat al over 8 jaar geleden). Maar als je 5 mensen vond die instapten die weer vijf mensen vonden.... etc.
Mijn eerste reactie: wat een suckel, dat is een piramide. De genoemde persoon had zich op drie!! zgn websides ingekocht. Nooooooiiit meer wat van gehoord, wel 2.700 gulden lichter.
Bovenstaande is in principe precies hetzelfde wat nu gebeurt; er wordt zgn. iets verkocht waar eigenlijk helemaal geen handel voor of interesse voor is.
Ik kan mij goed voorstellen als je je realiseert dat je erin gestapt bent, met alle geweld van je af bijt om maar niet te hoeven erkennen dat het gewoon OPLICHTERIJ is, en niets meer of minder en je wanhopig probeert om nog iets van je geld terug te krijgen.
Ik ben het eens met velen: het hele MLM/piramidegebeuren is gebasseerd op 3 diepe en zeer menselijke eigenschappen (die eigenlijk een beetje ongewenst zijn)
1. hebzucht
2. er niets voor hoeven te doen
3. het geloof in sprookjes en mythen
Ik wens econometrist en student 26 veel succes bij hun kruistocht.
Je eerste instinctmatige reactie 'het is een piramide' was 90% correct. Het is een piramidesSPEL en dat is wat anders dan een piramide. Voor de rest weet je, net als een aantal anderen hier, niet waar je over praat. Piramidespelen en MLM hebben niets, maar dan ook NIETS met elkaar te maken, behalve dat de organisatoren van piramideSPELEN hun constructies vaak -ten onrechte- MLM noemen.
Ach, de domheid van de mensheid: geen wonder dat veel mensen in piramidespelen trappen. Je hebt helemaal gelijk dat dat komt door hebzucht. En tja, dan willen ze dat zelf niet toegeven, dus noemen ze het maar MLM en oplichterij. Het eigen aandeel in het bedrog van piramidespelen word gemakshalve maar vergeten!!
Ach, de domheid van de mensheid: geen wonder dat veel mensen in piramidespelen trappen. Je hebt helemaal gelijk dat dat komt door hebzucht. En tja, dan willen ze dat zelf niet toegeven, dus noemen ze het maar MLM en oplichterij. Het eigen aandeel in het bedrog van piramidespelen word gemakshalve maar vergeten!!
En daarom stap ik er dus niet in en zijn mijn opmerkingen in het andere draadje dus niet inhoudsloos!Het eigen aandeel in het bedrog van piramidespelen word gemakshalve maar vergeten!!
Ofwel: ik leef volgens het principe "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet! En al mijn commentaar is aldus gerechtvaardigd.
Grappig hoe je niet ingaat op mijn stelling dat piramidespelen en MLM iets totaal anders zijn. Maar ja, dat kan ook niet, want dan zou je of toegeven dat je fout zit, of toegeven dat je niet weet waar je het over hebt.
Ik denk dat jij weinig zicht hebt op hoeveel ik wel of niet weet. Je gaat er erg gemakkelijk van uit dat ik "fout zit" of iets "niet durf toe te geven". En waarom speel jij het toch telkens op de persoon; ik val jou toch niet aan? Alleen een ysteem waarin jij wel gelooft en ik niet.Maar ja, dat kan ook niet, want dan zou je of toegeven dat je fout zit, of toegeven dat je niet weet waar je het over hebt.
Je zit er totaal naast. Zowel MLM als de PyramideSPELEN zijn constructies waarbij mensen geld verdienen aan personen onder hen, in de vorm van een pyramide (teken het maar uit!) waarbij het onvermijdelijk is dat de boel vast loopt, met financieel gedupeerden als gevolg. En dit laatste is een volkomen OVEREENKOMST" tussen MLM en pyramideSPELEN. Alleen wordt MLM niet als spel gepresenteerd maar als serieuze business met goede producten. toch vreemd dat die goede producten nergens in de schappen liggen en dat er ook nergens tests van te lezen zijn......
Ik hoef niet veel over je te weten om te zien dat je weinig zicht deze zaken hebt, want je bewijst het zelf al:
a/ De wet maakt een heel duidelijk onderscheid tussen MLM en piramidespelen;
b/ het feit dat jij denkt dat je in MLM automatisch de pineut bent als je te laat instapt, toont al aan dat je totaal geen verstand van deze zaken hebt;
c/ Het feit dat jij denkt dat het enkel om producten gaat die niet in reguliere winkels te vinden zijn (douwe egberts heeft klaarblijkelijk geen koffie in normale winkels en ook Toyota is volgens jouw redenering niet in een reguliere winkel te vinden) en ook dat je niet weet dat het bij MLM niet alleen om producten maar ook vaak om diensten gaat, toont aan dat je slecht geinformeerd bent.
Tja, dan moet je jezelf wel slim noemen, want weinig anderen zullen het voor je doen.
a/ De wet maakt een heel duidelijk onderscheid tussen MLM en piramidespelen;
b/ het feit dat jij denkt dat je in MLM automatisch de pineut bent als je te laat instapt, toont al aan dat je totaal geen verstand van deze zaken hebt;
c/ Het feit dat jij denkt dat het enkel om producten gaat die niet in reguliere winkels te vinden zijn (douwe egberts heeft klaarblijkelijk geen koffie in normale winkels en ook Toyota is volgens jouw redenering niet in een reguliere winkel te vinden) en ook dat je niet weet dat het bij MLM niet alleen om producten maar ook vaak om diensten gaat, toont aan dat je slecht geinformeerd bent.
Tja, dan moet je jezelf wel slim noemen, want weinig anderen zullen het voor je doen.
En hier raken we elkaar weer kwijt. Want WEER speel je op de persoon om je gelijk te halen of indruk te maken.a/ De wet maakt een heel duidelijk onderscheid tussen MLM en piramidespelen;
a/ Neem ik van je aan; ik ben hier niet in thuis. Een aanwijzing zou handig zijn: welk artikel en waar kan ik het eventueel online vinden?
b/ nee, deze uitspraak baseer ik op vele gevallen uit de praktijk. Je verweert jezelf met een flauwe opmerking, erg zwak en niet volwassen. Laat nou eens zien waarop je je uitspraak baseert! Als je gelijk hebt kun je het van mij zo krijgen, maar dat weet je eigenlijk wel.
c/ ik heb nog nooit Herbalife of vergelijkbare producten in de winkels gezien. Je draait mijn redenering om en en legt mij woorden in de mond om je gelijk te halen. Dat Toyota en Douwe Egberts volgens jou in Azië via MLM worden verkocht (waar ik toch wel veel Toyotareclame zie; raar als het via MLM zo goed wordt verkocht), doet hier niet ter zake. Waarom ligt Douwe Egbert hier dan WEL in de schappen en staan hier WEL Toyota's in de showroom?
a/Moet ik je huiswerk voor je doen? Sorry hoor, ga maar naar een juridische website en typ piramidespel in of MLM
b/dat er vele gevallen in de praktijk zijn, betwist ik niet. Maar je was het zelf al met me eens in een ander draadje dat dat aan de mensen ligt die er in stappen, niet aan het concept MLM (net als bij het eigen baas zijn)
c/je stelde een vraag en je kreeg een antwoord. toevallig weet ik dat er veel gezondheidswinkels zijn waar herbalife verkocht wordt evenals de producten van forever living. Niet dat ik persoonlijk achter die producten sta, maar he, ik geloof ook niet in 90% van de werkingen die allerlei reguliere schoonheidsmiddeltjes claimen te hebben. Dus appels met appels en peren met peren...
Je vroeg om een antwoord en dat kreeg je. Dat dat antwoord je niet aanstaat en je daar op deze manier op reageert is flauw van jou, niet van mij. Het toont wel weer aan dat je gewoon een vers blik argumenten opentrekt om je gelijk te krijgen en dat je pas gelukkig bent als je denkt je gelijk gekregen te hebben.
b/dat er vele gevallen in de praktijk zijn, betwist ik niet. Maar je was het zelf al met me eens in een ander draadje dat dat aan de mensen ligt die er in stappen, niet aan het concept MLM (net als bij het eigen baas zijn)
c/je stelde een vraag en je kreeg een antwoord. toevallig weet ik dat er veel gezondheidswinkels zijn waar herbalife verkocht wordt evenals de producten van forever living. Niet dat ik persoonlijk achter die producten sta, maar he, ik geloof ook niet in 90% van de werkingen die allerlei reguliere schoonheidsmiddeltjes claimen te hebben. Dus appels met appels en peren met peren...
Je vroeg om een antwoord en dat kreeg je. Dat dat antwoord je niet aanstaat en je daar op deze manier op reageert is flauw van jou, niet van mij. Het toont wel weer aan dat je gewoon een vers blik argumenten opentrekt om je gelijk te krijgen en dat je pas gelukkig bent als je denkt je gelijk gekregen te hebben.
Prima. Je hebt gelijk. Ik ben dom. Ik weet niks. Ooohh hoe durf ik toch met je te discussieren, brutaal van me.
Waar staat je standbeeld? Kom ik je voeten kussen.
Waar staat je standbeeld? Kom ik je voeten kussen.
Ok. Tijd om te stoppen met kiekeboe spelen en de off-topic discussies. Blijkbaar weten de niet mlm-ers er te weinig van. Ok, fill in the blanks.
Concrete vragen aan de mlm-ers met betrekking tot de inkomenssituatie van de individuele deelnemer t.a.v. jouw produkt:
1. om wat voor type produkt/dienst gaat het
2. wat is de provisie per aangebrachte klant
3. wat is de provisie per aangebrachte verkoper
4. wat zijn de doorlopende inkomsten uit verkopen van de downline, per level
Geen verhalen als 'dat kan oplopen tot....' of iets dergelijks, plain facts graag. Zo kan je in het vervolg nooit meer de opmerking maken 'je weet er niks van' want dan komt dat doordat JIJ het niet goed verteld hebt. Ook geen reacties in de trant van 'kom maar naar een voorlichtingsavond' of 'geef je e-mail maar dan stuur ik je het beloningsplan'. Dit zijn vier simpele vragen waar onomwonden een helder antwoord op te formuleren moet zijn als je op dit forum nog serieus genomen wilt worden!
Concrete vragen aan de mlm-ers met betrekking tot de inkomenssituatie van de individuele deelnemer t.a.v. jouw produkt:
1. om wat voor type produkt/dienst gaat het
2. wat is de provisie per aangebrachte klant
3. wat is de provisie per aangebrachte verkoper
4. wat zijn de doorlopende inkomsten uit verkopen van de downline, per level
Geen verhalen als 'dat kan oplopen tot....' of iets dergelijks, plain facts graag. Zo kan je in het vervolg nooit meer de opmerking maken 'je weet er niks van' want dan komt dat doordat JIJ het niet goed verteld hebt. Ook geen reacties in de trant van 'kom maar naar een voorlichtingsavond' of 'geef je e-mail maar dan stuur ik je het beloningsplan'. Dit zijn vier simpele vragen waar onomwonden een helder antwoord op te formuleren moet zijn als je op dit forum nog serieus genomen wilt worden!
Mooi. Slim moet met argumenten komen en gaat meteen als een klein kind te keer.
Econometrist heeft het over dat de MLM'ers serieus genomen zullen worden als....blablabla.
Nee, mannekke, daar trap ik niet in: Die gegevens zijn je al een keer door een ander gegeven en toen bleek dat je daar niet met argumenten kon winnen begon je op achterbakse wijze die persoon onderuit te halen. Niet op het MLM concept, maar op prive details.
Ga jij eerst maar even een aantal gegevens ophoesten: Hoeveel uren werk jij in je IT baantje en hoeveel vang je daarvoor. Want jij wordt door niemand die deze discussie (voor zover je het een discussie van jouw kant kunt noemen) heeft gevolgd, nog serieus genomen.
Het zal duidelijk zijn: Veel van de anti-MLM'ers hier praten over zaken waar ze geen verstand van hebben (dat komt vaker voor) en waar ze ook niet de moeite voor willen nemen om zich in te verdiepen.
Wat dat betreft heb ik respect voor Slim: die geeft tenminste toe er weinig van te weten en zich er niet echt in te willen verdiepen.
Econometrist daarentegen pretendeert verstand van zaken te hebben, maar gaat, zodra blijkt dat hij de discussie verliest, over op persoonlijke aanvallen en mensen die dat doen, krijgen van mij alle respect die ze verdienen: Niets dus. Ik ga met dat soort slijm ook geen discussie aan, want een discussie die niet eerlijk gevoerd word is geen discussie.
Dat zal wel weer vertaald worden als een zwak argument: So be it!
Econometrist heeft het over dat de MLM'ers serieus genomen zullen worden als....blablabla.
Nee, mannekke, daar trap ik niet in: Die gegevens zijn je al een keer door een ander gegeven en toen bleek dat je daar niet met argumenten kon winnen begon je op achterbakse wijze die persoon onderuit te halen. Niet op het MLM concept, maar op prive details.
Ga jij eerst maar even een aantal gegevens ophoesten: Hoeveel uren werk jij in je IT baantje en hoeveel vang je daarvoor. Want jij wordt door niemand die deze discussie (voor zover je het een discussie van jouw kant kunt noemen) heeft gevolgd, nog serieus genomen.
Het zal duidelijk zijn: Veel van de anti-MLM'ers hier praten over zaken waar ze geen verstand van hebben (dat komt vaker voor) en waar ze ook niet de moeite voor willen nemen om zich in te verdiepen.
Wat dat betreft heb ik respect voor Slim: die geeft tenminste toe er weinig van te weten en zich er niet echt in te willen verdiepen.
Econometrist daarentegen pretendeert verstand van zaken te hebben, maar gaat, zodra blijkt dat hij de discussie verliest, over op persoonlijke aanvallen en mensen die dat doen, krijgen van mij alle respect die ze verdienen: Niets dus. Ik ga met dat soort slijm ook geen discussie aan, want een discussie die niet eerlijk gevoerd word is geen discussie.
Dat zal wel weer vertaald worden als een zwak argument: So be it!
Mooi. Slim moet met argumenten komen en gaat meteen als een klein kind te keer.
Over persoonlijke aanvallen gesproken.....Econometrist daarentegen pretendeert verstand van zaken te hebben, maar gaat, zodra blijkt dat hij de discussie verliest, over op persoonlijke aanvallen en mensen die dat doen, krijgen van mij alle respect die ze verdienen: Niets dus. Ik ga met dat soort slijm ook geen discussie aan, want een discussie die niet eerlijk gevoerd word is geen discussie.
Ik KOM met argumenten, je BEGRIJPT ze ook wel maar je houdt krampachtig aan je eigen standpunt vast omdat je niet anders kunt. En dat verbloem je door mij ervan te betichten dat ik geen argumenten heb. De wereld op zijn kop....
Net als rokers zit je vast aan een slechte gewoonte waar je van afhankelijk bent geworden. Tja, wat zou je anders moeten doen dan MLM om geld te verdienen?
[/quote]
En je geeft geen antwoord op 4 simpele, duidelijk geformuleerde vragen. Je hult je in vaagheid, persoonlijke aanvallen en aannames dat niet-MLM'ers niets weten.
Ik heb aangegeven je mening te respecteren en wat doe jij: aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen!
Wat mij betreft word je vanaf nu echt niet meer serieus genomen en zal ik ook niet meer op jouw geblaat reageren. Je bent zonde van mijn tijd.
Ik heb aangegeven je mening te respecteren en wat doe jij: aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen!
Wat mij betreft word je vanaf nu echt niet meer serieus genomen en zal ik ook niet meer op jouw geblaat reageren. Je bent zonde van mijn tijd.
Juist, ik constateer dat jij moeite hebt met helderheid geven over het mlm concept, zelfs als het tot de kern van 4 simpele vragen is teruggebracht, en dat maakt jouw aanwezigheid hier totaal overbodig. Ik had al gezegd dat als ik iets van de gang van zaken niet weet dat dat dan komt omdat jij het niet hebt verteld en wat is je reactie? 'Je weet er niks van'. Nee, daar waren die vragen juist voor. In mijn IT-baantje werk ik 0 uur en vang daar niks voor. In een ander forum waar het wel on-topic is vertel ik je nog wel eens wat de werktijden en salariëring van een projectmanager is.
Verder, is er misschien een andere mlm-er die wel begrijpt welke onderwerpen in deze discussie in dit forum thuis horen en de vier rechttoe-rechtaan vragen weet te beantwoorden, en een vijfde die ik nog vergeten was?
5. Wat is de (jaarlijkse) bijdrage die je moet betalen om verkoper te zijn?
Iemand die wel achter zijn systeem staat en niet over alles een rookgordijn probeert te leggen bijvoorbeeld?
Verder, is er misschien een andere mlm-er die wel begrijpt welke onderwerpen in deze discussie in dit forum thuis horen en de vier rechttoe-rechtaan vragen weet te beantwoorden, en een vijfde die ik nog vergeten was?
5. Wat is de (jaarlijkse) bijdrage die je moet betalen om verkoper te zijn?
Iemand die wel achter zijn systeem staat en niet over alles een rookgordijn probeert te leggen bijvoorbeeld?
Projectmanager €6000-9000 per maand. Afhankelijk van bedrijf
Kijk, bij jou wil ik wél in je team! Waar kan ik solliciteren?Projectmanager €6000-9000 per maand. Afhankelijk van bedrijf