HW007 schreef:2. Dus grantie geven, neen.
Ik herhaal het maar even omdat jouw antwoord "er is geen garantie" tussen een woordenbrij verstopt zat.
HW007 schreef:3. Kan ik niet bewijzen, maar dat is mijn overtuiging als ik het vergelijk wat ikzelf met ICT meemaakte.
Ook hier heb ik de woordenbrij maar even weggehaald. Jouw stelling was dus jouw overtuiging. Fair enough.
HW007 schreef:4. Ik kan slechts vermelden dat MLM bedrijven ook groeien.
Maar groeien ze nu meer of minder dan de reguliere concurrenten? En snoepen ze ze dus marktaandeel af of niet?
HW007 schreef:Als je een definitie geeft van "Marktaandeel" kan ik misschien meer zeggen.
Ik geef je een voorbeeld. Laten we zeggen dat er in Nederland elk jaar 1 miljoen auto's worden verkocht. En dat merk A 200.000 auto's verkoopt in Nederland. Dan hebben zij een marktaandeel van 20%.
HW007 schreef:5. Euphony is de enige MLM die ik ken, die door besparingen gebruik kan maken van een crisis. ....... Euphony met haar besparingstraject is sterk aan het groeien in Nederland.
Fair enough dat je niet alle mlm's kent die besparingen aan zouden bieden. ACN is een concurrent van jullie.
Hoe sterk groeit Euphony dan? Hoeveel marktaandeel hebben ze inmiddels? En hoeveel hadden ze? En wat was de groei van de markt?
HW007 schreef:6. Dat er volgens jou weinig van klopt, kan zijn. Heb mn best gedaan om je uit te leggen.
Ten eerste heb je je uitspraak niet bewezen, en dat is wat ik vroeg. Nu heb je enkel iets gezegd wat wellicht op jou van toepassing zou kunnen zijn.
HW007 schreef:Als ik zonder investering €3000 winst heb voor belasting, dan kan ik besluiten om €1000 aan de belasting te betalen, houd ik €2000 over, waarmee ik het volgende jaar als liquiditeit in moet om middelen te kopen.
Wat zeg je hier nu precies? Winstbelasting is 33,33%? Of dat je die €2000 wil investeren en aldus je winst omlaag wil brengen naar €1000?
Wat lastig is, want je rekent je winst pas aan het einde van het jaar uit, of zelfs pas in het nieuwe jaar en dan kan je geen investeringen meer doen die op het oude jaar, waarover je net de winst heb berekend, van toepassing zijn.
Of wil je hiermee zeggen dat jij kan bepalen hoeveel winst je hebt en de rest mag reserveren voor investeringen in het volgende jaar en de belastingdienst dan het nakijken heeft?
En wil je daarmee ook zeggen dat de winst volledig als cash ter beschikking staat? Wat het gebruik van het woord liquiditeit aangeeft.
HW007 schreef:Als ik €2000 investeer in gebruiksmiddelen met max 1 jaar afschrijving, dan moet ik €300 belasting afdragen, heb €700 liquiditeit en middelen ter waarde van €2000 om het volgende jaar mee te starten, dus eigelijk €700 meer te besteden.
Laten we eens met vraag 1 beginnen, welke bedrijfsmiddelen hebben een
afschrijvingstermijn van 1 jaar. Vraag 2, €700 meer te besteden dan in welke situatie?