LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
angel1978

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nergens lees ik gefundeerd dat de WIN producten slecht zijn. Kan ook niet want alles is legaal en geregistreerd
Vreemde gevolgtrekking weer.

Of iets legaal of geregistreerd is zegt werkelijk niets over de kwaliteit van een produkt.
Met MLM heb je hier allemaal geen last van. Een goede MLM distributeur behandelt klanten netjes en correct.
Gezien alle reclame-uitingen hier waag ik dat te betwijfelen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Uit een uitspraak van het Gerechtshof in Amsterdam (LJN: AF3709, Gerechtshof Amsterdam , 01/03411)

Het Hof komt tot het oordeel dat de mogelijkheid om als deelnemer in het WIN-systeem royaltyinkomsten te verwerven in het algemeen zozeer afhankelijk is van onvoorspelbare factoren die bovendien door de distributeur zelf niet te beïnvloeden zijn, dat een eventueel gunstig resultaat van die deelname speculatief is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Bedrijven die hun marketing via MLM doen, worden door nagenoeg alls MLM-tegenstanders over één kam geschoren, terwijl het heel verschillende bedrijven zijn qwa producten en diensten.
En toch maken ze allemaal gebruik van de mlm methodiek.
HW007 schreef:Traditioneel wordt je brievenbus overvallen door folders van niet MLM bedrijven, en 4-8x per uitzending op de TV wordt je uit je concentratie gehaald door reclame's van niet MLM bedrijven. Dat doen ze niet voorzichtig, maar met geforceerde inbreuk in elke huiskamer, waar de TV of radio maar aan staat. ookk op internet vliegen de pop-up schermen over je beeld.
Scheer je nu wel alle niet mlm-bedrijven over een kam?
Maar als die niet mlm bedrijven zo vervelend zijn, dan ligt er toch de perfecte kans voor jullie mlm-ers om ons ervan te verlossen?
heeft zich dat al vertaald in een explosieve groei van marktaandelen?

HW007

Ongelezen bericht door HW007 »

Juist newmikey,

Dat betekent dat al het passief inkomen afkomstig van je downline in box-3 valt. En dat slechts de directe verkopen voor inkomsten belasting in aanmerking komen.

Over Box-3 is een zeer lage belasting verschildigd, dus heel wat anders als IB, VPB of loonheffing dat progressief oploopt als je meer verdient.

MLM is goed voor je portemonnai als je weet hoe MLM werkt.

@ Kuklos

Alles heeft tijd nodig, en vaak zijn er crisissen nodig om mensen wakker te schudden.

kuklos

HW007 schreef:Alles heeft tijd nodig, en vaak zijn er crisissen nodig om mensen wakker te schudden.
Deze mag je toch eens uitleggen. Mlm bestaat al zeker 60 jaar. In die tijd hebben we toch al wel een aantal crisissen gehad. En die hebben weinig effect gehad op het marktaandeel van mlm als methodiek om producten aan de man te brengen, maar nu ineens gaat het wel lukken?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

MLM is goed voor je portemonnai als je weet hoe MLM werkt.
Oplichting is ook goed voor je portemonnee ( als je weet hoe dat werkt ).. Is daarmee MLM daarmee dus oplichting ?

newmikey

HW007 schreef:Juist newmikey,

Dat betekent dat al het passief inkomen afkomstig van je downline in box-3 valt. En dat slechts de directe verkopen voor inkomsten belasting in aanmerking komen.
Voor de aandachtige lezer nog een quote uit deze uitspraak:
In dit kader is onderzoek gedaan naar 435 personen die WIN-producten hebben ingevoerd ter waarde van $ 3.000 of meer en dat daarvan 214 personen geen resultaat in hun aangifte hebben vermeld. Nu niet duidelijk is of die 214 personen met hun activiteiten een voordeel hebben behaald, kan naar oordeel van het Hof uit het feit dat volgens dat onderzoek slechts in drie van de vermelde gevallen geen verlies is gemaakt, niet zonder meer worden afgeleid dat met activiteiten voor WIN in het algemeen geen voordeel kan worden behaald. Wel vormen de uitkomsten van dat onderzoek een aanwijzing dat van het behalen van voordeel zeker niet in alle gevallen sprake is.

Er zijn dus 435 MLM (WIN) "ondernemers" onderzocht waarvan maar in 3 gevallen géén verlies is gemaakt.

Wordt nu eens wakker man!

HW007

@ Kuklos

MLM bestaat 60 jaar. Niet ieder bedrijf dat van MLM gebruik maakt bestaat 60 jaar. Eenmanszaken bestaan wellicht al 100 jaar. Elke nieuwe inschrijver bestaat 1 dag.

Dus omdat MLM al 60 jaar bestaat, kun je niet stellen dat alle MLM bedrijven dezelfde zijn.

Amway, Tupperware, Herbalife zijn wereldwijd miljarden concerns, die via MLM hun producten exclusief op de markt brengen. Welness International Network bestaat in Nederland nu een jaar of 17 en ze staan in de MT500, zoals bekend. Ongeacht de discussie hierover, want Robobank en andere "geaccepteerde" bedrijven staan hier ook in.

@ Newmikey

Wellicht zal je ook snappen dat ondernemers over het algemeen weinig winst opgeven en herinvesteren om daarmee hun bedrijf te versterken in plaats van geld weg te storten aan belastingen en daarmee je eigen onderneming uit te hollen. Belastingen betaal je over winst. De meeste mensen overleggen met hun accountant alvorens klakkeloos het kabinet te spekken.

newmikey

HW007 schreef:Belastingen betaal je over winst. De meeste mensen overleggen met hun accountant alvorens klakkeloos het kabinet te spekken.
Lees ik nu dat jij zegt dat MLM'ers géén winst maken? Shiver me timbers!

Ik dacht dat je juist een leuke toevoeging aan je maandinkomen kon realiseren of er zelfs helemaal van leven...tenminste, dat heb jij hier steeds volgehouden.

De 432 van de 435 "ondernemers" die onderzocht werden hadden dus dat maandinkomen niet omdat ze...investeerden? What's the point?

kuklos

HW007 schreef:MLM bestaat 60 jaar. Niet ieder bedrijf dat van MLM gebruik maakt bestaat 60 jaar. Eenmanszaken bestaan wellicht al 100 jaar. Elke nieuwe inschrijver bestaat 1 dag.
Alles klopt. Maar op de vraag geef je weer geen antwoord.
HW007 schreef:Dus omdat MLM al 60 jaar bestaat, kun je niet stellen dat alle MLM bedrijven dezelfde zijn.
Wat ik dan ook niet gedaan heb. Dus nu leg me je ook nog eens woorden in de mond die niet door mij gesproken zijn.
HW007 schreef:Amway, Tupperware, Herbalife zijn wereldwijd miljarden concerns, die via MLM hun producten exclusief op de markt brengen.
Ja, en? De jaaromzet van Amway is kleiner dan de kwartaalomzet van Unilever. En dat na 60 jaar mlm-en. En als je vervolgens kijkt naar de omzet per verkoper (elke distributeur treedt op als verkoper van de producten) dan ligt dit per jaar lager dan een maandinkomen waarvan je kan leven. En let wel, dan praten we over omzet, niet over de winst die de distributeur hier uit haalt.
HW007 schreef:Welness International Network bestaat in Nederland nu een jaar of 17 en ze staan in de MT500, zoals bekend. Ongeacht de discussie hierover, want Robobank en andere "geaccepteerde" bedrijven staan hier ook in.
En zoals al gezegd, het ene jaar staan ze erin, het andere jaar weer niet en het jaar daarna weer wel. Dat maakt de vermelding nogal weinigzeggend.
HW007 schreef:Wellicht zal je ook snappen dat ondernemers over het algemeen weinig winst opgeven en herinvesteren om daarmee hun bedrijf te versterken in plaats van geld weg te storten aan belastingen en daarmee je eigen onderneming uit te hollen.
Ooit wel eens van dividend gehoord? Beweer je nu dat ondernemers liever herinvesteren dan dividend uit te keren?
HW007 schreef:Belastingen betaal je over winst. De meeste mensen overleggen met hun accountant alvorens klakkeloos het kabinet te spekken.
Gek, dat veel ondernemingen gaan voor winstmaximalisatie.

HW007

@ Kuklos

Lees maar wat ik geschreven heb. Ik ga het niet nog 4x uitleggen. Succes.

@ newmikey

Lees maar wat ik geschreven heb. Ik reageer niet verder om die spaghetti van jouw fopperij verder te voeden. Succes.

kuklos

HW007 schreef:Lees maar wat ik geschreven heb. Ik ga het niet nog 4x uitleggen. Succes.
Ik vraag me nog steeds af wanneer je nu voor het eerst eens op de vragen ingaat in plaats van een algemeen verhaal als reactie te geven.

kuklos

@antileugens, ik heb je al eerder gemeld dat ik me niet bewust ben van eventuele vragen die voor mij openstaan. Aangezien jij weigert om mij te vertellen welke vragen dit zijn of een link naar de openstaande vragen te geven, kan ik niks met jouw bericht en zal ik dus ook nu geen vragen beantwoorden.

Omzet Marketeer

Ongelezen bericht door Omzet Marketeer »

Beste Niels,
Natuurlijk mag je kritiek hebben en wat zeggen, maar je moet het wel op de waarheid baseren. Ik weet uit ervaring als er wat fout gaat of het werkt niet zoals de persoon(en) hadden bedacht, dan ligt het nooit aan die personen, maar is het bedrijf of product niet goed? Maar zij gaan wel gal spuigen op het internet??

HW007

@ Kuklos

In alle spaghetti van reacties ben ik wellicht de draad van jouw openstaande vragen kwijt.

Kun je je vraag/vragen kort herhalen.

kuklos

Je hebt gesteld dat als iemand wil starten in de mlm zijn omgeving hem/haar al snel weet te demotiveren. Maar je hebt geen bewijs geleverd.

Je hebt gesteld dat alleen doorzetters succesvol worden. Geef je daarmee de garantie dat als je maar doorzet je succesvol zal worden?

Je hebt gesteld dat als 5 jaar geleden alle werkelozen in WIN gestapt waren en een aantal hadden doorgezet ze nu op rozen hadden gezeten. Hoeveel/welk precentage is een aantal? Waar blijft de onderbouwing?

Je hebt de reclame van niet mlm bedrijven zeer irritant genoemd. Waarop mijn vraag was of de kans die er voor mlm bedrijven ligt zich al vertaald heeft in navenante marktaandelen.

Je hebt gezegd dat alles tijd nodig heeft en dat crisissen vaak nodig zijn om mensen wakker te schudden. Mijn vraag was, aangezien we sinds de start van mlm 60 jaar geleden, al verschillende crises hebben meegemaakt, waarom het nu anders is dan in het verleden gezien het marktaandeel van mlm in het verleden ook niet echt gestegen is.

Je hebt beweerd dat ondernemers liever hun winst herinvesteren in hun bedrijf i.p.v. winst opbouwen. Ook daar missen we de onderbouwing van.

Voila, hierbij de vragen van enkel dit topic.

HW007

@ Kuklos
kuklos schreef:Je hebt gesteld dat als iemand wil starten in de mlm zijn omgeving hem/haar al snel weet te demotiveren. Maar je hebt geen bewijs geleverd.
1. In beginsel heb ik in mijn enthousiasme zeker 20 mensen meegenomen naar MLM presentaties. Allemaal enthousiast naar huis. Binnen 2 dagen afmelden omdat ze het thuis overleggen en toch niet zien zitten. Piramidespel, oplichterij, etc. Je weet wel : alle flauwekul die ik hier ook tegenkom en waar ik wel weerwoord op heb.
kuklos schreef:Je hebt gesteld dat alleen doorzetters succesvol worden. Geef je daarmee de garantie dat als je maar doorzet je succesvol zal worden?
2. Omdat mensen als ze jong zijn gedwongen worden scholing te volgen lukt het ze om later een baan te realiseren. Nu zijn ze ouder en de ouderlijke dwang om te studeren is er niet meer. Ze moeten zelf doorzetten om te ervaren wat MLM is en hoe je daarin succesvol wordt, net als de 10-12 jaar dat je scholing volgde. Wordt nu ook verwacht dat je weer leert en volhoud.
kuklos schreef:Je hebt gesteld dat als 5 jaar geleden alle werkelozen in WIN gestapt waren en een aantal hadden doorgezet ze nu op rozen hadden gezeten. Hoeveel/welk precentage is een aantal? Waar blijft de onderbouwing?
3. Als het mij lukt om diensten te schrijven en om mensen te motiveren ook hun best te doen, dan lukt het een aantal van die werkelozen ook. Ze zijn niets meer of minder dan ikzelf. 17 septemeber was heel Euphony Nederland in de rai. Alle mensen die langer dan 12 maanden actief zijn hebben of meer dan 100 actieven diensten en/of een team van meer dan 15 mensen. De mensen die langer dan 5 jaar hebben volgehouden hebben gemiddeld meer dan €1000 passief en meestal veel hoger. Kan ik niet bewijzen, heb ik van gesprekken met collega's.
kuklos schreef:Je hebt de reclame van niet mlm bedrijven zeer irritant genoemd. Waarop mijn vraag was of de kans die er voor mlm bedrijven ligt zich al vertaald heeft in navenante marktaandelen.
4. MLM richt zich op een uniek product (tupperware, herbalife, etc) of op goedkopere diensten (Euphony ACN, etc). Inzake Tupperware heeft Tupperware 100% marktaandeel in tupperware. Net als Honda ookk 100% aandeel inn Honda heeft. Mensen hebben een eigen stijl en eigen smaak. Dus hoe "marktaandeel"te vertalen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Euphony België voor 25% van de omzet van Mobistar zorgdraagt.
kuklos schreef:Je hebt gezegd dat alles tijd nodig heeft en dat crisissen vaak nodig zijn om mensen wakker te schudden. Mijn vraag was, aangezien we sinds de start van mlm 60 jaar geleden, al verschillende crises hebben meegemaakt, waarom het nu anders is dan in het verleden gezien het marktaandeel van mlm in het verleden ook niet echt gestegen is.
5. Elke vorm heeft een opstartfase, groeifase en verval fase. Als er geen financiële beslommeringen zijn is goedkoopte en besparing niet aan de orde. Als er bij crisis toevallig geen MLM bedrijf zich richt op bezuiniging en besparing zal geen MLM bedrijf groeien van een crisis. Nu er wel financiële beperkingen onderweg zijn, zal iedereen willen blijven bellen, maar dan met kwaliteit en gemiddeld lage prijs. Ik schat de kansen voor Euphony daarom zeer hoog in. Daarom zet ik mezelf ook daarvoor in.
kuklos schreef:Je hebt beweerd dat ondernemers liever hun winst herinvesteren in hun bedrijf i.p.v. winst opbouwen. Ook daar missen we de onderbouwing van.
Als ik zonder investering €3000 winst heb voor belasting, dan kan ik besluiten om €1000 aan de belasting te betalen, houd ik €2000 over, waarmee ik het volgende jaar als liquiditeit in moet om middelen te kopen.

Als ik €2000 investeer in gebruiksmiddelen met max 1 jaar afschrijving, dan moet ik €300 belasting afdragen, heb €700 liquiditeit en middelen ter waarde van €2000 om het volgende jaar mee te starten, dus eigelijk €700 meer te besteden.

kuklos

@HW007,

1) Fair enough. Wat mij betreft afdoende beantwoord.
2) Dat is geen antwoord, maar weer zo'n nietszeggende algemeenheid.
3) Huh? Ik snap er niks van. Kan je dat nogmaals beantwoorden in gebrijpelijk Nederlands?
4) Zie 2)
5) Ik moest het 6x lezen voordat ik het een beetje snapte. Maar het is nog steeds geen antwoord. Waarom is mlm dan tijdens de voorgaande crises niet enorm gegroeid?
6) Huh? Voor zover ik het snap, klopt er weinig van.

HW007

@Kuklos
kuklos schreef: 1) Fair enough. Wat mij betreft afdoende beantwoord.
2) Dat is geen antwoord, maar weer zo'n nietszeggende algemeenheid.
3) Huh? Ik snap er niks van. Kan je dat nogmaals beantwoorden in gebrijpelijk Nederlands?
4) Zie 2)
5) Ik moest het 6x lezen voordat ik het een beetje snapte. Maar het is nog steeds geen antwoord. Waarom is mlm dan tijdens de voorgaande crises niet enorm gegroeid?
6) Huh? Voor zover ik het snap, klopt er weinig van.
2. Over iemands drive, wil en doorzettings vermogen kan ik geen beslissing nemen. Iemand motiveren door te helpen en te coachen kan ik wel. Mensen zien wat je doet, en dat geeft motivatie. Mensen worden alleen kort gemotiveerd door wat je zegt. Dus grantie geven, neen. Ik kan alleen zelf het voorbeeld geven. Daarom in mijn team alleen mensen die ik zelf zie zitten en waar een klik mee is.

3. Bij mijn detacherings buro heb ik mensen uit de ww en steun gehaald. Veel begeleid en opleidingen laten volgen. Van de totaal 50 personeelsleden is er slechts één niet door zijn proeftijd gekomen. De anderen werden succesvol in de ICT. Veel verloop ivm "zeldzaamheid" in actuele kennis. Zo zie ik ook dat mensen MLM kunnen leren en met de juiste begeleiding ook succes kunnen hebben. Ook al vallen er velen af, dan wordt niemand er slechter van, en enkelen zelfs veel beter. Kan ik niet bewijzen, maar dat is mijn overtuiging als ik het vergelijk wat ikzelf met ICT meemaakte.

4. Ik kan slechts vermelden dat MLM bedrijven ook groeien. De producten zijn anders dus ik weet niet hoe ik dat moet vergelijken. MLM bedrijven hebben eigen klanten voor hu merk. Net wat ik zei over telecom, heeft Euphony België inmiddels 25% van de omzet van Mobistar geraliseerd. Als je een definitie geeft van "Marktaandeel" kan ik misschien meer zeggen.

5. Euphony is de enige MLM die ik ken, die door besparingen gebruik kan maken van een crisis. Bij andere MLM's lopen de klanten terug naar de supermarkt omdat in hun behoefte met beperkt geld ook enigzins voorzien kan worden. Euphony met haar besparingstraject is sterk aan het groeien in Nederland.

6. Dat er volgens jou weinig van klopt, kan zijn. Heb mn best gedaan om je uit te leggen.

kuklos

HW007 schreef:2. Dus grantie geven, neen.
Ik herhaal het maar even omdat jouw antwoord "er is geen garantie" tussen een woordenbrij verstopt zat.
HW007 schreef:3. Kan ik niet bewijzen, maar dat is mijn overtuiging als ik het vergelijk wat ikzelf met ICT meemaakte.
Ook hier heb ik de woordenbrij maar even weggehaald. Jouw stelling was dus jouw overtuiging. Fair enough.
HW007 schreef:4. Ik kan slechts vermelden dat MLM bedrijven ook groeien.
Maar groeien ze nu meer of minder dan de reguliere concurrenten? En snoepen ze ze dus marktaandeel af of niet?
HW007 schreef:Als je een definitie geeft van "Marktaandeel" kan ik misschien meer zeggen.
Ik geef je een voorbeeld. Laten we zeggen dat er in Nederland elk jaar 1 miljoen auto's worden verkocht. En dat merk A 200.000 auto's verkoopt in Nederland. Dan hebben zij een marktaandeel van 20%.
HW007 schreef:5. Euphony is de enige MLM die ik ken, die door besparingen gebruik kan maken van een crisis. ....... Euphony met haar besparingstraject is sterk aan het groeien in Nederland.
Fair enough dat je niet alle mlm's kent die besparingen aan zouden bieden. ACN is een concurrent van jullie.
Hoe sterk groeit Euphony dan? Hoeveel marktaandeel hebben ze inmiddels? En hoeveel hadden ze? En wat was de groei van de markt?
HW007 schreef:6. Dat er volgens jou weinig van klopt, kan zijn. Heb mn best gedaan om je uit te leggen.
Ten eerste heb je je uitspraak niet bewezen, en dat is wat ik vroeg. Nu heb je enkel iets gezegd wat wellicht op jou van toepassing zou kunnen zijn.

HW007 schreef:Als ik zonder investering €3000 winst heb voor belasting, dan kan ik besluiten om €1000 aan de belasting te betalen, houd ik €2000 over, waarmee ik het volgende jaar als liquiditeit in moet om middelen te kopen.
Wat zeg je hier nu precies? Winstbelasting is 33,33%? Of dat je die €2000 wil investeren en aldus je winst omlaag wil brengen naar €1000?
Wat lastig is, want je rekent je winst pas aan het einde van het jaar uit, of zelfs pas in het nieuwe jaar en dan kan je geen investeringen meer doen die op het oude jaar, waarover je net de winst heb berekend, van toepassing zijn.
Of wil je hiermee zeggen dat jij kan bepalen hoeveel winst je hebt en de rest mag reserveren voor investeringen in het volgende jaar en de belastingdienst dan het nakijken heeft?
En wil je daarmee ook zeggen dat de winst volledig als cash ter beschikking staat? Wat het gebruik van het woord liquiditeit aangeeft.

HW007 schreef:Als ik €2000 investeer in gebruiksmiddelen met max 1 jaar afschrijving, dan moet ik €300 belasting afdragen, heb €700 liquiditeit en middelen ter waarde van €2000 om het volgende jaar mee te starten, dus eigelijk €700 meer te besteden.
Laten we eens met vraag 1 beginnen, welke bedrijfsmiddelen hebben een afschrijvingstermijn van 1 jaar. Vraag 2, €700 meer te besteden dan in welke situatie?

Gesloten