LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zet de farmaceutische industrie je op het verkeerde been?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
jeanne-veghel

Re: Zet de farmaceutische industrie je op het verkeerde been?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik weet inmiddels ook genoeg en laat het hierbij, maar je valt mensen aan op hun taalgebruik en dat moet je gewoon niet doen. Het zou toch eens goed zijn, om over je eigen gedrag eens goed na te denken.
Mensen zijn echt niet zo volmaakt, als dat ze soms zelf denken dat ze zijn.
Met jou is het gewoon niet leuk meer om in discussie te gaan en ik laat het aan de andere forumleden over, die daar wel energie in willen steken.

Ik laat me geen leugenaar noemen door jou of dat ik manipuleer, hoe durf je
mensen zo te beledigen.
Ik blijf altijd correct tegen mensen en dat kan ik van jou helaas niet zeggen.
Nu heb je al 2 mensen in korte tijd beledigd, schaam je.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Ik schaam me helemaal niet. Ik doe de grootst mogelijke moeite om me goed te informeren over de zaken waar ik over schrijf en dat kan ik van veel mensen hier niet zeggen.

Kijk nog maar eens goed naar hoe jij mijn woorden hebt verdraaid en net doet alsof mijn opmerking sloeg op jouw vriendin, terwijl dat helemaal niet waar is. Dat heet manipuleren, of je dat nou bevalt of niet.

Als jij 'leuk' wilt discussiëren, moet je niet allerlei beweringen doen over belangrijke zaken die je niet kunt onderbouwen, want dan kun je weerwoord verwachten, daar is een forum voor.

Ik snap trouwens niet waarom het wel netjes is om van alles te beweren en te insinueren zonder dat je dat ook maar enigszins kunt onderbouwen, maar dat het niet netjes als je daarop wordt aangesproken. Dan vind je het ineens niet 'leuk' meer. Jammer dan, maar daar kan ik niets aan doen.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Zegt me genoeg over de persoon trijntjewinkel en ik wil niet beschuldigd worden van chatten en ook over het onderwerp wil ik niets meer toevoegen.
Dag trijntjewinkel :D het beste met je. succes met alles.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@kaarsje'
Kinkhoest komt zelden voor en is te overleven, tentanus zal je als je gebeten wordt door een kat of een hond toch wel geven worden, echter ik neem niet aan dat Baby's nog zo vaak gebeten worden door wilde dieren. Polio, dat is een nare ziekte, maar kunnen ze al vroeg vinden, vroeger was er veel polio, nu niet meer.
Waarom denk je dat kinkhoest nog maar zelden voorkomt??????????? waarschijnlijk door de vaccinatie die gegeven wordt tegen kinkhoest!!!

Polio een nare ziekte ? polio is een dodelijke ziekte en komt eveneens niet meer zo vaak voor door vaccinatie. en daar waar de ziektes als kinkhoest polio en nog een paar andere gevaarlijke ziektes voorkomen is in de z.g. bible belt, een strook waar godsdienstfanaten hebben verklaard dat vaccinatie's niet nodig zijn en de goegemeente er ook braaf achteraanholt. het gevolg, met enige regelmaat een uitbraak van polio kinkhoest met alle gevolgen vandien.

en polio is niet alleen als het kind jong is een last, later op oudere leeftijd kan men zeer veel last krijgen van het postpoliosyndroom. PPS

keep on dreaming kaarsje en ga boekjes van tante desiree voorlezen aan de kippen of zo

trijntjewinkel

Ik denk dat ze nog nooit van het PPS gehoord hebben. Ze moeten eens met Albert Heijn gaan praten; heeft als kind polio doorgemaakt en zit nu al jaren in een rolstoel, terwijl hij helse pijnen lijdt. Maar inenten? Welnee, waarom zou je?! Gewoon je ogen sluiten voor de barre werkelijkheid van deze ziektes, dat is echt veel beter hoor Puma!

trijntjewinkel

jeanne-veghel schreef:je valt mensen aan op hun taalgebruik en dat moet je gewoon niet doen.
Dan heb je het niet begrepen. Ik zei dat iemand die niet eens even de moeite neemt om te controleren hoe je de betreffende ziektes schrijft, op mij niet overkomt als iemand die veel verstand heeft van het onderwerp. Als er dan ook nog allerlei dingen gezegd worden die inhoudelijk helemaal niet kloppen, zie ik mijn vermoeden bevestigd dat het gaat om iemand die geen enkele kennis heeft over het betreffende onderwerp.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

trijntjewinkel schreef:
jeanne-veghel schreef:je valt mensen aan op hun taalgebruik en dat moet je gewoon niet doen.
Dan heb je het niet begrepen. Ik zei dat iemand die niet eens even de moeite neemt om te controleren hoe je de betreffende ziektes schrijft, op mij niet overkomt als iemand die veel verstand heeft van het onderwerp. Als er dan ook nog allerlei dingen gezegd worden die inhoudelijk helemaal niet kloppen, zie ik mijn vermoeden bevestigd dat het gaat om iemand die geen enkele kennis heeft over het betreffende onderwerp.

We zitten hier niet in de klas waar geen taalfouten gemaakt mogen worden, een taalfoutje is toch geen ramp, dan ben je nog geen leugenaar !

trijntjewinkel

een taalfoutje is toch geen ramp, dan ben je nog geen leugenaar !
Wie zegt dat dan?

Chocomelk

Trijntje jij vind dat mensen die een taalfoutje maken dat ze het
maar eerst moeten opzoeken, slaat totaal nergens op.
Dit is een discussie forum, daar kun je reacties verwachten, als jou
die niet aanstaan hoef je nog niet zo te reageren naar mensen toe.
En tegen mensen zeggen dat ze er geen verstand van hebben.
Voor iemand met alleen maar mulo kun je heel goed manipuleren en de boel verdraaien. Bekijk het dus verder maar als je niet in staat bent om op een eerlijke manier te discussiëren.
Voel jij je beter dan andere mensen ?

trijntjewinkel

Nee hoor, ik voel me niet beter.

Het enige wat ik zeg is dit: iemand die vergaande beweringen doet over de schadelijkheid van vaccinaties maar niet eens de moeite neemt om de namen van de betreffende ziektes goed te schrijven, komt op mij niet over als iemand die veel verstand heeft van het onderwerp.

Chocomelk

Had je het over een eerlijke discussie, nou dat lijkt me hier niet van toepassing:

Ik vind het gaan zoals: de juf heeft altijd gelijk en zoniet dan toch.

ecva

Ongelezen bericht door ecva »

Waarom ene kind wel kinkhoest krijgt en de andere niet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vruchtwater

Vruchtwater of sterke drank amnii is de voedende en de bescherming van vloeistof door de zak vruchtwater van een zwangere vrouw. Het vruchtwater sac groeit en begint te vullen, vooral met water, ongeveer twee weken na de bevruchting. Na nog eens 10 weken de vloeistof bevat eiwitten, koolhydraten, vetten en fosfolipiden, ureum en elektrolyten, die alle steun in de groei van de foetus. In de late stadia van de zwangerschap veel van het vruchtwater uit foetale urine.
Het vruchtwater verhoging van het volume als de foetus groeit. De hoeveelheid vruchtwater is het grootst op ongeveer 34 weken na de conceptie of 34 weken ga (zwangerschapsduur). Bij 34 weken ga, de hoeveelheid vruchtwater is ongeveer 800 ml. Dit bedrag teruggebracht tot ongeveer 600 ml bij 40 weken ga [verduidelijking nodig] wanneer de baby geboren is.
Vruchtwater wordt voortdurend worden ingeslikt en "ingeademd" en vervangen door zijn "uitgeademde" en als geplast door de baby. Het is essentieel dat het vruchtwater worden ingeademd in de longen van de foetus, zodat de longen zich normaal te ontwikkelen. Swallowed vruchtwater draagt bij tot de vorming van meconium.

Een web-log van een Dokter in Amerika geeft hier een punt.

Een leeftijd van zeven mooie prinsesje tot diagnose, zaak leest [epilepsie], vergezeld van hun ouders, Ik vroeg: [Wanneer ben je begonnen met vinden van uw dochter heeft epilepsie?] A: [na de geboorte van de kinderen slapen, wij vond haar beenkrampen fenomeen, om zo te worden onderzocht, werd de diagnose epilepsie.] gevraagd: [wanneer de incidentie van de meest voorkomende?] A: [slaap, ook al is er meestal een middagdutje.] gevraagd: [Dat wil zeggen, als hij wakker tijdens de dag epilepsie nooit had plaatsgevonden?] A: [Ja.] diagnose van het einde.
Nu de patiënt tijdens de slaap, epilepsie, worden ziek in de vuile, voorkomt krampen, de lever schade, de feitelijke aanwezigheid van long ziek, het verschijnsel kan worden gezien kramp, dus ik heb haar ouders verteld dat dit is omdat je kind is geboren, het vruchtwater wordt niet verwijderd, dus te veel vruchtwater vochtophoping in de longen, dus de loop van de tijd in een troebele slijm. Sputum. Dit is de oorzaak van.
Haar moeder begon te spreken, volgens zijn woorden, en ze getuige van haar eerste dochter werd geboren, de verpleegkundigen zuiging wanneer een kreet haar dochter te zien is, bespuit dan onmiddellijk het water in de mond, veel van sputum, wat normaal is oudste dochter, vandaag is de tweede dochter heeft epilepsie, en ze was geboren, de verpleegkundigen doen dezelfde actie, maar geen sputum verschijnen, dacht ze, dus ze zei dat ik gelijk had, is het redelijk.

Conclusie:
De oudste dochter krijgt geen kinkhoest en de jongste wel. Kinkhoest is een poging om de troebele slijm op te hoesten. Ik zie dit niet als een ziekte. Maar de huisarts van haar wel. Hij probeerde met medicijnen om dit symptomen te onderdrukken. Naast medicijnen kreeg zij nog de klassieke inentingen als hieronder nog een schepje bij.

Fase 1 0 maanden HepB1
2 maanden DKTP-Hib Pneu
3 maanden DKTP-Hib Pneu
4 maanden DKTP-Hib Pneu
11 maanden DKTP-Hib Pneu
14 maanden BMR Men C
Fase 2 4 jaar DKTP

Dankzij de vaccinaties geen kinkhoest krijgen maar veroorzaakt een andere probleem. Epilepsie.

Lees nogmaals de verhaal van Louise.
http://www.echo.nl/hw-hw/buurt/lees/821 ... ke.louise/
Het zal je maar gebeuren. Je haalt nietsvermoedend de gebruikelijke kinderinentingen en je wordt ongeneeslijk ziek. Geen simpel griepje, maar epilepsie. Voor de rest van je leven. Het overkwam Louise de Jong. Ze is nu 9 jaar.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@ecva

wikipedia is geen wtenschappelijk naslagwerk, de daar gepubliceerde artikelen kunnen door iedereen gemanipuleerd worden. dus je bent weer aan het kakelen als een kip zonder kop.

ook de andere link die je plaatst werkt niet. het hele verhaal ertussen is een hoop onzin die nergens op slaat. het is alleen maar een hoop kakelarij en roeptoeteren wat jij doet.

http://www.verloskundigenpraktijktiel.n ... index.html
Slokjes
Ook neemt je kind telkens kleine slokjes van het vruchtwater.
Daardoor oefent hij of zij het slikken.
Tegelijkertijd krijgt je baby zo veel voedingsstoffen binnen.
Het vruchtwater bevat namelijk allerlei belangrijke bestanddelen als mineralen, suikers, vetten, eiwitten en enzymen.
Leuk om te weten: het vruchtwater wisselt voortdurend van samenstelling, afhankelijk van de behoeftes van de baby en de werking van de beginnende organen.

Verversen
Wie drinkt, moet ook plassen.
Dat geldt ook voor je baby.
Hij of zij doet dan ook kleine plasjes in het vruchtwater.
Maar dat is geen enkel probleem, want het vruchtwater wordt maar liefst twintig keer per dag ververst
over ontlasting in het vruchtwater is een ander verhaal.

http://baby-op-komst.nl/836/de-baby-hee ... poept.html

er zit dus een duidelijk verschil jouw onzin verhaaltje uit amerika en de werkelijkheid.

trijntjewinkel

Ik heb al eerder gezegd dat de berichten van ecva niet serieus te nemen zijn omdat het complete wartaal is. Er is geen touw aan vast te knopen.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Oké treintje winkel diffentrie, zo goed, mag ik nu weer mee spelen?

Al de ziektes waar nu tegen geënt worden, zijn allang gemuteerd, kijk maar naar de Mexicaanse griep!
Alle ziektes muteren voortdurend, is je schijnbaar ook niet bekend dat antibiotica al zijn werking aan het verliezen is, omdat het domweg in het eten gepompt wordt en en in het vlees! Zoals dieren dieren uitsterven, sterven ook virussen uit, komen wel nieuwe voor in de plaats!
Waar is de zwarte pest gebleven bijvoorbeeld?
Die was toch stukken erger dan de bof, of raaskal ik nu? Vraag het maar even hoor!
Elke ziekte kan dodelijk zijn, ook een vliegtuig op je pan kan dat zijn.
Wel sneller dan sluip vaccinaties, ik heb trouwens nergens gezegd dat een ander zijn kinderen niet moet laten enten, is iedereen zijn vrije keuze!
Nu ik goed terug denk, dat ik in Nigeria woonde als kind zijnde, heb ik ook diffentrie gehad, maar ja, toen was ik er nog niet tegen geënt!
Wel tegen pokken, gele koorts en de hele riedel!
Je werd ziek van de pillen van Malaria, was echt goed joh!
Als je nou echt niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond dicht, wil je?
Polio, ik ken mensen die het gehad hebben in hun jeugd, is geen prettige ziekte, maar dat was wel een natuurlijke ziekte en de Des pil was dat absoluut niet!

Kom ik meteen weer on Topic terug, zet de Farmaceutische industrie je op het verkeerde been? Mijn antwoord is ja!

Je laat je kind enten in goed vertrouwen en 3 dagen later zit je in het ziekenhuis, tja hij heeft zijn bmr gehad, bloed verzuurt, bijna dood, ze wouden niet zeggen dat het aan de prik lag! Wat ze wel zeiden, we weten niet of hij er geen stoornis aan overhoud of een hersenbeschadiging!
Nou en bedankt dan voor deze giga prik, verder moet je er maar mee leren leven!

Trejntjewinkel maak geen spelfouten meer hier, want dan heb je mij op je dak!
Linken zal ik hier ook niet plaatsen, je bent zo overtuigd van je eigen gelijk, ik denk dat je nog jong bent! Je zal wel aan de wal staan en zo wijs, baan bij BJZ niets voor jou?

Zo, daar kan jij het mee doen voor vandaag!
Meld me maar, want ook ik kan aanvallen op de persoon, maar dan even erger dan jij, is niet mijn bedoeling, maar ik laat me door jou niet beledigen!

trijntjewinkel

Wat de des-pil met vaccinaties te maken heeft snap ik niet.
Polio, ik ken mensen die het gehad hebben in hun jeugd, is geen prettige ziekte, maar dat was wel een natuurlijke ziekte
Doodgaan of invalide raken is niet erg als ik jou goed begrijp, zolang het maar 'natuurlijk' is.
Trejntjewinkel maak geen spelfouten meer hier, want dan heb je mij op je dak!
Begrijpend lezen schijnt een groot probleem te zijn hier. Van mij mag je zoveel spelfouten maken als je wil. Het enige wat ik heb gezegd is dat iemand die niet eens de moeite neemt om de namen van de ziektes waar hij/zij over spreekt, goed te schrijven, op mij niet overkomt als iemand met veel verstand van het betreffende onderwerp.
Uit studies vanuit Oxford, is wel degelijk de ziekte van Crohn gelinkt aan een melk allergie
Je hebt meerdere keren toegezegd dat je de link naar deze onderzoekden zou plaatsen. Ik heb echter nog niets gezien. Of is dat omdat je nu besloten hebt om geen linken meer te plaatsen?
Meld me maar
??? Bedoel je bij de moderator? Ik heb nog nooit iets gemeld bij de moderator.
of raaskal ik nu?
Ik zal je niet tegenspreken.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Heb nog even teruggelezen waar het allemaal over ging.
trijntjewinkel schreef....Je weet niet eens hoe je de namen van de ziektes schrijft waar je het over hebt. En dan verwacht je ook nog dat we je serieus nemen??
Laat dat we maar weg, de rest neemt jeanne gewoon serieus en het is dus alleen jou mening. Ik ben antileugens een excuus verschuldigd, toen hij een weekje met vancantie ging dacht ik dat de rust hier zou terugkeren maar niets is minder waar. TW, je bent zo overtuigt van je eigen gelijk dat je iedere reactie voor alternatieve geneeswijze neerhaalt zonder te zien of daar misschien toch een grond van waarheid inzit. Zelf heb ik heel weinig op met alternatieve geneeskunst maar die ene maal met mijn migraine-probleem hielp acupunctuur waar reguliere medicijnen faalden. Werkte het echt of dacht ik alleen dat het werkte? ik weet het niet, wel weet ik dat ik van mijn jarenlange migraine af was en dat is wat voor mij telde! laten we proberen op zijn minst respect voor de ander te hebben.
Staat zelfs in de gedragsregels van dit forum
Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren

trijntjewinkel

@Jor,

Het was Kaarsje69 die niet de moeite neemt om de namen van de ziektes waartegen gevaccineerd wordt, goed te schrijven.
TW, je bent zo overtuigt van je eigen gelijk dat je iedere reactie voor alternatieve geneeswijze neerhaalt zonder te zien of daar misschien toch een grond van waarheid inzit.
O ja? Waar doe ik dat dan? Ik ga overal inhoudelijk op in en ik onderbouw alles wat ik zeg.

Dat er hier allerlei onjuiste beweringen worden gedaan over van alles en nog wat, vind je blijkbaar geen probleem. Zo wordt hier onder andere beweerd dat de ziekte van Crohn veroorzaakt wordt door melkallergie, terwijl daar geen enkel bewijs voor is. Er wordt in dat verband geschermd met onderzoeken, maar links worden niet gegeven. Ook wordt hier zonder blikken of blozen beweerd dat 98% van de kankerpatiënten hun chemokuur niet overleeft. Maar dat mag blijkbaar wel allemaal en degene die daar wat van zegt wordt aangemeld bij de moderator.

Ik vind niet dat ik iemand beledigd heb. Ik vind het nog steeds heel raar dat iemand zich opwerpt als deskundige met betrekking tot ziektes waarvan hij/zij niet eens niet eens de namen goed schrijft. Dat wekt bij mij geen vertrouwen in de deskundigheid van deze persoon en de inhoud van de berichten bevestigt dit helaas.

Op dit forum wordt regelmatig op allerlei manieren de waarheid geweld aan gedaan Daar stoor ik me aan en daar zeg ik wat van.

D. Lip

Ongelezen bericht door D. Lip »

@Jor,

Er is geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat acupunctuur een intrinsieke werking heeft die boven het placebo-effect uitgaat. Van acupunctuur is bekend dat het een sterk placebo-effect heeft. Het is zeer goed mogelijk dat de placebo-werking verantwoordelijk is voor vermindering van de klachten. Placebo-werking wil niet zeggen dat mensen het zich 'inbeelden'. Het effect is reëel, het wordt alleen niet veroorzaakt door de acupunctuur, maar door de verwachting van de patiënt.

Veel alternatieve behandelingen kunnen goede diensten bewijzen bij chronische klachten waar de reguliere geneeskunde geen oplossing voor heeft. Als reguliere artsen een placebo willen voorschrijven, zijn zij verplicht de patiënt te vertellen dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor de werkzaamheid van een middel. Dit ondermijnt het placebo-effect. Alternatieve therapeuten hebben die informatieplicht niet.

@kaarsje69,

Wat wilt u zeggen met uw opmerking dat heel veel dingen dodelijk kunnen zijn? Ik begrijp die opmerking niet goed. Waarom zouden we ons niet beschermen waar dat mogelijk is?

Ik neem aan dat u het over difterie heeft - uw schrijfwijze zou namelijk ook kunnen duiden op dysenterie.

Difterie is een gevaarlijke ziekte waar vroeger veel kinderen aan stierven. De ziekte is namelijk extra gevaarlijk voor kinderen jonger dan 5 jaar. Dankzij vaccinaties is het aantal sterfgevallen aan difterie in landen waar gevaccineerd word vrijwel nihil. Dat zou u toch iets moeten zeggen over de zin van vaccineren.

Dat u difterie heeft gehad en dat overleefd hebt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen opgaat, zoals het verleden helaas laat zien.

TW heeft overigens gelijk als zij zegt dat tetanus niet alleen veroorzaakt wordt door beten van wilde dieren. Triest dat u denkt dat dit het geval is en vervolgens daarop uw opvatting baseert dat inenten tegen tetanus dus niet nodig is.

Inderdaad muteren virussen, hoewel niet allemaal met dezelfde snelheid. Het griepvirus is wat dat betreft een categorie apart. Het zal u wellicht verbazen dat ook virologen en bacteriologen weten dat virussen en bacteriën kunnen muteren en daarop anticiperen.

Ik vind overigens dat u erg gemakkelijk praat over deze ziektes. Uw opmerking over polio vind ik bijvoorbeeld eerlijk gezegd van een onbegrijpelijke onverschilligheid.

Het DES-drama heeft geen enkele relatie met vaccinaties.

Van vaccinaties is het nut al lang en breed aangetoond. Uit de miljarden vaccinaties die tot nu toe zijn gegeven is gebleken dat de risico's van vaccinaties op gevaarlijke bijwerkingen veel en veel lager zijn dan de risico's die met de betreffende ziektes zelf gepaard gaan, zowel voor wat betreft ernst als frequentie van de bijwerkingen. De zeldzame keren dat er een ernstige bijwerking optreedt na een vaccinatie doet daar niets aan af.

Tot slot: er is geen enkel bewijs voor de stelling dat melkallergie of melkconsumptie de ziekte van Crohn veroorzaakt.

jor

Ongelezen bericht door jor »

D. Lip schreef:@Jor,

Er is geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat acupunctuur een intrinsieke werking heeft die boven het placebo-effect uitgaat. Van acupunctuur is bekend dat het een sterk placebo-effect heeft. Het is zeer goed mogelijk dat de placebo-werking verantwoordelijk is voor vermindering van de klachten. Placebo-werking wil niet zeggen dat mensen het zich 'inbeelden'. Het effect is reëel, het wordt alleen niet veroorzaakt door de acupunctuur, maar door de verwachting van de patiënt.

TW heeft overigens gelijk als zij zegt dat tetanus niet alleen veroorzaakt wordt door beten van wilde dieren. Triest dat u denkt dat dit het geval is en vervolgens daarop uw opvatting baseert dat inenten tegen tetanus dus niet nodig is.
Met het eerste ben ik het zeker eens, ik melde ook in mijn reactie dat het best een placebo-effect kon zijn geweest maar de migraine was en is weg :wink: .

TW heeft natuurlijk gelijk op het punt van tetanus, mijn vrouw is korte tijd geleden op straat gevallen en moest direct een aantal (2) tetanus-prikken gaan halen, dit omdat straatvuil ook een tetanus-infectie kan veroorzaken.

Gesloten