LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

Chocomelk schreef:
The Snake schreef:
Ach die selectieve verontwaardiging altijd. poesiepoesie is zo lief. En daarom krijgt zij vlees uit de bio industrie. Waar varkentjes in 9 maanden zonder daglicht te hebben gezien geslacht worden. En onverdoofd gecastreed. En dan voeren we die aan onze kat. Want die is zo lief. En als deze dan het buikje rond heeft mag hij in elke tuin gaan schijten. Maar als dan de tuineigenaar onze kat vergiftigd is het een harteloze dierenmishandelaar. Nou het zou mij een zorg zijn. Je kunt je kat ook thuis houden. Het is n.l. een HUISdier.
Het is inderdaad een huisdier maar het dier heeft niet om zulke baasjes gevraagd die niet voor het beestje willen zorgen.
Een dier vergiftigen.....grrrrrrrr, dit slaat werkelijk nergens op !
Je moet bij de baasjes zijn van die dieren.
nee. en ik nie om katten die bij mij in de tuin komen schijten. een vriend van me is, om een kat te sparen, met zijn auto tegen een boom gereden. Baasje kwam kat halen maar ontkende later dat het zijn kat was. Vriend noclaim kwijt en veel geld. Katten houden tijdens de krolse tijd me hele famillie wakker. En als ik dan daartegen iets onderneem moet ik eigenlijk bij de baasjes zijn? Hoe weet ik wie dat zijn dan? Als ik met mijn hond door het park loop en ik kan de BOA geen poepzakje tonen dan mag ik 50 euro betalen. Maar de "kattenliefhebber"gaat altijd vrij uit. Amemehoela. Nogmaals: gewoon de kat binnenhouden. Mijn Doberman loopt gewoon los. En ik sta niet voor de gevolgen in. Is de natuur he.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben het helemaal met je eens dat het huisdieren zijn en dat de
eigenaren die beesten binnen moeten houden ipv dat ze overlast
veroorzaken in andermans tuinen etc.

Maar een dier vergiftigen gaat mij echt te ver, ben jij in staat om zulke
dingen te doen ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: Het is inderdaad een huisdier maar het dier heeft niet om zulke baasjes gevraagd die niet voor het beestje willen zorgen.
Een dier vergiftigen.....grrrrrrrr, dit slaat werkelijk nergens op !
Je moet bij de baasjes zijn van die dieren.

Helemaal met choco eens, het dier heeft niet gekozen voor zo'n baasje en in mijn ogen ben je een monster als je een dier vergiftigd.

Ik heb ook last van de katten van anderen maar dat zou ik nooit doen.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

The Snake schreef:
Chocomelk schreef:
The Snake schreef:
Ach die selectieve verontwaardiging altijd. poesiepoesie is zo lief. En daarom krijgt zij vlees uit de bio industrie. Waar varkentjes in 9 maanden zonder daglicht te hebben gezien geslacht worden. En onverdoofd gecastreed. En dan voeren we die aan onze kat. Want die is zo lief. En als deze dan het buikje rond heeft mag hij in elke tuin gaan schijten. Maar als dan de tuineigenaar onze kat vergiftigd is het een harteloze dierenmishandelaar. Nou het zou mij een zorg zijn. Je kunt je kat ook thuis houden. Het is n.l. een HUISdier.
Het is inderdaad een huisdier maar het dier heeft niet om zulke baasjes gevraagd die niet voor het beestje willen zorgen.
Een dier vergiftigen.....grrrrrrrr, dit slaat werkelijk nergens op !
Je moet bij de baasjes zijn van die dieren.
nee. en ik nie om katten die bij mij in de tuin komen schijten. een vriend van me is, om een kat te sparen, met zijn auto tegen een boom gereden. Baasje kwam kat halen maar ontkende later dat het zijn kat was. Vriend noclaim kwijt en veel geld. Katten houden tijdens de krolse tijd me hele famillie wakker. En als ik dan daartegen iets onderneem moet ik eigenlijk bij de baasjes zijn? Hoe weet ik wie dat zijn dan? Als ik met mijn hond door het park loop en ik kan de BOA geen poepzakje tonen dan mag ik 50 euro betalen. Maar de "kattenliefhebber"gaat altijd vrij uit. Amemehoela. Nogmaals: gewoon de kat binnenhouden. Mijn Doberman loopt gewoon los. En ik sta niet voor de gevolgen in. Is de natuur he.
Dat is heel sociaal dat een vriend van je de kat ontwijkt. Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben voor een loslopende hond (Doberman :wink: ) of een overstekende gans.... En wat is belangrijker geld of een levend wezen? Stel je voor het was jouw hond? Het is natuurlijk wel kwalijk dat de man later ontkent dat het zijn kat is. Stukje verantwoordelijkheid mag zeker genomen worden. Als het goed is ben je ervoor verzekerd.

Honden mogen niet los! Je kunt er zelf veel aan doen dat je Doberman de kat aanvalt - dat heeft niks meer met de natuur te maken, maar met opvoeding.
En de frustratie van katten kan ik goed begrijpen hoor - maar het is natuurlijk te gek voor woorden als iedereen maar doet waar die zin in heeft dat geldt zowel voor katteneigenaar als hondeneigenaar als welke diereneigenaar dan ook (bijv. iemand die de slang zat is omdat ie te groot wordt). Katteneigenaren zouden er zeker op geattendeerd moeten worden. Stuur een boze brief naar alle huizen in je buurt. Wie weet helpt het. Proberen aan te kaarten bij de gemeente. Hoe meer klachten er uit een buurt komen hoe eerder ze er wat aan proberen te doen.

Wat betreft loslopende honden, die kunnen ook zomaar een mens aanvallen of nog erger een kind! Dan zijn de gevolgen niet te overzien. Maar dan niet roepen: doet ie anders nooit, en wel de consequenties aanvaarden! Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n tafereel tegenkom. Tragisch.

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef: Helemaal met choco eens, het dier heeft niet gekozen voor zo'n baasje en in mijn ogen ben je een monster als je een dier vergiftigd.

Ik heb ook last van de katten van anderen maar dat zou ik nooit doen.

Tjongejonge. Ook vegetariër zeker? Wat zijn we toch lief tegen de katjes. Ook al hebben we er last van.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Tjongejonge. Ook vegetariër zeker? Wat zijn we toch lief tegen de katjes. Ook al hebben we er last van.
Je hebt een beetje moeite met lezen? Als jij katten kan vergiftigen , ben je het niet eens waard om een woord aan te verspillen, wat ik bij deze dan ook niet doe.

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

John29januari1968 schreef:
Dat is heel sociaal dat een vriend van je de kat ontwijkt. Maar dat zou hij waarschijnlijk ook gedaan hebben voor een loslopende hond (Doberman :wink: ) of een overstekende gans.... En wat is belangrijker geld of een levend wezen? Stel je voor het was jouw hond? Het is natuurlijk wel kwalijk dat de man later ontkent dat het zijn kat is. Stukje verantwoordelijkheid mag zeker genomen worden. Als het goed is ben je ervoor verzekerd.

Honden mogen niet los! Je kunt er zelf veel aan doen dat je Doberman de kat aanvalt - dat heeft niks meer met de natuur te maken, maar met opvoeding.
En de frustratie van katten kan ik goed begrijpen hoor - maar het is natuurlijk te gek voor woorden als iedereen maar doet waar die zin in heeft dat geldt zowel voor katteneigenaar als hondeneigenaar als welke diereneigenaar dan ook (bijv. iemand die de slang zat is omdat ie te groot wordt). Katteneigenaren zouden er zeker op geattendeerd moeten worden. Stuur een boze brief naar alle huizen in je buurt. Wie weet helpt het. Proberen aan te kaarten bij de gemeente. Hoe meer klachten er uit een buurt komen hoe eerder ze er wat aan proberen te doen.

Wat betreft loslopende honden, die kunnen ook zomaar een mens aanvallen of nog erger een kind! Dan zijn de gevolgen niet te overzien. Maar dan niet roepen: doet ie anders nooit, en wel de consequenties aanvaarden! Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zo'n tafereel tegenkom. Tragisch.
Nee, het was heel dom van mijn vriend. Nu zit hij met de gebakken peren. Het kost hem jaren om de no claim weer op te bouwen. En als het mijn doberman was? Dom, maar er zijn honden zat te koop hoor.
Mijn hond mag in mijn tuin los lopen zoveel ik dat wil! En als hij dan een kat sloopt is dat goed want die horen niet op mijn bezit te komen. We slachten 150.000 runderen per maand in dit land en gaan dan sentimenteel doen over huisdieren. Wat is het verschil? Dat je ze kent? Er sterven in Afrika miljoenen mensen door ondervoeding en me dan druk maken om een kat? Mwuuu

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef: Als jij katten kan vergiftigen , ben je het niet eens waard om een woord aan te verspillen, wat ik bij deze dan ook niet doe.

Ik geloof dat ik me daar wel overheen kan zetten hoor. No problem! Maar ik mag mijn mening hier volgens mij gewoon geven. Niet te sentimenteel. Het gaat niet over mensen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

The Snake schreef:

Ik geloof dat ik me daar wel overheen kan zetten hoor. No problem! Maar ik mag mijn mening hier volgens mij gewoon geven. Niet te sentimenteel. Het gaat niet over mensen.
Het gaat over huisdieren en jij hoort een huisdier van een ander niet te vergiftigen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: Het gaat over huisdieren en jij hoort een huisdier van een ander niet te vergiftigen !

precies, maar sadisten blijf je helaas altijd houden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

The Snake schreef:
ciske schreef: Als jij katten kan vergiftigen , ben je het niet eens waard om een woord aan te verspillen, wat ik bij deze dan ook niet doe.

Ik geloof dat ik me daar wel overheen kan zetten hoor. No problem! Maar ik mag mijn mening hier volgens mij gewoon geven. Niet te sentimenteel. Het gaat niet over mensen.
Nu de directe vraag die je ontwijkt :
vergiftig jij katten ?
Heb je al eens een kat vergiftigt of vermoord ?

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef:precies, maar sadisten blijf je helaas altijd houden.

Nounou. Toe maar. Wel eens in een slachthuis geweest. Nee he? Weet je hoeveel katten er dagelijks dood aan de kant van de weg liggen? Ook allemaal sadisten achter het stuur zeker? Als mijn hond op mijn land een kat te pakken krijgt is dat de kat zijn laatste daad geweest. Ik heb ook muizenklemmen en mollenklemmen staan. En in mijn sloten liggen klemmen om muskusratten te vangen. Dat is allemaal niet zo erg zeker? Nee die poes; dát is erg. Niet miepen als je geen veganist bent. Het dierenleed op je bord is veel groter dan dat van een stel verwende huiskatten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: Nu de directe vraag die je ontwijkt :
vergiftig jij katten ?
Heb je al eens een kat vergiftigt of vermoord ?

Hij/zij ontwijkt je vraag choco :mrgreen:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik werd ook gek van de kattenpoep in mijn tuin, terwijl mijn kat in de kattenbak binnen haar behoefte doet en mijn honden hun poep in een zakje in de afvalcontainer verdwijnt en mijn honden zo danig opgevoed zijn, dat zij niet in de tuin poepen. Maar tja.. die kattenpoep in mijn tuin vinden mijn honden wel super lekker..

Om mijn kat in mijn eigen tuin te houden bedacht ik een hekwerk bovenop de schutting dat schuin omhoog naar de binnenkant van mijn tuin loopt. Ideaal! Mijn kat blijft in mijn tuin en een ander zijn kat komt niet meer in mijn tuin.. probleem opgelost!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Super dat jij er voor zorgt dat jou kat niet uit jou tuin kan !

Maar we kunnen niet allemaal zo'n hekwerk neer gaan zetten en vooral
niet voor andermans katten. :wink:

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Renske99 »

kijk dat je je best doet om je eigen kat in je eigen tuin te houden dat vind ik super.

Minder super is dat ik van alles moet verzinnen en uitvoeren om de buurkatten buiten mijn huis en tuin te houden, van mijn auto's moet houden (jaja niet alleen omdat ze erop gaan zitten kotsen maar de auto's ook nog helemaal verkrassen) en dat vind ik echt de omgekeerde wereld.

Ik weet ook dat de katten het niet verdienen om vergiftigd te worden, maar ik heb er soms zo'n zin in, al doe ik het niet, de verleiding wordt wel steeds groter moet ik eerlijk bekennen. (machteloos zo voel je je hier hoor).

Afstraffen met een emmer koud water helpt dus niet, heb laatst de buurvrouw gevraagd wat ze ervan zou vinden als ik kokend water zou gebruiken.
Nou niet dat ik het gelijk zou gaan doen, maar zoals ik al zei je bent zo machteloos.
Boos dat ze werd, niet normaal, ik moest dat lef eens hebben.

Tja jij hebt het lef om met jou/jullie katten zoveel overlast te veroorzaken maar wil de zooi niet opruimen en de verantwoording van die beesten nemen.
Nee dat kon ook niet want het waren buitenkatten, de **** die in de steeg, in mijn tuin, kots op mijn auto, pis en stront binnenshuis ja zelfs in de kasten en op de bedden, lekker hoor, nee hoor dat kon net zo goed van een andere kat zijn.
Yeah sure, hoevaak heb ik het ding niet in zijn nekvel gehad? uit het raam gehouden van he buuf dit is toch jullie kat?
Ja en?

Nee hier is het een ware plaag, dit jaar nog horren voor de ramen maken zodat de ramen boven eindelijk weer eens open kunnen, maar ik blijf erbij, het is te gek voor woorden dat wij zoveel maatregelen moeten nemen om de katten van de buren buiten te houden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

heb laatst de buurvrouw gevraagd wat ze ervan zou vinden als ik kokend water zou gebruiken.
Ik kan de reactie van je buurvrouw wel begrijpen, al heb ik dat gedonder met katten ook.

Als iemand tegen mij zegt....ik geef je hond een schop dan reageer ik ook niet vriendelijk meer.

Als je weet dat het de kat van je buurvrouw is, kan je de link die iemand hier heeft neergezet gebruiken. Dan moet ze de kosten van de krassen op je auto betalen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Helemaal met choco eens, het dier heeft niet gekozen voor zo'n baasje en in mijn ogen ben je een monster als je een dier vergiftigd.

Ik heb ook last van de katten van anderen maar dat zou ik nooit doen.
Kat oppakken en in asiel afleveren.

Is dat ook niet afdoende, dan richting dierenarts en in laten slapen..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Is dat ook niet afdoende, dan richting dierenarts en in laten slapen..
Als de kat niet van jou is, zal dat echt niet lukken geen DA die zich daaraan waagt.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Renske99 »

buiten dat het je niet gaat lukken, een da zal een gezond dier niet in laten slapen, en dat lijkt me heel begrijpelijk.

Wat mijn ouders vroeger deden, en al keur ik het niet goed, ik begrijp het wel.
Ook veel last van de buurkatten, die regelden een val, vingen de kat, de eerste keer bij de buren teruggebracht, en later "ontvoerden" ze het dier, reden tig kilometer van huis en lieten daar ergens in de rimboe het beest weer los.

Grappig was wel dat de ene kat na een paar weken weer doodleuk thuis was hihi

Gesloten