WE KUNNEN DE GROEP OUDEREN NIET MEER ONDERHOUDEN, DIT WANNEER JAN MET DE PET NIET AANGEPAKT WORDT!!!
Lezen blijft een lastig punt. Wat ik schreef was dat die mensen onderhouden moeten worden (terecht want ze zijn verantwoordelijk voor de grote groei die NL meegemaakt heeft).
Een probleem is echter dat het een groeiende groep is terwijl de (werkende) beroepsbevolking krimpt. Dan is het toch logisch dat iedereen zoveel mogelijk zijn steentje bijdraagt? Er is te weinig ruimte om een grote groep profiteurs te onderhouden.
Trouwens studeren is ook een mooi beroep, blijven doen, misschien komt het nog!
Deze opmerking
snap ik even niet. Ik heb mijn studie zo'n 6 jaar geleden afgerond en werk sinds die tijd.
Ik zou graag van alle gastjes een onderbouwing willen lezen over hoe het sociale systeem in NL opgebouwd zou moeten worden. Het is wel heel gemakkelijk om te schelden maar wat zouden jullie dan concreet willen verbeteren?
Uitkeringen omhoog en de rijken meer belasting laten betalen? Wat is rijk, een modaal inkomen, 2x, 3x modaal?
En hoe groot is de groep 'rijken' die dan de verhoogde uitkeringen moeten financieren? De echte rijken zijn niet gebonden aan NL en die tref je dus niet. Die wonen al in België of een belastingparadijs, je treft dus de grote werkende groep.
Een tweede punt van (te) hoge uitkeringen is de aanzuigende werking die het heeft. Als nu al veel mensen niet willen werken omdat ze er financieel niet genoeg op vooruit gaan lijkt mij niet dat dit verbeterd door de uitkeringen omhoog te gooien.
Ik wacht jullie reacties met spanning af en probeer ze een beetje te onderbouwen aub. Domme opmerkingen en losse kreten lees ik al genoeg op dit forum.