LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Those who teach

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

ClaraGroen schreef:Ik heb een aantal maanden geleden een bank besteld bij infurn.com. Het duurde wel even voordat hij werd bezorgd, maar ik ben er verder wel erg tevreden mee. Hij zit erg lekker.
Ja hoor, ClaraGroen. Mooi die toevoeging: 'het duurde wel even', dat draagt zeker bij aan de authenticiteit.

En mijn Egg-chair, die ik na anderhalf jaar gehannes kreeg, zit vervelend. Toegegeven er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik raad nog steeds iedereen af om met deze (rand-)fraudeurs in zee te gaan.

alloallo

Ongelezen bericht door alloallo »

Uiteraard vervelend om opgelicht te worden!

Gelijktijdig is dit de bevestiging dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.

Kopers bij Infurn moeten zich realiseren dat zij merkfabrikanten grote schade aanrichten. Infurn schendt immers de modelrechten (auteursrechten) van designers en fabrikanten.

Kortom: kopers op infurn worden gestraft voor hun eigen verwerpelijke gedrag.

Those who teach

Als je dan toch per se het zijpad van de moraliteit wilt bewandelen: je kunt jezelf de vraag stellen of je jaren, zelfs decennia na de dood van de geestelijk vader (Jacobsen) de beschikbaarheid van zo’n iconische stoel dient te beperken tot de selecte groep van mensen die er bijna vijfduizend euro voor kunnen neertellen. Hoe immoreel is het precies om een replica van een dergelijke stoel te bestellen voor nog steeds meer dan duizend euro? Wie doe ik daar feitelijk kwaad mee? Het bedrijf dat de rechten op deze stoel gekocht heeft? Voor het geld dat zij ervoor vragen, had ik de stoel op dit moment in mijn leven nooit gekocht; het is dus niet zo dat er een klant voor hen verloren gaat.

Daarnaast worden de lookalikes van designproducten al enkele jaren door Infurn en overeenkomstige ‘bedrijven’ verkocht en mij is niets bekend van rechtszaken die tegen hen gevoerd worden. Ik weet dat legaal en moreel niet samenvallen, maar de wet is toch in grote mate de geformaliseerde idee van moraliteit van een samenleving, en deze wet lijkt niet in het geding.

Jouw boontje-komt-om-z’n-loontje-ethiek vind ik dus eigenlijk een beetje makkelijk en behoorlijk lullig. Het is een erg on-empatische houding van superioriteit: even de gedupeerden erop wijzen dat het allemaal hun eigen schuld is. Dat er iets wringt, weet ik ook wel, maar om het 'verwerpelijk' te noemen, vind ik ver gaan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Those who teach schreef:Hoe immoreel is het precies om een replica van een dergelijke stoel te bestellen voor nog steeds meer dan duizend euro? Wie doe ik daar feitelijk kwaad mee? Het bedrijf dat de rechten op deze stoel gekocht heeft? Voor het geld dat zij ervoor vragen, had ik de stoel op dit moment in mijn leven nooit gekocht; het is dus niet zo dat er een klant voor hen verloren gaat.
Door talloze goedkope kopieën op de markt te dumpen vermindert de exclusiviteit van het origineel natuurlijk wel.

In mijn beleving is degene die het ontwerp steelt en commercieel uitmelkt de dader. Niet de klant die mogelijk onwetend een mooie stoel wil kopen. Hoewel grote designers denken dat ze wereldberoemd zijn, er zijn altijd nog meer mensen die ze niet kennen.

alloallo

Ongelezen bericht door alloallo »

Those who teach schreef:Als je dan toch per se het zijpad van de moraliteit wilt bewandelen: je kunt jezelf de vraag stellen of je jaren, zelfs decennia na de dood van de geestelijk vader (Jacobsen) de beschikbaarheid van zo’n iconische stoel dient te beperken tot de selecte groep van mensen die er bijna vijfduizend euro voor kunnen neertellen. Hoe immoreel is het precies om een replica van een dergelijke stoel te bestellen voor nog steeds meer dan duizend euro? Wie doe ik daar feitelijk kwaad mee? Het bedrijf dat de rechten op deze stoel gekocht heeft? Voor het geld dat zij ervoor vragen, had ik de stoel op dit moment in mijn leven nooit gekocht; het is dus niet zo dat er een klant voor hen verloren gaat.

Daarnaast worden de lookalikes van designproducten al enkele jaren door Infurn en overeenkomstige ‘bedrijven’ verkocht en mij is niets bekend van rechtszaken die tegen hen gevoerd worden. Ik weet dat legaal en moreel niet samenvallen, maar de wet is toch in grote mate de geformaliseerde idee van moraliteit van een samenleving, en deze wet lijkt niet in het geding.

Jouw boontje-komt-om-z’n-loontje-ethiek vind ik dus eigenlijk een beetje makkelijk en behoorlijk lullig. Het is een erg on-empatische houding van superioriteit: even de gedupeerden erop wijzen dat het allemaal hun eigen schuld is. Dat er iets wringt, weet ik ook wel, maar om het 'verwerpelijk' te noemen, vind ik ver gaan.
1. Deze producten worden doelbewust verkocht via GB, omdat dergelijke kopien in NL verboden zijn! Dit is zgn U-bocht constructie.
2. In-furn bewijst dat het goedkoop produceren van een orgineel niet zo eenvoudig is.
3. U schaadt de eigenaren van de modellenrechten. Zij investeren immers in het vermarkten van het orgineel.

Those who teach

alloallo schreef: 1. Deze producten worden doelbewust verkocht via GB, omdat dergelijke kopien in NL verboden zijn! Dit is zgn U-bocht constructie.
2. In-furn bewijst dat het goedkoop produceren van een orgineel niet zo eenvoudig is.
3. U schaadt de eigenaren van de modellenrechten. Zij investeren immers in het vermarkten van het orgineel.
Niets in dit drieledige opsomminkje, buiten met wat goede wil je eerste punt, duidt erop dat je mijn post gelezen of begrepen hebt. Ik wens je dus verder veel plezier op je moral high ground, want ik vind dit soort discussies hier niet thuis horen - hoewel het dit documentje van Infurns wanpraktijken wel weer even onder de aandacht brengt.

Hansantwerpen

Ongelezen bericht door Hansantwerpen »

BEN IK OPGELICHT DOOR INFURN????
Ik heb 18/11/2012 een salontafel besteld en betaald bij Infurn.
Bij navraag over de leveringsdatum kreeg ik te horen de week van 27/03/2013.
Ik kon zolang niet wachten en vroeg de tafel te annuleren. Mede door wat ik nadien gelezen had betreffende deze firma het Internet.
Bij annulering zou ik 80% van het betaalde bedrag terugontvangen. Dit geld zou na 30 dagen (30/12/2012) betaald worden.
Niets ontvangen, na 3 x schrijven kreeg ik bericht dat het aan de financiële afdeling doorgegeven was en met spoed gestort zou worden.
Inmiddels is het Februari 2013 (twee maanden later) en ik heb nog niets vernomen.

petrivdg

Ongelezen bericht door petrivdg »

Ook wij hebben vergelijkbare ervaring. Dus voor iedereen die een internet check doet: INFURN IS EEN OPLICHTERS SITE.
Het ziet er allemaal goed en professioneel uit, maar de ervaringen zoals onder beschreven waren ook bij ons identiek. Beloftes, zoete praatjes, excuses, maar het is enkel en alleen gebaseerd op vooruitbetalende design liefhebbers (die gelokt worden met lage prijzen en mooie artikelen) en hun geld zolang mogelijk vast houden om er rente van te trekken zonder ooit te leveren en zo lang mogelijk geld teruggave te rekken.

Alle positieve berichten op diverse fora en social media zijn eveneens FAKE! Trap er niet in!
Ongelofelijk dat dit al zo lang kan ongestraft doorgaan eigenlijk.

MeubelStuk

Ongelezen bericht door MeubelStuk »

Na een aantal maanden geleden dit forum verlaten te hebben, een aanvulling van mijn kant: die neppers uit China o.i.d. worden daar daadwerkelijk geproduceerd (dit i.t.t. wat ik nazomer 2012 fantaseerde: dat ook dát fake is van Infurn). Ik weet het v.e. betrouwbare projectinrichter die al decennia in de design branche zit. En dus vanwege zijn werk daar is gaan rondkijken. Wat hij inderdaad zegt vanuit zijn eigen vakkennis: slechte kwaliteit, instabiele produktie, slechte aanvoer enz. Blijkbaar voor de grote NL merken niet voldoende interessant om er tegen op te treden. Zoals hij zei: kunnen ze wel aan de gang blijven. Een Deense licentiehouder deed het overigens indertijd wel tegen een winkelketen van huishoudelijke artikelen. Maar verloor dit, omdat de fabrikant het model voldoende afwijkend had gemaakt om van de rechter gelijk te krijgen. En er is een bekende kantoorinrichter (< toettoetdatissnel) die een model kantinestoel verkoopt dat behoorlijk lijkt op het design exemplaar, maar toch net anders is. Een echte lookalike dus, niet een exacte kopie. Niet duur, goede prijs-kwaliteit verhouding; gaat er toch eentje kapot, dan schaf je gemakkelijk een nieuwe aan. Wat de betreffende vakpersoon wel opmerkte, is dat de legale modellen steeds nog duurder worden. Of dit soms te maken heeft met het hier besproken gerotzooi, heb ik niet gevraagd. Tzou kunnen, op die manier selecteren de echte liefhebbers zich vanzelf uit. In ieder geval worden de legale modellen in landen geproduceerd waar arbeidskrachten beter werk leveren én per uur ongelofelijk veel duurder zijn.
Want: wie voor een (illegale) kopie van slechte kwaliteit toch veel geld betaalt (ik zie hier voor verschillende meubels bedragen tussen €600 en €1000 langskomen); ruim een jaar wacht op ontvangst; klaagt over frauduleus gedrag en -gelukkig, eindelijk toch ontvangen- ook gaat mopperen over de kwaliteit: waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Blijkbaar is de prijs-kwaliteit verhouding v.e. legaal exemplaar (geproduceerd in een westers land) iets minder scheef dan verondersteld. Èn de koper heeft jarenlange garantie.

Is het trouwens een democratisch grondrecht van de mens om een betaalbaar origineel designmeubel van goede kwaliteit te kunnen aanschaffen? Hoe immoreel is het dat ik niet in een Rietveld huis kan wonen, een echte Rembrandt of Picasso kan kopen? Is het niet belachelijk dat die lui al lang dood zijn, en dat er toch geen goedkope kopieën op de markt mogen komen van de hand van meestervervalsers? Of is dit geheel iets anders?

Hansantwerpen

Ongelezen bericht door Hansantwerpen »

Infurn heeft na op 3 sites een reactie te hebben gezet (Tros Radar, Klacht.nl en ECC consumentenzaken),
na 3 dagen terugbetaald.
Mijn geld is terug met 20% kosten afgetrokken.
Consumentenbeschermers dank u voor de hulp.

Those who teach

MeubelStuk schreef: Want: wie voor een (illegale) kopie van slechte kwaliteit toch veel geld betaalt (ik zie hier voor verschillende meubels bedragen tussen €600 en €1000 langskomen); ruim een jaar wacht op ontvangst; klaagt over frauduleus gedrag en -gelukkig, eindelijk toch ontvangen- ook gaat mopperen over de kwaliteit: waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Blijkbaar is de prijs-kwaliteit verhouding v.e. legaal exemplaar (geproduceerd in een westers land) iets minder scheef dan verondersteld. Èn de koper heeft jarenlange garantie.

Is het trouwens een democratisch grondrecht van de mens om een betaalbaar origineel designmeubel van goede kwaliteit te kunnen aanschaffen? Hoe immoreel is het dat ik niet in een Rietveld huis kan wonen, een echte Rembrandt of Picasso kan kopen? Is het niet belachelijk dat die lui al lang dood zijn, en dat er toch geen goedkope kopieën op de markt mogen komen van de hand van meestervervalsers? Of is dit geheel iets anders?
Hou toch eens op met dat pedante gezedenpreek. Probeer eerst de context waarin een opmerking over de kwaliteit gemaakt wordt te doorgronden voordat je de dominee gaat uithangen. De enige reden waarom ik de twijfelachtige kwaliteit van mijn stoel ter sprake bracht, was om enig tegengas te geven tegen de reclame die Infurn via hun 'sock puppet' ClaraGroen schaamteloos dit forum op slingerde. Het was dus zeker geen klaagzang, enkel een tegengeluid.

En, zoals je zelf al suggereerde, gaat je analogie niet op, om uiteenlopende redenen; aangezien ik vermoed dat je niet geheel op je achterhoofd bent gevallen, schat ik in dat je zelf wel kan verzinnen waarom.

Daarnaast is het niet moeilijk om mijn relativering van de 'verwerpelijkheid' van het bestellen van zo'n stoel te ridiculiseren, maar ook hier sla je de plank mis. Zoals ik eerder al opmerkte, snap ik zelf ook wel dat er wat wringt aan het bestellen van zo'n replica, waar het mij echter om ging, was de buitensporige afkeuring die sprak uit bewoordingen als 'verwerpelijk gedrag' enigszins tot normale proporties terug te brengen en de mogelijkheid van enige empathie te opperen als alternatief voor het belerende vingertje. Blijkbaar zonder veel succes.

MeubelStuk

Waar zou onze vriend [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (klantenservice infurn) tochgebleven zijn? Nergens meer te bekennen.

Een aantal dagen geleden (b)leek er een nieuwe helpdeskSter aan het Infurn Firmament. Google je Infurn: ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Meubelique plopt ineens op.
Hoe dan ook, te vinden op http://meubelique.nl/author/admin/ waar hij marketingblogs plaatst over frisse design meubeltjes. Meubelique? Niet eerder gezien. Eens even kijken. Rechts bovenaan stonden een stuk of vier 'sponsors' met groot logo, waaronder Infurn. Ahaa, zodoende! Althans een paar dagen geleden, want nu niet meer. Wel nog 'Furnie', lekker origineel. Onderaan de pagina staat trouwens temidden v.e. rij met verwante bedrijfjes in kleine lettertjes ook Fashionforhome (ook wel Fashion4home geneoemd), [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]. tros Radar heeft er ook een aantal klachten over.

Verder surfend op Meubelique is de klachtenpagina te zien over Infurn:
http://meubelique.nl/infurn-com/#comment-108

Alle klachten werden vorige week geruststellend beantwoord door heldeskboy. Tkomt volgens hem allemaal goed. Eén klager mopperde dat haar bericht niet was geplaatst / verwijderd.

Maar nu allemaal niet meer: inmiddels heeft hij zijn sporen op de klachtensite van Meubelique (bijna) verwijderd: de susberichten staan er nog wel allemaal, maar hij heeft zijn naam weggehaald. Elk bericht eindigt anoniem met 'vriendelijke groet' en dan verder niks meer.

Alleen, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]: je hebt 1 bericht over het hoofd gezien! Op 2 februari spreekt ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] je gewoon aan met '[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]'. Nog even weghalen, was je niet opgevallen.

Nou ja, Meubelique is dus een soort verzamelsite van al die bedrijfjes die hetzelfde doen: gebakken lucht verkopen als meubel en 20% aanbetaalde kosten achter houden als iemand zijn geld terug wil. Voor dus niet geleverde diensten.
Maar, je schrijft er nog wel wervende stukjes over; over die opblaas meubels.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 16:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde beweringen verwijderd

krentje

Ongelezen bericht door krentje »

****!
Op 13/8/2012 4 prachtige stoelen besteld. Zouden na 1x niet door de kwaliteitscontrole gekomen te zijn nu geleverd moeten worden. Er staat niks over op mijn pagina bij Infurn dat ze komen, of dat het weer uitgesteld is. Maar ik begrijp zo langzamerhand wel dat ik geen stoelen meer hoef te verwachten.
En ik hoef ze ook niet meer, ik wil mijn geld terug! Maar antwoord op e-mails heb ik nog nooit gehad.
Heeft iemand ervaring met inzet van een rechtsbijstandsverzekering, wij zijn bij DAS?

MeubelStuk

Dag Krentje,

Je bestelde je meubels op 13 - 8 -12? Dan heb je op dit moment nog anderhalve dag om een charge-back te regelen, want het is dan 6 maanden geleden!!! Kijk even op pagina 9 van dit klachtenforum (Tros Radar), op 12 oktober schreef CrazyMe hoe je dat moet doen.
Succes!

krentje

Bedankt Meubelstuk, maar ik heb niet met creditcard betaald. Helaas!

Those who teach

krentje schreef:Bedankt Meubelstuk, maar ik heb niet met creditcard betaald. Helaas!
Hey krentje, neem contact op met je creditcardmaatschappij en probeer de 'overeenkomst' te betwisten.

krentje

Helaas, dus, gewoon overgeschreven, geen creditcard.

Krentje

Those who teach

krentje schreef:Helaas, dus, gewoon overgeschreven, geen creditcard.

Krentje
Ah, excuses: ik zag het woordje 'niet' over het hoofd.

Donkertje

Ongelezen bericht door Donkertje »

Ik heb bijna een jaar geleden bij Infurn een stoel besteld. Hij wed steeds maar niet geleverd, dus ik heb een paar keer een email gestuurd. Kreeg steeds wel netjes antwoord, maar het versnelde de levering niet echt. Uiteindelijk het bel me terug formulier ingevuld. Toen gebeld door Infurn en na een beetje doorzeuren hebben ze hun best gedaan om het als nog zo snel mogelijk te leveren. De stoel zelf is erg mooi. Al met al dus wel tevreden.

krentje

Heeft iemand ooit de vlinderstoelen van Arne Jacobsen ontvangen van Infurn?
En waren ze goed?

Gesloten