LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

wevera schreef:Het raadsel van de verdwenen beleggingseenheden bij de overgang van Fortis-ASR naar ASR- Ned blijft onopgelost en dat is onacceptabel.
Tot november 2007 gingen de koersen van de aandelen sterk omhoog om in december te dalen. Er was in 2007 geen december-rally terwijl dat normaal is. Maar op 31-12-2007 lagen de koersen nog steeds aanzienlik boven de koerswaarden van 31-12-2006. Gem. genomen was 2007 een zeer goed beleggingsjaar en dat moet dus ook te zien zijn aan de waarden van de beleggingspolissen.

Voor de Waardye-polissen was 2007 wel een slecht jaarl. Het komt wel eens voor dat door bedrijfsovernames aandelen van meerdere bedrijven bij-elkaar gezet worden, waardoor het totaal aantal beleggingseenheden aanzienlijk kan dalen. Maar dat is dan normaal gesproken in overeenstemming met een waardestijging per aandeel. Dat was hier blijkbaar niet het geval. Dit moet dus opgelost worden.
Van ASR-Ned wordt blijkbaar die duidelijkheid niet verkregen.

Volgens mij is het raadzaam om hierover een klacht in te dienen bij de Kifid-ombudsman. De klacht hierover is reel, want polishouders van beleggingsverzekeringen hebben het recht op informatie over waardeverloop van de polis, over het waardeverloop van de onderliggende fondsen en over het kostenverloop en een specificatie van die kosten, van elk jaar afzonderlijk.


Het doorlopen van de procedure bij de kifid-ombudsman kost weinig geld, nl. € 50.-, en er is maar 1 polishouder die dit hoeft te doen.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever
Deze klacht ligt nu bij de geschillencommissie van de KIFID.
Zodat we te weten komen over de waardeverloop in eenheden met de overgang Fortis naar ASR.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Floris2,

Begrijp ik hieruit http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1293942 nu goed dat het een koehandeltje was met Wabeke? Dat ie moedwillig onze belangen heeft verkwanseld?

Als toch ooit moge blijken dat dit een koehandel zou zijn, dan is maar een enkele instantie nog bevoegd deze (voort)woekerpolisaffaire te beslechten.

Die instantie heet het Openbaar Ministerie.

En conform het reglement van de Ombudsman Financiele Dienstverlening moet de Ombudsman zelf de aanmelding doen. :lol:

Vooralsnog denk ik dat Wabeke het wel netjes wilde oplossen door een afslag van 2.5% van het bruto fondsrendement, doch op gegeven moment werd tegengewerkt en "de wacht is aangezegd".

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

http://www.ftm.nl/original/wabeke-ging- ... lloyd.aspx

Tsja, dit lijkt op aannemen van steekpenningen. Is strafbaar...

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

felixbeijer schreef:Floris2,

Begrijp ik hieruit http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1293942 nu goed dat het een koehandeltje was met Wabeke? Dat ie moedwillig onze belangen heeft verkwanseld?

Als toch ooit moge blijken dat dit een koehandel zou zijn, dan is maar een enkele instantie nog bevoegd deze (voort)woekerpolisaffaire te beslechten.

Die instantie heet het Openbaar Ministerie.

En conform het reglement van de Ombudsman Financiele Dienstverlening moet de Ombudsman zelf de aanmelding doen. :lol:

Vooralsnog denk ik dat Wabeke het wel netjes wilde oplossen door een afslag van 2.5% van het bruto fondsrendement, doch op gegeven moment werd tegengewerkt en "de wacht is aangezegd".
Felix,

Denk jij wat ik denk?
Hoe meer klachten er in de doofpot verdwijnen, hoe hoger de bonus en snoep reisjes van de verzekeraar.
Snap jij dat nou?

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Floris2,

Bedoel je te zeggen dat KiFiD staat voor Korrupt Instituut Financiele Dieven?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik ben toch benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, bij de verzekeraars en het KiFiD.

Ik bedoel, ik wil toch die Ombudsman nog een keer spreken. Het lijkt me niet meer dan normaal dat ie me antwoord geeft op mijn vragen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1136550
Behoorlijk handelen vereist dat ie me gewoon netjes antwoord geeft op mijn vragen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het liefst schriftelijk, dan kan het OM er wat mee. :mrgreen:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk Floris2,

Op het moment dat ik me aanmeld bij het KiFiD zal ik conform reglement van de Ombudsman even een radiostilte moeten respecteren voor de drie particuliere polissen. :lol: :lol:

Ik verklaar immers me te onderwerpen aan diens reglement). Doch na afloop mag ik weer meedoen met de discussie (zo is namelijk vorige keer ook toegezegd dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bewerkstelligen, en nu kan niet anders zijn).

Dit weegt ruim op tegen het genot van de bepaling in het reglement van de Ombudsman (welke samengevat er op neer komt dat ie zijn mond altijd moet houden).

Snap je nu waarom Wabeke zo reageerde in dat interview met RADAR?

Ik denk dat hij zijn mond moest houden op straffe van een aanklacht wegens schenden van geheimen, en de boel de foute kant op moest sturen door te verklaren van de belegde waarde. Ik denk dat ie slachtoffer was van afpersing en er nu ook nog eens ingeluisd wordt mbt dat snoepreisje.


wijziging: tekst bold gemaakt
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 20 aug 2011 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

vr 19 aug 2011, 08:36 Beursgang ASR zit er niet in voor 2013 UTRECHT (AFN) - De genationaliseerde verzekeraar ASR zal gezien de huidige marktomstandigheden niet voor 2013 naar de beurs worden gebracht. ,,Het is niet realistisch dat dit op korte termijn zal gebeuren'', aldus ASR-topman Jos Baeten vrijdag in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Eerst zullen de financi?le markten moeten normaliseren, waarbij een oplossing komt voor de Europese- en Amerikaanse schuldencrisis. Om het bedrijf eerder naar de beurs te brengen zou niet genoeg opbrengen. Naast een beursgang worden nog altijd andere vormen van verkoop niet uitgesloten. De voormalig Fortisdochter ASR, is sinds oktober 2008 in handen van de Nederlandse staat.

Door de onrust op de financi?le markten en de ,,onverminderd sterke'' concurrentie op de Nederlandse verzekeringsmarkt zag de onderneming het nettoresultaat over de eerste helft van dit jaar met 28 procent dalen tot 163 miljoen euro. Aan bruto-verzekeringspremies kwam in het eerste halfjaar 2,4 miljard euro binnen, tegen 2,6 miljard een jaar eerder. Dat betekent een afname van 8 procent.

Compensatie

ASR heeft inmiddels 630.000 klanten een brief gestuurd met bericht of zij in aanmerking komen voor compensatie op hun beleggingsverzekeringen of niet. ,,Voor die klanten waarvoor het van toepassing is, hebben we het compensatiebedrag inmiddels ook in hun polis gestort'', aldus ASR.

Levensverzekeraars kampen sinds 2008 met toenemende concurrentie van banken en beleggingsinstellingen die bankspaarproducten aanbieden als alternatief voor levensverzekeringen. Om een graantje mee te pikken op deze markt introduceerde ASR eerder dit jaar zijn eigen spaarbankproduct, de lijfrente opbouwrekening. In de tweede helft van het jaar wil de voormalige Fortisdochter het productaanbod verder uitbreiden.

ASR doet geen uitspraken over de verwachtingen voor de tweede helft van het jaar wegens de onzekere marktomstandigheden. Het concern verwacht wel dat de concurrentie op de verzekeringsmarkt en de onrust op de financi?le markten aanhouden. ASR kan nog niet zeggen wat de financi?le gevolgen zijn van de compensatieregeling voor klanten.

???????????????????

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Ik ga het ding afkopen het kost me 50% van de inleg. Loopt 11 jaar.

Nu las ik elders dat iemand zijn inleg/premie terug ontvangen heeft. Waarom de een wel en de ander niet?
Ik dacht ook een verzekerd bedrag te hebben, maar dat is natuurlijk wel verteld en niet geschreven.
Overigens heb ik wel andere geschreven brieven die heel dubieus zijn, zoals dat advies KOSTELOOS IS. En alles IN BELANG VAN DE CLIENT.
Ja....duizenden euro's weg.

Moet je over de afkoop loonheffing betalen?????

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door jammer »

eef let ook goed op soms betaal je ook nog afkoopkosten. Omdat de verzekeraars vinden dat nog niet alle kosten zijn verrekend. voor mijn 2 aegon polisen geldt èèn kost E 435 en een van E 950,- dan nog eens mijn verlies en nu zit de beurs net op het laagste punt van dit jaar. Als je nu nog inlegd koop je goedkoop in. Maar in jullie polissen zit dat hefboom en intereffect, ik wil jullie niet bang maken maar als de beurs zo slecht blijft doen verdwijnt er weer heel veel van jullie eenheden. Dat heb ik als aegon deelnemer toevallig niet....

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Beste Eef
Is je polis vóór 14 september 1999 of daarna afgesloten?
Kapitaalverzekeringen van voor 14 september 1999 vallen onder voorwaarden nog onder het oude fiscale regime. Heb je zo'n oude kapitaalverzekering, dan heb je recht op extra fiscale voordelen

Vrijstellingen:
• polissen vóór 14 september 1999 gesloten: gedurende de looptijd een vrijstelling van maximaal € 123 428 per persoon;
• kapitaalverzekeringen die uitsluitend uitkeren bij invaliditeit, ziekte of ongeval: onbeperkt vrijgesteld;
• kapitaalverzekeringen die uitkeren bij overlijden (begrafenispolissen): vrijgesteld tot een gezamenlijke maximumwaarde van € 6703.
Kapitaalverzekering die u op of vóór 14 september 1999 hebt afgesloten (geen kapitaalverzekering eigen woning)
Hebt u 1 of meer kapitaalverzekeringen op of vóór 14 september 1999 afgesloten? Dan hoeft u niets aan te geven als de gezamenlijke waarde op een peildatum € 123.428 of lager is. Is de waarde hoger? Dan geeft u alleen de waarde boven € 123.428 aan bij 'Niet-vrijgesteld deel kapitaalverzekeringen'.

Is het verzekerde kapitaal of de premie na 13 september 1999 verhoogd? Dan mag u de vrijstelling alleen gebruiken als die verhoging plaatsvond op basis van een clausule die op 13 september 1999 al bestond. De vrijstelling vervalt in ieder geval als de looptijd van de verzekering na 13 september 1999 is verlengd. Fiscale partners mogen de vrijstelling onder bepaalde voorwaarden aan elkaar overdragen.


Kapitaalverzekeringen van ná 1 januari 2001
Uitkeringen onbelast omdat het vermogen vanaf het aangaan van de verzekering belast is in box 3.

Kapitaalverzekeringen van vóór 1 januari 2001
Als de verzekering op de einddatum niet voldoet aan de voorwaarden van de Wet inkomstenbelasting 1964, reken je bij het vrijkomen van het gespaarde vermogen af met de fiscus. Voor naar box 3 overgehevelde kapitaalverzekeringen blijven de voorwaarden van het oude belastingstelsel voor geheel of gedeeltelijk belastingvrije uitkeringen gelden.
Bij niet-reguliere afwikkeling van een polis zal meestal (nog) niet zijn voldaan aan de voorwaarden voor een belastingvrije uitkering, waardoor alsnog zal moeten worden afgerekend over het in de polis aangegroeide rendement tot een uitkeringsbedrag van
€ 123 428.

De inkomstenbelasting bevat verschillende fiscale tegemoetkomingen voor kapitaalverzekeringen:
• een vrijstelling in box 1 na twintig jaar premiebetaling (gemaximeerd tot € 150 500 in 2010) van de uitkering uit een kapitaalverzekering eigen woning;
• een (gemaximeerde) vrijstelling in box 1 van de uitkering van polissen die op 31 december 2000 bestonden. Bij de uitkering van deze polissen vindt een finale toets plaats;
• een waardevrijstelling in box 3 voor polissen die al op 14 september 1999 bestonden.
Gebruik je een van deze vrijstellingen, wordt het vrijgestelde uitkeringsbedrag in mindering gebracht op de (maximum)vrijstelling voor de nog lopende kapitaalverzekeringen.
Laatst gewijzigd door Floris2 op 20 aug 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

De beleggingspolis zal in veler geheugen gegrift gaan staan.
http://www.ftm.nl/original/wabeke-ging- ... lloyd.aspx

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Felix
bij de consumenten lijkt me eerder gegrift staan.
Die mannen hebben er een hoop geld doorheen gejaagd afgelopen jaren.
aan sponsering en uitjes en snoepreisjes noem maar op.
ASR is hoofdsponsor van Feyenoord, wat zou dat geintje kosten denkje?

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

felixbeijer schreef:Kijk Floris2,

Op het moment dat ik me aanmeld bij het KiFiD zal ik conform reglement van de Ombudsman even een radiostilte moeten respecteren voor de drie particuliere polissen. :lol: :lol:

Ik verklaar immers me te onderwerpen aan diens reglement). Doch na afloop mag ik weer meedoen met de discussie (zo is namelijk vorige keer ook toegezegd dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bewerkstelligen, en nu kan niet anders zijn).

Dit weegt ruim op tegen het genot van de bepaling in het reglement van de Ombudsman (welke samengevat er op neer komt dat ie zijn mond altijd moet houden).

Snap je nu waarom Wabeke zo reageerde in dat interview met RADAR?

Ik denk dat hij zijn mond moest houden op straffe van een aanklacht wegens schenden van geheimen, en de boel de foute kant op moest sturen door te verklaren van de belegde waarde. Ik denk dat ie slachtoffer was van afpersing en er nu ook nog eens ingeluisd wordt mbt dat snoepreisje.


wijziging: tekst bold gemaakt
Felix,
Radiostilte?
ik heb ook een klacht liggen bij de kifid, waarom zou ik daarover een radiostilte
in acht nemen?
confrom regelement, waar staat dat volgens jou?
Woekerpolis geduupeerde hebben de recht op de waarheid.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Omdat je daarvoor tekent!

bij het aanmeldformulier van de Ombudsman verklaar je je aan diens reglement te onderwerpen. Dus dat is een overeenkomst.

Zodra de Ombudsman iets op papier heeft gezet en je het hebt ontvangen, mag je weer vrolijk dit foum opleuken aangaande de ingediende klacht. Dat heeft ie namelijk richting mij verklaard (en conform het gelijkheidsbeginsel moet dat voor iedereen gelden)

De radiostilte geldt dus alleen in de (korte) periode tussen opsturen klacht en krijgen response.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Dus zo ik het interpreteer:

radiostilte tussen aanmelden klacht bij de Ombudsman van het KiFiD en diens response.

radiostilte tussen aanmelden klacht bij de Geschillencommissie van het KiFiD en de response.

Daarvoor en daartussen en daarna mag je de waarheid hier dus plaatsen (conform toezegging Ombudsman aan mij)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Met genoegen teken ik daarvoor. Rust....

Wat de consequentie is als IK mijn klacht aanmeld, wordt daarna namelijk vanzelf gepubliceerd op de web-site van het KiFiD.
(Klucht-Instituut Financiele Dienstverlening).

volg de links in de volgende link
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1297522

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door hakra »

bron: AM

ASR trots op compensatietraject beleggingsverzekeringen
19-08-2011
Bij ASR werken momenteel tweehonderd mensen louter en alleen aan de compensatievoorstellen voor de houders van een beleggingspolis. Dagelijks gaan duizenden brieven de deur uit. Alleen al dit jaar kost dat ASR waarschijnlijk € 28 mln aan administratieve lasten. Althans, zo groot is de voorziening die in Utrecht is getroffen voor dit administratieve traject. Voor de financiële compensatie van de polishouders was eerder al een voorziening van € 780 mln getroffen.

Deze zomer hebben al 630.000 klanten van ASR een compensatievoorstel ontvangen. Klanten hebben vervolgens vier opties: de compensatie per direct aan de lopende polis toevoegen, de polis aanpassen of omzetten in een ander vermogensopbouwproduct van ASR, óf de polis beëindigen. Zij kunnen een adviesgesprek bij hun tussenpersoon krijgen om die keuze te bepalen.
ASR zal de komende maanden nog 780.000 brieven gaan versturen. Nog dit jaar zal dan elke polishouder een compensatievoorstel hebben ontvangen; de 'vervangingsaanbiedingen' en daar wellicht op volgende klantgesprekken zullen nog tot in 2012 doorlopen. Voor klanten en intermediairs is een speciale website ASR Compenseert gemaakt.
Directievoorzitter Jos Baeten zegt trots te zijn op "de grote stappen die wij, met de enorme inzet van veel van onze medewerkers, hebben gezet". Klanten waarderen dat, zo laten steekproeven zien. Na de zomer zal minister De Jager in een brief aan de Tweede Kamer aangeven wat hij de 'best-of-class'-regeling bij woekerpolissen vindt. "Wij hopen en hebben er vertrouwen in dat die modelregeling dicht in de buurt komt van hetgeen wij momenteel aan het doen zijn."

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

hakra schreef:bron: AM

ASR trots op compensatietraject beleggingsverzekeringen
19-08-2011
van € 780 mln getroffen.

ASR Compenseert
Directievoorzitter Jos Baeten zegt trots te zijn op "de grote stappen die wij, met de enorme inzet van veel van onze medewerkers, hebben gezet". Klanten waarderen dat, zo laten steekproeven zien. Na de zomer zal minister De Jager in een brief aan de Tweede Kamer aangeven wat hij de 'best-of-class'-regeling bij woekerpolissen vindt. "Wij hopen en hebben er vertrouwen in dat die modelregeling dicht in de buurt komt van hetgeen wij momenteel aan het doen zijn."

€ 780 mln :780.00 polisouders is gemiddeld € 100 per polishouder.
'best-of-class regelingen gaat al verder dan de Wabeke-aanbeveling (regeling)
Zelfs Aegon-topman Marco Keim heeft hier gezegd dat een kostenpercentage van 2,5% eigenlijk nog te hoog is.
De Jager zegt in de Tweede Kamer middels een brief zal informeren over de stand van zaken. Hij wil overigens wel kijken naar de drempel die een terugboekregeling kan opwerpen. Kamerleden vrezen dat het vooruitzicht dat bij afkoop van de polis provisie moet worden terugbetaald, veel tussenpersonen doet afzien van het adviseren van een ander product. "Die terugboekregeling is een wettelijke verplichting en die is met redenen ingevoerd. Ik zal in mijn brief nader op dit onderwerp ingaan. (aldus de Jager)

Hoewel De Jager zich hiermee actief met de woekerpolisafaire gaat bemoeien, benadrukte hij dat de overheid geen partij moet worden: "Het blijft een privaatrechtelijk geschil. De overheid moet het probleem niet naar zich toehalen."


Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Gesloten