Laten we niet mensen belachelijk maken maar ons meer richten op het topic. En te verdediging van BBCS, ondernemers verdienen een goede boterham in bepaalde branches maar in andere wordt telkens meer beleg van hun brood afgenomen. Mede doordat de consument overmatig beschermd wordt tegenwoordig zonder enige mogelijkheid tot compensatie voor de verkoper.
BBCS schreef:Ach, wordt er vaak gezegd: die winkelier verdient toch bakken met geld. Die kan dat gemakkelijk betalen.
Amehoela!
Niet dus!
ook ik zet hier een streep onder. de marges in de detailhandel staan onder druk. de lonen zijn al niet erg hoog, en er licht steeds meer de nadruk op kostenregulering. reiskostenvergoeding is in weinig winkels nog aan de orde. extra voor de avonden en weekenden? minimaal.
hoeveel trainingen wij al niet gehad hebben om er voor te zorgen dat de conversie omhoog gaat. zorgen dat de klant bij ons koopt en niet bij de concurrent.
en ff voor het complete verhaal: bart smit is van blokker, ja DE blokker, quote 500. hoveel moet er nog gezegd worden over kostenbesparing...
Marges van 4% tot 8% zijn al heel gewoon, terwijl een marge van 30% a 40% nodig is om een gezonde bedrijfsvoering te hebben.
In het verleden had de markt een keiharde afspraak qua minimale verkoop prijs.
Het kan nog gekker:
Rotte appels die via de grijze import (wat bij de wet verboden is) €50,- tot €100,- onder de inkoopprijs de producten verkopen, wat voor bijna de meeste kleine ondernemers de doodsteek is.
En nog hoor je bepaalde ziekelijke mensen roepen dat het nog te duur is. Ik kan daar zo ontzettend pissig over worden.
Ik ga niet met de discussie van de ondernemers mee, al geef ik ze gelijk.
Maar het hele verhaal gaat over een kassabon. Wat is een kassabon en wat staat erop. Een kassabon is een bewijs dat je een product heb betaald. Het product staat omschreven inclusief prijs, btw en bij sommige (bij mij) het serienummer indien bekend. Daarbij de aankoopdatum en de tijd. De tijd is mij altijd onduidelijk geweest, maar het zei zo. Ook word er vaak een ruil regeling aangeven, of als er geld teruggeven word (service, geen recht) of het retourneren is toegestaan, en in welke dagen dat is. Meestal 8 dagen, gezien vroeger de winkel maar 6 dagen open was.
De Fabrikanten geven in hun garantie omschrijving aan, dat de garantie geld vanaf de aankoopdatum met een geldende aankoopbewijs, waar het product op staat.
Wie is er verantwoordelijk voor behoud van de bon. De kassabon valt onder de verantwoording van de klant. Ik weet ff geen artikel. Staat ook niet zo letterlijk. Maar zou ik eens kunnen opzoeken.
Kort gezegd is het dus, dat de winkelier verplicht is een kassabon te overhandige wegens garantie/ruilen met daarbij de eisen die de fabrikant stelt. De koper, ook het lieve kleine meid van 7, is verantwoordelijk voor het bewaren van de kassabon. Dus Bart Smit heeft gelijk.
Ik ken nog een uitzending over Bart smit en het kapotte stuurtje. hetzelfde verhaal. Andere zaken worden NIET goedgekeurd door de fabrikant, ook niet als er voor het bedrijf een creditering is, ook hierin moet een kassabon aanwezig zijn, daar geld de inkoopfactuur van de winkelier niet op!
Camera beelden (privacy wetgeving, waar een RADAR uitzending zo in faalde) Bankafschriften, Herkenning van personeel enz NIET! simpel niet. JIJ bent VERANTWOORDELIJK voor je product en je aankoop/garantie bewijs. heel simpel! of wij nu goed of slecht verdienen, dat maakt niet uit. Of het nu 5 euro kost, of 600 euro. dat maak niks uit.
en weetje. voor hetzelfde geld, heb je hem gejat..... dat komt ook voor, en ik lees het hier ook nog. dus waarom zouden we? als men al met die ideeën aankomt.
skilltone schreef: Kort gezegd is het dus, dat de winkelier verplicht is een kassabon te overhandige wegens garantie/ruilen met daarbij de eisen die de fabrikant stelt. De koper, ook het lieve kleine meid van 7, is verantwoordelijk voor het bewaren van de kassabon. Dus Bart Smit heeft gelijk.
Die lieve kleine meid van 7 is niet zomaaar verantwoordelijk voor het bewaren van de kassabon. De ouders kunnen de koop soms in zijn geheel ontbinden omdat die lieve kleine meid nog niet handelingsbekwaam is, ze is minderjarig. Uitzondering hierop zijn de rechtshandelingen welke verricht worden waarvan aangenomen wordt dat deze door minderjarigen van deze leeftijd zelfstandig verricht worden volgens de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen. Art 1:234
skilltone schreef: Camera beelden (privacy wetgeving, waar een RADAR uitzending zo in faalde)
Heeft dit betrekking op de Pretium uitzendingen ? Deze zaak heeft Radar gewonnen bij de Hoge Raad.
skilltone schreef:
en weetje. voor hetzelfde geld, heb je hem gejat..... dat komt ook voor, en ik lees het hier ook nog. dus waarom zouden we? als men al met die ideeën aankomt.
Zal zeker voorkomen. Indien de winkelier beweert dat deze gejat is, moet de winkelier dit aantonen.
skilltone schreef:De Fabrikanten geven in hun garantie omschrijving aan, dat de garantie geld vanaf de aankoopdatum met een geldende aankoopbewijs, waar het product op staat.
Dat is leuk en aardig, maar hier kan gewoon een beroep worden gedaan op de wettelijke garantie. Hier uit volgt dat de koper in beginsel mag kiezen tussen kosteloos herstel of vervanging. Daarbij geld dat er een wettelijk vermoeden bestaat wanneer een defect binnen zes maanden worden ontdekt.
De koper moet dan wel aantonen dat hij een koopovereenkomst heeft met de verkoper, maar de wet eist niet dat hij dit alleen mag bewijzen met een aankoopbon.
Het is verdikkie de omgekeerde wereld, echt onacceptabel.
De consument is de aankoopbon kwijt. Dus gewoon pech.
Maar nee hoor, die consument mag met een bankafschrift lekker gebruiken als garantiebewijs.
Kan die consument dan bewijzen dat dat product daar gekocht is?
Neen!
Laat ik het zo zeggen:
Als een klant bij mij komt zonder bon en alleen een bankafschrift en ik kijk in mijn systeem terug wat die klant gekocht heeft (omdat ik ook altijd het serienummer op de bonnen vermeld), kan die klant nooit of te nimmer garantie claimen met die bankafschrift als het serienummer wat in mijn systeem staat niet overeenkomt met het serienummer van het product.
Daarbij is het ook zo dat de verantwoordelijkheid van die bon niet bij de verkopende partij ligt maar bij de koper.
skilltone schreef:De Fabrikanten geven in hun garantie omschrijving aan, dat de garantie geld vanaf de aankoopdatum met een geldende aankoopbewijs, waar het product op staat.
Dat is leuk en aardig, maar hier kan gewoon een beroep worden gedaan op de wettelijke garantie. Hier uit volgt dat de koper in beginsel mag kiezen tussen kosteloos herstel of vervanging. Daarbij geld dat er een wettelijk vermoeden bestaat wanneer een defect binnen zes maanden worden ontdekt.
De koper moet dan wel aantonen dat hij een koopovereenkomst heeft met de verkoper, maar de wet eist niet dat hij dit alleen mag bewijzen met een aankoopbon.
Dan nog moet de koper met het keiharde bewijs komen dat het product daar werkelijk gekocht is.
En een bankafschrift levert dat bewijs domweg niet.
Daar staat alleen een bedrag op.
En een bedrag zegt niets wat voor product gekocht is.
Dat met een bankafschrift in het systeem van de winkelier gekeken kan worden om de kwijtgeraakte bon terug te halen, is echt geen probleem.
Dat is ook het doel geweest van de wetgever.
Wat wel een probleem is, is dat een bankafschrift als een aankoopbewijs en garantiebewijs zou gelden.
Wat ook diverse keren naar voren is gebracht, is dat de fabrikanten alleen de originele aankoopbewijs als garantiebewijs accepteren en zeker geen bankafschriften, heeft met de serienummers te maken.
Dat met een bankafschrift in het systeem van de winkelier gekeken kan worden om de kwijtgeraakte bon terug te halen, is echt geen probleem.
Dat is ook het doel geweest van de wetgever.
Wat wel een probleem is, is dat een bankafschrift als een aankoopbewijs en garantiebewijs zou gelden.
Wat ook diverse keren naar voren is gebracht, is dat de fabrikanten alleen de originele aankoopbewijs als garantiebewijs accepteren en zeker geen bankafschriften, heeft met de serienummers te maken.Dat is niet voor niets.
Dit is natuurlijk je reinste onzin bbcs, de koper heeft alleen met jouw te maken als aanspreekpunt.
Jij verhaalt de garantie via je toegewezen regresrecht en het zal de fabrikant een worst wezen of jij produkt x aan klant y of z hebt verkocht.
de fabrikant staat aan de zijlijn en is alleen voor jouw partij.
Dat met een bankafschrift in het systeem van de winkelier gekeken kan worden om de kwijtgeraakte bon terug te halen, is echt geen probleem.
Dat is ook het doel geweest van de wetgever.
Wat wel een probleem is, is dat een bankafschrift als een aankoopbewijs en garantiebewijs zou gelden.
Wat ook diverse keren naar voren is gebracht, is dat de fabrikanten alleen de originele aankoopbewijs als garantiebewijs accepteren en zeker geen bankafschriften, heeft met de serienummers te maken.Dat is niet voor niets.
Dit is natuurlijk je reinste onzin bbcs, de koper heeft alleen met jouw te maken als aanspreekpunt.
Jij verhaalt de garantie via je toegewezen regresrecht en het zal de fabrikant een worst wezen of jij produkt x aan klant y of z hebt verkocht.
de fabrikant staat aan de zijlijn en is alleen voor jouw partij.
Zucht!!!!
Gebruik je verstand aub en je begrijpt waarom dat de fabrikanten alleen aankoopbewijzen accepteren waar serienummers op genoteerd staan.
Dat met een bankafschrift in het systeem van de winkelier gekeken kan worden om de kwijtgeraakte bon terug te halen, is echt geen probleem.
Dat is ook het doel geweest van de wetgever.
Wat wel een probleem is, is dat een bankafschrift als een aankoopbewijs en garantiebewijs zou gelden.
Wat ook diverse keren naar voren is gebracht, is dat de fabrikanten alleen de originele aankoopbewijs als garantiebewijs accepteren en zeker geen bankafschriften, heeft met de serienummers te maken.Dat is niet voor niets.
Dit is natuurlijk je reinste onzin bbcs, de koper heeft alleen met jouw te maken als aanspreekpunt.
Jij verhaalt de garantie via je toegewezen regresrecht en het zal de fabrikant een worst wezen of jij produkt x aan klant y of z hebt verkocht.
de fabrikant staat aan de zijlijn en is alleen voor jouw partij.
Zucht!!!!
Gebruik je verstand aub en je begrijpt waarom dat de fabrikanten alleen aankoopbewijzen accepteren waar serienummers op genoteerd staan.
dit is jouw beleving bbcs, wettelijk gezien ligt de boel een heel stuk simpeler. consument heeft alleen met jouw te maken als verkoper. Als ik kan aantonen dat ik de boel bij jouw heb gekocht is dat voldoende. De rest is jouw probleem.
BBCS schreef:Waarom zetten veel winkelieren serienummers op de facturen?
Voor de lol?
Waarom accepteren de meeste fabrikanten alleen een factuur met een serienummer?
Dat is puur om oplichting tegen te gaan.
Zie mijn eerdere posting.
Als een klant bij mij komt met alleen een bankafschrift en in mijn systeem kan ik niks terugvinden, dan neem ik dat niet in behandeling.
bbcs, je zit er weer van alles bij te verzinnen. je kraamt weer onzin uit en haalt er dingen bij die alleen in jouw fantasie bestaan. je verdraaid de zaken en haalt er onzinverhalen bij die nergens in bw 7 terug te vinden zijn.
ik hoop van ganser harte dat jij zo een klant treft. gaat je gigageld kosten zeker proceskosten en alles wat daar bij komt.
BBCS schreef:Waarom zetten veel winkelieren serienummers op de facturen?
Voor de lol?
Waarom accepteren de meeste fabrikanten alleen een factuur met een serienummer?
Dat is puur om oplichting tegen te gaan.
Zie mijn eerdere posting.
Als een klant bij mij komt met alleen een bankafschrift en in mijn systeem kan ik niks terugvinden, dan neem ik dat niet in behandeling.
bbcs, je zit er weer van alles bij te verzinnen. je kraamt weer onzin uit en haalt er dingen bij die alleen in jouw fantasie bestaan. je verdraaid de zaken en haalt er onzinverhalen bij die nergens in bw 7 terug te vinden zijn.
ik hoop van ganser harte dat jij zo een klant treft. gaat je gigageld kosten zeker proceskosten en alles wat daar bij komt.
Ik verdraai de zaken zeker niet.
En ik kraam zeker geen onzin uit.
BBCS schreef:Dan nog moet de koper met het keiharde bewijs komen dat het product daar werkelijk gekocht is.
En een bankafschrift levert dat bewijs domweg niet.
Daar staat alleen een bedrag op.
En een bedrag zegt niets wat voor product gekocht is.
BBCS schreef:Dan nog moet de koper met het keiharde bewijs komen dat het product daar werkelijk gekocht is.
En een bankafschrift levert dat bewijs domweg niet.
Daar staat alleen een bedrag op.
En een bedrag zegt niets wat voor product gekocht is.
Met alle respect, maar ben je nu geen spijkers op laag water aan het zoeken?
Van een dergelijke actie heb ik in de praktijk nog nooit gehoord.
Laat ik dit zeggen:
Als de klanten de factuur via de bank betalen, dan zetten ze daarbij ook het factuurnummer. Dan is dat voor beide partijen gemakkelijk terug te vinden waar het over gaat.