LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:ja en dan krijg je apen verhalen als 'een vriend van mij is eraan kapot of failliet gegaan' En dat iemand zijn hypotheek niet meer kan betalen...
Is dit de nieuwe tactiek? Hier uitspraken gaan aanhalen die op dit forum niet gebruikt zijn?
MLMvoorstanderNL schreef:Er wordt altijd geadviseerd aan distributeurs om eerst te zorgen dat je geld hebt ontvangen voordat je besteld voor je klanten.
Vetgedrukt is door mij gedaan.
Altijd? Ik vind dit weer zo'n boude uitspraak die je niet hard kan maken. dat het geadviseerd zal worden twijfel ik niet aan, wel dat het altijd geadviseerd zal worden.
Ik wist dat je dit ging zeggen :P

Ik verander het nu goed: het is niet de bedoeling dat men verkeerde adviezen geeft.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMvoorstanderNL schreef:Ik verander het nu goed: het is niet de bedoeling dat men verkeerde adviezen geeft.
Zoals "mlm is een reële kans om financieel onafhankelijk te worden?

MLMvoorstanderNL

Ja die blijft staan. Als het mij gaat lukken, zou het jou toch ook moeten lukken?

Maar je bent een pessimist dus je kunt het vergeten ;)

Nog maar even een andere draai geven aan dit onderwerp want ik vind dat er niet overal dezelfde discussie gevoerd moet worden.

Nee heb je, ja kan je krijgen

In MLM kom je echt heel dicht in de buurt van je collega's. Zijn we gewend om privé en werk gescheiden te houden dan wordt dit erg wennen want dat lijntje is flinterdun.
Stel je hebt iemand met succes benaderd en men wilde naar een presentatie komen, vervolgens krijg je een belletje dat er wat vervelends tussen is gekomen. Dit kan altijd gebeuren en dat doet het dan ook. Maar je staat nu ineens veel dichterbij de mensen.

Welkom in de wereld waar je een flinke dosis mensenkennis bijgebracht gaat worden. Sowieso was er altijd al van alles te leren en te lezen over hoe mensen functioneren en denken, boeken die je denkwijze verruimen (aanradertje voor sommige) en ga zo maar even door. Dit kan allemaal van pas komen.

Je gaat vooral teleurstellingen krijgen en dat vind niemand prettig, toch?
Nu leren we mensen ineens heel anders kennen. Want mensen gaan je namelijk allerlei smoezen geven, er zijn ook waarheden maar als je goed oplet ga je echt van nep onderscheiden. Mensen poeieren je af! Dit gebeurd dan op een vage manier en misschien herken je dit niet. Dus daarom blijf je 1 persoon achtervolgen (lastig vallen) omdat diegene niet duidelijk is geweest, ze willen je niet kwetsen.

1x nee is vervelend 2x nee ook en 15x nee is een kwelling voor de geest en daar worden we niet vrolijk van, ik niet. Multi level marketing is een emotionele roller coaster. Nee verkopen is ook vervelend voor mensen en dan met name als je die persoon kent.

Omgaan met teleurstelling en snel schakelen naar de volgende zijn dingen die je (hopelijk) leert. Want ookal zie jij wel de potenties in een systeem, dat wil nog niet zeggen dat iedereen die ziet. Respecteer dat! Zij die aan de top staan hebben een heleboel teleurstelling voor hun kiezen gekregen. Altijd bezig blijven met mensen benaderen is een van de trucjes die deze pijn kan verzachten. Als je van tevoren zou weten dat nummer 20 en nummer 25 met je mee willen doen, dan maken die mensen die ervoor zitten toch niks uit? Want je ziet een 'ja' aankomen.

Hanteer de wet van gemiddelde dat is ook een goeie. Dit heb ik al eens gezegt en dit heb ik niet verzonnen maar ook gelezen in een boek. Als je een presentatie houd voor 10 mensen is de kans groot dat er 1 start. Hoe groter de groep, des te meer mensen starten.

Dit is een feit trouwens ;) Ik mag geen links plaatsen van Bol he maar je zal dit wel ergens kunnen terug lezen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

antileugens schreef:Want helaas weten we gewoon niet:
1. Hoeveel mensen kopen enkel in en werken dus 0 uur
2. Hoeveel mensen zijn net begonnen en hebben dus nog geen kans gehad een inkomen op te bouwen
3. Hoeveel mensen werken fulltime in MLM.

Zonder die gegevens is elke berekening volstrekt zinloos want dan zijn mijn aannames niet zo betrouwbaar als die van jou.
Daar heb je zeker een punt. Je kunt niet zomaar kijken naar het gemiddelde en dan concluderen dat je 'dus' niet van MLM kunt leven. Net als in je voorbeeld van de 'gewone' startende ondernemers, dat je daar niet puur kunt kijken naar de gemiddelde omzet per ondernemer, want daar zitten bv. ook de mensen bij die bv. per jaar alelen een paar honderd euro bijverdienen met wat lesgeven.

Maar wat we wel weten, blijkbaar is de MLM omzet in Nederland 131 miljoen? Als we even aannemen (kijk, een aanname...) dat de marge bv. 50% is, dus dat de helft van de omzet kan worden uitgekeerd aan provisie en bonussen, dan betekent dat aan totale inkomsten 65½ miljoen. Dat is ongeveer 2000 keer modaal. In het meest positieve geval zijn er dus 2000 mensen in Nederland die een modaal inkomen aan MLM kunnen verdienen. Maar aangezien ook de duizenden andere MLM-ers een graantje meepikken, en er vast ook een aantal grootverdieners zijn, zal het werkelijke aantal een stuk lager zitten. Dan gok ik (alweer een aanname...) dat je met 1000 mensen die er in Nederland van kunnen leven aardig in de goede richting zit.

Dat vind ik geen heel schokkend hoog aantal.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

@Kweenie: Ook dat weten we niet. Dat is namelijk alleen de omzet van de bij de DSA aangesloten bedrijven. De meeste MLM bedrijven zijn er niet bij aangesloten omdat ze de toegevoegde waarde van de DSA niet zien en de kosten van lidmaatschap niet de moeite waard vinden. Dus ook dat getal is slechts een schatting en dan enkel van de bedrijven die er bij aangesloten zijn. Wil je de formule toepassen (wat ik niet aanraad omdat je niet weet hoeveel mensen alleen om de inkoopkorting distributeur zijn en dus 0 uren werken) dan zou dat hooguit iets zeggen over de aangesloten bedrijven en niet over de gehele MLM tak. Wat je ook niet moet vergeten is dat direct selling breder is dan enkel MLM; ook colportage valt er onder. Het zou dus goed kunnen dat de slechte verdiensten in colportage (ik weet niet wat die zijn, dus ik geef het enkel als iets om over na te denken) de inkomsten uit MLM omlaag halen. Stel driekwart van het aantal mensen dat volgens de DSA actief is met colportage en daar zeer weinig mee verdienen (wat aannemelijk is; zo veel colporteurs die duidelijk goed verdienen zijn er niet, het zijn meestal jonge mensen die duidelijk weinig geld hebben) en van de kwart die overblijven is 50% alleen distributeur voor het inkoopvoordeel en dus 0 uur werken, dan zou blijken dat MLM voor hen die er wel wat mee doen (waarbij me voor het gemak ook daar maar een aanname doen; ze werken gemiddeld 20 uur) uitermate lucratief is.
Of het bovenstaande klopt weet ik niet, ik doe in elk geval niet alsof het bewijs is dat MLM wel de kip met de gouden eieren is. Maar het toont wel aan dat als je met aannames MOET werken (zoals Kuklos beweert) je elk resultaat kunt krijgen dat je wilt.

Dus als ik Kuklos zijn redenering zou volgen zou het nu bewezen zijn dat MLM uiterst lucratief is. En dat is natuurlijk kolder. Of het lucratief is kun je aan de hand van die formule niet berekenen.

Net zo min als mijn post aantoonde, [off-topic tekst verwijderd door de moderator], dat, als je op dezelfde manier redeneerde over normale bedrijven, het duidelijk is dat daar het gros van de mensen zeer weinig verdiend. Hoewel dat wel degelijk door andere bronnen te verifiëren valt. Zoals mijn verwijderde post al aantoonde; een deel van de startende ondernemers zorgde zelfs voor een verlies door faillissement van maar liefst 2 miljard in 1 jaar in Nederland.
Laatst gewijzigd door antileugens op 25 mei 2011 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Rekenen we even verder met de cijfers en aannames van kweenie.
1.000 die er van kunnen leven. Modaal dan he? Voor mensen die in hun gewone baan meer verdienen is mlm dan al niet aantrekkelijk.
Maar goed, 1.000 op de 36.135 is 2,77%. Niet direct iets wat nu uitnodigt tot een uitspraak dat je van mlm kan leven en er zelfs onafhankelijk van kan worden.
Terwijl toch volgens de tabel van de WFDSA 14% van de mensen full time mlmt.

Zetten we die 1.000 af tegen de totale werkende bevolking in Nederland die op 7,36 miljoen ligt (bron: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 8ned&LA=NL) dan is het percentage: 0,0136%.

Ik vind dat toch dusdanig schokkend weinig dat ik me nooit zou wagen aan een uitspraak dat mensen middels mlm financieel onafhankelijk kunnen worden.

kuklos

antileugens schreef:Dus als ik Kuklos zijn redenering zou volgen zou het nu bewezen zijn dat MLM uiterst lucratief is. En dat is natuurlijk kolder. Of het lucratief is kun je aan de hand van die formule niet berekenen.
Wil je jouw berekening niet aan mij toedichten?

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Aannames, aannames, aannames....daar kun je niks mee. Maar toch er mee doorgaan want.............stel je toch eens voor dat je niet kunt bewijzen dat MLM niet werkt. Jammer voor jou maar dat is nou net wat je dus niet kunt met aannames. En dat is een FEIT, geen aanname of mening!! :lol:

Maar ja, van iemand die mij beticht van het aan hem toedichten van een berekening van mezelf kun je van alles verwachten. Van alles, behalve zinvolle berekeningen en het begrijpen van niet zulke ingewikkelde teksten. Want als hij wel zou begrijpen wat er staat zou hij begrijpen dat ik niet de berekening maar de formule aan hem toedicht en daar vervolgens mee aan de slag ga met mijn aannames. Aannames die net zo nutteloos zijn als de aannames van ons rekenwonder.

MLMvoorstanderNL

Kweenie, neem maar van mij aan dat die marge een stuk lager is dan 50% ;)

MLMvoorstanderNL

Ik bedoel dus dat er zeker meer dan 50% aan provisie en bonus wordt uitgekeerd. Heb ik gehoord van een collega, natuurlijk kan ik niet elk systeem over 1 kam scheren.

Gratier

Ongelezen bericht door Gratier »

Ik was deze week op een bijeenkomst van een MLM bedrijf waar de omzet als ik het nog goed heb +/-65 miljoen was en +/- 24 miljoen wordt uitgekeerd aan provisie en bonussen. Dat maakt dus minder dan 50%.

De bijeenkomst zelf was zeer interessant, heb een aantal succesvolle mensen in het bedrijf gesproken en ben er ook wel van overtuigd dat áls je het goed aanpakt je er een aardig centje mee kan verdienen. Ik ben me er echter ook van bewust dat minimaal 80% van wat in de zaal zit het níet serieus aan gaat pakken en dus hooguit hun inlegbedrag eruit weten te halen. Dat is meteen ook de rede dat ik al die berekenen absoluut nergens op vind slaan.

Enfin, wat wel opvallend is dat ze op zo'n bijeenkomst vertellen dat ze je niet proberen te overtuigen business consultant te worden. Dat is natuurlijk wel zo gezien de marketing'trucs' die worden toegepast. Er komen een aantal sprekers langs die vertellen hoe ze binnen een maand al 5000+ euro hebben verdiend en mensen die een passief inkomen hebben van 10.000+ per maand en daarvoor hun oude eigen bedrijf hebben opgezegd. Ook worden er beelden getoond van bedrijfsfeestjes, auto's van de zaak en luxe vakanties die je gratis krijgt (alsof het zo voor het oprapen ligt, terwijl zo'n reis pas haalbaar is als je op level 8 zit en genoeg punten hebt gehaald.).

Ook worden er een aantal dingen helemaal niet verteld, dingen waar je normaal gesproken pas achter komt als je je inlegbedrag hebt betaald.
- Om aanspraak te maken op de bonus, moet je een zogenaamde 'snelle start' maken en volgens de presentatie tien producten verkopen. Lijkt niet moeilijk, totdat je na betaling van je 350 euro hoort dat er minimaal twee mobiele abonnementen bij de tien diensten moeten en maximaal twee energie abonnementen. Dat maakt het verhaal een stuk ingewikkeld, iemand warm maken voor energie van GreenChoice is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan iemand een mobiel telefonie abonnement te laten afsluiten.
- Er wordt geschermd met 'Bedrijf X zou bedrijf X niet zijn als we geen money back guarantee zouden hebben indien je je bedrag binnen een jaar niet vertienvoudigd'. Verder wordt er níets over verteld, terwijl er talloze voorwaarden in zitten. Zo moet je bijvoorbeeld zelf álle diensten van het bedrijf afnemen.
- Je Business consultantschap loopt tot 12 maanden na het tekenen van je contract. Dit kwam ik tegen op de achterkant van mijn contract, iets dat veel mensen niet uigebreid doorspitten. Ook daar wordt niets over verteld, als je na die twaalf maanden verder wilt dan kost dat nog eens 250 euro.

Al met al veel addertjes onder het gras, toch ben ik er van overtuigd dat als je er voor gaat je het kan maken. Goed naar de mensen boven je kijken en de mensen die je onder je neemt goed begeleiden, ook in verdere niveau's naar beneden.

Voor de mensen die er wat verstand van hebben is natuurlijk wel duidelijk om welk bedrijf het gaat, de naam hoeven jullie dus niet meer te noemen aangezien dat voor zich spreekt.

kuklos

@Gratier, dank voor je verhaal. Ik heb enkele commentaren, en deze hieronder gezet.
Gratier schreef:De bijeenkomst zelf was zeer interessant, heb een aantal succesvolle mensen in het bedrijf gesproken en ben er ook wel van overtuigd dat áls je het goed aanpakt je er een aardig centje mee kan verdienen.
Mijn insteek zou zijn dat ik ze pas als succesvol zou zien als ze dit kunnen bewijzen, middels inkomstenverklaringen.
Gratier schreef: Ik ben me er echter ook van bewust dat minimaal 80% van wat in de zaal zit het níet serieus aan gaat pakken en dus hooguit hun inlegbedrag eruit weten te halen. Dat is meteen ook de rede dat ik al die berekenen absoluut nergens op vind slaan.
De vraag is waarom een mlm bedrijf deze mensen er dan niet uitfiltert en ze niet toestaat te beginnen.
Gratier schreef:Er komen een aantal sprekers langs die vertellen hoe ze binnen een maand al 5000+ euro hebben verdiend en mensen die een passief inkomen hebben van 10.000+ per maand en daarvoor hun oude eigen bedrijf hebben opgezegd.
Ook hier zou ik zeggen (tegen die sprekers) bewijs de beweringen maar.
Gratier schreef:Ook worden er beelden getoond van bedrijfsfeestjes, auto's van de zaak en luxe vakanties die je gratis krijgt (alsof het zo voor het oprapen ligt, terwijl zo'n reis pas haalbaar is als je op level 8 zit en genoeg punten hebt gehaald.).
Wordt dit op de meeting verteld? Of kwam je daar zelf achter?
Gratier schreef:Ook worden er een aantal dingen helemaal niet verteld, dingen waar je normaal gesproken pas achter komt als je je inlegbedrag hebt betaald.
Dit zou voor mij het breekpunt zijn.
Gratier schreef:Al met al veel addertjes onder het gras, toch ben ik er van overtuigd dat als je er voor gaat je het kan maken. Goed naar de mensen boven je kijken en de mensen die je onder je neemt goed begeleiden, ook in verdere niveau's naar beneden.
Die overtuiging heb ik niet op basis van alle cijfers aangaande de mlm branche.

Maar nogmaals dank voor je verhaal. Het zal voor veel mensen verhelderend zijn.

MLMvoorstanderNL

Gratier schreef:Ik was deze week op een bijeenkomst van een MLM bedrijf waar de omzet als ik het nog goed heb +/-65 miljoen was en +/- 24 miljoen wordt uitgekeerd aan provisie en bonussen. Dat maakt dus minder dan 50%.

De bijeenkomst zelf was zeer interessant, heb een aantal succesvolle mensen in het bedrijf gesproken en ben er ook wel van overtuigd dat áls je het goed aanpakt je er een aardig centje mee kan verdienen. Ik ben me er echter ook van bewust dat minimaal 80% van wat in de zaal zit het níet serieus aan gaat pakken en dus hooguit hun inlegbedrag eruit weten te halen. Dat is meteen ook de rede dat ik al die berekenen absoluut nergens op vind slaan.

Enfin, wat wel opvallend is dat ze op zo'n bijeenkomst vertellen dat ze je niet proberen te overtuigen business consultant te worden. Dat is natuurlijk wel zo gezien de marketing'trucs' die worden toegepast. Er komen een aantal sprekers langs die vertellen hoe ze binnen een maand al 5000+ euro hebben verdiend en mensen die een passief inkomen hebben van 10.000+ per maand en daarvoor hun oude eigen bedrijf hebben opgezegd. Ook worden er beelden getoond van bedrijfsfeestjes, auto's van de zaak en luxe vakanties die je gratis krijgt (alsof het zo voor het oprapen ligt, terwijl zo'n reis pas haalbaar is als je op level 8 zit en genoeg punten hebt gehaald.).

Ook worden er een aantal dingen helemaal niet verteld, dingen waar je normaal gesproken pas achter komt als je je inlegbedrag hebt betaald.
- Om aanspraak te maken op de bonus, moet je een zogenaamde 'snelle start' maken en volgens de presentatie tien producten verkopen. Lijkt niet moeilijk, totdat je na betaling van je 350 euro hoort dat er minimaal twee mobiele abonnementen bij de tien diensten moeten en maximaal twee energie abonnementen. Dat maakt het verhaal een stuk ingewikkeld, iemand warm maken voor energie van GreenChoice is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan iemand een mobiel telefonie abonnement te laten afsluiten.
- Er wordt geschermd met 'Bedrijf X zou bedrijf X niet zijn als we geen money back guarantee zouden hebben indien je je bedrag binnen een jaar niet vertienvoudigd'. Verder wordt er níets over verteld, terwijl er talloze voorwaarden in zitten. Zo moet je bijvoorbeeld zelf álle diensten van het bedrijf afnemen.
- Je Business consultantschap loopt tot 12 maanden na het tekenen van je contract. Dit kwam ik tegen op de achterkant van mijn contract, iets dat veel mensen niet uigebreid doorspitten. Ook daar wordt niets over verteld, als je na die twaalf maanden verder wilt dan kost dat nog eens 250 euro.

Al met al veel addertjes onder het gras, toch ben ik er van overtuigd dat als je er voor gaat je het kan maken. Goed naar de mensen boven je kijken en de mensen die je onder je neemt goed begeleiden, ook in verdere niveau's naar beneden.

Voor de mensen die er wat verstand van hebben is natuurlijk wel duidelijk om welk bedrijf het gaat, de naam hoeven jullie dus niet meer te noemen aangezien dat voor zich spreekt.
ACN is het niet in ieder geval want die werken niet met Greenchoice ;)
Verder is het erg onwaarschijnlijk dat je ind e eerste maand 5000+ verdiend.. Weet niet waar je bent geweest. Heb je expres bepaalde bedragen veranderd? Hoe lang is dit geleden?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Gratier, hoeveel tijd is men bezig geweest met praten over MLM en over hun systeem van bonussen en premies en hoeveel tijd met de producten zelf?

Ik vind namelijk nog steeds dat een goed bedrijf begint met een goed product. Heb je een goed product, dan kun je er goed aan verdienen, of je het nu via MLM verkoopt of via klassiekere verkoopmethodes. Heb je géén goed product, dan kan het systeem nog zo mooi lijken, maar als je niet voldoende producten aan de man kunt brengen omdat de producten niet aanspreken, dan wordt het op de lange termijn een lastig verhaal. Daarom vind ik het belangrijk dat het een goed product is en dat ze daar voldoende over hebben gepraat.

Daar komt bij dat je voor een MLM systeem zoals hier beschreven flinke marges moet maken. Dat betekent dat je moet werken met producten die uniek zijn, omdat anders al snel 'de concurrent' die genoegen neemt met de helft van de marge de markt komt verzieken. En je moet producten hebben die sowieso een fikse marge hebben, dus waarvan de inkoopprijs van de grondstoffen in het algemeen geen fluit kosten. Denk aan schoonmaakmiddelen, die aan fabricage maar een paar cent kosten, of plastic bakjes, die je in een ander, niet-uniek model, bij de chinees gratis krijgt in plaats van dat je er een tientje voor moet betalen.

Wat ik hier zie met bv. telefoon/energie abonnementen, dat zijn volgens mij 'producten' die niet helemaal aan dat profiel voldoen.

MLMvoorstanderNL

xx
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 26 mei 2011 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Gratier schreef:Ik was deze week op een bijeenkomst van een MLM bedrijf waar de omzet als ik het nog goed heb +/-65 miljoen was en +/- 24 miljoen wordt uitgekeerd aan provisie en bonussen. Dat maakt dus minder dan 50%.
Werd dit ook verteld door de voorlichters tijdens de bijeenkomst? Het ligt iets hoger dan een andere (meer algemene) schatting waar ik recentelijk op stuitte (36 om 24%).
Gratier schreef:De bijeenkomst zelf was zeer interessant, heb een aantal succesvolle mensen in het bedrijf gesproken en ben er ook wel van overtuigd dat áls je het goed aanpakt je er een aardig centje mee kan verdienen.
Op basis waarvan concludeer je dat?
Gratier schreef:Ik ben me er echter ook van bewust dat minimaal 80% van wat in de zaal zit het níet serieus aan gaat pakken en dus hooguit hun inlegbedrag eruit weten te halen.
En hoe weet je dat? Maakten ze een ongeïnteresseerde indruk? Spreek je uit ervaring? Etc.
Gratier schreef:Dat is meteen ook de rede dat ik al die berekenen absoluut nergens op vind slaan.
Welke berekeningen? Hier op het forum of tijdens de presentatie?
Gratier schreef:Enfin, wat wel opvallend is dat ze op zo'n bijeenkomst vertellen dat ze je niet proberen te overtuigen business consultant te worden.
Dat is inderdaad opvallend. Wat deden ze dan?
Gratier schreef:Dat is natuurlijk wel zo gezien de marketing'trucs' die worden toegepast. Er komen een aantal sprekers langs die vertellen hoe ze binnen een maand al 5000+ euro hebben verdiend en mensen die een passief inkomen hebben van 10.000+ per maand en daarvoor hun oude eigen bedrijf hebben opgezegd. Ook worden er beelden getoond van bedrijfsfeestjes, auto's van de zaak en luxe vakanties die je gratis krijgt
Voor een leek als mij klinkt dat toch wel als een soort overhalen..
Gratier schreef:(alsof het zo voor het oprapen ligt, terwijl zo'n reis pas haalbaar is als je op level 8 zit en genoeg punten hebt gehaald.).
En dat is jammer genoeg wel een beetje misleidend dan..
Gratier schreef:Ook worden er een aantal dingen helemaal niet verteld, dingen waar je normaal gesproken pas achter komt als je je inlegbedrag hebt betaald.
Hoe ben je dan achter die zaken gekomen? Ben je lid geworden, heb je distributeurs gesproken, ben je gaan googlen, heb je brochures gelezen? etc.
Gratier schreef:- Om aanspraak te maken op de bonus, moet je een zogenaamde 'snelle start' maken en volgens de presentatie tien producten verkopen. Lijkt niet moeilijk, totdat je na betaling van je 350 euro hoort dat er minimaal twee mobiele abonnementen bij de tien diensten moeten en maximaal twee energie abonnementen. Dat maakt het verhaal een stuk ingewikkeld, iemand warm maken voor energie van GreenChoice is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan iemand een mobiel telefonie abonnement te laten afsluiten.
Waarom is energie zoveel gemakkelijker? Het lijkt mij dat de markt voor mobiele telefonie veel rekbaarder is dan die voor energie.. Gezinnen hebben maar één energieaansluiting nodig, waar vele huishoudens meerdere mobiele telefoons hebben, waarvan bovendien elk jaar of elke twee jaar het abonnement afloopt..
Gratier schreef:- Er wordt geschermd met 'Bedrijf X zou bedrijf X niet zijn als we geen money back guarantee zouden hebben indien je je bedrag binnen een jaar niet vertienvoudigd'. Verder wordt er níets over verteld, terwijl er talloze voorwaarden in zitten. Zo moet je bijvoorbeeld zelf álle diensten van het bedrijf afnemen.
En dat komt dan nog bovenop je 500,-? Duur grapje dan, maar goed, je betaalt toch wel aan energie, mobiele telefonie, etc.
Gratier schreef:Al met al veel addertjes onder het gras, toch ben ik er van overtuigd dat als je er voor gaat je het kan maken. Goed naar de mensen boven je kijken en de mensen die je onder je neemt goed begeleiden, ook in verdere niveau's naar beneden.
Nogmaals, waarom ben je hier van overtuigd? En hoe weet je welke mensen boven je ook daadwerkelijk (veel) verdienen?
Gratier schreef:Voor de mensen die er wat verstand van hebben is natuurlijk wel duidelijk om welk bedrijf het gaat, de naam hoeven jullie dus niet meer te noemen aangezien dat voor zich spreekt.
Dat is inderdaad duidelijk, maar waarom vermeld je de naam niet?

MLMvoorstanderNL

kuklos schreef:@Gratier, dank voor je verhaal. Ik heb enkele commentaren, en deze hieronder gezet.
Mijn insteek zou zijn dat ik ze pas als succesvol zou zien als ze dit kunnen bewijzen, middels inkomstenverklaringen.
Gratier schreef: Ik ben me er echter ook van bewust dat minimaal 80% van wat in de zaal zit het níet serieus aan gaat pakken en dus hooguit hun inlegbedrag eruit weten te halen. Dat is meteen ook de rede dat ik al die berekenen absoluut nergens op vind slaan.
De vraag is waarom een mlm bedrijf deze mensen er dan niet uitfiltert en ze niet toestaat te beginnen.
Gratier schreef:Er komen een aantal sprekers langs die vertellen hoe ze binnen een maand al 5000+ euro hebben verdiend en mensen die een passief inkomen hebben van 10.000+ per maand en daarvoor hun oude eigen bedrijf hebben opgezegd.
Ook hier zou ik zeggen (tegen die sprekers) bewijs de beweringen maar.
Gratier schreef:Ook worden er beelden getoond van bedrijfsfeestjes, auto's van de zaak en luxe vakanties die je gratis krijgt (alsof het zo voor het oprapen ligt, terwijl zo'n reis pas haalbaar is als je op level 8 zit en genoeg punten hebt gehaald.).
Wordt dit op de meeting verteld? Of kwam je daar zelf achter?
Dit zou voor mij het breekpunt zijn.
Die overtuiging heb ik niet op basis van alle cijfers aangaande de mlm branche.

Maar nogmaals dank voor je verhaal. Het zal voor veel mensen verhelderend zijn.
Ik kan je alleen melden dat we in onze groep wel zoveel mogelijk filteren, dit heeft niks met het MLM bedrijf te maken want 'iedereen is welkom'
Je bent zekere zin wel afhankelijk van de kwaliteit van de mensen die je introduceren.

En wie gaat er nou op een bijeenkomsten zijn inkomsten papieren meenemen hahaha. Als ik ooit zoveel verdien publiceer ik ze hier met liefde. Denk alleen dat het effect daarvan is dat je veel jaloezie en afkeer creëert ;)

Dat willen we niet toch ;)

kuklos

MLMvoorstanderNL schreef:En wie gaat er nou op een bijeenkomsten zijn inkomsten papieren meenemen hahaha. Als ik ooit zoveel verdien publiceer ik ze hier met liefde. Denk alleen dat het effect daarvan is dat je veel jaloezie en afkeer creëert ;)

Ik weet dat het veel gevraagd is, en mijn verwachting dat ze hun inkomsten daar bewijzen is niet realistisch. Maar toch zou ik het willen zien, voordat ik ze geloof dat zij grootverdieners zijn.

Afkeer en jaloezie creëren? Hmm, niet bij mij. Die mensen kunnen wel vertellen hoeveel ze verdienen, en dat is oké, maar het bewijzen creëert afkeer en jaloezie?

Niels2010

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:
MLMvoorstanderNL schreef:En wie gaat er nou op een bijeenkomsten zijn inkomsten papieren meenemen hahaha. Als ik ooit zoveel verdien publiceer ik ze hier met liefde. Denk alleen dat het effect daarvan is dat je veel jaloezie en afkeer creëert ;)

Ik weet dat het veel gevraagd is, en mijn verwachting dat ze hun inkomsten daar bewijzen is niet realistisch. Maar toch zou ik het willen zien, voordat ik ze geloof dat zij grootverdieners zijn.

Afkeer en jaloezie creëren? Hmm, niet bij mij. Die mensen kunnen wel vertellen hoeveel ze verdienen, en dat is oké, maar het bewijzen creëert afkeer en jaloezie?
Helemaal mee eens; ik zie niet in waarom het bewijzen van de gemaakte claims tot meer afkeer en jaloezie zouden leiden dan de gemaakte claims zelf. Als je wat gaat verdienen, MLMvoorstanderNL, mag je mij de bewijzen sturen - ik beloof dat ik niet jaloers zal worden :)

Gratier

Ongelezen bericht door Gratier »

Toe maar, veel reacties. Zo veel dat ik nu nog geen tijd heb om te reageren. Ga nu aan de studie en zal vanavond nog op alle vragen reageren.

Gesloten