LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nederland is absoluut verkeerd bezig, brengt miljoenen naar het buitenland
toe, terwijl er oa hier op de gezondheidszorg, onderwijs en weet ik wat allemaal kei hard bezuinigd wordt.

Mensen in een verzorgingshuis/verpleeghuis die maar 1x per week gedoucht worden, geen koekje meer bij de koffie krijgen, geen persoonlijke aandacht meer is voor die mensen.
Dankzij de bezuinigingen !
Tja, als je dan hier leest welke vergoedingen er allemaal worden gegeven vind ik dat ook niet zo gek..
Laten we dat allemaal eens verschuiven..

Weg moet de geldverslindende toeslagen en dat geld verschuiven naar de gezondheidszorg en mensen die het echt nodig hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
je lult mee maar je weet niet waarover je praat en zo lopen er hier meer rond.
jij vond dat anderen niet over je konden oordelen omdat ze jouw situatie niet kenden, maar jij mag dat blijkbaar wel over anderen..
ik mag zeggen dat nederland verkeerd bezig is ja, als je geld wegbrengt naar andere landen terwijl je eigen land overal op moet bezuinigen mag je commentaar leveren.
het gaat hier allemaal ten koste van zorg, verpleging, hulp enz.enz.enz.
Jij kost zelf de staat veel meer onnodig geld.. Laten we dat nu eerst eens afschaffen.. Doen we daarna de rest ook nog.
Waar kost oa Renagade de staat veel geld ?
Die paar tientjes tegenmoetkoming voor KDV, een kindje wat ziekelijk is !

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@ Angel als je er allemaal zo erg op tegen bent op tig dingen waarom maak
je dan zelf wel gebruik van die tegenmoetkomingen ?
Ik heb er geen moeite mee dat mensen gebruik maken van de kansen die er zijn.. Ik heb er wel moeite mee dat men vindt dat alleen de dingen van anderen moeten worden afgeschaft, maar die van henzelf moeten blijven bestaan..

Van de afschaffing van sommige dingen heb ik zelf last.. Desondanks vind ik ze onnodig en geldverslindend en ben er dus voor om ze af te schaffen.. Daarmee benadeel ik mezelf, maar dat lijkt me een logische keuze.
Denk je nu werkelijk dat het gros van de mensen een huis kan kopen zonder tegenmoetkoming ?
Waar staat dat je het recht hebt om een huis te kopen ? Wat is er mis met huren.
Hoeveel mensen zouden er dakloos worden als de huurtoeslag zou verdwijnen ?
Waar lees je dat ik alle huurtoeslag wil afschaffen ? De mensen die het nodig hebben omdat ze anders geen huis kunnen betalen mogen dit wat mij betreft gewoon blijven krijgen.. Alleen dus voor mensen die het echt nodig hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen


Wat vindt je daar van Angel ?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

teunbosseman schreef:
Je komt nogal jalours over........had ff gewacht op mn antwoorden dan kon je lezen dat het - weggelegd zijn ivm hoge salarissen - niet is komen aanwaaien.
mandoris schreef:ik ben zeer zeker niet jaloers! ik schrik alleen van het bedrag.kosten 2500 euro en dan maandelijks 1800 terug krijgen aan toeslagen, ik weet niet maar normaal gesproken is 1800 euro pm al een droomsalaris van vele! ik gun je je 90000euro per jaar maar moet daar jan met de pet voor opdraaien? er zijn legeo gezinnen die het met 1800 euro pm moeten doen,en waar de man \vrouw of niet werkt of gedeeltelijk. om zo meer thuis te zijn voor de kinderen.

Ik heb voordat wij deze salarissen hadden ook geen vetpot, +- en viel ook onder de noemer - Jan met de pet - nu zoveel jaar later zijn wij financieel meer succesvol geworden en dan ben je ineens een profiteur.

Tis ook nooit goed he....alsof het ineens is komen opdagen.....ppppfff

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waar kost oa Renagade de staat veel geld ?
Die paar tientjes tegenmoetkoming voor KDV, een kindje wat ziekelijk is !
Reken eens uit wat de kosten zijn pp voor ontwikkelingshulp..
Zet dat eens af tegen die paar tientjes..

Tel daar eens al die andere mensen bij op die hier gebruik van maken..

Daar kunnen heel wat bejaarden flink wat wasbeurten van krijgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef: Ik heb er geen moeite mee dat mensen gebruik maken van de kansen die er zijn.. Ik heb er wel moeite mee dat men vindt dat alleen de dingen van anderen moeten worden afgeschaft, maar die van henzelf moeten blijven bestaan..
Veelal gaat het over het geld wat naar het buitenland verdwijnt Angel.

Van de afschaffing van sommige dingen heb ik zelf last.. Desondanks vind ik ze onnodig en geldverslindend en ben er dus voor om ze af te schaffen.. Daarmee benadeel ik mezelf, maar dat lijkt me een logische keuze.

Waar staat dat je het recht hebt om een huis te kopen ? Wat is er mis met huren.
Kun jij er voor zorgen dat iedereen in een huurhuis kan wonen ?
Nee want er zijn ellendiglange wachtlijsten, zijn te weinig huurhuizen in Nederland.


Waar lees je dat ik alle huurtoeslag wil afschaffen ? De mensen die het nodig hebben omdat ze anders geen huis kunnen betalen mogen dit wat mij betreft gewoon blijven krijgen.. Alleen dus voor mensen die het echt nodig hebben.Dat krijgen nu toch ook alleen maar de mensen die het hard nodig hebben, huurtoeslag krijg je niet zomaar hoor.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:
Ah das een andere vraag dan de tijden.....uurtarief verschilt nogal per KDV.....die van ons was in 2010 per uur voor KDV 5,85 euro per uur, ivm kosten pand etc etc is dit in 2011 naar 6,05 gegaan. Dit in overleg en akkoord van ouderraad.

Paar km verder zit een ander KDV welke bijna 7euro rekent, enrom pand, duur speelgoed en toestellen, lap grond van heb ik jouw daar.
En hoeveel kindjes zitten er dan gemiddeld in een groep ?

Ligt aan welke groep, is aan max regels gebonden. Vandaar ook vaak wachtlijsten.
In sommige plaatsen kan je beter alvast aanmelden als je overweegt om kinderen te nemen ivm lange wachttijden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Waar kost oa Renagade de staat veel geld ?
Die paar tientjes tegenmoetkoming voor KDV, een kindje wat ziekelijk is !
Reken eens uit wat de kosten zijn pp voor ontwikkelingshulp..
Zet dat eens af tegen die paar tientjes..

Tel daar eens al die andere mensen bij op die hier gebruik van maken..

Daar kunnen heel wat bejaarden flink wat wasbeurten van krijgen.
Net andere woorden jij vindt dus niet dat hij recht heeft op het krijgen van KDV toeslag ?
Dat het kindje ziekelijk is en moeder 24 uur per dag klaar moet staan ivm medicijnen etc, dan is het wel prettig toch dat mam's 1 middagje per week even
rustig boodschappen kan doen of het huishouden kan doen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
Kinderen zijn een eigen keuze.. afschaffen dus..
Waarom moet iemand die meer verdient niets krijgen terwijl iemand die dezelfde keuze maakt en minder verdient wel geld krijgen ?
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
Niet onder vuur en zeker niet boven een x inkomen.. Gewoon afschaffen.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
Mensen die het niet kunnen betalen moeten gewoon deze toeslag blijven krijgen. Volgens mij is de grens hiervoor nu prima.
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
Huurtoeslag alleen voor de mensen die anders de huur niet kunnen betalen.. geen huurtoeslag meer voor dure huizen.. nergens voor nodig.
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen
kul.. nergens staat dat je een huis moet kunnen kopen.. Kun je dat niet, dan huur je er maar een... belachelijk dat de overheid mensen helpt met het betalen van hun huis ( en wij dus allemaal in feite ). Weg met die aftrek ( wel geleidelijk natuurlijk ,anders komen de huidige bezitters onnodig in problemen ).


Wat vindt je daar van Angel ?[/quote]

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Waar kost oa Renagade de staat veel geld ?
Die paar tientjes tegenmoetkoming voor KDV, een kindje wat ziekelijk is !
Reken eens uit wat de kosten zijn pp voor ontwikkelingshulp..
Zet dat eens af tegen die paar tientjes..

Tel daar eens al die andere mensen bij op die hier gebruik van maken..

Daar kunnen heel wat bejaarden flink wat wasbeurten van krijgen.
Net andere woorden jij vindt dus niet dat hij recht heeft op het krijgen van KDV toeslag ?
Dat het kindje ziekelijk is en moeder 24 uur per dag klaar moet staan ivm medicijnen etc, dan is het wel prettig toch dat mam's 1 middagje per week even
rustig boodschappen kan doen of het huishouden kan doen.
Nee ik vind idd dat hij daar geen recht op heeft..

Als de moeder hulp nodig heeft omdat het kind ziek is, dan vind ik 't prima dat daar een hulp voor aanwezig kan zijn.. Kan zij even die dingen doen die nodig zijn.. Dat is echter heel wat anders dan de kosten van een KDV vergoeden..

Heeft hij dus recht op medische / organisatorische ondersteuning i.v.m. een ziek kind.. ja
Heeft hij recht op een vergoeding voor de kinderopvang .. nee

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Ben het niet met jee eens dat de toeslag extra inkomsten zijn, de belastingdiesnt ziet dat ook niet zo want dan zou ik het moeten opgeven.
Van wie krijg je die 'inkomsten' dan ? Of denk je dat diegene die uitkeert, niet weet wat die uitkeert ?
Betaald door de belastingbetaler, ja waaronder ikzelf en partner en daarbij in het leven gebracht door de overheid.
Ja dus.. wat mij betreft schaft diezelfde overheid het dus ook weer af..

Snap nog steeds niet waarom mensen zonder kinderen moeten meebetalen aan de jouwe.. Of mensen zonder koophuis moeten meebetalen aan de jouwe.. Waarom kan je niet gewoon je eigen huis bekostigen, je eigen kinderen bekostigen.. Waarom maak je die keuzes als je ze niet kan betalen ?

Ben jij nou zo dom of o.a. ik zo slim ?? Je wilt het gewoon niet snappen.
Ik bekostig mn eigen huis en maak gebruik van de geboden regelingen....niks meer of minder.
Wie zegt dat ik het niet kan betalen??? Schrijf ik nergens hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
Kinderen zijn een eigen keuze.. afschaffen dus..
Waarom moet iemand die meer verdient niets krijgen terwijl iemand die dezelfde keuze maakt en minder verdient wel geld krijgen ?
Heb niet gepraat over afschaffen, het ene gezin kan het makkelijker betalen dan het andere gezin, dus daarom inkomensafhankelijk.
Kinderen zijn de toekomst Angel, die moeten later jou billen wassen, jou veplegen als je in ziekenhuis ligt etc etc etc.

- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
Niet onder vuur en zeker niet boven een x inkomen.. Gewoon afschaffen.
Mensen komen in de schuldsanering, wat is er dan duurder ?
Huizen komen te koop staan omdat ze het niet meer kunnen betalen, hoe wil
jij er voor zorgen dat die mensen een huurhuis krijgen ?
Mensen hebben hun leven bepaald naar aanleiding van....plotseling afschaffen kan dus niet.

- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
Mensen die het niet kunnen betalen moeten gewoon deze toeslag blijven krijgen. Volgens mij is de grens hiervoor nu prima.
Dat vindt ik dus ook.
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
Huurtoeslag alleen voor de mensen die anders de huur niet kunnen betalen.. geen huurtoeslag meer voor dure huizen.. nergens voor nodig.
Er zijn amper tot geen vrije huurwoningen die goedkoop zijn Angel.
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen
kul.. nergens staat dat je een huis moet kunnen kopen.. Kun je dat niet, dan huur je er maar een... belachelijk dat de overheid mensen helpt met het betalen van hun huis ( en wij dus allemaal in feite ). Weg met die aftrek ( wel geleidelijk natuurlijk ,anders komen de huidige bezitters onnodig in problemen ).
Nogmaals huren kan soms geen optie zijn, te weinig huurhuizen !


Wat vindt je daar van Angel ?
[/quote]

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Nee ik vind idd dat hij daar geen recht op heeft..

Als de moeder hulp nodig heeft omdat het kind ziek is, dan vind ik 't prima dat daar een hulp voor aanwezig kan zijn.. Kan zij even die dingen doen die nodig zijn.. Dat is echter heel wat anders dan de kosten van een KDV vergoeden..

Heeft hij dus recht op medische / organisatorische ondersteuning i.v.m. een ziek kind.. ja
Heeft hij recht op een vergoeding voor de kinderopvang .. nee
Dat kost in feite waarschijnlijk nog veel meer waar jij het over hebt !

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik bekostig mn eigen huis en maak gebruik van de geboden regelingen....niks meer of minder.
Wie zegt dat ik het niet kan betalen??? Schrijf ik nergens hoor.
Blijkbaar toch niet zo slim als je niet snapt dat dit geen vragen rechtstreeks aan jou gericht, maar in zijn algemeenheid bedoeld zijn.. Om alvast de mensen voor te zijn die gaan roepen dat dan niemand meer een huis kan kopen..

Jij kan ongetwijfeld je eigen huis betalen.. En ik snap ook dat je van bestaande regelingen gebruik maakt.. Ik vind dan ook dat je ook gewoon je eigen huis volledig zelf zou moeten betalen en dus dat die regeling afgeschaft moet worden.

Daarmee val ik je niet persoonlijk aan, maar heb kritiek op de regeling.

Wel vind ik 't vreemd dat je dit zelf ook niet vindt..

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er zijn amper tot geen vrije huurwoningen die goedkoop zijn Angel.
Die zijn er zat.. Moet je alleen niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen..
Er zijn legio gebieden in nederland die bijna leeglopen.. Krijg je een huisje voor een prikkie.. Maar dat willen we natuurlijk niet.
Nogmaals huren kan soms geen optie zijn, te weinig huurhuizen !
Dat ligt er maar aan waar je kijkt..
Dat kost in feite waarschijnlijk nog veel meer waar jij het over hebt !
Maar dan komt het geld wel terecht waar het hoort EN geeft het mensen minder gelegenheid om oneigenlijk gebruik te maken van regelingen.. De vraag is of dit meer geld gaat kosten.. Hoeveel oneigenlijke gebruikers lost dit op en hoeveel geld bespaart dit ?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:Als het aan mij lag dan :

- werd kinderbijslag inkomensafhankelijk en tot max. 2 kinderen, kinderbijslag naar het buitenland 100% afschaffen
- werd KDV toeslag ook onder vuur genomen en mensen boven een x inkomen mogen het volledig zelf betalen, kunnen ze tenslotte ook.
- zorgtoeslag MOET blijven, anders kan een groot deel van Nederland het niet meer betalen
- huurtoeslag MOET blijven, hoe moeten die mensen anders nog de huur kunnen betalen
- hypotheek aftrek MOET blijven tot 350.000 euro, anders kan er niemand meer
een huis kopen


Wat vindt je daar van Angel ?

- inkomensafhankelijk prima, geen probleem mee, maar dat is nu al aan de orde trouwens, mijn vergoeding is voor 2011 reeds lager.
- kinderbijslag buitenland afschaffen gedeeltelijk mee eens, meer aanpassen naar de economische maatstaf.
- zorgtoeslag mag van mij wel omhoog voor diegene die het het hartst nodig hebben.
- huurtoeslag voor de lagere inkomens prima
- aftrek kan komen te vervallen als de rente omlaag gaat en de netto kosten +- hetzelfde blijven.
- huizen tot 350k dan moet je onderhand ook al een behoorlijk inkomen hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Angel, in mijn ogen ben je niet realistisch en waarom
- je zou het liefste alles willen afschaffen behalve zorgtoeslag en huurtoeslag, hoe moeten in hemelsnaam die mensen rond kunnen komen ?
- je hebt het over koopwoningen, als de hypotheekaftrek er af zou gaan dus volledig zijn er nog maar weinig mensen die een huis kunnen kopen, dus huizen
blijven leeg staan, worden niet verkocht, mensen zitten diep in de schulden daardoor.
- stel dat KDV toeslag volledig zou verdwijnen, hoe moeten die mensen de KDV zelf nog kunnen betalen naast hun normale vaste lasten ?
Dan zeg je natuurlijk moet vrouw thuis blijven, vaste lasten zijn vaak veelal gebaseerd op inkomen.


Eerst maar eens minder geld naar buitenland, als ze de kinderbijslag die naar het buiteland al gaat zouden afschaffen dat zouden ze weer in de gezondheidszorg kunnen stoppen hier in Nederland die het heel hard nodig heeft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Er zijn amper tot geen vrije huurwoningen die goedkoop zijn Angel.
Die zijn er zat.. Moet je alleen niet allemaal op hetzelfde plekje willen wonen..
Er zijn legio gebieden in nederland die bijna leeglopen.. Krijg je een huisje voor een prikkie.. Maar dat willen we natuurlijk niet.
Noem eens oa waar je huurhuizen hebt voor het oprapen ?
Familie genoeg die op het 'platteland' woont en zelfs daar staan nog wachtlijsten voor de huurhuizen.

Nogmaals huren kan soms geen optie zijn, te weinig huurhuizen !
Dat ligt er maar aan waar je kijkt..
Nogmaals waar, ben heel benieuwd Angel.
Dat kost in feite waarschijnlijk nog veel meer waar jij het over hebt !
Maar dan komt het geld wel terecht waar het hoort EN geeft het mensen minder gelegenheid om oneigenlijk gebruik te maken van regelingen.. De vraag is of dit meer geld gaat kosten.. Hoeveel oneigenlijke gebruikers lost dit op en hoeveel geld bespaart dit ?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Ik bekostig mn eigen huis en maak gebruik van de geboden regelingen....niks meer of minder.
Wie zegt dat ik het niet kan betalen??? Schrijf ik nergens hoor.
Blijkbaar toch niet zo slim als je niet snapt dat dit geen vragen rechtstreeks aan jou gericht, maar in zijn algemeenheid bedoeld zijn.. Om alvast de mensen voor te zijn die gaan roepen dat dan niemand meer een huis kan kopen..

Jij kan ongetwijfeld je eigen huis betalen.. En ik snap ook dat je van bestaande regelingen gebruik maakt.. Ik vind dan ook dat je ook gewoon je eigen huis volledig zelf zou moeten betalen en dus dat die regeling afgeschaft moet worden.

Daarmee val ik je niet persoonlijk aan, maar heb kritiek op de regeling.

Wel vind ik 't vreemd dat je dit zelf ook niet vindt..
Je citeert mij anders wel, geen wonder dat het lijkt alsof je vragen aan mij stelt.
Wat jij vindt mag uiteraard, ik heb een andere mening.

Waarom zou ik het vreemd vinden? Overheid verzint iets, wordt akkoord bevonden, bevolking maakt er gebruik van, oeps te duur, wordt weer aangepast.
Dat vindt ik pas vreemd.

Gesloten