moederslink schreef: ↑09 mei 2021 20:13
Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
Niet om het één of het ander, maar daar is toch niets geks gebeurd. Geen geweld, geen plunderingen en geen vernielingen. Juist dat bevestigt wat ik al vaker zeg.
Mensen die menen voor hun vrijheid te moeten strijden, omdat deze volgens hen te veel is ingeperkt, die gaan natuurlijk geweld gebruiken als hun vrijheid om tegen deze vrijheidsbeperkende maatregelen te demonstreren ook wordt afgenomen. Bij de rechter kun je schijnbaar je heil ook niet halen, dan moet je iets.
Laat ze lekker hun gang gaan, uitrazen en het gaat allemaal goed, zonder schade of gewonden, zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt. Hoe vaak is nou zo'n demonstratie waarbij de politie wel ingreep zo geëindigd? Juist, helemaal nooit.
En ja, ook ik ben van mening dat de coronamaatregelen nog steeds te ver gaan. Er wordt veel te veel gekeken naar corona en veel te weinig naar andere dingen naar mijn mening. Ik zal nooit daar tussen gaan staan, maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat de maatregelen al te lang duren en te ver gaan en er eens keiharde deadlines gesteld moeten worden.
Ik stel dit voor. Is de crisis voor 1 juni nog niet onder controle, dan gaan we niet versoepelen, maar concluderen we dat de maatregelen misschien toch niet zijn effect hebben, geven we alles vrij en doen we het alleen met adviezen, waarvan iedereen vrij is deze op te volgen of niet. Alle gevolgen zijn voor de mensen zelf, raak je besmet, dan heb je zelf ervoor gekozen je ergens niet aan de adviezen te houden en kun je de hand in eigen boezem steken. Want als je je netjes aan de adviezen houdt, dan is de kans corona te krijgen alsnog bijna nul. En dit zeg ik met in het achterhoofd dat alle ouderen en risicogroepen dan gevaccineerd zijn. Persoonlijk denk ik dat veel mensen blij zouden zijn als mensen weer hun eigen leven mogen leiden en dit niet door de overheid gedaan wordt.