Pagina 92 van 140

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 17:12
door gravedigger
Dan vraag ol mr af, wie er aangepakt gaat worden. Het callcenter, het opdeachtgevende bedrijf of beiden??

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 17:29
door TdeHond
Mijn pleidooi is om, niet uitsluitend van het negatieve uit te gaan maar veel meer gericht te zijn op het mondig maken van de consument.
Dat is lastig te realiseren bij bewoners van bejaarden tehuizen die mogelijk hardhorend zijn of erger beginnend of gevorderd dement zijn.

Daarom: nee tegen telemarketing in het algemeen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 17:43
door hejeja
Pretium-Bell,
Bedankt voor je verhaal. De meesten van ons zijn wel eens in een baan terecht gekomen waar met regels of omgangsvormen gesjoemeld wordt of werd. Onderaan de ladder rest meestal vertrek. Ik wil iedereen attent maken op een rondje Google. Sinds vorig jaar juli ben ik bezig om mijn moeder uit de diverse bestanden te halen. Ze heeft ooit eens iets via een postorderbedrijf besteld en die heeft haar gegevens driftig door verkocht. Een vermelding in het telefoonboek levert ook brievenbusvervuiling en ongewenste telefoontjes op. De laatste ???? aanvraag is nu in behandeling. Echt makkelijk gaat het niet. De volhouder wint toch..... Heb je geen wakkere mantelzorger of zaakwaarnemer dan ben je echt de klos. Probeer het in elk geval te regelen voor een opname in verpleeg of verzorgingshuis plaats vindt.

Hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 17:57
door stofzuigertje
Maak een domme fout in je naam en je ziet misbruik gelijk.

Als ik mezelf tsofzuiger zou noemen.... zie ik dat U dit van dit forum heeft gestolen en misbruikte.

Dus maak een kleine fout in je eigen naam en je zult de ongewenste reclame eerder zien en eventueel retour afz. of nog erger.....
Iets wat bleef komen met foute naam; Geadresseerde overleden....
Ik verklaarde mijn foute naam dus dood en dat hielp wel.

Prettig Teledom was het toch?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 18:28
door TdeHond
Ik verklaarde mijn foute naam dus dood en dat hielp wel.

Prettig Teledom was het toch?
Zo dom zijn ze nou ook weer niet. Ze willen wel bewijs van overlijden.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 19:40
door MementoMori
Beste Pretium-Bell
Bedankt voor jouw verhaal. Ik stel voor dat jij jezelf aanmeldt bij [email protected], daar kunnen ze jouw verhaal vast goed gebruiken bij hun hoger beroep tegen Pretium. Dan kan je weer wel trots zijn ;-)

Beste Maxiem,
Jij doet een mooi pleidooi voor het afsluiten van overeenkomsten met moderne middelen door mondige consumenten “we leven niet meer in de jaren ‘70”. Maar ik moet je toch even wijzen op de verhalen van Dr. Oetker en anderen bij de VARA op het Kassa forum.

Waarom is een schriftelijke overeenkomst na telefonische werving een strikte noodzaak? Omdat de consument daarmee de leverancier ONBEPERKT toegang verleent tot zijn bankrekening voor het automatisch incasseren van willekeurige bedragen geld. Dit is totaal iets anders dan de aanschaf van een broodrooster of een boek. Deze situatie is in Nederland feit doordat de banken hun eigen Rules & Regulations Incasso (Currence) NIET handhaven. In combinatie met de beroerde wettelijke bescherming van consumenten is het gevolg daarvan, dat in Nederland op dit moment Piraterij Op Afstand als een gehele lucratieve bedrijfstak wordt onderhouden.

Bij de Consumenten autoriteit komen inmiddels ook vanuit het buitenland klachten binnen over de manieren van zaken doen in het Piratennest Nederland. Vergelijk de situatie met de export van drugs, waar Nederland ook een buiten proportionele duit in het zakje doet. De teringbedrijven (Haags voor bellen) kunnen hier gewoon hun gang gaan onder bescherming van de overheid en de rechters.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 19:46
door hejeja
Beste mensen,
Zo simpel is het heus niet. Ik kon het achterhalen door een spellingsfout. Ze blijven sturen en als je het retour afzender stuurt dan nemen ze de naam van je partner. In haar geval overleed deze enkele maanden geleden. Toen werd het helemaal te gek. Toen kwamen er brieven voor zijn vrouw. Ik heb hem en zijn vrouw "die 13 jaar geleden overleed" aangemeld bij het overledenenregister van infofilter. Zijn naam circuleert nog hier en daar. Echt, men doet heel veel om zijn rommel aan je te slijten. Bij hem was waarschijnlijk een vermelding in de telefoongids de oorzaaak. Zakenmensen kunnen nu eenmaal niet annoniem door het leven gaan. Mijn moeder is daardoor ook in het Pretiumschip terecht gekomen. Wij konden het niet begrijpen omdat zij nooit inging op telefonische en schriftelijke aanbiedingen. Eens komt er blijkbaar toch een momentje dat je de fout in gaat. Wel jammer want nu zijn ook goede bedrijven de dupe van haar en ons wantrouwen.\
Hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 19:49
door MAXIEM
Dag tdehond,

Je schrijft: Daarom: nee tegen telemarketing in het algemeen.

Dat is niet realistisch en bovendien zou de verzorging en de verpleging niet alleen gericht moeten worden op het natje en het droogje. Een aspekt van de verzorging zou kunnen zijn: maatschappelijke zorgzaamheid.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 19:57
door MAXIEM
Dag mementomori,

Je schrijft: Beste Maxiem, Jij doet een mooi pleidooi voor het afsluiten van overeenkomsten met moderne middelen door mondige consumenten “we leven niet meer in de jaren ‘70”. Maar ik moet je toch even wijzen op de verhalen ........................ bij de VARA op het Kassaforum.

Een kleine glimlach kan er vanavond wel af. Wie denk jij dat ik ben op de Kassasite en binnen de rubriek V&B?

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 12 jul 2009 20:54
door MementoMori
Beste Maxiem,

Ja, nu zie ik het, Pedro. Alhoewel? Ook jij (Maxiem) komt voorbij. Maar je bent dus volledig op de hoogte.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 07:20
door TdeHond
Dat is niet realistisch en bovendien zou de verzorging en de verpleging niet alleen gericht moeten worden op het natje en het droogje. Een aspekt van de verzorging zou kunnen zijn: maatschappelijke zorgzaamheid.
ROTFL Onze bejaarden krijgen luiers om met maximale capaciteit om zo min mogelijk te hoeven verschonen!
Aandacht? Zo min mogelijk omdat er te weinig personeel rond loopt.
Ga eens een dagje als vrijwilliger werken in een bejaardentehuis. De bejaarden mogen al blij zijn als er op gelet wordt dat zij hun natje en droogje binnen krijgen!

Daarom: nee tegen alle telemarketing. Zoals eerder geschreven. De goede lijden onder de kwade.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 09:58
door Guardian72
Geplaatst op 12 Jul 2009 18:28 door TdeHond

Zo dom zijn ze nou ook weer niet. Ze willen wel bewijs van overlijden.
Sterker nog - Pretium zadelt andere mensen met hun problemen op. Bewijzen dat iemand is overleden? Ga maar bij de familie vragen, of de gemeente - maar niet bij mensen die totaal geen relatie met de overledene hebben.

Maar ja, dat is niet genoeg.
Ik heb dit verhaal al eerder in een pretium topic geplaatst - dus excuses voor de dubbele.

Een collega ging verhuizen, naar Amsterdam. Een flatwoning in een redelijk rustige buurt. Alleen, omdat collega het Nederlands niet zo goed machtig was, werd ik gevraagd om te helpen.
De vorige bewoner van de flat was overleden (in april van dat jaar).
In juni kreeg mijn collega de sleutels.

Eerst, de hele zooi post retoursturen.
Geadresseerde overleden.

Bij de meeste instellingen ging dit goed, behalve de postcodeloterij, pretium en de postbank.

Nadat begin september nog steeds van deze 3 post kwam, heb ik namens collega een fax op hoge poten gestuurd.
Een week later - telefoontje van postcodeloterij (mooi, fax is aangekomen). Uitgelegd gekregen dat het in het systeem was verwerkt, en dat er alleen nog een aantal poststukken konden komen, want acties liggen tot wel 6 maanden van te voren al klaar.
Pretium bleef zwijgen.

Begin november : nog steeds post van pretium en postbank.
Postbank maar eens gebeld. uitgelegd. Welk rekeningnummer?
Weet ik niet. medewerker gaf toestemming een enveloppe te openen.
Rekeningnummer doorgegeven - en wat zag ik, postcodeloterij schreef nog steeds af, net zoals pretium. (en dat terwijl de eerste meldingen vanaf 1e week juni al gedaan waren. Ik heb dit gelijk doorgegeven- gevraagd of men de rekening kon blokkeren, totdat nabestaanden contact op zouden nemen. Dit heeft postbank gedaan - en daarna werd ook geen post meer ontvangen.

Pretium zweeg echter.
Nog maar een fax, nu nog nijdiger - met allerhande verwijten en verwijzingen naar criminele activiteiten.

Week later - een brief aan de erven van de overleden persoon.
Weer retour "geen familie op dit adres aanwezig, geen gegevens bekend".

2 weken later - brief aan "nieuwe bewoners". Van Pretium.
Of mijn collega maar even wilde bewijzen dat de vorige bewoner echt overleden was.
Deze retourgezonden met een bericht dat 1) collega geen familie was, en 2) pretium al sinds juni op de hoogte was, en veel eerder actie had moeten ondernemen.

En daarbij de opmerking dat alles van pretium voortaan het oud papier in zou gaan.

Pas per eind november van dat jaar (2007) hield dit op.

Pretium? Een stel ziekelijke oplichters - die gewoon stelen van overledenen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:07
door TdeHond
Mijn hoogbejaarde moeder ( bijna 90) werd vorige week gebeld door een callcenter medewerkster die zo snel ratelde dat mijn moeder geen idee had met wie ze sprak.
Ze ving wel ADSL op, al had ze geen idee wat dat was.

Mijn moeder is goed geïnformeerd over dit fenomeen en wimpelt elke poging af. Het is jammer dat zij niet weet welk bedrijf haar lastig viel. Mijn moeder staat aangemeld bij infofilter.

Mijn moeder weet nu ook wat ADSL is :) en gaat vrolijk door met afwimpelen als haar recht op verzet niet gerespecteerd wordt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:07
door stofzuigertje
Ik bedoelde met OVERLEDEN alleen de reclame die ze doorverkopen met die foute naam....

En een contract zo opzeggen kan natuurlijk niet.

Doe nooit zaken per telefoon, aan deur of op straat want je kunt niets goed beoordelen zonder bedenktijd.

Pretium is lastig en info filter gebruiken niet alle Call Centers die op provisie iedereen proberen in de val te lokken.

Wegens InternJet + Belgen kunnen ze alleen nog KPN lijn gebruikers met normale telefoon overzetten en dus voor hun ook lastiger.
Deze oude lijnen van KPN met normale telefoon staan meestal bij Digibeten in 65+ woningen...

Dus dat zij daar de klanten zoeken is helaas waar.
Door fout in telefoonboek kunnen ze moeilijker U er in laten stinken en dat mag.

MAXIEM, ik LEES jou bijdragen dagelijks op KASSA maar zou de engelse vertaling niet noemen!

Wie ben ik?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:10
door TdeHond
Wegens InternJet + Belgen kunnen ze alleen nog KPN lijn gebruikers met normale telefoon overzetten en dus voor hun ook lastiger.
Zou u dit willen toelichten, want hier weet ik niets van af.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:11
door Guardian72
Stof,

hoe kan je dan afkomen van alle pretium ellende zoals beschreven in mijn verhaal?

Geen familie van contractant, geen familie bekend - maar pretium 'gijzelt' wel een lijn die dus voor de collega onbruikbaar was.

De gemeente geeft mij niet zomaar een overlijdensbewijs van iemand die totaal geen familie is, toch?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:11
door hejeja
Indien u een woning huurt van een woningbouwvereneniging of dergelijke dan kunt u het beste de post voor de vorige bewoner daar afgeven. Zij weten wie de vorige bewoner en/of zaakwaarnemer is/was . Zij kunnen ook zonder schending van de privacy de vorige huurder vragen hun adreswijzigingen te versturen. Mijn dochter krijgt na een jaar nog steeds post van de vorige huurder en mijn zoon na 3 jaar. Voor hem is het heel erg vervelend omdat er nog steeds dwangbevelen en aanmaningen bezorgd worden. Het houdt niet op en je kunt het niet stoppen. Puntje van veel ergenis.

Hejeja

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:16
door TdeHond
Ik ben geen Stof, maar ik denk aan een uittreksel van het register van de Gemeente waar collega woont.

Kopie ervan naar de Prutjes als bewijs dat collega de nieuwe bewoner is.

Overigens hoort KPN een gegijzelde lijn vrij te maken.
Consuwijzer
Problemen met uw oude DSL- of ADSL-aansluiting?

Is er nog een oud (A)DSL-signaal op uw telefoonlijn aanwezig? Bijvoorbeeld van de vorige bewoner? En wilt u bij uw nieuwe provider DSL of ADSL gebruiken?

Uw nieuwe provider moet bij KPN melden dat er een oud DSL of ADSL op uw telefoonlijn aanwezig is en dat u de enige bewoner van dat adres bent. KPN is eigenaar van de telefoonlijnen en de wijkcentrales. KPN moet dus zorgen dat de DSL-of ADSL-aansluiting van de oude provider stopt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 13 jul 2009 10:22
door Guardian72
Kijk..

dat wist ik toen nog niet.
Had mischien makkelijker geweest. :)

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 16 jul 2009 18:38
door MamMaria
Dit staat sinds vanmiddag 17 juli 2009 op NU.nl:

http://www.nu.nl/internet/2043112/preti ... -opta.html

En wéér krijgt Pretium lik op stuk!

Er komt nog eens een Pretium-vrij-moment!

De aanhouder wint zal ik maar zeggen!