LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo Ron:

Ik lees dat jij mij net voor was, beter twee keer geinformeerd dan helemaal niet geinformeerd.

Ik schrijf meer in telegram stijl.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@janssen

Geweldig toch!

Ik heb net bij de Consumtenbond melding gemaakt van het gesprek dat wij afgelopen woensdag met Yarden hadden en dat wij hier absoluut niet in mee konden gaan. Als iedereen dat nou even gaat doet, dat de Groepsactie van Yarden/Consumentenbond geen resultaat oplevert, dan krijgen we wellicht de Consumentenbond op andere gedachte.

indrapinda
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2004 11:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door indrapinda »

Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb direkt een brief gemaakt die ik aangetekend zal opsturen.

Nu ga ik me maar eens inlezen in dit forum.

Vraag me af of we een extra verzekering/dekking moeten afsluiten.
Stel dat ik morgen neerval,dan ben ik ernstig onder verzekerd.
Wat doen jullie?

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag indra,

Met het afsluiten van een extra verzekering zou ik nog even (een paar maanden) wachten. Laat eerst deze onverkwikkelijke en onfatsoenlijke zaak rond de ********verzekeraar Yarden maar eens zijn beloop hebben. Naarna kun je altijd nog beslissen. Je bent nu voor ongeveer 1500 euro onderverzekerd (exclusief grafrechten en steen zo gewenst). Als je die hebt zou ik dat bedrag reserveren op een aparte rekening.

Vriendelijke groet, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

hallo Indra

Op dit moment niets bijverzekeren. Yarden garandeert dat de eerste 5 jaar de polis afdoende is en komt ergens in 2012 pas met een aanbod. Komt erop neer dat je 5 jaar de tijd hebt om je gelijk te halen :P

Eres
Berichten: 297
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

---------------------------------------------------------------------------------
Quote Vok
Die mening deel ik ook.Maar wie gaat naar de rechter.

En zo slecht is het nederland nog niet.
Wel komen steeds meer buitenpoorters hier naar toe het lijkt het Walhala wel.
En daar betalen wij ook aan mee.

Groet. Vok
---------------------------------------------------------------------------------

Vok
In die trant bedoelde ik het niet, maar er zijn de laatste jaren genoeg voorbeelden geweest hoe personen en bedrijven hun zakken vulden.De overheid is ook alles behalve betrouwbaar, zo groeit mijn achterdocht steeds meer.
De normen en waarden van de overheid zijn duidelijk niet gelijk aan die van mij.Ik zal ook nooit een witte boorden crimineel worden, misschien een klein onbeduidend crimineeltje. :lol:
Ik had trouwens 3 keer bij het kifid gereageerd nog een keer per mail met een vraag of ze mijn reactie van april hadden ontvangen, kreeg ik het antwoord dat via de mail geen klachten kunnen worden ingediend, nou het was dus geen klacht, zo ook op mijn tweede schrijven gereageerd, dus lezen kunnen ze niet.

Ik denk dat mijn rechtsbijstand de uitspraak van het kifid afwacht en dan toch evt. richting een rechtzaak zal aansturen het is mijn bedoeling in ieder geval wel, met yarden kom je er toch niet uit.

indrapinda
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2004 11:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door indrapinda »

Bedankt voor de snelle reacties.

Gelukkig heb ik genoeg spaargeld, maar het lijkt me verschrikkelijk voor mensen die net aan hun hoofd, financieel boven water kunnen houden.( Of net niet)

Ik zal deze site goed in de gaten houden en ben erg blij zoveel mensen te treffen die met deze zaak bezig zijn.

Met dank
Indra

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

ron 1872.

Hallo Ron.
De consumentenbond heeft in het begin geschreven, klachten indienen bij Yarden, en een kopie aan de consumentenbond.

Nu schreven zij mij 8 augustus: begin weer het zelfde verhaal maar dan komen zij toch met een andere strekking van de klacht.
Klagende consumenten goed uitlegt en de voor en nadelen op een rijtje zet.
Voor veel consumenten biedt dit echter geen oplossing.
Wij zijn daarom nog steeds in gesprek met Yarden om te komen tot een structurele oplossing voor alle consumenten.Of dat gaat lukken e n hoe de oplossing vorm gaat krijgen is op dit moment helaas nog niet bekend.
Dus zij zijn echt nog wel met Yarden in gepsprek.

janssen

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Dat zullen ze ook nog wel even doen! Ik denk dat het ook goed is, dat als iemand ontevreden is over de oplossing van Yarden, dat dit ook aan de Consumtenbond gemeld wordt. Tot nu toe heeft de Consumentenbond zich op de achtergrond gehouden, maar dat kan nog veranderen. Alleen moeten ze wel feedback van de Yarden klanten hebben. Vandaar mijn berichtje aan hun. Mogelijk sturen ze de betrokkenen ook nog wel een vragenformulier. Bij ons kwam Yarden ons nul-komma-nul tegemoet, dus ze hebben niet eens naar een oplossing gezocht. Lijkt me niet de juiste manier van een klacht serieus nemen!

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Op korte termijn kan ik gaan ervaren of Yarden de belofte waar gaat maken dat ze de komende 5 jaar nog alles vergoeden.

Mijn vader is ernstig ziek (terminaal). Ik loop me nu al kwaad te maken (je moet ergens je frustratie en verdriet op afreageren) omdat ik bang ben dat we dus gezeur gaan krijgen van Yarden op het moment dat je ze heel hard nodig hebt. De contacten met Yarden verliepen bij het overlijden van mijn moeder ook al niet vlekkeloos dus ik vrees het ergste.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

halo iedereen,

Ik lees vaak dat de komende 5 jaar niets veranderd,Daar zou ik niet teveel op vertrouwen.

Het zijn harde witte borden criminelen.Want mocht Yarden het gelijk aan hun zijde krijgen omtrent o.a. de en-blocclausule(wat ik niet geloof) maar je weet maar nooit, dan geloof ik nooit dat ze deze afspraak nakomen en kunnen ze over een jaar alles weer veranderen, dus vertrouw niet teveel op die belofte dat er 5 jaar niets veranderd, dat is alleen maar als afleiding bedoeld. Ik wil w.d.b. niemand ontmoedigen maar is helaas wel de realiteit.

groetjes.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

witte borden van poselein of zijn het witte boorden hahahahahhaa

doeiiiiiiiii

Eres
Berichten: 297
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Mark 3
Witte borden kan je nog stuk gooien, maar witte boorden worden door justitie beschermt.
Yarden is zeker niet te vertrouwen, nu natuurlijk ook in de uitvoering van een uitvaart, overal wordt op bezuinigd dus wat voor vuile trucs hebben ze hierin?
Als yarden hun zin krijgt is het hek van de dam, dan kan je net zo goed alle verzekeringen en contracten stop zetten.
Karing veel sterkte en het is te hopen dat yarden je straks in ieder geval niet in de steek laat.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Opmerkelijk Vok, maar als het waar is, zeer positief nieuws!

Die 'Friese polissen' zouden dan de Nuva polissen zijn?

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Als het de Nuva polissen betreft heb ik dus pech dat ik bij die 5% hoor waarvoor het niet geldt. Ik ben nl. oud AVVL. Waar ik me overigens over verbaas is dat ik niets van advocaat Beilen hoor.

Ik heb me aangemeld maar moet het verloop dus zelf volgen via dit forum.

Maar wie weet krijg ik nu een schijven van hem. Mocht het voor mij positief uitpakken dan is Yarden (en dit forum) nog niet van mij af want ik zit dan nog steeds met drie andere polissen waar ik dezelfde ellende mee heb.

Ik vraag me overigens ook af of de door ons ingelegde gelden gedekt zijn. Ik zie het nl. nog gebeuren dat Yarden over een aantal jaren in zware problemen gaat komen en dan?

haatdexia
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jul 2007 23:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door haatdexia »

Antwoorden op kamervragen van Omtzigt en Schermers over uitvaartpolissen
Kamerstuk, 24 augustus 2007

De Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Postbus 20018
2500 EA DEN HAAG

MC-K-U-2787291

24 augustus 2007

Antwoorden van minister Klink op kamervragen van de Kamerleden Omtzigt en Schermers over uitvaartpolissen (2060721150).

Vraag 1
Is het u bekend dat uitvaartverzekering Yarden, mede door stijgende kosten, alle polissen heeft veranderd en alleen nog maar in geld uitkeert en niet langer in natura? 1)

Antwoord 1
Het is mij bekend dat uitvaartverzekeraar Yarden een poliswijziging heeft doorgevoerd. De stelling dat Yarden alleen nog in geld zou uitkeren, is evenwel onjuist. Yarden heeft een vergunning voor de uitoefening van het bedrijf van natura-uitvaartverzekeraar op grond artikel 2:48, eerste lid, van de Wet op het financieel toezicht. Een natura-uitvaartverzekeraar mag geen geldelijke uitkeringen doen.


waarom zou je geen normale overlijdensrisicoverzekering afsluiten?

1 veel goedkoper
2 naar eigen wensen in te vullen begrafenis
3 begrafenis kosten zijn aftrekbaar van de Belasting

wel natuurlijk de einddatum van de overlijdensrisicoverzekering
in de gaten houden. :D


http://www.vbnet.nl/index.html

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten