Pagina 93 van 140
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 16 jul 2009 18:41
door oehoeboeroe
Rechter: "Pretium mag goede naam OPTA niet misbruiken."
http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-p ... e/?id=2982
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 16 jul 2009 18:55
door MAXIEM
@@@
De OPTA versus Pretium Telecom:
AMSTERDAM - Telecombedrijf Pretium mag de naam van toezichthouder OPTA niet meer gebruiken in verkooptelefoontjes. Dat heeft de rechtbank in Haarlem donderdag bepaald. De rechtbank deed uitspraak in een kort geding dat twee weken eerder diende. De OPTA had de zaak aangespannen omdat Pretium de naam en reputatie van de toezichthouder zou misbruiken bij pogingen om klanten te werven. ……
zie:
http://www.nu.nl/internet/2043112/preti ... -opta.html
Pretium Telecom heeft aangekondigd in beroep te gaan tegen de uitspraak van de voorzieningenrechter van de rechtbank in Haarlem, inzake vermeend misbruik van de naam en reputatie van Opta bij het werven van klanten. ……
Zie:
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=681581
Vandaag is bekend geworden dat de voorzieningenrechter heeft bepaald dat Pretium Telecom per direct moet stoppen met het misbruik van de naam OPTA. OPTA's eis tot rectificatie heeft de rechter niet ingewilligd. De eisen van Pretium Telecom zijn geheel afgewezen. ……
Zie:
http://www.connexie.nl/actueel/2420/pre ... _opta.html
Pretium Telecom mag niet langer met de naam van de OPTA leuren om potentiële klanten over de streep te trekken. Dat heeft de rechter in een kort geding bepaald. Callcenter-medewerkers van de onderneming wekten aan de telefoon de indruk dat er toestemming zou zijn van de OPTA voor de handelspraktijken van het bedrijf. ……
Zie:
http://webwereld.nl/nieuws/61748/pretiu ... -opta.html
Maxiem/Paula.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 16 jul 2009 21:52
door anti-pret
En hoe willen ze dat gaan controleren??????
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 09:47
door MAXIEM
Dag anti-pret,
Simpel: door het systematisch opvragen van de voice-logs.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 09:52
door TdeHond
Dat heeft alleen zin als verplicht is dat de volledige voicelogs bewaard moeten blijven.
Ik heb het gevoel dat Pretium marketers dan door de mand vallen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 10:50
door MAXIEM
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 10:56
door Toolboy
Good on ya Maxiem
Groet T
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 11:19
door MAXIEM
Dag toolboy,
In mijn verwijzingen en teksten probeer ik neutraal te zijn. Dat is ook de reden waarom ik sommige relevante verwijzingen niet opneem. Wel wil ik hier nog even wijzen op mijn bericht van 12 juli 2009 op pagina 166 van dit forum. Daarin geef ik weer wat mijn motivatie is om op de verschillende consumentensites berichten te plaatsen over onderhavig onderwerp. Daarbij staat de bewustwording van de consument als consument voorop.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 11:42
door Westerweel
Allen die gereageerd hebben, hartelijk bedankt, ik heb ondertussen inderdaad een aangetekende brief opgestuurd om het contract te annuleren, mijn moeder heeft getekend. Wel is het eerste bedrag al van haar rekening afgeschreven, voor de rest heb ik het nummer laten blokkeren. Als het daar bij blijft valt het allemaal nog mee. Ik ben alleen nu op vakantie en hoop dat er niets met mijn moeder gebeurd waardoor zij haar alarm nodig heeft want dan is er een kans dat het niet werkt.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 11:44
door MAXIEM
Dag TdeHond,
Daar heb je gelijk in. Daarom dient de voicelog wettelijk uitgebreid te worden met de vraag: wilt u uitsluitend vrijblijvende schriftelijk informatie over dit aanbod?, zodat, als die vraag met "ja" beantwoord is, er GEEN overeenkomst is afgesloten. Deze vraag dient als eerste vraag gesteld te worden. Bij affirmatie op die eerste vraag zijn dan de andere vragen niet meer relevant en kan het gesprek worden beëindigd.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 12:51
door MementoMori
Beste Westerweel,
Jij hebt toch beroep gedaan op de 'coulanceregeling' voor ouderen van Pretium????
Dan moet je juist
NIET de bankrekening blokkeren voor incasso door Pretium. Zie De Telefoongids situatie 5
http://www.geocities.com/hdoekter/. Je geeft Pretium dan het argument om de coulanceregeling te verwerpen, want mevrouw betaalt haar rekeningen immers niet! Als het goed gaat, geeft Pretium na enkele weken/maanden het telefoonnummer 'netjes' terug aan KPN bij de coulanceregeling, maar nu geef je ze een excuus om dat niet te doen.
Beste Maxiem,
De wereld kan mooi zijn, maar soms is die dat ook niet. De Voicelog is in het leven geroepen in het belang van de leveranciers/bedrijven en niet in het belang van de consument. Dat wil zeggen: bewijsvoering TEGEN de consument en niet VOOR hem. Alle consequenties en implicaties vloeien daar uit voort. Vergeet volledige voicelogs. Er zal uitsluitend in staan wat in het belang is van de leverancier. Voortaan wordt een verwijzing naar de OPTA er dus gewoon uitgeknipt. Dat kan heel simpel tegenwoordig met al die technologie.
En ik vond nog een leuk stukje
http://www.bbrussen.nl/2009/07/16/preti ... -die-naam/
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 13:56
door TdeHond
Leuk! Thanks!
Hopelijk laten alle kinderen hun ouders dit bericht horen en lezen!
Een gewaarschuwd mens telt voor 2!
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 17:23
door aaart534
Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 17:29
door TdeHond
De heer Hans N. heeft het er maar druk mee.
Hij kan zijn energie beter steken in controle op de call centers die namens Pretium mensen ronselen.
Lijkt mij ook veel goedkoper als het salaris van zijn Gevleugelde Vrienden.

Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 18:38
door MementoMori
Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 20:35
door Pretium-hater-drie
Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 20:56
door Pretium-hater-drie
Of dit hoera-persbericht welk ook op het Internet staat? Ja ja, zelfs inclusief telefoonnummer - zie onderaan - van ons aller Hans.
"Telio Netherlands BV, a wholly owned subsidiary of Telio Holding ASA, has 27 October 2008 signed a wholesale agreement with the Dutch telecom provider Pretium Telecom BV. Pretium Telecom is one of the largest consumer PSTN resellers in the Dutch market and currently provides more than 200,000 residential customers with traditional fixed telephony services. Pretium Telecom is now planning to expand its market by providing VoIP services. Pretium Telecom will market and sell the VoIP Service to residential customers in the Dutch market. Telio will provide its world renowned VoIP platform and corresponding services.
“We are very pleased to announce this agreement with one of the largest providers in the Dutch telecom market. It is both recognition of Telio’s outstanding technology platform and an important step forward in expanding our distribution and market presence outside Norway,” [Bericht aangepast door de moderator]
“Pretium Telecom has searched the market in order to find a partner tot help us in achieving our ambitious goals for the VoIP market in the Netherlands. Telio, with its highly recognized technological platform, has proven to meet our requirements and needs and we are looking forward to the cooperation with Telio with great expectations,” [Bericht aangepast door de moderator]
[Bericht aangepast door de moderator]
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 22:14
door MAXIEM
@@@
Hierbij een verwijzing naar het vonnis Opta versus Pretium op 16-7-2009 in Haarlem:
www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BJ2959
Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 17 jul 2009 23:38
door Wim Heitinga1
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 18 jul 2009 07:24
door TdeHond
Telio bv moeten we dus ook niet bij zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.