LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

“Daar is Maurice weer”. Was dus een reactie op @jose, die steeds met dezelfde linken naar Maurice komt aanzetten.

Niet op zijn artikelen. Dus ik doe dat niet zelf

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
12 feb 2022 21:48
Dus WAT geschreven wordt is ondergeschikt aan WIE het geschreven heeft? Heel apart.
Eens.
Maar heb je dat ook al eens geschreven, nadat Maurice persoonlijk en niet inhoudelijk gefileerd wordt?

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Graag de discussie inhoudelijk voortzetten en niet op de man spelen.
Het topic loopt anders weer uit de hand en dat zal onder andere resulteren in een ban voor de leden die anderen maar blijven beledigen.
Diverse reacties zijn al verwijderd.

Groet,
Radar Internetredactie^TY

Lady1234

16again schreef:
13 feb 2022 00:11
Lady1234 schreef:
12 feb 2022 21:48
Dus WAT geschreven wordt is ondergeschikt aan WIE het geschreven heeft? Heel apart.
Eens.
Maar heb je dat ook al eens geschreven, nadat Maurice persoonlijk en niet inhoudelijk gefileerd wordt?

Waarom zou ik dat moeten schrijven? Ik vind zijn samenraapsels niet van belang voor dit onderwerp.

16again

kuklos schreef:
12 feb 2022 22:07
Jablan schreef:
12 feb 2022 21:58
@Lady: Niet altijd, maar een blik op de auteurs is een hulpmiddel om informatie te selecteren, te waarderen, te beoordelen. Erg apart is het niet, je doet het zelf met 'daar is Maurice weer' *glimlach*
Waarbij je even negeert dat Maurice van alles en nog wat kan publiceren zonder ook maar enige review vooraf, en dat publiceren in een medical journal, zeker een zo gerenommeerd als The Lancet wel met allerlei eisen gepaard gaat.
Maurice zijn blogje is dan ook totaal onvergelijkbaar met medische publicaties. Ik vergelijk Maurice eerder met een column in de krant.
En soms heeft Maurice geweldige bijdragen, en ziet hij dingen beter/eerder dan OMT/RIVM.
En soms ben ik het pertinent oneens, zoals hier:
https://maurice.nl/2022/02/09/waanzin-in-een-brief/

Lady1234

Tja, zo te zien schaatsen ze flink door de emails heen. 😁

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
13 feb 2022 19:14
De eerste verzwegen informatie door het RIVM, ook voor het Ministerie van Volksgezondheid en Tweede Kamer blijkt al februari 2020 te zijn geweest. Dat blijkt uit e-mails die via een WOB verzoek door de NOS zijn gepubliceerd.

Interessant te lezen dat OMT leden het coronavirus publiekelijk en in briefings in de Tweede Kamer vergeleken met een griepjaar wat doden betreft terwijl zij intern al waarschuwden voor tienduizenden doden. Dus al vanaf het begin is er blijkbaar gemanipuleerd met wat wij wel en niet mochten weten.

Wederom een reden om uit te kijken naar de parlementaire enquete wat mij betreft.

Bron: https://nos.nl/l/2417176
Verkeerd linkje denk ik :lol:

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

WOB verzoeken beginnen nog interessant te worden 😁

16again

Jose2501 schreef:
De eerste verzwegen informatie door het RIVM, ook voor het Ministerie van Volksgezondheid en Tweede Kamer blijkt al februari 2020 te zijn geweest. Dat blijkt uit e-mails die via een WOB verzoek door de NOS zijn gepubliceerd.

Interessant te lezen dat OMT leden het coronavirus publiekelijk en in briefings in de Tweede Kamer vergeleken met een griepjaar wat doden betreft terwijl zij intern al waarschuwden voor tienduizenden doden. Dus al vanaf het begin is er blijkbaar gemanipuleerd met wat wij wel en niet mochten weten.

Wederom een reden om uit te kijken naar de parlementaire enquete wat mij betreft.

Bron: https://nos.nl/l/2417167
In wederhoor verschuilt het RIVM zich, door te doen alsof men louter mogelijke scenarios beschreef.
Maar in de 1e getoonde mail lees ik toch een classificatie, wat iets anders is dan een mogelijk scenario:
De impact van een nCov epidemie komt uit op een classificatie als ernstige tot catastrofale bedreiging voor de nationale veiligheid
...maar er was geen reden tot zorg.
Hoe anders nu. RIVM jaagt angstcultuur alleen maar aan, door bijvoorbeeld onnodig lang vol te houden dat Omikron even gevaarlijk is als delta

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
13 feb 2022 19:36
Absoluut.

Erger vind ik dat het nodig is, en dat de wenselijke transparantie er niet gewoon standaard is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
12 feb 2022 22:07
Waarbij je even negeert dat Maurice van alles en nog wat kan publiceren zonder ook maar enige review vooraf, en dat publiceren in een medical journal, zeker een zo gerenommeerd als The Lancet wel met allerlei eisen gepaard gaat.
[...]
Waardoor mijn kritiek dus 100% terecht. En als je "in de wetenschap is altijd discussie" wil gebruiken als argument, eis dan ook dat de kritiek van Onkuird71 aan dezelfde standaarden voldoet als dat in de wetenschap gebruikelijk is.
Als ook niet in elk bericht een volledige en uitgebreide verklaring staat, dan is het ook niet goed voor jou. Of wel? :)

Hier is al vaker langsgekomen hoe de vakbladen werken en hoe Maurice werkt. Wordt niet genegeerd, maar heeft al genoeg aandacht gehad.

Je kritiek is onterecht, want erg op de persoon gericht. Onkruid haalt een kritisch artikel aan, waarvan hij uit zijn ervaring met overtuiging kan zeggen, dat de auteurs iets verkeerds aanbevelen. Als ene artikel vooraf is gereviewed, dan voldoet het wel aan de gewenste kwaliteit, maar daarmee worden geen uitspraken over de inhoud gedaan.

Laat ik het omdraaien: als ik nu van elke bijdrage van jou ga eisen, dat jouw kritiek aan een 100% wetenschappelijke standaard moet voldoen, hoeveel berichten van jou blijven overeind met die eis?
Jose2501 schreef:
Dus al vanaf het begin is er blijkbaar gemanipuleerd met wat wij wel en niet mochten weten.
Ander scenario uitrollen: rivm ziet risico's, maar komt er niet door bij de ministers. Meestal worden dan meerdere routes bewandeld: direct contact met de persoonlijk assistent van de minister-president, tegelijk escaleren door de eigen boodschap zwaarder aan te zetten en uit te vergroten en tenslotte is er nog druk via kamerleden en media mogelijk. Alles om toch door te dringen tot de eigen ministers en staatssecretarissen.
Moneyman schreef:
13 feb 2022 20:44
Erger vind ik dat het nodig is, en dat de wenselijke transparantie er niet gewoon standaard is.
Dat vraagt een nieuwe generatie ambtenaren en politici. Ik vind het opmerkelijk, dat het nog steeds geen standaard werkwijze is om van elk definitief document direct een WOB-versie te maken.

16again

Jablan schreef:
13 feb 2022 20:49
Moneyman schreef:
Dat vraagt een nieuwe generatie ambtenaren en politici. Ik vind het opmerkelijk, dat het nog steeds geen standaard werkwijze is om van elk definitief document direct een WOB-versie te maken.
Nog erger: Zaken gewoon uit notulen houden, of helemaal geen notulen maken. Dan valt er niets te WOBben

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
Onkruid71 schreef:
13 feb 2022 19:36
Absoluut.

[/qu
Mee eens,het zou niet nodig moeten zijn.
Wob mogelijkheid is er dus juist omdat de transparantie er niet is.
En daar kan men nog steeds allerlei zaken "weglakken"

Onkruid71

Misschien wel een interessante podcast, over long COVID.

https://open.spotify.com/episode/0y2Zqt ... =copy-link

G7

Ongelezen bericht door G7 »

@: Onkruid71: Morgen wordt er bij TROS Radar een item uitgezonden over Long Covid. Wellicht de moeite waard om even te kijken. Na het journaal op NPO 1

Onkruid71

G7 schreef:
14 feb 2022 00:09
@: Onkruid71: Morgen wordt er bij TROS Radar een item uitgezonden over Long Covid. Wellicht de moeite waard om even te kijken. Na het journaal op NPO 1
Thanx, ik ben benieuwd. Zal morgen zeker kijken.

Jablan
Contacteer:

Bij Radar gaat het om de groep, die zonder werkgever komt te zitten na twee jaar ziekte.
Onkruid71 schreef:
13 feb 2022 23:58
Misschien wel een interessante podcast, over long COVID.
https://open.spotify.com/episode/0y2Zqt ... -I2-wprZKw
Bijbehorende website van de makers: DamnHoney en de achtergrondpagina voor deze aflevering. Alleen op Spotify en iTunes.

Lady1234

Volgens mij werden de vragen twee maanden geleden gesteld.

Jablan
Contacteer:

Jose2501 schreef:
14 feb 2022 11:03
Het artsencollectief geeft nu zelf antwoord op de gestelde vragen.
De antwoorden verraden welke groep artsen het betreft: geen wappies, wel reli's en die vind ik nog gevaarlijker dan een onwetende wappie.

Hier de pagina met de link naar de PDF met de antwoorden van de minister op dezelfde vragen. Minister was iets sneller, de antwoorden kwamen op 24 januari 2022.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

nu heb ik van beide kanten de antwoorden gelezen, en beiden hebben op diverse punten wel wat zinnigs te melden. Ik zie niet zoveel kwaad in wat het artsencollectief doet, zij geven zelf immers al aan dit te doen binnen de grenzen van de wgbo, wat dus netjes is zoals het hoort. Uiteindelijk moet de persoon waar het om gaat op basis van verstrekte info zelf de beslissing nemen tot wel/niet vaccineren, en niemand staat daarbij in de weg.

Ik vind wel dat die vragen stellende Kamerleden behoorlijk drammerig zijn, en blijkbaar heel graag mensen zien hangen terwijl daar eigenlijk geen gronden voor zijn, en dat Kuipers als minister zich snel in die rol gevoegd heeft, door vooral niet te diep op de materie in te gaan en zeer oppervlakkig te blijven.

Gesloten