Pagina 94 van 101
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 28 apr 2011 22:48
door kaarsje69
Gewonnen rechtzaak NEM!
Zo kan het dus ook, ik ben niet bang aangelegd en als ik in mijn gelijk sta, sta ik daar in. Ze hadden mijn rekening standen geschat en daar ben ik toen met mijn nieuwe provider mee aan de gang gegaan, maar ik had als de deurwaarder van de nem aan mijn kont. Ze wouden mij geen uitstel geven, ondanks dat ik kon aantonen dat de standen niet correct waren. Ze berekende me ook nog even een boete voor het verbreken van het jaar contract, hier ging ik dus niet mee akkoord.
Het jaar was al voorbij, dus simpel zat, had het op tijd opgezegd en was dus van ze af. Het totale bedrag, heb ik dus na herziening van de meterstanden gewoon voldaan aan de nem, zoals ik steeds aangaf, maar hun wouden toch naar de rechter voor de incasso kosten en de boete!
Vandaag dus bericht, ze hebben ten onrechte een boete op gelegd, ze zijn veroordeeld in de proceskosten en de incassokosten.
Mensen als je in je recht staat, schrijf een brief, als je dat zelf niet kunt, zoek daar hulp voor, maar laat het niet aan je voorbij gaan!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 apr 2011 10:20
door MAXIEM
kaarsje69
Proficiat!!! Zo zie je maar, dat een bewuste consument best wat kan bereiken.
Maxiem.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 29 apr 2011 19:13
door Bottel
Héél opmerkelijk..
Op 01 April 2011 krijg ik van de NEM een E-Mail met de vraag of ik mijn meterstanden wil doorgeven. Ik zit achter de pc, ben thuis, dus vul ik de gevraagde gegevens in op de website van NEM. Ik krijg keurig een E-Mail terug met de getallen zoals IK die heb doorgegeven. Kijk foto hieronder.
Nu, 27 Dagen later krijg ik van de NEM de volgende E-Mail. Zie foto hieronder.
Dit is wel héél vreemd. In foto 1 is toch wel degelijk te zien dat de standen correct zijn. Ik check meteen mijn meterstanden en klik op de link in de E-Mail. Je komt dan direct in een webbrowser van de NEM. Ik vul mijn standen in en geef mijn E-Mail adres nogmaals op. Er staat duidelijk dat ik een bevestiging zal krijgen, en ik klik op de link Afsluiten.
Ik heb nog steeds NIET die bevestigings E-Mail gekregen. Wel heb ik van alle acties die ik op de website van de NEM heb ondernomen even screens gemaakt. Ik ben niet van plan om verder nog met de NEM te communiceren. Ik laat het er op aankomen als ze nu weer de fout ingaan.
Ik schrijf en illustreer hier alles om mensen te waarschuwen. Wees op je hoede voor de praktijken van de NEM. Sla ALLES op, maak foto's van je beeldscherm, print e-mails enzovoort...
NEM ? ik zeg nog steeds NIET DOEN !!!!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 30 apr 2011 23:33
door Bob Schurkjens
UIt het bovenstaande blijkt dat de NEM de meterstanden doorelkaar heeft gehusseld (hoog- en laagtarief). Dat is wel héél erg knap voor een energiebedrijf.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 05 mei 2011 18:47
door Bottel
Beste Bottel,
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar
[email protected].
Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Bottel schreef:Héél opmerkelijk..
Ik wens van deze mogelijkheid géén gebruik te maken. Ten eerste staat het mij niet aan dat u telefoongesprekken opneemt met klanten, en ten tweede wacht ik nog steeds op de bevestiging e-mail, welke zou volgen op de, voor de tweede keer opgegeven meterstanden via uw website. Ik wacht nu geduldig de eindafrekening af. Als de NEM daar een potje van heeft gemaakt zal ik dit openbaar maken via de media, zoals ik dat tot nu toe ook hier heb gedaan.
Met vriendelijke groet,
Ik zeg, NIET DOEN !
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 10 mei 2011 12:32
door zwaantje1985
Alstublieft, neem even de tijd om mijn verhaal te lezen!
Allereerst, ga nooit in zee met dit bedrijf!!!!!
Eind januari ben ik mijn financien eens door gaan snuffelen en wat blijkt er word al een geruime 2 jaar bedragen van mijn rekening geincasseerd. DOOR DE NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ. Ik ben daar GEEN klant! Met een totaalbedrag van rond de 1300 euro!!!
Na bellen is mij toegezegd dat IDD KLOPT en het met mijn bank werd afgehandeld. Ik heb een brief gehad wat ik naar de bank moest brengen en dan zouden hun het storneren!!!
De bank weet niets van dit systeem af en kan maar storneren tot 3 maanden!!!! (56 dagen!!)
Dus ik heb eerst rond de 300 euro terug gehad van de bank daarna heb ik bijna dagelijks gebeld met de ned. energie maatschappij.
Ze lieten het mij gewoon UITZOEKEN MET DE BANK DIE NIETS KAN DOEN!!!
IK MOEST HET VIA HUN AFHANDELEN.
Ik was ten einde raad, ze hadden nog ruim 1000 euro van mij!!!!
Ik heb ze aangegeven bij de politie wegens DIEFSTAL en ik heb me opgegeven voor 6 consumentenprogramma's en daar ook mee gedreigd dat ik dat had gedaan!!!
En ineens had ik het binnen een week op mijn rekening. ZONDER TELEFOONVERGOEDING VAN ZEKER 100.00 EURO!!!
Dit heeft totaal ruim 2 maanden geduurd !!
[Tekst aangepast i.v.m. het overtreden van de gedragsregels].
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 10 mei 2011 13:38
door Fiesiekus
Hoe heeft het bedrijf nou al die jaren van je rekening af kunnen boeken? Heb je wel eens eerder een contract met hen gehad en weer opgezegd?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 11 mei 2011 11:25
door zwaantje1985
Nee hoor ben daar nooit klant geweest!!
ze hebben gewoon mijn rekeningnummer gebruikt.blijkbaar kan dat dus gewoon!!
het is van mij ook stom geweest dat ik dat nooit heb gezien..
maar het blijft diefstal !!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 11 mei 2011 11:29
door Fiesiekus
Ongeloflijk!!! Wat zegt de bank hiervan? Die hebben het blijkbaar klakkeloos uitgevoerd? Gaan dus ook niet vrijuit.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 12 mei 2011 15:54
door dubbelpp
Dat gaat heel makkelijk.
Zo'n firma heeft een zogenoemd auto incasso vergunning. Als er voor een klant een verkeerd nummer wordt geplaatst wordt het bij de verkeerde geïnt.
in principe zou het dus zo moeten zijn, dat de NEM de klant wie het betrekt opzoekt en die de hoge rekening toestuurd en jou het bedrag vergoed
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 12 mei 2011 16:01
door Fiesiekus
dubbelpp schreef:DZo'n firma heeft een zogenoemd auto incasso vergunning.
En als ze dan een bankrekeningnummer hebben, kunnen ze dan zonder handtekening van de rekeningeigenaar tot aut. incasso overgaan????
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 12 mei 2011 16:35
door dubbelpp
banken ontvangen niet een kaart voordat ze overgaan, daarom hebben ze ook een vergunning.
Het is gewoon bewijslast als het overgaat tot een rechtzaak, dan is dat bindend.
Vaak bij de afschrijvingen staat ook info om daarmee de klantgegevens te achterhalen.
Ik zou aangetekend NEM de mogelijkheid geven het probleem op te lossen en het foutief afgeschreven bedrag te herstellen binnen een bepaalde tijd. Zo niet zou ik er een zaak van gaan maken.
Ik verwacht dat het dan snel opgelost zal zijn, omdat er gekeken moet worden hoe sterk ze in de zaak staan. Aangezien dat ze dat niet staan zullen snel over de brug gaan komen.
als je hun niet heeft gemachtigt mogen hun het ook niet afschrijven. Gebeurt het wel dan moet dit gewoon hersteld worden door NEM
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 12 mei 2011 22:39
door stomstomst1
Hallo,
Ik zie dat de NEM af en toe reageert met dit bericht:
Beste ....,
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].
Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Heeft iemand dit ooit gedaan en reactie gekregen van de NEM zoals zij aangeven?
Ik heb ook een lopende zaak met de NEM (mijn forumnaam zegt het al...). Ik heb ze nog een week gegeven om iets te doen aan mijn klacht en voorstel. Daarna ga ik op alle fora het verhaal neerzetten. Ik mag nu dus nog niet negatief gaan doen over de NEM. Graag een reactie van jullie.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 16 mei 2011 13:21
door anitamoren
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mei 2011 17:01
door Bob Schurkjens
Bij deze wil ik NLEnergie van harte feliciteren met de boete van 395.000 euro die de OPTA de Nederlandse Energie Maatschappij heeft opgelegd voor het negeren van het bel-me-niet-register.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... ster.dhtml
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mei 2011 17:23
door MAXIEM
Bob Schurkjens
Daar sluit ik me dus bij aan!!!
Maxiem.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 25 mei 2011 21:39
door Shine
http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=3415
Trouwens deze is nog leuker:
http://juridischdagblad.nl/content/view/9735/1/
Wel storend dat ze men nog steeds NEM gebruikt terwijl het gewoon NLE behoort te zijn. NEM is namelijk een totaal ander bedrijf.
@ vraag of posters van NLE daadwerkelijk iets horen als iemand van de NLE webcare alhier pots:
Die vraag heb ik al 1 jaar geleden en met verschillende tussenpozen alhier gesteld. Tot op heden heb ik daar nog nooit een duidelijk antwoord op gehad.
Ik krijg echter de indruk dat die NLE webcare niet veel voorstelt. Anders zou menigeen wel een terugkoppeling geven van 'hehe opgelost'. O.i.d.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 31 mei 2011 22:52
door sbistam
Beste allemaal,
Ook ik heb vergaande problemen met de NEM
Ik zal, mocht daar behoefte aan zijn alle stukken, brieven en afrekeningen uploaden.
Ook ik ben, na een bezoek aan de site van de consumentenbond en nadat ik vorig jaar een vreemde tussentijdse eindafrekennota kreeg overgestapt naar een andere aanbieder.
Ik ben bij de NEM per 2 januari 2010 klant geworden en heb hiertoe een contract getekend voor de duur van 1 JAAR. Ik kreeg op 26 juli 2010 een eindafrekennota. Vreemd, omdat dit normaal gesproken na 1 jaar gebeurt. Ik had volgens de NEM mij aangemeld bij een andere energieleverancier waardoor tussentijds de leveranties was gestaakt. Dus een eindafrekennota als gevolg. Omdat dit dus onzin was (kheb wel wat beters te doen) heb ik Liander gebeld. Zij bevestigde mij dat er helemaal geen opzegging bekend was. Afijn, de rekening betaald om van het gezeur af te zijn. Heb wel nadrukkelijk gevraagd om een uitleg maar deze nooit ontvangen. Een bezoek aan deze site en die van de consumentenbond leerde mij dat ik zo snel mogelijk over moest stappen. Heb dus per 2 januari 2011 mijn contract opgezegd. Dat kon niet. Mijn contract liep pas af per 26 juli 2011 en dus had de NEM heel EIGENHANDIG mijn jaarcontract omgezet naar een contract van 1,5 jaar. Ik besloot om mijn aanmelding bij mijn huidige leverancier door te zetten. Kreeg vervolgens een eindafrekennota waarop de beginstand van mijn gasteller enige honderden kuubs achteruit was gezet (KEIHARDE DIEFSTAL) en waarop 2x een boete voor contractbreuk in rekening werd gebracht. Ik heb nog toe geweigerd de rekening te betalen. Ze hebben mij in hun laatste aanmaning gedreigd af te sluiten. Helaas BLUFT de NEM hier en kunnen ze niets. Ik ben immers al overgestapt naar een andere aanbieder. Het bovenstaande heb ik per aangetekende brief op 18 mei jl. de NEM laten weten. De NEM had mijn brief van 1 mei (niet aangetekend) niet ontvangen (natuurlijk niet). Ik heb ze gevraagd mij te dagvaarden en hun duidelijk gemaakt dat buitengerechtelijke acties niet tot betaling zullen leiden. Ik heb medelijden met een deurwaardertje mocht die ooit durven verschijnen overigens. Ik zal het ook doorzetten tot we elkaar voor de rechter tegenkomen. Ook zal ik alle documentie, mocht het zover komen, online zetten.
DE NEM STEELT, BEDRIEGT, CHANTEERT EN BLUFT EN SCHOFFEERT VEEL NEDERLANDERS. ZE MOETEN ZICH DOODSCHAMEN.
DE NEM NEVER, NOOIT DOEN!!!!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 01 jun 2011 00:06
door MAXIEM
sbistam
Waarom ben je in godsnaam in januari 2010 bij dit ******** bedrijfje terechtgekomen? Er was toen via google toch al in ruim voldoende mate bekend, dat dat wel een heel onverstandige keuze zou zijn.
Maxiem.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst: 01 jun 2011 01:12
door h@rm@n
Volgens de site
http://www.easyswitch.nl/energie/energi ... DgodilXHlA zou het toch een en het zelfde bedrijf zijn Shine.
Op EasySwitch kunt u de Nederlandse Energie Maatschappij vergelijken
(NEM of NL Energie). U kunt hier ook terecht voor Nederlandse Energie Maatschappij tarieven 2011 en Nederlandse Energie Maatschappij klachten en ervaringen. Vergelijk
NL Energie (NEM) tarieven onafhankelijk met alle andere energieleveranciers in 2011.
Adres informatie:
Nederlandse Energie Maatschappij
Aert van Nesstraat 45
3012CA Rotterdam.
Overigens is de boete waarover Bob spreekt eindelijk gerechtigheid voor dit bedrijf?