LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
14 feb 2022 11:10
16again schreef:
13 feb 2022 09:50
En soms ben ik het pertinent oneens, zoals hier:
https://maurice.nl/2022/02/09/waanzin-in-een-brief/
@16again Ik ben wel benieuwd waarom jij het hier pertinent oneens mee bent. Ik vind de schrijver van de brief wel een punt hebben.
Ik vind niets mis met de brief van school:
Leerlingen met klachten worden verzocht thuis te blijven, om verdere besmettingen te voorkomen.
Vooral besmetting van de leraar.

En als je na lezen van zo'n brief een psycholoog nodig hebt, dan was die toch al vroeg of later nodig.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Straks, ooit , eens , zal deze pandemie over zijn en rollen we in de volgende pandemie.
Let maar op. Met name virussen die van dier op mens over gaan.
De intensieve veehouderij is hier , vlg mij , ook zeker mede debet aan .
Ik ga er van uit dat ' men ' uit deze pandemie toch wel zn lessen heeft geleerd??

16again

moederslink schreef:
14 feb 2022 17:17
Straks, ooit , eens , zal deze pandemie over zijn en rollen we in de volgende pandemie.
Ik ga er van uit dat ' men ' uit deze pandemie toch wel zn lessen heeft geleerd??
Is dit een oude bericht?
Corona is volgens velen ook van dier op mens over gegaan.
Q-koorts ellende in Brabant staat me nog op het netvlies.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
Oei..... bekijk het ff wat vrolijker :lol:

Schijnt dat het van de vleermuizen kwam/komt.

Maar ff een jaartje of 30 nu geen pandemie meer.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
12 feb 2022 22:13
Onkruid71 schreef:
12 feb 2022 22:10
Is het onwaar waar ik beweer?
Je hebt nog niet bewezen dat het waar is. Dus tot die tijd hoeft een bewering dat het waar is niet weerlegd te worden.
Volgens mij heb je dan niet het gene gelezen waar het over gaat.

moederslink

16again schreef:
14 feb 2022 17:25
moederslink schreef:
Is dit een oude bericht?
Corona is volgens velen ook van dier op mens over gegaan.
Q-koorts ellende in Brabant staat me nog op het netvlies.
Ja natuurlijk is dit een oud verhaal :D .
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de vlg pandemie er ook wel weer komt en dat men hopelijk zn lessen heeft geleerd hoe deze dan weer aan te pakken, want dit zal een terugkerend verhaal zijn. :( .

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
14 feb 2022 17:42
Het was toch al lang en breed duidelijk dat die kans wel heel klein was. Alleen al op diezelfde markt in Wuhan was de kans vele malen groter dat het een civetkat was, waarvan bekend is dat ze corona virussen onder de leden hebben, dan een vleermuis die ergens besmet bloed weggehaald heeft.

Overigens denk ik niet dat de intensieve veeteelt een probleem gaat zijn bij een volgende pandemie. De controle en handelingssnelheid daar is gigantisch hoog. Plus, onderliggende virussen worden daar wel behandeld. Het komt eerder weer van een wilde diersoort.

Helaas is het niet winstgevend om oplossingen klaar te hebben voor virussen die dieren onder de leden hebben, anders zou je je op iedere mogelijke nieuwe pandemie voor kunnen bereiden door al vaccins of geneesmiddelen voor die virussen op de plank te hebben liggen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
Maar ff een jaartje of 30 nu geen pandemie meer.
Reken er maar niet op. De deskundigen zijn het er al lang over eens dat het bij dit soort pandemieën in de huidige wereldbrede samenleving niet de vraag os of, maar wanneer en in welke ernst ze zullen ontstaan. De intensieve veehouderij is er inderdaad mede debet aan, gecombineerd met alle bewegingen over de wereldbol.

reggie2

Nijogeth schreef:
14 feb 2022 19:07
reggie2 schreef:
Het was toch al lang en breed duidelijk dat die kans wel heel klein was. Alleen al op diezelfde markt in Wuhan was de kans vele malen groter dat het een civetkat was, waarvan bekend is dat ze corona virussen onder de leden hebben, dan een vleermuis die ergens besmet bloed weggehaald heeft.

Overigens denk ik niet dat de intensieve veeteelt een probleem gaat zijn bij een volgende pandemie. De controle en handelingssnelheid daar is gigantisch hoog. Plus, onderliggende virussen worden daar wel behandeld. Het komt eerder weer van een wilde diersoort.

Helaas is het niet winstgevend om oplossingen klaar te hebben voor virussen die dieren onder de leden hebben, anders zou je je op iedere mogelijke nieuwe pandemie voor kunnen bereiden door al vaccins of geneesmiddelen voor die virussen op de plank te hebben liggen.
Jij wil alweer vaccineren?😯

16again

Nijogeth schreef:
14 feb 2022 19:07
Bij de intensieve veeteelt denk ik aan platspuiten met anti-biotica, en resistentie. Wat al een probleem is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eindelijk. Nog 11 dagen (ach, wat is een getal?) en we zijn vrijwel van alle maatregelen verlost. Enkel nog 1G op grote evenementen en nog wat dingetjes. Maar over 11 dagen geen verplichte mondpakjes meer, geen QR-code, geen 1 1/2 meter (helaas) en geen andere onzin. Ja, handen wassen. Maar dat deed eigenlijk ook haast niemand meer volgens mij.

moederslink

Het zal vreemd zijn , toch.
Afstand houden ? Ja hoor......graag!
In de winkel , op straat én op de snelweg :D .

reggie2

Heerlijk toch? Eindelijk die vieze mondkapjes weg👍

16again

reggie2 schreef:
14 feb 2022 22:32
Ik bewaar de mijne voor komend najaar.

moederslink

Ik vond het wel lekker om als fietster zo.n kapje op te hebben.
Scheelt een hoop uitstoot stank in je neus :D .
Ik heb van die wegwerpdingen. Zodra ik thuis ben, gaan ze de prullenbak in.
Steeds opnieuw ' verse' gepakt . Niet zoals zovelen doen - in hun jaszak proppen en dan wéér opzetten. Of op je kin bungelend en een frietje eten en dan weer opzetten .... :shock:

reggie2

Nou, ik had het gewoon in mijn zak gepropt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
Ik pakte telkens een nieuwe, conform de uitleg van de Overheid niets smerigs aan.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dus kan carnaval doorgaan zonder regels. Mooi man!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
13 feb 2022 09:43
@moneyman dat jij het blijkbaar normaal vindt dat Ernst Kuipers als voorzitter LNAZ (landelijk netwerk acute zorg) de aankoop van een software systeem voor registratie van lege ziekenhuisbedden gunt, notabene zonder verplichte aanbesteding aan twee van zijn voormalige medewerkers en zelf adviseur was van dat bedrijf, is je goed recht uiteraard. Jij mag ook een mening hebben. Maar ik vind dat niet normaal. En noem ik zeker geen goedkope framing.
Rob Wijnberg omschrijft het beter dan ik het zou kunnen doen in zijn artikel "ONTHULLEND: Waar rook is, is... vaak vooral rook".

De openingsalinea:
‘​​Kuipers had link met bedrijf dat miljoenen claimt bij zijn ministerie’, kopte Nieuwsuur afgelopen week boven een artikel dat de sfeer van een grootse onthulling ademde – inclusief uitvoerige infographic van de nevenfuncties van de voormalig ziekenhuisdirecteur, nu minister van Volksgezondheid.

Wat bleek? Ernst Kuipers was ooit commissaris bij een stichting die een voorfinanciering van honderdduizend euro gaf aan een blaastestenbedrijf dat het ministerie van Volksgezondheid nu dagvaardt wegens contractbreuk.

Of nou ja, hij was commissaris van een stichting die honderdduizend euro leende aan een andere stichting die de voorfinanciering gaf.

Of nou ja, hij was eigenlijk nog helemaal geen commissaris van die stichting toen die de lening verstrekte – dat was-ie daarna pas.

Bent u er nog?

Het kwam er in ieder geval op neer dat de ‘link’ tussen Kuipers en dat bedrijf zo vergezocht was dat Nieuwsuur zelfs de SP – normaal gesproken toch niet vies van een pittig woordje over bewindslieden – niet eens zover kreeg het te veroordelen.
Lees: ‘Kuipers had link met bedrijf dat miljoenen claimt bij zijn ministerie’. Wat zeg ik: nota bene Pieter Omtzigt – u weet wel: de terriër, de pitbull, de luis in de kabinetspels – zag ook het probleem niet. Geen enkele gevraagde parlementariër zag er eigenlijk iets onoorbaars in.
En het gaat (uiteraard) niet alleen over dit voorbeeld van Kuipers, maar breder:
Nu is dit slechts een voorbeeldje, maar je ziet het steeds vaker, ook in serieuze media: nieuwsberichten die, geheel in lijn met de tijdgeest, heel veel complotachtige rook blazen zonder het vuur te laten zien. Berichten die de indruk wekken dat er een Schandaal gaande is, maar bij nadere inspectie vooral het diepgewortelde cynisme van de journalist in kwestie verraden.
Het lezen waard.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

sylvesterb schreef:
14 feb 2022 23:57
reggie2 schreef:
Ik pakte telkens een nieuwe, conform de uitleg van de Overheid niets smerigs aan.
Precies, en handen wassen deed ik al regelmatig en dat blijf ik doen.

Gesloten