Huiskamer
-
- Berichten: 3705
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Huiskamer
Een andere keer wellicht, maar we gaan het dan niet over de Heer hebben.
Succes bij de garage!
Succes bij de garage!
witte angora
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Alhoewel ik geen idee heb hoever deze garage bij u vandaan is, maar u zou eens kunnen neuzen bij garage Schouten in Stroe.witte angora schreef: ↑17 mei 2023 22:11Pfffff.... ben op zoek naar een andere auto, en de zoektocht wordt steeds serieuzer...
-
- Berichten: 12014
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Huiskamer
Ik hoop voor je dat dit een goede koop oplevert!witte angora schreef: ↑18 mei 2023 07:32Ach, ik zie straks vanzelf wel wat voor verkoper heel erg zijn best gaat doen om mijn twijfels om te zetten in een koopcontract. Het is, volgens betrouwbare informatie, een familiebedrijf uit de wat meer rechtschapen hoek zeg maar, dus ik verwacht een klassieke genderman. Eventuele koffie komt mogelijk van een klassieke gendervrouw. Gewoon wat we van vroeger gewend zijn.
Altijd wat stresserig , de aanschaf van een andere auto.
Het is geen brood dat je zo even tussendoor koopt.
Succes WA !!!
Re: Huiskamer
In dat geval is er wel wat te verdienen als er meer gehandhaafd wordt betreffende snelheidsovertredingen. Vooral waar het gaat om het verkeer waarvoor nog steeds een maximum snelheid van 80 km/u geldt. Het is zelfs al voorgekomen dat ik met een snelheid van 100+ km/u een tunnel ingeduwd dreigde te worden. Heel intimiderend.
Re: Huiskamer
De snelheidsbegrenzer staat afgesteld op 90 km/h en bij holletje af kan de snelheid flink hoger oplopen, met als voordeel dat bij het uitrijden van de tunnel de snelheid in km niet al te veel terug zal lopen.de auditu schreef: ↑19 mei 2023 08:41In dat geval is er wel wat te verdienen als er meer gehandhaafd wordt betreffende snelheidsovertredingen. Vooral waar het gaat om het verkeer waarvoor nog steeds een maximum snelheid van 80 km/u geldt. Het is zelfs al voorgekomen dat ik met een snelheid van 100+ km/u een tunnel ingeduwd dreigde te worden. Heel intimiderend.
Kan heel intimiderend zijn als er zo'n knoeper achter je zit, maar geplaats u eens in de gevoelens van de chauffeur van de vrachtwagen als er iemand voor je rijdt die over het waarom geen weet heeft.
Re: Huiskamer
Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
-
- Berichten: 33082
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Huiskamer
Hmmm.... niet gek. Maar ik zou dan eerder denken aan het splitsen van grote eengezinswoningen in twee zelfstandige appartementen. Een boven en een beneden. Volgens mij zijn heet wat woningen geschikt. Het worden geen grote appartementen, maar eigenlijk past het wel in de trend van tiny wonen. Heb je ook geen gedoe als een van de twee ineens 'geen geld meer heeft' om de huur te betalen.ZeerPrivé schreef: ↑19 mei 2023 10:33Goed initiatief https://www.staedion.nl/over-staedion/p ... woningnood
Re: Huiskamer
Leuk idee, maar als er één vertrekt, betaalt de ander dan maar de helft van de huur en andere vaste lasten?
In Rotterdam heb je een wijk waar de nodige eengezinswoningen staan, maar die werden bij voorbaat zo uitgevoerd dat er een beneden - en bovenwoning ontstond, zogenaamde duplex woningen. In verband met de toenmalige woningnood. Twee poppenhuisjes dus, maar altijd nog beter dan verplicht voorzieningen delen.
In Rotterdam heb je een wijk waar de nodige eengezinswoningen staan, maar die werden bij voorbaat zo uitgevoerd dat er een beneden - en bovenwoning ontstond, zogenaamde duplex woningen. In verband met de toenmalige woningnood. Twee poppenhuisjes dus, maar altijd nog beter dan verplicht voorzieningen delen.
-
- Berichten: 33082
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Huiskamer
Het is idd een aardig eindje. Nu hebben ze niet iets dat bij me past, maar dat kan op zomaar ineens veranderen. Bedankt voor de tip!scontra schreef: ↑18 mei 2023 17:55Alhoewel ik geen idee heb hoever deze garage bij u vandaan is, maar u zou eens kunnen neuzen bij garage Schouten in Stroe.witte angora schreef: ↑17 mei 2023 22:11Pfffff.... ben op zoek naar een andere auto, en de zoektocht wordt steeds serieuzer...
scontra
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Er staan toch nog ca 700 huisjes ergens in een opslag, omdat niemand die wil? Zijn wel 1400 mensen onder de pannen.
Re: Huiskamer
Op tv was er een item dat de Jonge 1.000 tijdelijke huisjes had laten bouwen, maar voor 700 is nergens plaats/niemand wil ze in hun buurt.
Kan bron zo gauw niet vinden.
Kan bron zo gauw niet vinden.
-
- Berichten: 33082
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Huiskamer
Gewoon even googlen levert dit op:
https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/b ... de-opslag/
De brandveiligheid is inderdaad niet altijd even goed geregeld. Er zijn 9 aanbieders geselecteerd. De eerste leverde meteen al een no-go op wat mij betreft. Deze is van polyester, om wat te noemen.
https://kleinunits.nl/unit/woonunit-type-a/
Hier alle 9 leveranciers:
https://www.volkshuisvestingnederland.n ... veranciers
Geen idee waarom gemeenten terughoudend zijn, maar ik ben voor het moment zelf ook niet super enthousiast, al zou ik heel graag wat kleiner willen wonen.
https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/b ... de-opslag/
De brandveiligheid is inderdaad niet altijd even goed geregeld. Er zijn 9 aanbieders geselecteerd. De eerste leverde meteen al een no-go op wat mij betreft. Deze is van polyester, om wat te noemen.
https://kleinunits.nl/unit/woonunit-type-a/
Hier alle 9 leveranciers:
https://www.volkshuisvestingnederland.n ... veranciers
Geen idee waarom gemeenten terughoudend zijn, maar ik ben voor het moment zelf ook niet super enthousiast, al zou ik heel graag wat kleiner willen wonen.
-
- Berichten: 12014
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Huiskamer
OML 
! Je zóu ze toch!
Die LID komt mankracht te kort!
Ik heb op mijn netvlies ook altijd nog de wantoestanden in bv slachterijen.
Tot op de dag van vandaag worden daar dieren mishandeld, aan staarten getrokken etc.
Ik veráfschuw dat soort lui.

Die LID komt mankracht te kort!
Ik heb op mijn netvlies ook altijd nog de wantoestanden in bv slachterijen.
Tot op de dag van vandaag worden daar dieren mishandeld, aan staarten getrokken etc.
Ik veráfschuw dat soort lui.
Re: Huiskamer
Kleiner wonen zou voor mij niks zijn, ik woon volgende maand al klein, en delen, oh nooit niet, geen andere mensen meer bij mij in huis.
Re: Huiskamer
Die woningen zijn niet allemaal voor statushouders. En al zou het, anders wordt er weer geklaagd dat “ze” woningen van de autochtonen afnemen.
Re: Huiskamer
80 km/u is al snel 85 per uur op jouw teller.de auditu schreef: ↑19 mei 2023 10:10Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
-
- Berichten: 33082
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Huiskamer
Toch is het best wel een redelijk ruime woning. Als ik kan kiezen tussen dit, en een flexwoning op de begane grond die zo'n 20 m2 kleiner is weet ik het wel. De katten ook trouwens.
Re: Huiskamer
Gisteravond weer genoten van Even tot hier. Zout in de pap. Nu wachten tot november.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Huiskamer
Dat is bekend en daar houd ik ook rekening mee.Nijogeth schreef: ↑19 mei 2023 17:1880 km/u is al snel 85 per uur op jouw teller.de auditu schreef: ↑19 mei 2023 10:10Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.
Re: Huiskamer
In een ander topic had ik al 'bekende bouwchaos' gebruikt. Hier een paar hoogtepunten
Voortraject: 'we werken van boven naar beneden en van ruimte naar ruimte'
Eerste planning: 'we beginnen beneden en eindigen boven'
Na protest van ons is dit weer teruggedraaid en is de aannemer boven begonnen. Het punt 'ruimte voor ruimte' is creatief ingevuld - overal is wat gebeurd, maar nergens is iets helemaal af.
Vervelend voor de aannemer, want hij is nu op achterstand begonnen en dan wordt het lastig om goed te eindigen.
'Er is wat vertraging bij de kozijnen'
Hmm ... raar, want de levertijden zijn weliswaar lang, maar weer betrouwbaar, vaak een week eerder dan aangekondigd.
'Bedoel je niet wij hebben de kozijnen te laat besteld?'
Het bleef stil, maar het klopte. Want toilet was ook nog niet besteld, ontdekten de aannemer en wij ongeveer twee dagen voordat het geplaatst zou worden. De vensterbanken overigens ook niet. Alles voor de elektra hebben we uiteindelijk zelf besteld, behalve de nieuwe groepenkast.
'Ja maar normaal ...'
Maakt niet uit wat het onderwerp is, eerst moeten de bouwvakkers vertellen wat volgens hen normaal en gebruikelijk is. Daar hebben we geen boodschap aan, voor ons telt wat in de offerte/overeenkomst staat en hoe wij het willen. Dat is hoe dan ook anders dan ze gewend zijn.
Meerwerk voor de timmermannen. Een koof om acht stroomleidingen in weg te werken, graag met verstekhoek (45 graden, mooier en makkelijker af te werken) en graag stucbaar.
De koof is gemaakt en voldeed totaal niet aan onze wensen. Verkeerd materiaal, verkeerde uitvoering, wel vakwerk, maar geen koof, eerder een verticale grafkist met een witte, harde kunststof bovenlaag. Afgekeurd en verwijderd.
De nieuwe hebben we zelf gemaakt van gipsplaat en daar is het stucadoorsbedrijf weer blij mee, want ze kunnen 'm mooi wegwerken. Dun, slank, houdt de achterliggende leidingen netjes op de plek en zowaar met een mooie, schuine hoek erin.
Op één plek komen vier communicatie-leidingen, 5 stroomleidingen en een hotelschakeling bij elkaar. In het schema kruist één communicatiebuis de stroom. Voor deze variant van een centraaldoos waren 2 keer 4 inbouwdozen gereserveerd, eigenlijk 2 lasdozen en 4 aansluitpunten. Het is een puzzeltje, waarbij dezelfde twee vakmannen iedere keer aan een andere oplossing begonnen. Resultaat: een spaghetti aan leidingen, afgewerkt met lichtgewicht beton en op die plek is van de muur niet veel meer over.
Het beton is inmiddels weer verwijderd en twee uur later had ik de leidingen strak naast elkaar zitten met een enkele kruising in de muur weggewerkt.
Aannemer heeft foto's van het oude en nieuwe werk; ik heb er alleen bij gezegd, dat de vakmannen dit soort puzzels eerst op papier moeten oplossen. Dat was vilein, want beide vakmannen weigerden om in de projectmap te kijken wat er moest gebeuren. Ze vonden het veel belangrijker om te zeuren over het merk inbouwdozen.
Natuurlijk hadden we een andere aannemer kunnen inschakelen, maar dan krijg je andere chaos. Of nog slechtere kwaliteit.
De aannemer (directeur) en planner hebben we voor een lunch uitgenodigd, om samen terug te kijken. Dat is oprecht bedoeld, want we merken aan alles, dat de man met zijn bedrijf wil groeien en beter wil worden.
Voortraject: 'we werken van boven naar beneden en van ruimte naar ruimte'
Eerste planning: 'we beginnen beneden en eindigen boven'
Na protest van ons is dit weer teruggedraaid en is de aannemer boven begonnen. Het punt 'ruimte voor ruimte' is creatief ingevuld - overal is wat gebeurd, maar nergens is iets helemaal af.
Vervelend voor de aannemer, want hij is nu op achterstand begonnen en dan wordt het lastig om goed te eindigen.
'Er is wat vertraging bij de kozijnen'
Hmm ... raar, want de levertijden zijn weliswaar lang, maar weer betrouwbaar, vaak een week eerder dan aangekondigd.
'Bedoel je niet wij hebben de kozijnen te laat besteld?'
Het bleef stil, maar het klopte. Want toilet was ook nog niet besteld, ontdekten de aannemer en wij ongeveer twee dagen voordat het geplaatst zou worden. De vensterbanken overigens ook niet. Alles voor de elektra hebben we uiteindelijk zelf besteld, behalve de nieuwe groepenkast.
'Ja maar normaal ...'
Maakt niet uit wat het onderwerp is, eerst moeten de bouwvakkers vertellen wat volgens hen normaal en gebruikelijk is. Daar hebben we geen boodschap aan, voor ons telt wat in de offerte/overeenkomst staat en hoe wij het willen. Dat is hoe dan ook anders dan ze gewend zijn.
Meerwerk voor de timmermannen. Een koof om acht stroomleidingen in weg te werken, graag met verstekhoek (45 graden, mooier en makkelijker af te werken) en graag stucbaar.
De koof is gemaakt en voldeed totaal niet aan onze wensen. Verkeerd materiaal, verkeerde uitvoering, wel vakwerk, maar geen koof, eerder een verticale grafkist met een witte, harde kunststof bovenlaag. Afgekeurd en verwijderd.
De nieuwe hebben we zelf gemaakt van gipsplaat en daar is het stucadoorsbedrijf weer blij mee, want ze kunnen 'm mooi wegwerken. Dun, slank, houdt de achterliggende leidingen netjes op de plek en zowaar met een mooie, schuine hoek erin.
Op één plek komen vier communicatie-leidingen, 5 stroomleidingen en een hotelschakeling bij elkaar. In het schema kruist één communicatiebuis de stroom. Voor deze variant van een centraaldoos waren 2 keer 4 inbouwdozen gereserveerd, eigenlijk 2 lasdozen en 4 aansluitpunten. Het is een puzzeltje, waarbij dezelfde twee vakmannen iedere keer aan een andere oplossing begonnen. Resultaat: een spaghetti aan leidingen, afgewerkt met lichtgewicht beton en op die plek is van de muur niet veel meer over.
Het beton is inmiddels weer verwijderd en twee uur later had ik de leidingen strak naast elkaar zitten met een enkele kruising in de muur weggewerkt.
Aannemer heeft foto's van het oude en nieuwe werk; ik heb er alleen bij gezegd, dat de vakmannen dit soort puzzels eerst op papier moeten oplossen. Dat was vilein, want beide vakmannen weigerden om in de projectmap te kijken wat er moest gebeuren. Ze vonden het veel belangrijker om te zeuren over het merk inbouwdozen.
Natuurlijk hadden we een andere aannemer kunnen inschakelen, maar dan krijg je andere chaos. Of nog slechtere kwaliteit.
De aannemer (directeur) en planner hebben we voor een lunch uitgenodigd, om samen terug te kijken. Dat is oprecht bedoeld, want we merken aan alles, dat de man met zijn bedrijf wil groeien en beter wil worden.