LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
titan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2006 16:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door titan »

Raar ook ik krijg nu geen melding meer van een nieuwe reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag titan

zoals je ziet een nieuw seizoen en een nieuw jasje van radar, het blijft erg stil op het forum,ze waren even uit de lucht misschien daarom geen melding.

Gisteren na een lange tijd op visite geweest bij een nichtje en neef
beiden hadden een polis van yarden ontvangen , ze hadden er geen idee van dat het niet in orde was.

Ik heb ze de procedure uitgelegd en ook naar verschillende instantie verwezen ,als zo naar dit forum.

je ziet er zijn nog steeds mensen die niet precies weten hoe het in elkaar zit.
Ik ben toch benieuwd of het gesprek met advocaat van Beilen iets opgeleverd heeft, het blijft verdacht stil.

ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 03 sep 2007 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo iedereen,

Vooruitlopend op de uitkomst\bemiddeling van KIFID.

Mogelijk is het belangrijk dat we onze klacht ook uiten over Yarden bij
de AFM (Autoriteit Financiele Markten) Zij houden toezicht op de financiele ondernemingen. Zij willen het graag weten als de regels overtreden worden,( zie hun site) of dat men klachten heeft over een ondernemer,in ons geval is dat Yarden.Zij bemiddelen niet en zullen dat ook niet openbaar maken,maar gaan wel de onderneming na of alles juist verloopt, en legt wel boete's op enzo. IK wil alleen maar zeggen dat het mogelijk wat kracht bijzet om ons gelijk te halen,en we zijn met duizenden die een klacht hebben over Yarden,daar zullen ze bij Afm zich op zn minst afvragen dat er wat mis is.U kunt bellen naar 0900-5400540( 35 eurocent per gesprek) of het klachtenformulier op hun site invullen.

Daarnaast lees ik soms dat de uitspraak van het KIFID bindend is,dat klopt, maar dat betekend niet het einde (vooral door de rol van de consumentenbond die volgens mij zitting heeft in de geschillencommissie van kifid en erg oppervlakkige vragen heeft gesteld aan Yarden )Indien zij onze klachten dan ook zo oppervlakkig bekijken vrees ik het ergste voor de uitslag ( ik weiger te geloven dat we geen gelijk hebben )dan is er altijd nog de weg naar het JURIDISCH LOKET (zie de mogelijkheden op hun site) we blijven strijden voor ons gelijk.

met vriedelijke groeten.
[/b]

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=äyla"[quote]


[quote]je ziet er zijn nog steeds mensen die niet precies weten hoe het in elkaar zit.
Ik ben toch benieuwd of het gesorek met advocaat van Beilen iets opgeleverd heeft, het blijft verdacht stil. [/quote

Hallo Ayla:

Ik denk dat Yarden de zaak tracht te saboteren.
Want waarom geen reactie van advocatenkantoor Rauwerde en van Beilen.
Er zal nog wel geen duidelijk standpunt uitgekomen zijn.
Toch heb ik nog wat meer duidelijkheid sinds gisteren.
Toen was ik op verjaardag bij onze oudste zoon, zijn vriendin was jarig, zij heeft een broer die is advocaat.
Met hem heb ik gisteren een langdurig gesprek gehad, hij was ook van mening dat wat yarden heeft gedaan niet rechtsgeldig was.
Wijzigen verzkeringen, moeten voor 1 oktober bekent gemaakt worden, zo dat de verzekerde de mogelijkheid heeft er rustig over na te denken, en voor 1 januari de verzekering kan opzeggen.
Maar een verzekering wijzigen, is wat anders dan totaal vernietigen, en daarvoor een geheel ander verzekeringspakket in het plaats te stellen.
Dat zou alleen kunnen als wij voortijdig waren geoinformeerd, en mede insrpaak hadden gehad. Volgens hem was het nu contract breuk van Yarden. Hij is wel benieuwd hoe dit afloopt, en zal de zaak ook blijven volgen. :idea:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Janssen

Het is en blijft allemaal een vreemde zaak, er zijn nog steeds mensen die er eigenlijk helemaal niets van snappen, misschien vanavond wat meer uitleg/opheldering in het nieuwe begin van het seizoen van rader op tv.
Soms denk ik inderdaad dat ze bewust het forum willen stilleggen (ron1872) want dat was ook erg vreemd allemaal.
=mark3
Mogelijk is het belangrijk dat we onze klacht ook uiten over Yarden bij
de AFM (Autoriteit Financiele Markten) Zij houden toezicht op de financiele ondernemingen. Zij willen het graag weten als de regels overtreden worden,( zie hun site) of dat men klachten heeft over een ondernemer,in ons geval is dat Yarden.Zij bemiddelen niet en zullen dat ook niet openbaar maken,maar gaan wel de onderneming na of alles juist verloopt, en legt wel boete's op enzo. IK wil alleen maar zeggen dat het mogelijk wat kracht bijzet om ons gelijk te halen,en we zijn met duizenden die een klacht hebben over Yarden,daar zullen ze bij Afm zich op zn minst afvragen dat er wat mis is.U kunt bellen naar 0900-5400540( 35 eurocent per gesprek) of het klachtenformulier op hun site invullen.
wat denk je van dit????

groetjes ayla

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Maar Janssen, het is toch zo klaar als een klontje:

Een wijziging van een verzekering wordt altijd vooraf aangekondigd en nooit achteraf. Dat Yarden de brieven ook nog eens anti-dateert tot daar aan toe. Maar een brief dateren ergens in juni, dat een verzekering per 1 april 2007 is gewijzigd, is al zo fout als wat.

Verder is een afgekochte verzekering zo ongeveer gelijk aan een koopsom en in die zin al niet eens meer een verzekering, omdat je voor de rest van je leven voldaan hebt aan je financiele verplichtingen.
Laatst gewijzigd door ron1872 op 04 sep 2007 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=:ron"
Een wijziging van een verzekering wordt altijd vooraf aangekondigd en nooit achteraf. Dat Yarden de brieven ook nog eens anti-dateert tot daar aan toe. Maar een brief dateren ergens in juni, dat een verzekering per 1 april 2007 is gewijzigd, is al zo fout als wat.
Met uitzondering van Yarden. Die zeggen helemaal niets, sturen een polis drie tot 6 maanden later, waarin vermeld staat dat met ingang van 1 januari 2007 de verzekerings voorwaarden zijn verandert.

Ook een manier van zaken doen, maar natuurlijk niet de correcte manier. Dus opgeven nooit.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo Ayla,

/quote]

Ik begrijp niet helemaal hoe je dit bedoelt?


met vriendelijke groeten

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag mark3

ik bedoel er niets mee, :oops: maar als ik twijfel vraag ik meestal aan Janssen of Vok of het iets is waar ik actie op moet ondernemen, daar ik zelf niet weet wat ik er mee aan moet.

vriendelijke groeten, ayla

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo ayla,

bedankt voor de uitleg.

En heel verstandig als je twijfelt,altijd even navragen .
Maar je kan de site's zo bezoeken en zien waar die instanties voor staan.

Met vriendelijke groeten

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Weet iemand of er al iets bekend is over het gesprek van advocaat Beilen en Yarden?

Ik heb nog steeds niets gehoord maar ben wel heel benieuwd.

Naar mijn gevoel is er op dit moment weinig vooruitgang/nieuws.

Prima voor Yarden natuurlijk maar...................ik geef niet op we noemen het stilte voor de storm!

Het zal uiteindelijk wel via de rechter gespeeld moeten worden. Ik geloof er nog steeds in dat dit in ons voordeel gaat uitpakken.

Ook ik heb weinig nieuws te melden zoals jullie zien. Maar ik wilde wel even laten weten dat ik nog steeds betrokken ben.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag Karing,

ik heb al een paar keer op het forum gevraagd naar resultaat van het gesprek maar niets gehoord, ik vind dat het eigenlijk te stil blijf.

ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 04 sep 2007 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Of jullie me willen geloven of niet.
Maar de Tros laat ons denk ik niet in de steek.
17 september is er een uitzending met yarden item erin, misschien verklap ik nu iets wat niet mag, maar ik heb een studiogast uitnodiging ervoor gekregen, nu nog kijken of ik wel kan.Misschien valt er nog wat na te "praten "met een yarden figuur.
Tros sorry als jullie dit liever niet hadden gemeld zien, maar ik vind het voor ons te belangrijk om er over te zwijgen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ik heb ook een studio uitnodiging gekregen.
Dus 17 september gaat het echt over Yarden.
Ik hoop dat er meer zijn, die een klacht hebben ingediend bij Tros Radar.
Het aantal zitplaatsen is beperkt, dus aanmelden z.s.m

Zijn er nog meer die in het noorden wonen, dan kunnen wij vervoer regelen. Zelf woon ik in meppel.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=:Ayla"

Geplaatst op: 04 Sep 2007 15:57 Onderwerp: yarden


Dag mark3

ik bedoel er niets mee, maar als ik twijfel vraag ik meestal aan Janssen of Vok of het iets is waar ik actie op moet ondernemen, daar ik zelf niet weet wat ik er mee aan moet.

vriendelijke groeten, ayla


Zeg Ayla kun jij 17 septmeber ook naar Hilversum komen.
Jammer dat VOk met vacantie is.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Janssen

misschien krijg ik ook wel een uitnodiging want ik heb bij radar ook een klacht ingedient.


groetjes ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 05 sep 2007 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Hallo " lotgenoten "

Oók ik heb een studio-uitnodiging ontvangen van de Tros i.v.m. de live uitzending die Tros Radar op maandag 17 september gaat uitzenden en waarin de Yarden problematiek zal worden behandeld.
Ik hoop dat iedereen die belang heeft bij dit item bij deze uitzending aanwezig zal zijn teneinde onze klacht duidelijk kracht bij te zetten.

Vriendelijke groet en tot ziens op 17 september a.s.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forum leden:

Ik verbaas mij er een beetje over dat er zo weinig forum leden reageren
op de uitnodiging van Radar.

Radar heeft wel geschreven er niet teveel ruchtbaarheid aan te geven, maar niet dat wij op het forum er niet over mogen schrijven.

Want natuurlijk is Yarden op de hoogte van deze uitzending, en zijn zij ook uitgenodigd.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote Picobello
Dus: zij die naar de tros uitzending gaan, gewoon volhouden dat
YARDEN/AVVL zich aan de overeenkomsten moet houden die destijds
zijn afgesloten. Zij die premievrij zijn en alleen maar een jaarlijkse
bijdrage betalen moeten hun ledenrechten houden. Dat heeft met
een sommenbedrag en korting niets te maken.
---------------------------------------------------------------------------------

Nou geen angst wat mij betreft, hier houd ik yarden zeker aan en ook hun artikel 13 (de en bloc) uit de voorwaarden.
Maar ik verwacht niet veel kans op een weerwoord van ons, misschien voor de postmaster van yarniek (ik hoor daar niets meer van)
en die avond zal de zaak echt niet beslecht worden.
Het liefste doek ik die verzekering op, tegen een goede afkoopregeling, yarden is toch helemaal niet meer te vertrouwen, dus ook voor een uitvaart afhandeling.
Het is afwachten tot de eerste rechterlijke uitspraak, want die zal er denk ik wel moeten komen.

Janssen
Het is toch niet zo gek dat er weinig leden reageren.
Het is een informatie wat kan je er verder mee en maar een klein deel zal naar de studio mogen gaan. Je komt echt niet in de buurt als je geen uitnodiging hebt, de beveiliging is er best behoorlijk secuur tegenwoordig Het zal wel mooi zijn als het die avond alleen maar over yarden gaat, kan het misschien beter uitgediept worden en niet slechts 10 minuten.Dus heb niet te hoge verwachtingen ervan, kan het je ook niet teleurstellen. Misschien krijgen we nog een kans op een gesprek na de uitzending met yarden en evt.advocaten etc., lijkt me wel wat een groep slachtoffers tegenover de yarden kliek, kan het nog laat worden(goedemorgen Antoinette ben je er ook nog :lol: ).
.

Gesloten