Huiskamer
Re: Huiskamer
Ik beschouw dat wel zo. 96K, dat is veel geld, daar kun je ook 3 man mee betalen voor in het bestuur. Zeker 2. En dan heb je prima mensen.
-
Even nog goed nieuws... ajax heeft weer verloren ...
Allerbeste nieuws van deze dag!
Klinkt toch vooral als onderbuik, en niet bepaald gebaseerd op wat gebruikelijk (en dus nodig!) is. Als jij denkt dat je op dit niveau een bestuurder gaat vinden die het voor 32K per jaar doet, neem ik je niet bepaald serieus meer. En nee, ook niet bij 48K per jaar.
€98,3k per directielid. Waarvan er twee zijn. Dus €196,6k in totaal. Laten we voor het gemak dit op €99k per persoon stellen; als je deze 2 mensen gaat vervangen door 3 met hetzelfde salaris krijgen ze ieder €66k. Voor een bedrijf met een omzet van €18 miljoen? Je zal wel mensen vinden, maar niet van het niveau directie, die ook nog eens bestuurdersaansprakelijkheid hebben.
Of je er nu 1 2 of 3 mensen mee betaald, je bent toch dat geld dan kwijt.
Of er wordt iets anders bedoelt
Of er wordt iets anders bedoelt
-
Ach, als je lief voor katjes en hondjes bent kun je toch ook wel een bedrijf leiden dat voor katjes en hondjes zorgt? Ja toch? Kun je de directie aan de kant zetten. Genoeg dierenliefhebbers, hoor. Althans, ze denken dat ze het zijn, maar dat is een andere discussie.
We hebben het echter niet over een bedrijf, maar over een stichting. Je zou die 2 personen inderdaad ook kunnen vervangen voor 2 die 66k krijgen, dan heb je alweer meer geld over voor hetgeen mensen doneren.kuklos schreef: ↑30 apr 2023 21:56€98,3k per directielid. Waarvan er twee zijn. Dus €196,6k in totaal. Laten we voor het gemak dit op €99k per persoon stellen; als je deze 2 mensen gaat vervangen door 3 met hetzelfde salaris krijgen ze ieder €66k. Voor een bedrijf met een omzet van €18 miljoen? Je zal wel mensen vinden, maar niet van het niveau directie, die ook nog eens bestuurdersaansprakelijkheid hebben.
Zeggen dat je nu echt topmensen nodig hebt, dat is in mijn ogen ook overdreven. Het is niet zo dat ze een bedrijf moeten leiden dat winst moet maken.
Daarbij zijn er ook een hoop goede doelen (weet niet of dat deze is, overigens) waarbij ze dikbetaalde krachten inzetten om donateurs te werven. Dat vind ik ook een kwalijke zaak. Ik blijf erbij dat ik mijn geld liever aan kleinere stichtingen met alleen vrijwilligers doneer. Dat gebeurt met het hart. Niet als verdienmodel voor het bestuur.
Lisa29
vindt dit leuk
geen topmensen? Als die twee met lager loon slechts 2 ton minder ophalen is er ipv 66.000 verdient opeens 140.000 verlies.
Een stichting die €18 miljoen binnenhaalt en een balans van €8 miljoen heeft. Dat is geen Mickey Mouse jeu-de-boules clubje met 50 leden, dat is een bedrijf waar veel MKB ondernemingen jaloers op zouden zijn. Voor zoiets heb je echt wel gekwalificeerde mensen nodig die als directie kunnen fungeren.
Nee, ze moeten via heel veel kanalen zorgen dat er steeds geld binnenkomt (dus veel inkomstenstromen managen) en zorgen dat er iets overblijft zodat ze ook op de langere termijn kunnen bestaan.
-
Zijn er trouwens fanatieke ajaxsupporters op dit forum? Zomaar een vraagje ....
Jazeker! Vind het een fantastisch schoonmaakmiddel.J. Deltoer schreef: ↑01 mei 2023 12:16Zijn er trouwens fanatieke ajaxsupporters op dit forum? Zomaar een vraagje ....
juliomariner
, J. Deltoer
, Erthanax
, moederslink
en Moneyman
vinden dit leuk
Ik prefereer Dasty van de Wibra. Stukken beter.
-
Ik heb eigen merk van de Dirk. Veel goedkoper en net zo goed als Ajax.
Ik ben wel supporter, maar ik reken mezelf niet onder de fanatiekelingen. Ik heb nog nooit een wc vernield of iets dergelijks in naam van de club. Maar ik heb me dit seizoen vaker geërgerd aan het 'voetbal' dan er van genoten.J. Deltoer schreef: ↑01 mei 2023 12:16Zijn er trouwens fanatieke ajaxsupporters op dit forum? Zomaar een vraagje ....
Ikke ,de brandblusser is uitstekend
Heb twee brandblusser van dat merk in huis, maar heb over het merkje wel een stickertje geplakt want ik krijg spontaan de kriebels in m'n nek als ik die naam alleen al lees.J. Deltoer schreef: ↑01 mei 2023 12:16Zijn er trouwens fanatieke ajaxsupporters op dit forum? Zomaar een vraagje ....
En nee, ik ben zeker geen voetbalsupporter want ik heb helemaal niets met dat zgn. spelletje.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 mei 2023 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit bevestigt nogmaals dat je vanuit je onderbuik redeneert. Een stichting leidt je nét zo als een bedrijf, het enige verschil is dat je geen winstoogmerk mag hebben. Sterker, een stichting leiden is eerder lastiger dan makkelijker, omdat het werken met vrijwilligers in plaats van mensen in loondienst (en dus een gebrek aan hiërarchie) het niet makkelijker maakt.
Erthanax
vindt dit leuk
Vanavond hebben ze het dus over de WIA. Ben benieuwd.
Ik vind het toch altijd wel apart, hoe mensen beoordeeld worden, en waarop ze baseren wat iemand kan. Bij mij was dat toen echt natte vinger werk.
Maar zo te lezen gaat het daar niet over.
Ik vind het toch altijd wel apart, hoe mensen beoordeeld worden, en waarop ze baseren wat iemand kan. Bij mij was dat toen echt natte vinger werk.
Maar zo te lezen gaat het daar niet over.
-
Als je geen wc's en dergelijke vernielt, dan ben je inderdaad geen fanatieke ajaxsupporter. Je hoeft nog niet meteen naar een veldje bij Beverwijk of zo, maar een wc is toch wel het minimale om serieus genomen te worden.Nijogeth schreef: ↑01 mei 2023 14:16Ik ben wel supporter, maar ik reken mezelf niet onder de fanatiekelingen. Ik heb nog nooit een wc vernield of iets dergelijks in naam van de club. Maar ik heb me dit seizoen vaker geërgerd aan het 'voetbal' dan er van genoten.J. Deltoer schreef: ↑01 mei 2023 12:16Zijn er trouwens fanatieke ajaxsupporters op dit forum? Zomaar een vraagje ....
Nijogeth
vindt dit leuk