| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
-
moederslink
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Ikzelf ben nooit bang geweest, wel zeer voorzichtig en heb mij zonder morren neergelegd bij de maatregelen.
Heb ook braaf mijn vaccins gehaald en heb me nooit echt beperkt gevoeld.
Komt er in het najaar weer een nieuwe golf, een nóg besmettelijker, dodelijker variant, dan zal ik mij opnieuw voegen naar de regels, om de simpele reden dat ik ( nog lang) niet dood wil en mijn dierbaren wil en zal beschermen.
Komt er in het najaar weer een nieuwe golf, een nóg besmettelijker, dodelijker variant, dan zal ik mij opnieuw voegen naar de regels, om de simpele reden dat ik ( nog lang) niet dood wil en mijn dierbaren wil en zal beschermen.
@jose2501
Even algemeen gesteld. Als er een probleem dreigt, waar ik geen verstand van heb, en ik vraag aan deskundigen wat er zou kunnen gebeuren, in het slechtste geval, of in het gunstigste geval, en die voorbeelden worden mij uit de doeken gedaan, dan is dat geen angst aanjagen.
Maar blijkbaar, of schijnbaar, is bij u die angst wel opgewekt. En ik weet niet of u het gezien hebt, maar dat artikel is al een jaar oud.
Even algemeen gesteld. Als er een probleem dreigt, waar ik geen verstand van heb, en ik vraag aan deskundigen wat er zou kunnen gebeuren, in het slechtste geval, of in het gunstigste geval, en die voorbeelden worden mij uit de doeken gedaan, dan is dat geen angst aanjagen.
Maar blijkbaar, of schijnbaar, is bij u die angst wel opgewekt. En ik weet niet of u het gezien hebt, maar dat artikel is al een jaar oud.
G7
en moederslink
vinden dit leuk
En om dat nu “bevrijdingsdag” te noemen, echt treurig.
En Reggie2 ??? Heb je het al gemeld bij de beheerders?reggie2 schreef: ↑15 feb 2022 15:40
Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar beter ben doorgekomen dan dat jij het deed.
Nooit bang voor corona geweest en ook geen beperkingen gehad waarbij je zou denken ...shi/t ik kan , mag niet op visite zonder test. Aan die gekkigheid nooit meegedaan.
Je speelt op de man trouwens.
Lady1234
vindt dit leuk
moederslink schreef: ↑15 feb 2022 15:59Ikzelf ben nooit bang geweest, wel zeer voorzichtig en heb mij zonder morren neergelegd bij de maatregelen.
Juist, angst is een slechte raadgever.
moederslink
en Jablan
vinden dit leuk
Iemand die alles doet om de polarisatie zo hoog mogelijk op te laten lopen en dan een artikel begint met:Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 15:59Waarom we kritisch moeten blijven en wat er afgelopen 2 Jaar is gebeurd in Nederland (en de wereld) kan hij veel beter onder woorden brengen dan ik. Het blijft natuurlijk ook maar een mening maar sla deze hoger in dan menigeen hier op dit forum. Dus voor wie het interesseert klik op deze link:
https://www.maurice.nl/2022/02/15/25-fe ... jdingsdag/
Alle partijen zullen hun best moeten doen alsnog begrip voor elkaar op te brengen en de kloven te overbruggen.
Meteen maar weer afgehaakt . Hoef ik die bedel linkjes ook niet te zien...
-
moederslink
Natuurlijk moeten we kritisch blijven, maar als je er niet écht verstand van hebt, hou dan liever je mond.Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 15:59Waarom we kritisch moeten blijven en wat er afgelopen 2 Jaar is gebeurd in Nederland (en de wereld) kan hij veel beter onder woorden brengen dan ik. Het blijft natuurlijk ook maar een mening maar sla deze hoger in dan menigeen hier op dit forum. Dus voor wie het interesseert klik op deze link:
Één ding uit dit artikel:
polarisatie _____ ook zonder Corona was deze polarisatie al lang én overduidelijk aanwezig.!!
** allochtoon/ autochtoon
** rijk/arm
** gezond/ ongezond
** intelligentie/ beperkt denkenden
** gezagsgetrouwen en rebellen
Met zo.n diversiteit , in dit land alleen al , is er polarisatie aan de gang en dat al jaren!!!
Dan hoeft Maurice niet te benadrukken alsof deze pandemie én/of het beleid hierover daar nu ineens debet aan is. Want dan provoceert hij alleen maar.
Jablan
vindt dit leuk
Als je niet provoceert, dan trek je geen aandacht en dus geen lezers. Bij geen lezers heb je geen kans op giften en ziehier het hele verdienmodel achter deze werkwijze van deze site.
Juist ja, "een virusje"... Er zijn wereldwijd bijna 6 miljoen (!!) mensen overleden aan en met Corona, en dat is inclusief kinderen, jongeren en gezonde mensen in de kracht van hun leven. En dan heb ik het nog niet eens over alle mensen die Corona overleefd hebben, maar dag aan dag, soms nu al jarenlang, met de gevolgen moeten leven.
Iets minder denigrerend praten zou je niet bepaald misstaan.
Grote woorden. En dat op basis van niets meer dan een nieuwsartikel - waarvan ik je vandaag nog heb laten zien dat daar ook een heel andere kant aan kleeft.Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 16:17En ja ik weet dat dat NOS artikel van een Jaar geleden is. Toen moesten de vaccins nog aan de vrouw/man gebracht worden dus angst opwekken voor het coronavirus was in Duitsland en ook hier in Nederland bewust beleid.
U en ik en al die miljoenen Duitse en Nederlandse burgers zijn voorgelogen en geprobeerd is het vaccinatieprogramma in te manipuleren.
Het blijft wonderlijk om te zien hoe uitermate selectief jij leest en gebruikt wat in je kraam te pas komt.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 15 feb 2022 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Erthanax
, moederslink
, Lady1234
, reggie2
, G7
en Techneut71
vinden dit leuk
Het artikel is uit 2021 en gaat over mails van maart 2020. Toen waren vaccins nog niet eens in beeld en/of toekomstmuziek. Sterker nog, er was nog amper iets bekend van dit virus.Toen moesten de vaccins nog aan de vrouw/man gebracht worden dus angst opwekken voor het coronavirus was in Duitsland en ook hier in Nederland bewust beleid.
De suggestie dat er dus angst aangewakkerd moest worden om vaccins aan de man te brengen zijn het zoveelste voorbeeld van misinformatie dat jij hier aan het verspreiden bent José!U en ik en al die miljoenen Duitse en Nederlandse burgers zijn voorgelogen en geprobeerd is het vaccinatieprogramma in te manipuleren.
Erthanax
, moederslink
, Lady1234
, G7
en Techneut71
vinden dit leuk
-
moederslink
José, je blijft het maar angst opwekken noemen.
Ga nu eens met tegenargumenten komen op bijvoorbeeld mijn posts.....
Dat is mijn mening en kun je hiertegenin gaan met goede argumenten , zodat je niet van de heilige Maurice
afhankelijk blijft?
Maar wellicht vind je mijn bijdragen wel quats, kan ook natuurlijk.
Ga nu eens met tegenargumenten komen op bijvoorbeeld mijn posts.....
Dat is mijn mening en kun je hiertegenin gaan met goede argumenten , zodat je niet van de heilige Maurice
Maar wellicht vind je mijn bijdragen wel quats, kan ook natuurlijk.
Ik vind jouw reacties over de oudere mensen toch wel erg bizar Jose.
Alsof die niet meetellen , zelf zal je ook wel ouders of grootouders hebben? Maak jij je daar geen zorgen om dan?
G7
, Moneyman
, moederslink
en Lady1234
vinden dit leuk
-
moederslink
-
moederslink
Ernst Kuipers zegt klip en klaar : blijf voorzichtig om jezelf en je naasten te beschermen.
Ondanks de persco vanavond waarin gezegd wordt dat bijna alle maatregelen komen te vervallen.
Nou dat ga ik doen, beste Ernst!
Ondanks de persco vanavond waarin gezegd wordt dat bijna alle maatregelen komen te vervallen.
Nou dat ga ik doen, beste Ernst!
-
moederslink
Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 16:43Ik vind uw bijdragen inderdaad niet de moeite waard op te reageren. Dat mag toch?moederslink schreef: ↑15 feb 2022 16:27Maar wellicht vind je mijn bijdragen wel quats, kan ook natuurlijk.
Hoe stel je je zoiets voor?? Jij gaat dan niet op bezoek bij je ouders of als je nog bij je ouders woont hoe zou je dat dan doen.de rest van de maatschappij gewoon open te houden.
Zo gek is het niet dat mensen op jou reageren , want zo vriendelijk praat jij niet over de ouderen. Gezien de reactie toen hier van dat xfloris.
-
Techneut71
En naast die ouderen die kwetsbaar zijn is er nog de groep die last heeft van Long-Covid. En dat is dus echt een soort roulette of je het wel of niet krijgt, er is vooraf niks waar je aan kan zien of jij het zal zijn of toch iemand anders. En dat zijn dus NIET alleen de mensen met overgewicht, de ouderen en het "dorre hout" die kennelijk in de ogen van sommige mensen toch wel dood mogen.
Daar blijft José ook maar aan voorbij gaan. Misschien geen vrienden/kennissen die dit hebben opgelopen? Helaas, ik wel.
Daar blijft José ook maar aan voorbij gaan. Misschien geen vrienden/kennissen die dit hebben opgelopen? Helaas, ik wel.
moederslink
vindt dit leuk
Nee. Dit is een discussieplatform en daar is het juist normaal dat je op elkaars bijdragen reageert. Jij voelt je blijkbaar zo verheven ...
... dat je hier alleen aan het trollen bent, want ...
Dit is achteraf nog een keer gecheckt en de zaken bleken toch iets genuanceerder te liggen, er is uit een langere discussie willekeurig geciteerd en zo geframed.Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 15:21Edit: In Duitsland in ieder geval wel zo te lezen:. https://nos.nl/artikel/2367971-duits-mi ... -te-wekken
Dit artikel van de NOS is hier indertijd langsgekomen in de discussie en jij hebt toen niet gereageerd, want ja ... toen vond je het niet de moeite waard om op te reageren.
Respect?
*
Mooi. Dit zijn de leuke dingen om te lezen.G7 schreef: ↑15 feb 2022 16:06Nou, ik zal je zeggen, dat ik misschien zelfs nog wel beter de tijd ben door gekomen. Ben op vakantie naar Spanje geweest, heb me nog geen enkele keer hoeven laten testen tot nu toe, dus mij hoor je niet klagen. En angst. Nooit gehad. Ik heb me al die tijd netjes aan de standaard regels gehouden en doe dat nu nog.
Reizen is grotendeels gelukt, alleen de langere vakanties zijn niet doorgegaan. Misschien dit jaar.
Testen is standaard bij artsbezoek en als het nodig is om een grens te passeren.
Angst alleen om nog een keer besmet te raken, al beseffen we dat het nooit zo heftig zal worden als twee jaar geleden, maar daarvoor is het ook een angst, een irrationele uiting van je emoties.
Netjes aan de regels houden ... niet altijd en niet overal. Soms heb je er geen invloed op, soms is het beter om de regels vrolijk te negeren en je eigen plan te trekken en dat uit te voeren.
Moneyman
en moederslink
vinden dit leuk
Je staat onbedoeld haast model voor de tweedeling zoals beschreven door Maurice.angel1978 schreef: ↑15 feb 2022 16:11Iemand die alles doet om de polarisatie zo hoog mogelijk op te laten lopen en dan een artikel begint met:Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 15:59Waarom we kritisch moeten blijven en wat er afgelopen 2 Jaar is gebeurd in Nederland (en de wereld) kan hij veel beter onder woorden brengen dan ik. Het blijft natuurlijk ook maar een mening maar sla deze hoger in dan menigeen hier op dit forum. Dus voor wie het interesseert klik op deze link:
Alle partijen zullen hun best moeten doen alsnog begrip voor elkaar op te brengen en de kloven te overbruggen.![]()
Meteen maar weer afgehaakt . Hoef ik die bedel linkjes ook niet te zien...
Mij boeit het niet zo wat ze in Zweden doen, ik leef in Nederland.Jose2501 schreef: ↑15 feb 2022 17:51Hoe denk je dat ze dat in Zweden hebben gedaan?reggie2 schreef: ↑15 feb 2022 17:39Hoe stel je je zoiets voor?? Jij gaat dan niet op bezoek bij je ouders of als je nog bij je ouders woont hoe zou je dat dan doen.de rest van de maatschappij gewoon open te houden.
Zo gek is het niet dat mensen op jou reageren , want zo vriendelijk praat jij niet over de ouderen. Gezien de reactie toen hier van dat xfloris.
En nogmaals als ik iets schrijf in het algemeen over ouderen dan zeg ik daarmee niets over hoe ik persoonlijk over ouderen Denk of daarmee omga.
Ik ben het niet vaak eens met @ lady1234 maar respecteer haar wel omdat ik weet dat zij een ouderen is.
Ook moederslink respecteer ik omdat ik weet dat zij een oudere is. Dat ik niet op haar berichten inga is omdat ik die meestal nietszeggend vind. Maar daarom respecteer ik haar wel als persoon.
Maar dit is een consumentenforum en een algemeen onderwerp om over te discussieren. Waarbij ik ieders mening respecteer zonder het daar altijd mee eens te zijn.
Heb jij wel eens gehoord van Samen Staan Wij Sterk?? het internet staat er vol van.
Mij is altijd geleerd dat je samen door iets heen komt, dus niet zoals de meesten van de jongeren ( waaronder dus ook jij ) de pandemie ondergaan.
Maar goed, helaas zijn heel veel van de jongeren tegenwoordig erg met zichzelf bezig.
Daarom heb ik zoiets van ...stel de dienstplicht weer in , dan krijg je respect voor je mede mens, waaronder vooral de ouderen. Deze mensen hebben heel erg geleden onder de pandemie, opgesloten in het bejaarden/verzorginghuis zonder familie er bij.
moederslink
vindt dit leuk