Voordat ik mij aanmelde bij de nem hadden wij hier een gedeelde aansluiting voor de appartementen. Ik was dus een geheel nieuwe gebruiker en er waren geen gegevens bekend over het verbruik van mijn appartement. Ik woon in een één kamer appartement en had me aangemeld bij de nem.
Nu ben ik al meer dan een jaar bezig om mijn termijn bedrag aan te passen naar mijn verbruik en ik heb meerdere malen mijn termijn proberen aan te passen maar dat gaat gewoon verkeerd en op een gegeven moment moest ik maar wachten op de jaarnota.
Op deze jaarnota hadden ze het verbruik genomen van de netbeheerder en het was dus niet het verbruik dat mijn meters aangaven en ik had door gegeven. Deze hebben ze gecrediteerd en een nieuwe jaarnota gemaakt alleen het termijn bedrag hadden ze gewoon weer fout berekend. Mijn jaar verbruik was ongeveer 1100 euro en ze hadden mijn termijn gewoon weer heel hoog gemaakt met 161 euro en direct verrekend met het bedrag wat teveel berekend was het afgelopen jaar terwijl ik al een jaar bezig was om dit op ongeveer 105 euro te krijgen. Ik had zelfs nog een week voor de jaarnota mijn termijn verlaagd naar 130 euro en tijdens de jaarnota hebben ze het maar gewoon weer op 161 euro gezet. Veel te veel dus.
Nu heb ik eindelijk mijn termijn bedrag op 105 euro staan die ze gewoon hadden kunnen berekenen met mijn jaarnota (is nog wel erg hoog met een verbruik van 1100 euro) maar ik ben wel weer veel te veel aan het betalen over die 2 maanden na de jaarnota. Ze hadden mijn termijn verkeerd berekend zeiden ze maar kunnen mij niet tegemoet komen en hun fout direct te verrekenen. Nu laten ze mij weer een jaar wachten voordat ik het teveel betaalde terug krijg.
Ik ben nu van plan om het heft in eigen handen te nemen en het teveel betaalde te verrekenen met het eerst volgende termijn bedrag omdat ze mij niet tegemoet willen komen. Ik weet dat het geen goede beslissing is maar gezien vanuit mijn standpunt hebben hun fouten gemaakt met het bereken van het termijn bedrag en de jaarnota maar wel gewoon in rekening brengen en ze kunnen dit nu niet verrekenen.
Ik zal dit nog eerst even verder gaan uitzoeken natuurlijk en ik heb zelf het gevoel dat het gewoon contract breuk en diefstal is. Als iemand hier meer van weet of dit contract breuk is hoor ik het graag omdat dit gewoon veel te lang duurt voor dat het op orde is en niet echt klant vriendelijk. Dit leidt tot overstappen wat ik ook zeker zal gaan doen.
Groet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)