LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Jongsluy,
Voorzover ik weet, kon Pretium in 2006 nog geen abonnementen op het KPN-netwerk aanbieden. Pretium kon toen wel CarrierPreSelect aanbieden, waarbij alleen de gesprekskosten via Pretium liepen.
Waarschijnlijk heeft Pretium je moeder pas later op 1 of ander manier aan een abonnement "geholpen".

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Onze voormalige bezetter :P heeft een nieuwe website gemaakt waarop De Telefoongids kan worden gedownload: http://herrdoktoroetker.angelfire.com/ De oude wordt binnenkort uit de lucht gehaald. Er is verder niet veel aan veranderd.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De staatssecretaris heeft de TweedeKamer vanwege toezeggingen weer eens een brief geschreven, waarin Pretium-ellende aan de orde komt (zie http://www.geencommentaar.nl/parlando/i ... 135833.rtf ).
De staatssecretaris legt nog eens uit, dat machtiging voor automatische incasso via telefonische koude werving niet is toegestaan, iets wat op dit forum al in april 2007 bekend was. En vervolgens legt hij uit, hoe en door wie deze bepaling gehandhaafd zou moeten worden.
Maar dus geen enkele uitleg waarom Pretium deze bepaling eindeloos lang met voeten kan treden en ook niet wat hij van plan is daaraan te gaan doen.

Net zo treurig is zijn aanpak van de beloningswijze binnen callcentra, die het misleiden van klanten wel zeer aantrekkelijk maakt. Dit wordt opgelost via "zelfregulering".

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Beleid omtrent cold calling is een slechts een papieren tijger. Het voordeel van deze brief is echter dat het voor bedrijven als GI nu nog moeilijker wordt om gelijk te krijgen. Het zet op die manier bedrijven met de rug tegen de muur als ze in de rechtzaal staan .... helaas kunnen ze doorblijven gaan met de praktijken zolang het maar niet tot een rechtzaak komt.

Ik heb trouwens de algemene voorwaarden van de ING Bank opgevraagd. Daar staat glashelder in dat de client moet voldoen aan de voorwaarden van Currence. Dus PT voldoet niet aan de algemene voorwaarden die hun bank hen stelt.

Het valt me op dat sinds er hier op het forum openlijk werd gediscusseerd over de praktijken van Gerecht Incasso en er vervolgens vragen zijn gesteld in de Tweede Kamer, het aantal nieuwe gevallen ineens een stuk lager is. Ik zie geen nieuwe mensen klagen over Gerecht Incasso. Of de nieuwe mensen hebben dit forum nog niet gevonden, of GI doet het even rustig aan om welke reden dan ook .....

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Ik zelf heb heel lang geleden al een klacht over incasso na cold calling ingediend bij Currence en ik werd vriendelijk en beleefd doorverwezen naar mijn bank, die weer doorverwees naar de ING Bank (die de incassorekeningen van Pretium beheert. De ING deelde vriendelijk en beleefd mij mee dat zij in overleg waren met Pretium over een zorgvuldig gebruik van automatische incasso. Zij vermeden daarbij uiterst zorgvuldig om ook maar enige toezegging te doen over optreden tegen Pretium. De reden daarvoor heeft HerrDoktorOetker opgeschreven in zijn Telefoongids. Met deze benadering kan de staatssecretaris zich, precies zoals verwacht, verschuilen achter de brede rug van de banken, die niet thuis zullen geven. Zij zijn immers geen overheid.

Verder denk ik met Willem1957 dat Pretium inderdaad de luwte heeft opgezocht. Een verstandige adviseur [Bericht aangepast door moderator] heeft waarschijnlijk een en ander voor elkaar gekregen. Als Pretium zich in het vervolg min of meer netjes gedraagt, hebben we hier (ondanks de Politiek en de Regering) toch wat bereikt.

Groetjes,
MementoMori

consupower
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door consupower »

Beste mensen,


Wordt het niet eens tijd om dit bedrijf effectief aan te pakken. Na onderzoeken van toezichthouders (opta+ Consumentenautoriteit), uitspraken van rechters, geschillencommissie, reclamecodecommissie, Kamer vragen en -debatten, blijft dit bedrijf voor ellende zorgen. Niet alleen kost het de individuele consument tijd en geld, maar veelal ook de familie, en de gehele samenleving door Belastinggeld aan onderzoeken. Daarom, maak gebruik van uw rechten. Pretium voldoet nooit aan de eisen die banken opleggen voor een automatisch incasso. Daarom heeft u de mogelijk om alle betalingen tot 1 jaar terug, terug te halen. Als we dit massaal doen, dan is Pretium een tweede DSB. Voor meer informatie http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... casso.aspx

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Heerlijk die stilte voor de storm .... :wink:

Is er iemand die meerdere brieven heeft gekregen van Gerecht Incasso? Of is het gewoon altijd zo dat er slechts eenmalig een A4tje met veel dreigementen en intimidatie komt en het dan voor PT/GI maar afwachten is wie de sukkels zijn die alsnog betalen en wie er zo slim is om even na te denken en inziet dat ze alleen maar bluffen?

Het is verdorie in ons geval nu toch al een behoorlijke tijd geleden sinds die laatste brief. Ik begin ondertussen wel hongerig te worden om Vogeltje & Vogeltje eens wat veertjes uit te trekken in de rechtzaal. Dat is trouwens wel een mooie titel voor een boek over PT, GI en hun advocatenkantoor: "Van roofvogel tot prooi".

groet, Willem

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »


MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

De vragen van Mei Li Vos over Gerecht Incasso zijn "ongeveer" beantwoord door staatssecretaris Heemskerk. Hier is de brief: http://www.ez.nl/dsresource?objectid=170549&type=PDF. Er moet nog heel wat gebeuren voordat bescherming van consumenten door Nederlandse wetgeving van de grond komt. EZ wil er voorlopig nog niet aan.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Willem1957.
Hierbij een citaat van rnijwening van blad 15 (23 mei 2007) van dit forum:
Na 3 aanmaningen van het incassobureau heb ik nu het bericht ontvangen dat het naar de juridisch adviseur gaat. De kosten zullen nu oplopen tot € 1750 Heeft al iemand bericht gehad? Of is er al een rechtzaak geweest? Het is zo stil in de tent!
Uit blad 129 blijkt, dat het ook hier om Gerecht Incasso (Pretium zelf) gaat en dat er na 23 mei 2007 nooit vervolg-acties van Pretium (Gerecht Incasso) zijn geweest.
Of Pretium op dit moment nog meerdere aanmaningen verstuurt is maar zeer de vraag. Ze hebben ongelooflijk zitten klungelen met de aanmelding van Gerecht Incasso bij de Kamer van Koophandel en hebben dat pas per 2 oktober 2009 hersteld. Een incasso-procedure, die voor die tijd (maar na 11 januari 2007) is ingezet maakt alleen al om die reden bij de rechter weinig kans en dat weten ze bij Pretium ook wel (zie ook http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... assobureau ).
Ik geef je weinig kans , dat je ooit de vogeltjes in de rechtzaal zult zien dansen.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

In alle consternatie rondom GI toch bijna vergeten. Ook gevestigd aan de Amerikaweg 10 zijn de volgende internetbel BV's:
- Suprieur BV
- Suprieur Bellen BV
- Suprieur Bellen en Internetten BV

Nummer Kvk: 34210231
website: http://www.suprieur.com/

Bedrijf is volgens de KvK actief geworden op 23 augustus 2004 en voor het laatst zijn de gegevens aangepast op 18 augustus 2009. Er zijn op papier 3 medewerkers werkzaam bij dit bedrijf dat zich bezighoudt met "Het aanbieden van electronische communicatiediensten, waaronder begrepen het ontwikkelen, in- en verkopen (groot- en kleinhandel), licenseren, huren en verhuren van producten en diensten op het gebied van electronische communicatie".

En de bestuurder is het welbekende Deus Ex Machina.

groet, Willem

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Ik heb nooit meer iets gehoord. :lol: Gelukkig maar want die dreigementen hebben me toch wel aan het twijfelen gebracht ,wel of niet betalen? Gelukkig ben ik verstandig geweest en heb dat niet gedaan.
De stapel zgn "niet betaalde"rekeningen zal wel groot geweest zijn denk ik.
Ze zien maar. Ik heb alles bewaard dus de bewijzen zijn er nog.
Nooit betalen dus als het onterecht is.

Johnenjill
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johnenjill »

rnijwening schreef:Ik heb nooit meer iets gehoord. :lol: Gelukkig maar want die dreigementen hebben me toch wel aan het twijfelen gebracht ,wel of niet betalen? Gelukkig ben ik verstandig geweest en heb dat niet gedaan.
De stapel zgn "niet betaalde"rekeningen zal wel groot geweest zijn denk ik.
Ze zien maar. Ik heb alles bewaard dus de bewijzen zijn er nog.
Nooit betalen dus als het onterecht is.
Hallo, ook ik heb vandaag voor de tweede maal een sommatie gekregen . Maar ik ben van plan voorlopig niets te betalen. Is er al een iemand door G.I. voor het gerecht gedaagd?

guusje62
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 15:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door guusje62 »

Hallo geïnteresseerden,
mijn moeder ( 79 jaar jong ) is afgelopen week gebeld door Pretium Telecom.
Een zeer agressieve/assertieve jongedame heeft mijn moeder danig onder druk gezet.
Om maar eindelijk van het "gezeur" af te zijn heeft mijn moeder maar toe gezegd dat ze een "folder" op mochten sturen.
Wat blijkt de "folder" is geen folder maar gewoon een contract compleet met naam en toe naam en ook alvast maar met een klantnummer.

Hoe zij hier weer van af moest komen kon ze in het pakket niet vinden.
Dus wij als kinderen zoeken.....en het ook niet kunnen vinden.

Vanmiddag gebeld met Pretium Telecom, mijn man probeerde het maar schoonfamilie mocht dit niet afhandelen alleen eerste lijn werd te woord gestaan.
Ik probeerde duidelijk te maken dat mijn moeder dit niet wilde en al helemaal niet op zo'n brutale manier.
Probeerde deze jongeman mij ook nog eens even duidelijk te maken dat het wel goedkoper voor mijn moeder was.....
En dat het gewoon een foldertje was die zij ontvangen had, en geen contract.
Ze kon er binnen 7 dagen toch van af ?????????????????????
En dan praat zo'n man over geen contract ?

Ik vind het schandalig dat dit soort bedrijven ouderen op zo'n agressieve manier benaderen.
Er is al veel bij Radar over gesproken heb ik gelezen, maar ze stoppen nog niet met hun gemene praktijken.
Hopelijk kan er iemand weer eens echt werk van gaan maken.

Guusje

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Johnenjill
Gefeliciteerd. Waarom heb ik nu geen tweede sommatie en een rechtzaak? Verdorie, ik heb mijn dossier al klaar om Vogeltje & Vogeltje te plukken.

Het blijft bij sommaties tot nu toe. Ze staan ook absuluut niet sterk na het onderzoek van de Consumentenautoriteit en de dubbele boete; het is uit juridisch oogpunt ronduit naief en dom als ze doorgaan na sommatie. Ik zou het A4-tje in een mapje stoppen en daar rustig laten zitten. Als je voor mei 2009 (tweede boete) schriftelijk hebt opgezegd binnen 3 maanden hoef je m.i. geen zorgen te maken. Daarna moet je schriftelijk binnen 7 werkdagen hebben opgezegd waarbij op basis van juriprudentie de bewijslast voor het niet tijdig ontvangen van de opzegbrief aan de zijde van Pretium Telecom ligt.

En mocht GI eens een keer besluiten daadwerkelijk een stap verder te gaan en een rechtzaak willen starten, meldt je dan even weer op het forum. Als ik niet persoonlijk de veertjes van Vogeltje & Vogeltje kan gaan plukken, dan help ik (en met mij vele anderen) graag iemand die wel die mogelijkheid krijgt.

Praktische vragen: Wie heeft de brief ondertekend? Dagtekening van de brief? Wat zijn de adresgegevens, en alle andere informatie die nuttig kan zijn. Zet zoveel mogelijk hier online, dat helpt andere mensen.

@Guusje62
Ze blijven doorgaan met dit soort praktijken. Hier word ik echt verdrietig van. Als je moeder 79 is kun je gebruik maken van de coulance regeling ouderen:
http://www.pretium-telecom.nl/Thuisbell ... deren.aspx
Daarnaast stelt de nieuwe wet Telecommunicatie dat contracten per maand opzegbaar zijn, ingaande na de eerste overeengekomen contractperiode. En waarschijnlijk stellen ze die eerste contractperiode op een jaar. Ben daar wel benieuwd naar.

Gelijktijdig zou ik een klacht indienen bij Consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... marketing/
Let wel; dit is zeer belangrijk. Pretium Telecom heeft al 2 boetes gehad en het aantal klachten tegen Pretium Telecom de laatste tijd weer is toegenomen. Klagen helpt om dit soort bedrijven aan te pakken.

De klachten zou ik doen op grond van:
1) Agressieve handelspraktijk; er staat in de voorwaarden niet dat een schoonzoon niet mag opzeggen?
2) Niet voldoen aan informatieplicht uit de wet (?). Hebben ze wel voldaan aan hun informatieplicht (daarvoor zijn ze juist beboet)?. Tevens gelden sinds ruim een maand de nieuwe regels volgens de Wet Telecommunicatie en moeten ze een aantal stappen doorlopen in het telefoongesprek. Ik neem aan dat je het bel-me-niet-register kent; gelijk je moeder aanmelden en dan mogen ze helemaal niet meer bellen.

Maar focus eerst op coulance regeling. Dan ben je er het snelst vanaf. En vervolgens: klacht indienen.

groet Willem

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Zo te zien wordt Pretium weer actief. De dwangsommen van de Consumentenautoriteit helpen dus niet echt, begrijp ik. Dan blijft voorlopig alleen HerrDoktorOetker over: http://herrdoktoroetker.angelfire.com/ :mrgreen:

Johnenjill, Is die tweede brief van Gerecht Incasso eigenlijk dezelfde als de eerste, maar dan met een ander bedrag? Als ze eerst al een gerechtelijke incassoprocedure met een deurwaarder aankondigden, kan je je afvragen waarom die niet komt. Als het min of meer dezelfde brief is, dan kan je concluderen dat de Pretium adminstratie een puinhoop is. Dien in ieder geval een klacht in bij de Consumentenautoriteit op consuwijzer.nl

Guusje62, Aan het verhaal van Willem1957 voeg ik nog toe dat je alle spullen met voorbeeldbrief voor de Coulanceregeling voor Ouderen van Pretium vindt onder "Situatie 5" in De Telefoongids van HerrDoktorOetker, die je op de bovenstaande link kunt downloaden.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Nog een aardig nieuwtje in de vorm van een open brief van Mei Li Vos [Bericht aangepast door moderator] http://meili.hyves.net/blog/28423319/Op ... c8ca508446

Mei Li Vos "dreigt" wel met de ambtenaren van EZ, maar tot op heden hebben die nog niet zo veel gedaan om Hans Nyks serieus te tackelen. Ben benieuwd naar het vervolg.

Oetker heeft in navolging van zijn vroegere Führer van woede zijn tapijt opgevreten :shock: omdat hij zijn Pretium draadje op het verbeterde VARA Kassa forum niet meer kan terugvinden "Der rote scheiss Hahn, das richtiges Arschloch hat mir was geflickt :evil: :evil: !". Hij heeft overigens wel een nieuwe versie van De Telefoongids gemaakt, die bijgewerkt is naar de inmiddels doorgevoerde wijzigingen van de Telecommunicatiewet (Bel me niet register).

Groetjes,
MementoMori

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

He WoW. Wat een goede brief van Mei Li Vos. Dank voor de link.

Als JohnenJill weer online komt: kun je meer over de brief van GI aangeven. Ik ben heel benieuwd. Ik neem aan dat PT nu weer een medewerker heeft vrijgemaakt die iedereen een sommatie zal sturen, maar ik heb de mijne nog niet gezien en ben toch benieuwd wat erin staat. Ik lust ze rauw!

groet Willem

Moot
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2009 16:59

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Moot »

Ik heb ook een brief van GI ontvangen. Ze hebben me vandaag gebeld. Eerst heel verhaal dat ik moest betalen, later een compromis dat ik 3 maanden zou moeten betalen. Gevraagd hoe ze ineens aan dit compromis kwamen. Antwoord was dat ik ermee akkoord kon gaan, anders ging de gerechtelijke procedure in. Ik ben er niet op in gegaan. Mijn contract is op 5 april 2009 ontbonden. Nu volgens Pretium loopt door tot 1-1-2010 vanwege een gratis dienst die ze aanboden en die heb ik niet geweigerd. EEN GRATIS DIENST ????? Volgens Pretium betekent dit een wijziging in datum contract.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

@Moot

Ik zou niet op een betalingsvoorstel ingaan, vooral niet omdat je contract van april stamt en ze zeker tot mei 2009 niet aan de wet hebben voldaan. Juridisch geen poot om op te staan. Weet je nog hoe de medewerker/ster van Gerecht Incasso heette? En was het nummer herkenbaar waarvandaan gebeld werd?

Het valt me wel op dat klachten of Gerecht Incasso gegroepeerd binnenkomen op dit forum. Misschien dat het toeval is, of misschien wel een bevestiging van het "vermoeden" dat in bepaalde periodes een medewerker van Pretium Telecom wordt vrijgemaakt om onder de noemer Gerecht Incasso wat nummers te bellen en brieven te schrijven.

groet Willem

Gesloten