Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar waar gaat dit over?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, de bevrijding is nabij. Geen idee hoe of wat of voor wie, maar, nogmaals: de bevrijding is nabij.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Looft den Heer, looft den Heer
Halleluhjah Witte Angora.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het gaat feitelijk over een soort parallelle samenleving die zich aan de waarneming van normale mensen onttrekt, die van souvereinen en autonomen.
Zij erkennen de overheid niet en willen geen belastingen of boetes betalen, maar ook geen huur, of energiekosten.

Er zijn diverse gradaties/richtingen, maar het patroon is altijd hetzelfde: een zeer beperkte selectie van wetsartikelen die uit hun context worden gehaald en verkeerd worden begrepen, waaraan dan verkeerde conclusies worden verbonden. Dit wordt dan gekoppeld aan wisselende complottheorieën (bv Nederland is een bedrijf, of Nederland bestaat niet, of Nederland is onderdeel van de VS, of Nederland is onderdeel van Duitsland), maar het resultaat is altijd hetzelfde: niks betalen, ook niet na een vonnis. Het gevolg: torenhoge schulden, beslaglegging en huisuitzetting.

Het is komen overwaaien uit de VS, vandaar het voortdurende geneuzel over de UCC (Amerikaans handelsrecht) en common law, en het bestaat al heel lang. De laatste twee jaar neemt het echter een grote vlucht, dankzij Facebook en vooral Telegram. Rechters, politie, deurwaarders, niemand is bevoegd, ze zijn corrupt en ze plegen misdrijven. Daarom mag je ze als burger met gepast geweld arresteren (art. 53 Sv). In deze gevallen is dat artikel helemaal niet van toepassing natuurlijk, maar ze geloven er heilig in.

Voor sommigen hoort er een bizar taaltje bij (parse syntax grammar), dat gebaseerd is op verkeerd uitgelegde en niet begrepen grammaticaregels. Dat is dan weer heel vermakelijk, met alle dubbele punten, tildes, HOOFDLETTERS, rode inkt en vingerafdrukken. Ze verzinnen wat af.

Dan is er ook nog een geboortetrust: geld op jouw naam waar de overheid mee speculeert, en die je gewoon kunt opeisen. Anderhalf miljoen! Voor sommige van die"postmeesters" speelt ook de Koning van Portugal een rol. Ik verzin dit niet! .

Voor een deel is het heel vermakelijk, maar een kleine maar groeiende groep raakt steeds dieper in de problemen en wordt steeds geweldadiger. Het is wachten tot het een keer echt ernstig fout gaat.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
27 jun 2023 23:43
Looft den Heer, looft den Heer
Halleluhjah Witte Angora.
Volgens mij ben je alles even een beetje spuugzat/moe, en ga je om die reden een beetje trollen/plagen. Zit ik er ver naast? (Serieus, ik denk dat je een sympathieke vent bent, daarom probeer ik je te doorgronden).

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je zit er niet eens ver vanaf.
Luctor et Emergo.
Maar het was alleen vriendelijk bedoeld.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2023 00:41
Je zit er niet eens ver vanaf.
Luctor et Emergo.
Maar het was alleen vriendelijk bedoeld.
Hé,de Zeeuwse wapenspreuk!
"ik worstel en kom boven"
Dan komt het dus helemaal goed :wink:

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
27 jun 2023 23:43
Voor sommigen hoort er een bizar taaltje bij (parse syntax grammar), dat gebaseerd is op verkeerd uitgelegde en niet begrepen grammaticaregels. Dat is dan weer heel vermakelijk, met alle dubbele punten, tildes, HOOFDLETTERS, rode inkt en vingerafdrukken. Ze verzinnen wat af.
Een typerend voorbeeld hiervan:
Hoofdstuk 50: Wat is Legalees

Legalees is een geheime taal die is uitgevonden om u te misleiden. Het gebruikt Engelse/Franse woorden maar hecht geheime betekenissen aan die woorden met als enige bedoeling u te laten geloven dat wat zij tegen u zeggen niets te maken heeft met de normale betekenis in de Nederlandse taal. Hun doel is u te bedriegen en te beroven. Ze zullen bijvoorbeeld tegen u zeggen "Versta je mij? ". In het Engels betekent dat "Do you under-stand me?" en het automatische antwoord zou zijn "Yes", wat betekent "I do comprehend what you are saying to me".

Maar deze stiekeme, achterbakse mensen hebben de betekenis Legalees veranderd in "Sta je onder mij? "wat betekent "Geef je mij gezag over je zodat je moet gehoorzamen wat ik je opdraag?". Wat het nog erger maakt, is het feit dat zij u nooit zullen vertellen dat zij van het Nederlands naar het Legalees zijn overgestapt, en als dat niet oneerlijk, achterbaks en gewetenloos is, dan weet ik niet wat het is! Als je de vraag beantwoordt in de overtuiging dat er Nederlands wordt gesproken, dan doen ze alsof je een contract met hen aangaat om aan hen ondergeschikt te worden. Of dat werkelijk waar is of niet valt te betwisten, want dat is in feite een mondeling contract tussen u en hen, en om een contract geldig te laten zijn, moeten alle voorwaarden van het contract volledig en openlijk worden bekendgemaakt, en vervolgens door beide partijen zonder voorbehoud worden aanvaard, en in deze gevallen is dat beslist niet gebeurd. Maar wat is het nut van dit alles? Nou, deze manoeuvre is bedoeld om u te verleiden in te stemmen om uw stroman te vertegenwoordigen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je zou bijna denken dat er iets in het water zit of dat het Chemtrail complot klopt gezien het aantal mafketels met de meest vreemde complotten.
Is de mensheid aan het degeneren of zo?

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
27 jun 2023 22:56
Zeer, zeer zorgelijk, vooral ook voor gerechtsdeurwaarders die de kastanjes uit het vuur moeten halen.
Klopt. Het was vervelend, en soms vermakelijk, maar wordt nu ronduit gevaarlijk.
Erthanax schreef:
27 jun 2023 22:56
Aanvankelijk kon ik nog wel lachen om het gezwam over UCC, natte handtekeningen, levende mensen en persona's, maar ik hoop echt dat de autoriteiten/het bevoegd gezag het gevaar van deze dwaallichten niet onderschatten.
Nee, dat gebeurt niet (meer). De AIVD heeft deze groepen op haar netvlies en waarschuwt er in haar recente publicatie "Anti-institutioneel-extremisme in Nederland - Een ernstige dreiging voor de democratische rechtsorde" expliciet voor (al waarschuwt het SCP vervolgens weer dat het aandacht geven weer tot verdere demonisering kan leiden).

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moet dit nou? Wat denk u hiermee te bereiken?

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
28 jun 2023 09:10
Voor iemand wiens leven alleen bestaat uit vanachter zijn toetsenbord op z’n zolderkamertje wetteksten copy-pasten zonder enig benul te hebben hoe de wereld echt in elkaar steekt is het ongetwijfeld heel interessant. Hij zal eerder het oorlogsrecht er op na slaan dan snappen wat de menselijke impact is.
Volslagen kansloos, dit soort reacties. Ik heb dit keer de meldknop maar eens gebruikt.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@erthanax bedankt voor de uitleg. Ik ben zo vrij te veronderstellen dat die dwazen wel uitkeringen en toeslagen incasseren.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
28 jun 2023 09:23
rwolters schreef:
28 jun 2023 09:10
Voor iemand wiens leven alleen bestaat uit vanachter zijn toetsenbord op z’n zolderkamertje wetteksten copy-pasten zonder enig benul te hebben hoe de wereld echt in elkaar steekt is het ongetwijfeld heel interessant. Hij zal eerder het oorlogsrecht er op na slaan dan snappen wat de menselijke impact is.
Volslagen kansloos, dit soort reacties. Ik heb dit keer de meldknop maar eens gebruikt.
Terecht, volledig belachelijk dit soort reacties, zelfs in de huiskamer. De moderatie was er trouwens snel bij, waarvoor dank.

Hetgeen u hier allemaal verwoordt opent voor mij een nieuwe wereld. Wist dat er extreme wappies waren, maar niet dat het zo ver ging.

Wappies zijn er trouwens in allerlei vormen en zodra die op welke manier dan ook extremisme aanhangen moet dat goed in de gaten gehouden worden. Dat kunnen dus ook nazi's zijn en moslimfundamentalisten. We moeten wel oppassen dat de overheid niet gaat voorschrijven wat we wel mogen zeggen en niet mogen denken. Het gevaar dat het daarnaar doorslaat zie ik ook. Bepaalde woorden en uitdrukkingen worden steeds meer vermeden. Zelf met het gebruik van het woord "vrouw" wordt je door sommigen al in de rechtsextreme hoek gedrukt.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
28 jun 2023 10:16
@erthanax bedankt voor de uitleg. Ik ben zo vrij te veronderstellen dat die dwazen wel uitkeringen en toeslagen incasseren.
Uiteraard, het wappie zijn is natuurlijk altijd eenrichtingsverkeer.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

U vergeet de linkse extremisten.
Alle vormen van extremisme vind ik persoonlijk verwerpelijk.
Commentaar op de regering en overheid mag natuurlijk gewoon maar commentaar om alles af te breken is gewoon niet constructief.
Het hele gender gedoe slaat naar mijn mening wel helemaal door.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
28 jun 2023 11:16
U vergeet de linkse extremisten.
Alle vormen van extremisme vind ik persoonlijk verwerpelijk.
Commentaar op de regering en overheid mag natuurlijk gewoon maar commentaar om alles af te breken is gewoon niet constructief.
Het hele gender gedoe slaat naar mijn mening wel helemaal door.
U heeft volledig gelijk. Dit bedoelde ik ook een beetje met de kritiek op mensen die het woord "vrouw" nog in de mond nemen zoals hetgeen JK Rowling allemaal over zich heen kreeg toen zij "mensen met een baarmoeder" vrouwen noemde.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh, dit moet niet te vaak voorkomen maar we zijn het eens een keer met elkaar eens.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er komt vast vandaag of morgen wel weer een onderwerp over een dropshitter of zo waar we ouderwets weer helemaal over elkaar los kunnen gaan.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
28 jun 2023 11:26
Goh, dit moet niet te vaak voorkomen maar we zijn het eens een keer met elkaar eens.
Een gezamenlijke vijand kan verbroederen. Zo kwam Hitler ook aan de macht 😉

Plaats reactie