Pagina 2 van 3

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 22 okt 2003 12:23
door Robert Bernink
Ik kan je wel vertellen wat er mis is met de telefoon. Jammergenoeg kan T-mobile dat niet.
Ik heb precies hetzelfde probleem (net zoals honderden/duizenden anderen). Afgelopen week was het de meest gehoorde klacht bij kassa! De SE t68i functioneert niet met T-mobile. T-mobile heeft mijn toestel 4 maal geprobeerd te repareren, 2 maal vervangen voor een nieuwe, maar niets werkt.
Je wordt door hen aan het lijntje gehouden. Ze maken valse beloftes, en beweren dat het probleem bij anderen ligt. Zelfs na de bekendmaking bij kassa, willen ze niets doen dan repareren.
Trap niet in de leugens van reparaties en probeer je contract te verbreken!!! :x Je blijft met de problemen zitten!!

succes,

Robert

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 22 okt 2003 13:10
door micha
Dat is precies mijn probleem ja! telefoon heeft nog steeds zelfde kuren als voordat hij gerepareerd werd. Valt steeds weg in een gesprek, blokkeert soms helemaal. Pas als je de batterij er uithaalt en weer opnieuw aanzet doet hij het dan weer. bereik is minimaal, waar je ook bent. ben soms uren niet bereikbaar terwijl hij aanstta en ik wel berik heb(al is het minimaal) mensen krijgen dan direct mijn voicemail, zonder dat telefoon overgaat. Als je dan naar de klanten "service" belt zeggen ze dat het ligt aan mijn eigen instellingen. Ik ben misschien geen expert, maar ik weet wel dat dat onzin is!!! Als je dan persé als klantenservice de mensen wilt misleiden zet dan mensen neer die verstand van zaken hebben en kunnen liegen!! T-Mobile gaat binnenkort heel hard door de mand vallen.

Ik ga ook mijn contract proberen op te zeggen. Zij hebben immers al contractbreuk gepleegd door mijn contract verkeerd te verlengen.

PS: wedden dat de medewerkers van T-Mobile bij een andere provider zitten......

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 22 okt 2003 15:26
door !!!!!
Mischa

Hoe bedoel je bij een andere provider??

ORANGE zeker (al de ellende komt daar zeker vandaan!)
:roll: :roll: :lol: :lol: :roll: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 22 okt 2003 16:49
door ??
Ik snap niet dat die T68i problemen er nog steeds zijn. SonyEricsson claimde er een oplossing voor te hebben gevonden (software update), maar die werkt bijna niet.

Se heeft een toestel afgeleverd dat absoluut niet samen kan met het T-Mobile netwerk, om de een of andere reden. Bad bad bad move.

T-Mo schijnt wel van plan te zijn om de toestellen om te ruilen voor T610 toestellen. Een flinke verbetering voor de klanten.

Overigens: je contract opzeggen kun je proberen. Het lukt je alleen niet, tenzij je uiteraard al buiten de contractstermijn zit.

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 22 okt 2003 16:56
door Bennie5
Bedankt voor het compliment.

Ben

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 23 okt 2003 12:53
door micha
Ik heb dus ook een T610!!!! Heeft dezelfde kuren en problemen! Is dus geen oplossing!

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 23 okt 2003 17:10
door micha
Ik weet niet bij welke provider ze zitten, maar als je bij T-mobile werkt zorg je er natuurlijk wel voor dat je zelf geen abonnee van tm bent. Dan weet je wel beter!

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 23 okt 2003 21:20
door Gast
Hoe bedoel je bij een andere provider

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 01 nov 2003 15:24
door MacEmm
Het waren KPN en Vodafone die hebben laten weten het niet met de regelgeving eens te zijn.

by the way, die regel van de OPTA mbt NP wordtdoor de consumenten vaak verkeerd uitgelegdd. De regel houdt in dat je binnen 10 dagen moet kunnen overstappen naar een andere provider: echter, je blijft WEL verantwoordelijk voor alle abonnementskosten bij je oude provider tot het einde van dat contract!!! Dit laatste vergeten consumenten vaak....

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 02 nov 2003 00:22
door ??
Micha: erg vreemd. Ik heb nog geen klachten gehoord over de T610 icm T-mobile. En dat terwijl T-Mobile aardig aan het stunten is geweest met dat toestel. Ik schat dat ze er duizenden van hebben verkocht.

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 03 nov 2003 13:02
door Gast
:?: :?: :?:

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 03 nov 2003 13:03
door Gast
T-mobile = :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 03 nov 2003 15:07
door wie dan ook
T-Mobile = :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 03 nov 2003 22:15
door henk b.
Nummerbehoud
Voorwaarden

--------------------------------------------------------------------------------

OPTA kondigt wijziging van de beleidsregels rond Nummerportabiliteit (Nummerbehoud) aan
In een brief van 12 maart 2003 die is gericht aan alle netwerkoperators en service providers heeft de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit) aangekondigd dat zij de beleidsregels rond het porteren van (mobiele) nummers wil gaan wijzigen.


Vanaf 1 oktober 2003 geldt de nieuwe OPTA-regel voor Nummerbehoud/Nummerportabiliteit. Deze regel verplicht KPN en ook de andere serviceproviders en netwerkoperators om porteringen binnen 10 werkdagen af te handelen ongeacht de looptijd van een contract of opzegtermijn. Dit kan voor de klant negatieve financiële gevolgen hebben. Er is wel een mogelijkheid om de portering uit te stellen door het tekenen van een wilsverklaring.
Voorbeeld 1: Het contract van een klant van andere SP/NO loopt bijna af en hij wil zo snel mogelijk naar KPN. Deze klant wil wel zijn nummer houden (nummerportabiliteit). Met de nieuwe OPTA-regel kan de klant zijn nummer meenemen naar KPN binnen 10 werkdagen, de klant is dan aan de andere SP/NO nog wel 3 maanden opzegtermijn verschuldigd.
Voorbeeld 2: Een klant van andere SP/NO wil eerst zijn contract uit zitten (maximaal 4 maanden) en daarna met behoud van zijn nummer naar KPN over stappen. Dit is mogelijk, maar met de nieuwe OPTA-regel verandert er één ding! De klant moet tekenen voor akkoord dat de portering langer duurt dan 10 werkdagen (wilsverklaring).
WAT GAAT KPN DOEN

Voor inporterende klanten:
Aanvragen van klanten die bij KPN geïnporteerd worden, daarvan verplicht de OPTA om dit binnen 10 werkdagen te gaan afhandelen. Dit houdt in dat KPN de datum van inporteren gaat aanhouden die door de klant wordt opgegeven. Hierbij wordt geen rekening gehouden met eventuele contract- en opzegtermijnen die de klant nog bij zijn oude telecomaanbieder heeft. We zijn wel afhankelijk van de latende netwerkoperoperator/serviceprovider om aan deze norm te voldoen.

Klanten die buiten de genoemde 10 werkdagen willen inporteren ondertekenen een 'wilsverklaring'

Voor uitporterende klanten:
Voor klanten met een abonnement die bij KPN gaan vertrekken geldt dat zij worden gehouden aan de bestaande opzegtermijn van 3 maanden. Deze opzegtermijn is niet afkoopbaar. Daarna kunnen klanten binnen 10 werkdagen uitporteren. PrePay-klanten kunnen, mits zij geen wilsverklaring bij hun nieuwe aanbieder hebben ondertekend binnen 10 werkdagen uitporteren.

Klanten met een abonnement met belbundel die binnen hun contracttermijn vertrekken krijgen voor vertrek bij KPN een brief waarin de hoogte van de afkoopsom wordt vermeld. Onderneemt de klant daarop geen actie dan ontvangt hij een slotnota.

Overige klanten met een enkelvoudige aansluiting die binnen hun contracttermijn bij KPN vertrekken en een afkoopsom hebben vanaf EUR 200,00 krijgen voor vertrek bij KPN een brief waarin de hoogte van de afkoopsom wordt vermeld. Onderneemt de klant daarop geen actie dan ontvangt hij een slotnota.

Alle overige klanten ontvangen alleen een slotnota.

Nummerbehoud aanvragen voor 1 oktober:
De Nummerbehoud aanvragen die voor 1 oktober 2003 zijn ingediend worden volgens de oude regels afgehandeld.

Voorwaarden Nummerbehoud algemeen
Om met behoud van nummer te kunnen overstappen naar een andere serviceprovider en/of netwerkoperator, dient de klant op het moment van overstappen een aansluiting te hebben. Is het nummer al opgeheven, dan is Nummerbehoud niet meer mogelijk.
De klant kan bij SPM maximaal vier maanden van te voren via de verkoper aangeven met behoud van nummer te willen overstappen. Voor Externe serviceproviders geldt dat de klant maximaal vier maanden van te voren en minimaal binnen de opzegtermijn [Serviceproviders] aan dient te geven over te willen stappen met behoud van nummer.

Voorwaarden inporteren nummer bij recipiënt serviceprovider
De recipiënt serviceprovider kan een porteringsverzoek afwijzen wanneer:
De klant niet voldoet aan de eisen die de serviceprovider stelt bij een nieuwe aanvraag.
De klant in één porteringsverzoek meerdere nummers op verschillende momenten wil porteren.

Voorwaarden uitporteren nummer bij donor serviceprovider
De donor serviceprovider kan een verzoek tot uitporteren van een nummer afwijzen als:
De naw-gegevens niet kloppen.
Bij een zakelijke aansluiting de aanvrager geen autorisatie heeft gekregen van het bedrijf.
Het contract nog niet is uitgediend.
Het nummer geblokkeerd is in opdracht van de serviceprovider (sperring hoogverbruik, fraude, betalingsachterstand).
De klant niet bekend is bij de dSP.
De klant andere naw-gegevens heeft bij de donor.
Een porteringsverzoek meerdere nummers van verschillende klanten bevat.

--------------------------------------------------------------------------------
Datum laatste wijziging: 01 oktober 2003

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 06 nov 2003 11:21
door Edith
Ik heb een Siemens M50 en ook alleen maar problemen. Opgestuurd en 8 weken!!! moeten wachten. Kreeg mijn mobiel overigens terug zonder accu en beschermdopje (van een andere siemens) aan de onderkant. Tja, die dopjes zijn niet meer te leveren dus daar kan ik naar fluiten. Een nieuwe accu kreeg ik na veel gezeur en wat blijkt? Het toestel is helemaal gereset (alles (ringtones/plaatjes etc) eraf dus. dat hadden ze vooraf wel even mogen melden gezien de kosten voor het downloaden van een ringtone) maar niet gerepareerd. Nogsteeds dezelfde problemen. Na 2 weken heen en weer bellen had ik ze eindelijk zover dat ik een leentoestel kon krijgen (uit het jaar o) en ze zouden de kosten voor het nogmaals verzenden van mijn toestel vergoeden. Deze heb ik 1,5 week geleden toegezonden (zonder accu) en wacht af....

Heb het toestel en abonnement sinds maart dit jaar en alleen maar gezeur....

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 07 nov 2003 16:56
door andrew
Ik begrijp de commotie niet.
Ik heb net een aantal nummers laten porteren. Niemand kan het binnen de gestelde 10 dagen maar bij KPN en Vodafone geven ze aan dat het wel tussen de twee en drie maanden kan duren. Vodafone stuurt een brief waarin helemaal geen termijn wordt genoemd. Het is afwachten.
Het nummer van T-Mobile was echter binnen twee weken naar een andere provider overgezet. T-Mobile was dus de snelste van alle netwerken.

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 07 nov 2003 18:40
door carlvanloo
Ik ging van telfort naar orange. Ik heb nooit een brief of een smsje met de porteringsdatum gehad, maar na 10 dagen had ik wel me oude nummer weer! :lol: Soms gaat t dus wel goed, gelukkig..

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 09 nov 2003 13:43
door cor buijs
Ronduit slecht is de service van T-Mobile. Ik sloot op 15 maart een abonnement. Al direct bij thuiskomst bleek ik binnenshuis geen bereik te hebben. Na deze melding bij T-Mobile kreeg ik eerst € 10,00 extra beltegoed. Ik heb geen genoegen hiermee gnomen en uiteindelijk kon ik mijn contract beeindigen. Na het oposturen van mijn mobile telefoon die ik bij het abonnement moest aanschaffen heb ik ondanks de vele e-mails en telefoontjes op 13 oktober jl. de door mij eenmalig betaalde abonnementskosten terug ontvangen. De overige ksoten zijn ze weer vergeten of zo, maar ik heb ondertussen een creditnota ontvangen van € 377,98 die ook niet klopt, maar betalen homaar. Het lijkt upc wel.

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 11 nov 2003 14:52
door markst
beste cor,

Wat heeft u allemaal moeten doen om onder het contract van T-mobile uit te komen?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en T-mobile is niet van plan om mij ook maar enigszins te helpen.

gr.,

Mark

Re: T-Mobile lapt OPTA regelgeving aan laars

Geplaatst: 18 nov 2003 14:17
door ha_bo
Ik heb al bijna een jaar een T-mobile abbo.. en ik heb nog géén problemen gehad. Ben altijd keurig behandeld en toen ik mijn abbonement afsloot werdt mij eerst gevraagd of ik wel zeker wist dat ik bereik had. Het gebied waar ik woon heeft nl. lange tijd problemen met het bereik gehad toen T-mobile nog Ben was en nu is het bereik perfect! Allemaal keurig geregeld dus....