LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Oke, Moneyou heeft het allemaal weer teruggetrokken.
Maar de schade is al gedaan!

Echter ook andere banken hebben zulke voorwaarden!
Meestal moet je minimaal één keer per maand inloggen.

Bij de ASN schijnt dit naar hun voorwaarden zelfs wekelijks te zijn.
Daar heb ik tot gister ook nog geen hond over gehoord!
Kennelijk is er vrijwel niemand die ook de voorwaarden daadwerkelijk doorleest ;)

De ASN heb ik zelf gebeld, telefonisch hebben ze verteld dat dit een ADVIES is.
Maar het staat vrij dwingend in hun voorwaarden.
Sanctie's zouden er niet op staan. Voor de zekerheid gevraagd STEL mijn pas wordt gekopieerd en mijn rekening leeggehaald. Nee, volgens de man aan de telefoon zou het dan niet uitmaken of ik wekelijks wel mijn rekening heb ingelogd en gecontroleerd.
TOCH heb ik er GEEN lekker gevoel bij.

Waarom anders deze voorwaarden stellen?
Als er toch geen gevolgen voor de klant zouden zijn ...???

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door SJZ »

De ASN heb ik zelf gebeld, telefonisch hebben ze verteld dat dit een ADVIES is.
Maar het staat vrij dwingend in hun voorwaarden.
Zo is het wel meer bij voorwaarden bij de bank: zolang er niks aan de hand is dan doen de voorwaarden niet ter zake. Als er iets fout gaat dan hebben ze een argument om jou de schuld te geven.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Voor meer info en het achtergrond verhaal zie Geen Stijl 9 juli 2011.

ASNBankWebcare
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2011 17:06

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door ASNBankWebcare »

Beste lezers,

Goed om te lezen dat een van jullie contact op heeft genomen met de klantenservice. Mocht je toch niet gerust gestelt zijn, wij helpen je graag, dus stel je vraag via 0800 0380, het is gratis.

Met vriendelijke groet,
ASN Bank Webcare

MAXIEM

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ASNBankWebcare

Klanten zijn pas gerust gesteld als die achterlijke "voorwaarde" nergens meer staat.

Maxiem.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door Wim2007 »

UrbanSolitude schreef:Bij de ASN schijnt dit naar hun voorwaarden zelfs wekelijks te zijn....De ASN heb ik zelf gebeld, telefonisch hebben ze verteld dat dit een ADVIES is. Maar het staat vrij dwingend in hun voorwaarden.
Op grond van art 7, lid 1 van de Algemene Voorwaarden ASN Online Bankieren is men inderdaad verplicht wekelijks in te loggen. De tekst van dit artikel is de volgende: "De Bank stelt informatie over het verloop van de Rekening beschikbaar via ASN Online Bankieren. De Klant heeft via ASN Online Bankieren altijd inzage in het saldo en de mutaties van de Rekening(en) die vallen onder de Overeenkomst. Hij is verplicht om de saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één keer per week, te controleren. "

Het gaat dus om een verplichting en niet om een advies. Bij het niet nakomen van dit advies kan ASN Bank op grond van artikel 44 van de Algemene Voorwaarden ASN Online Bankieren, toegang tot faciliteiten voor online bankieren ontzeggen. Deze voorwaarde van ASN Bank is waarschijnlijk de voor de spaarder, met betrekking tot het verplicht moeten inloggen, de meest ongunstige in de markt. Ook andere banken, maar niet alle, kennen een (minder strenge) verplichting om regelmatig in te loggen (zie daarvoor ook: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... f=4&t=5578 )

MAXIEM

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ASNBankWebcare

Fijn dat Wim2007 hier even aantoont dat jullie hier glashard staan te liegen. In feite is er dus sprake van een bewuste misleiding van de klant!!!

Maxiem.

Gesloten