LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoeveel stroom kan een mens verbruiken?
Re: Hoeveel stroom kan een mens verbruiken?
Dat het veel verbruik is, daar zijn we het over eens. Dat de wietplantage in het leegstaande huis ernaast, is volslagen uit de lucht gegrepen. Het toegenomen verbruik is niet van dien aard, dat dat door een wietplantage veroorzaakt zou worden.
Bij 10 assimilatielampen (dat kan alleen al op één zolder) van Philips SON-T-pia 400 Watt elk (over 2 groepen) bij 16 uur belichting per dag, praat je al over 2500 kWh in één maand.
We wachten nog steeds op een serie meterstanden. Heel eenvoudig.
Bij 10 assimilatielampen (dat kan alleen al op één zolder) van Philips SON-T-pia 400 Watt elk (over 2 groepen) bij 16 uur belichting per dag, praat je al over 2500 kWh in één maand.
-
Van hennepplantages heb ik geen verstand. Ik heb me gewoon gebaseerd op dit verhaal van de TS, in de openingspost.
Ik mag er toch wel van uit gaan dat dit ergens op gebaseerd is? Zo niet, dan wordt het hele verhaal een beetje vaag. Immers, in het donker zitten volgens deze quote:(vlgs mannetje van Essent vergelijkbaar met gebruik van een hennepplantage).
lijkt me ook een beetje overdreven.via de tv krijg je ook licht in de kamer, nietwaar?
Dat met de wietplantage in het leegstaande huis ernaast in relatie met het verbruik van TS volslagen uit de lucht is gegrepen ben ik het volkomen eens.Dat het veel verbruik is, daar zijn we het over eens. Dat de wietplantage in het leegstaande huis ernaast, is volslagen uit de lucht gegrepen. Het toegenomen verbruik is niet van dien aard, dat dat door een wietplantage veroorzaakt zou worden.
In de regel 18 uren belichting in de eerste weken tijdens de groeipriode en daarna 12 uren tijdens de bloeiperiode per etmaal. Nog beter kun je ze verdelen over 3 groepen waarbij je zorgt dat de 3 groepen ook nog eens over de 3 fasen verdeeld zijn.Bij 10 assimilatielampen (dat kan alleen al op één zolder) van Philips SON-T-pia 400 Watt elk (over 2 groepen) bij 16 uur belichting per dag, praat je al over 2500 kWh in één maand.
Van hennepplantages heb ik geen verstand. Ik heb me gewoon gebaseerd op dit verhaal van de TS, in de openingspost.
Dit is heus geen tekortkoming, want het speelt zich heel vaak af in “niets ontzienbare” kringen en daar kun je het beste niets mee te maken hebben.
(vlgs mannetje van Essent vergelijkbaar met gebruik van een hennepplantage).
Ik mag er toch wel van uit gaan dat dit ergens op gebaseerd is? Zo niet, dan wordt het hele verhaal een beetje vaag. Immers, in het donker zitten volgens deze quote:
Dit vroeg ik me al direct af. Met name de Netwerkbedrijven hebben mensen in dienst die zich met specifiek met deze materie bezig houden en weten waar over ze praten mbt verbruik etc. Het “mannetje” kan zich natuurlijk populair richting hennepplantage hebben geuit.
-
Dan had TS, uitgaand van het verhaal, blijkbaar een 'mannetje' over de vloer die niet echt verstand van zaken heeft, niet doorpakt om de oorzaak te vinden, niet communicatievaardig is, zich er met een Jantje-van-Leiden van afmaakte... Noem het maar.Dit vroeg ik me al direct af. Met name de Netwerkbedrijven hebben mensen in dienst die zich met specifiek met deze materie bezig houden en weten waar over ze praten mbt verbruik etc. Het “mannetje” kan zich natuurlijk populair richting hennepplantage hebben geuit.
En dan nog de lichtelijk overdreven voorstelling van zaken... Ik denk niet dat hier licht in het duister te brengen valt, ook niet met de meterstanden. Het is me allemaal te vaag, te weinig concreet.
Zo lang als dat TS het nalaat om de meterstanden die nu enige tijd dagelijks worden opgenomen en aan te geven of de meterstanden de afgelopen jaren wel/niet geschat zijn te vermelden (vergezeld van alhier de meterstanden presenteren!), kan er inderdaad weinig zinvols meer gezegd worden.Ik denk niet dat hier licht in het duister te brengen valt, ook niet met de meterstanden. Het is me allemaal te vaag, te weinig concreet.
Het blijft nu ook opmerkelijk stil......
Zoals zo vaak als het gaat om energierekeningen, verondersteld hoog verbruik en andere verbruikszaken!Shine schreef:Zo lang als dat TS het nalaat om de meterstanden die nu enige tijd dagelijks worden opgenomen en aan te geven of de meterstanden de afgelopen jaren wel/niet geschat zijn te vermelden (vergezeld van alhier de meterstanden presenteren!), kan er inderdaad weinig zinvols meer gezegd worden.
Het blijft nu ook opmerkelijk stil......
-
ik heb tevens een zeer hoog stroomverbruik,wij zijn een gezin met 3 kinderen en verbruiken ongeveer 6300 kw per jaar.Ik ben bezig om zonnenpanelen te plaatsen om ongeveer 1 derde hiervan zelf op te wekken echter als ik kijk wat een gemiddeld gezin verbruikt dan zitik hier ruim 1300 kw boven.
Ik wil kijken wat ik zelf al terug zou kunnen brengen maar weet niet wat de grootverbruikers zijn,is dit op 1 of andere manier te meten ??
Ik wil kijken wat ik zelf al terug zou kunnen brengen maar weet niet wat de grootverbruikers zijn,is dit op 1 of andere manier te meten ??
Bij bouwmarkt etc kun je stroom meter kopen, die je tussen individueel apparaat kan zetten:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=208847
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=208847
Toen mijn beide kinderen nog thuis woonden , 4 persoons huishouden zat ik op de 10.000 KwH / jaar.ik heb tevens een zeer hoog stroomverbruik,wij zijn een gezin met 3 kinderen en verbruiken ongeveer 6300 kw per jaar
Over het algemeen meer de "sluipverbruikers" , waterbed, server die staat de draaien , diepvries etc.Ik wil kijken wat ik zelf al terug zou kunnen brengen maar weet niet wat de grootverbruikers zijn,is dit op 1 of andere manier te meten ??