LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Die is dan een seconde of 20 helemaal dood en gaat dan weer verder. En dat geldt dan weer niet voor het usenet, want dat loopt wél braaf door.
Dan zou ik het toch eens in je PC zoeken , drivers updaten en dergelijke. Je internet verbinding is namelijk niet selectief.
Hoe werkt het als je je PC aan een kabel hangt rechtstreeks aan het modem ?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

asterix1423 schreef:We zijn al bij Ziggo, toen het hier nog atHome heette. In die periode werkelijk probleemloos internet gehad. Werkte altijd. Sinds het Ziggo is geworden, een paar jaar geleden, nemen de problemen alleen maar toe.

Het enige probleem wat we nu nog hebben, is dat van tijd tot tijd de hele internetverbinding weg valt. Die is dan een seconde of 20 helemaal dood en gaat dan weer verder. En dat geldt dan weer niet voor het usenet, want dat loopt wél braaf door.
Dat laatste is een bewijs dat er niks met je verbinding aan de hand is. De verbinding kan niet verbroken zijn terwijl usenet het wel doet. Ik zit eerder te denken aan de DNS instellingen of iets dergelijks. Je zou eens een andere server kunnen instellen, zoals die van Google (ip 8.8.4.4).

Andere mogelijke oplossingen: controleren of er een vinkje staat bij "ip flood detection" in de instellingen van de modem en zo ja, dat weghalen. Als laatste kun je de resetbutton minstens 10 seconden ingedrukt houden. Je modem haalt daarna automatisch de nieuwste firmware op, als die beschikbaar is tenminste.

rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

Beste Jelle van Ziggo,

Als oude klant van Ziggo (voorheen jaren bij Casema) was ik vanaf medio mei tot eind augustus 2011 met mijn Alles in 1 Plus pakket met TV Extra in de race voor een nieuwe modem. Inderdaad kan de klantenservice mij nog steeds niet vertellen wanneer ik de nieuwe modem kan verwachten! We spreken nu over eind oktober en tot op heden zelfs nog geen brief met daarin de vermoedelijke datum van levering of reden van vertraging mogen ontvangen. Dit vind ronduit onbehoorlijk bestuur van de Ziggo organisatie, de medewerkers kunnen hier in principe niets aan doen maar worden wel als pispaal cq afleiders gebruikt! Dus beste Jelle, kun jij dan voor mij eens met opgave van mijn postcode met huisnummer eens uitzoeken waarom de beloofde modem zolang op zich laat wachten? Postcode 2406AV, nummer 74.

Alvast bedankt,

Rinus G.

asterix1423
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:31

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door asterix1423 »

Dankjulliewel voor de antwoorden tot nu toe.

Ik ben ervan overtuigd dat het niet in mijn PC zit. En wel hierom: We hebben hier in huis 5 laptops en 3 vaste pc 's. En allemaal hebben ze er last van. Daarmee is het dus geen individueel PC-probleem meer. Toch? Daarbij is er sprake van 4 verschillende besturingssystemen: 2 x Windows 7, 1 x Linux Mint Main Edition, 1 x Linux Mint LXDE en de rest heeft Windows XP. Allemaal volledig bijgewerkt.

In de modeminstellingen kan ik niets veranderen. In mijn router wel. Zal eens kijken of die ipflood instelling daar in staat.
Ik gebruik geen firewall, buiten die in de router.
De Ubee is voorzien van de nieuwste firmware. Dat is nl het enige dat de verder niets wetende monteur heeft gedaan, toen hij twee weken geleden hier was. Dat was op de dag dat de nieuwe firmware beschikbaar was gekomen, op 17 oktober. Maar ik zal hem morgen nog een keer resetten.
Ik had van het onderbreken van de verbinding met internet geen last toen ik nog het oude modem had. Dat euvel heb ik sinds het nieuwe Ubee apparaat.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

asterix1423 schreef:In de modeminstellingen kan ik niets veranderen. In mijn router wel. Zal eens kijken of die ipflood instelling daar in staat.
De ip flood detection instelling zit in de ubee, niet in je router. Maar je zou gewoon moeten kunnen inloggen op je modem/router? Zit er geen sticker op de onderkant geplakt of stond het misschien in de papieren die je erbij kreeg? Probeer anders eens de standaard inlognaam "ziggo" en password "draadloos" (zonder aanhalingstekens).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Als je wifi clients de wireless n standaard ondersteunen kun je proberen het modem op die standaard te laten uitzenden. Op die standaard is namelijk minder storing.
Dat klopt maar een 5GHz (N) signaal komt minder ver dan een 2.4GHz signaal.
Dat klopt, maar door de mindere interferentie heb je een stabielere connectie. Daarnaast, kun je als het signaal niet vergenoeg reikt een wireless range extender gebruiken.

Overigens heeft de N standaard ook een 2.4 Ghz frequentie band, die toch anders is van de G standaard waardoor ook in op die stand het best wel eens stabieler kan zijn. Ook dat kun je uitproberen.

asterix1423
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:31

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door asterix1423 »

Oh wacht..

Wat jullie misschien even gemist hebben, is dat ik de complete router van de Ubee heb laten uitschakelen. Dus zowel bedraad als onbedraad. Het nu alleen nog maar een modem. Verder niets. Ik kan er dus niet meer in.

Overigens zit ik met mijn draadloze router (waarop alles is aangesloten, draadloos dus) op kanaal 13, ver verwijderd van alle andere (stoor-)zenders in de buurt. De rest zit op kanaal 1 t/m 6 en eentje op 9.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door olaf79 »

asterix1423 schreef:Ook wij zijn intussen verblijd met het nieuwe Ubee misbaksel van Ziggo.

We zijn al bij Ziggo, toen het hier nog atHome heette. In die periode werkelijk probleemloos internet gehad. Werkte altijd. Sinds het Ziggo is geworden, een paar jaar geleden, nemen de problemen alleen maar toe.

We hebben een Alles in één Plus abo. Ook al weer enkele jaren. Van de zomer werd onze internetverbinding hand over hand slechter. En toen op een gegeven moment ook onze telefoon problemen begon te geven, heb ik maar eens gebeld.
Volgens de Ziggo-juffrouw hadden wij een nieuw modem toegestuurd moeten krijgen, maar had men dat verzuimd. Geen probleem, hij zou er met 5 werkdagen zijn. Goed. Drie weken later kwam het modem.
Ik had intussen al gelezen dat er wat problemen waren, maar goed, je denkt toch, dat overkomt mij niet. Dus wel.

Wat een kl*te-ding! Het activeren ging nog wel, maar daar hield het ongeveer op. Een heleboel telefoontjes, een bezoek van een niets-wetende monteur en vele contacten via het Ziggo gebruikers forum verder, heb ik uiteindelijk het router en Wifi gedeelte van het ding uit laten schakelen, waardoor het nu nog alleen een modem is. Onze eigen 300N router is er op aangesloten, et voila, er was weer internet. Alleen het usenet downloaden lukte voor geen meter. Snelheden van 1 Kb/s. Dat is net iets meer dan niets, zeg maar.
Toevallig had ik nog een setje liggen van een installatiepakket. Had men me ooit eens toegestuurd om onduidelijke redenen. Je weet wel, zo'n wanddoos met zo'n verdeelkastje. Die weer opgeduikeld en gemonteerd. en tot mijn verbazing werkte toen ook het usenet downloaden weer. Heel bijzonder.

Het enige probleem wat we nu nog hebben, is dat van tijd tot tijd de hele internetverbinding weg valt. Die is dan een seconde of 20 helemaal dood en gaat dan weer verder. En dat geldt dan weer niet voor het usenet, want dat loopt wél braaf door.

Als er in deze omgeving een andere provider beschikbaar was geweest, waren we intussen allang verkast. Maar Ziggo heeft het monopolie hier, dus alternatieven zijn er niet. Ja, ADSL (van KPN en van Tele2). Maar die halen lang niet de snelheid die Ziggo haalt. Als het werkt.

Service van Ziggo: nul! Oor voor het probleem: nul. Kwaliteit van de monteur: Erbarmelijk. Klanttevredenheid: Zeer slecht!
De service van de meeste kabel boeren (of ze nou van oorsprong tv of telefoonkabeltjes hadden) is bagger, helaas.
Als het ene protocol wel werkt en het andere niet is er vaak een probleem met je firewall. Eventueel kan er ook nog iets in je QoS settings mis zitten. Deze settings zou ik logischer wijs in je router zoeken.
Probeer eens een tijdje (en dan bedoel ik een aantal dagen) te internetten zonder router, alleen met 1 pc op het ubee modem dat rechtstreeks aan de kabelaansluiting hangt. Kijk dan eens hoe het dan gaat. Grote kans je geen problemen meer hebt. In ieder geval ben je een stap verder dan. Heb je geen problemen meer dan weet je waar het probleem zit (router), heb je nog steeds problemen dan weet je dat het in het ubee modem of de ziggo verbinding zelf zit (wat ik nog steeds vrijwel uitsluit aan de hand van je symptonen).

Ziggo WebTeam Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2011 16:27

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Beste rinusgroenevelt,

Je komt inderdaad in aanmerking voor het nieuwe modem. Ik heb deze inmiddels laten versturen. Naar verwachting zal het modem binnen 5 werkdagen bij je bezorgd worden.

@ asterix1423

Blijf je problemen houden met de internetverbinding ontvang ik graag je klantnummer en huisnummer per PB. We kijken dan hoe we je verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webcare

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Kangodo »

Ziggo WebTeam Julius schreef:Beste rinusgroenevelt,

Je komt inderdaad in aanmerking voor het nieuwe modem. Ik heb deze inmiddels laten versturen. Naar verwachting zal het modem binnen 5 werkdagen bij je bezorgd worden.
5 werkdagen? Dat is vreemd..
Toen mijn ouders het aanvroegen, zou de aanvraag 16 dagen kunnen duren.
Waarom is dat verschil zo groot?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kangodo schreef:
Ziggo WebTeam Julius schreef:Beste rinusgroenevelt,

Je komt inderdaad in aanmerking voor het nieuwe modem. Ik heb deze inmiddels laten versturen. Naar verwachting zal het modem binnen 5 werkdagen bij je bezorgd worden.
5 werkdagen? Dat is vreemd..
Toen mijn ouders het aanvroegen, zou de aanvraag 16 dagen kunnen duren.
Waarom is dat verschil zo groot?
Tsja, misschien is het ding nu op voorraad en was het dat toen niet.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien heeft Julius meer vrienden binnen Ziggo dan Kangodo :wink:
GRAPJE Kangodo !!!

kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

Alles wat hierboven beschreven wordt is herkenbaar. Vorige week vrijdag heb ik dat ellendige ding helaas geinstalleerd. Alles werkte voorheen uitstekend, nooit klachten, was heel erg tevreden met mijn alles in1+. Het enoge wat ik heb gedaan is mijn oude moem en router vervangen door de Ubbee. Sindsdiens 5 keer met ziggo gbeld, 5 keer afgescheept, en nu opgescheept met een zeer, zeeeeeer trage internet verbinding van amper 10mb down...
Ik ben er klaar mee. Ziggo behandelt haar klanten inderdaad als een stelletje vervelende mensen die niet moeten zeuren maar alleen maar mogen betalen....

Ik ga alles opzeggen en naar KPN. Kijken hoe lang het daar goed gaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

en nu opgescheept met een zeer, zeeeeeer trage internet verbinding van amper 10mb down...
Ik vraag het nog maar een keer... (je zou er bijna een helpdesk script voor maken :D ) Heb je dit ook bedraad ? Of alleen wireless ?. Dan kun je tenminste het modemdeel uitsluiten in de diagnose.
Diagnose stellen is uitsluiten , roeptoeteren "Ik ga naar een ander" lost vaak niet veel op. Ik zeg niet dat de nieuwe Ubee modems heilig zijn maar het Internet product van Ziggo op zich is technisch niets mis mee. Dat moeten de ADSL boeren nog maar eens voor elkaar krijgen om altijd de snelheid te leveren die beloofd worden.

asterix1423
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:31

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door asterix1423 »

Ik geloof best dat het internet product van Ziggo technisch op zich best in orde is. Bij mij is hij dat gevoelsmatig minder.
Op dit moment is het vrij goed. Ik heb vorige week van mijn eigen router de snelheid teruggeschroefd van 300 naar 154 MB/s. Vanaf dat moment ben ik nagenoeg van het wegvallen van de verbinding af. Hij hapert nog wel, maar veel minder dan eerst. En als hij hapert, dan is het van minder lange duur dan daarvoor. Voordat ik deze modem kreeg, draaide het ding probleemloos full speed.

En ja, ik had/heb die klachten ook als ik hem ff bedraad aansluit. Maar ik ga dat bedrade deel niet uren of dagen uitproberen, want dan heb ik heibel in de keet.
Los daarvan is het gewoon van de zotte dat ik een product in mijn mik geschoven krijg, waar kennelijk zoveel haken en ogen aan zitten, dat ik allerlei kunsten uit moet halen voordat het werkt. Gelukkig weet ik een beetje het verschil tussen een PC en een broodrooster, want anders had ik echt een probleem gehad.

En als ik nou de enige was, die deze problemen ondervindt, dan zou het nog tot daar aan toe zijn. En ik heb die klachten vanaf het moment dat de Ubee modem aangesloten is. Een andere oorzaak is er niet. Het is toch te idioot voor woorden, dat ik een andere modem/router installeer en dat ik vanaf datzelfde moment nagenoeg offline ben?

Maar zoals ik al zei, op dit moment is het redelijk. En alhoewel ik naar mijn idee nauwelijks op halve snelheid draai, vind ik het wel prima zo. Ben veel te bang dat wanneer er iemand van Ziggo aan mijn verbinding prutst, dat het gelijk weer verprutst is. Zeker na mijn ervaring met de nietswetende Ziggomonteur die bij me thuis is geweest. :lol:

rinusgroenevelt
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2011 20:14

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door rinusgroenevelt »

Beste Julius,
De UBEE EVW3200 modem is inderdaad bij mij aan de deur bezorgd. Na het lezen van de installatie handleiding blijkt dat ik een activeringscode moet intoetsen die in een brief staat vermeldt. Helaas heb ik die bewuste brief nog niet ontvangen, die komt normaal gesproken 1 week eerder dan de modem. Nog maar even in de afwachtende houding dan maar :roll:

kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

@bprosman, excuus, in mijn reactie ben ik idd aan het "roeptoeteren". Pure frustratie. Ik kan er gewoon niet bij dat, letterlijk, het ene uur alles staat te draaien als een zonnetje en het uur na installatie van het nieuwe modem de boel volledig in de soep loopt. Met draad geen probleem. Maar ik wil geen draad gebruiken. Het is tenslotte een modem met een "upgrade" naar WIFI.
Ik heb 2 laptops (1 win7 en 1 vista) en 2 pc's (1win7, 1 xp)draadloos in huis. Allen voorzien van legitieme software + automatische upgrades ingeschakeld. Met alle 4, ook afzonderlijk (als enige apparaat) ingeschakeld, hetzelfde probleem. Wireless download amper10 mb. Upload is echter gewoon de beloofde 4bm.

Een dame van de helpdesk wist te melden dat het een storing in het wireless deel van het modem is en dat Ziggo al een dag of 9 werkt aan een oplossing maar dat deze (nog) niet is gevonden. Het blijkt dus een bekende storing te zijn! Enige manier om erachter te komen of eea is opgelost is volgens deze dame "zo af en toe" het modem maar eens van de stroom te halen of weer eens te bellen. Zucht...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Met draad geen probleem. Maar ik wil geen draad gebruiken. Het is tenslotte een modem met een "upgrade" naar WIFI.
Daarin heb je volledig gelijk... ik heb het nieuwe modem zelf niet (gebruik een niet WiFi Ubee modem met Linksys router). Heb je als geprobeerd het apparaat op een ander kanaal te zetten ? Is het 2.4 of 5 GHz ?.
Heb je nog een "Oude" router om te testen ? Op welk kanaal stond die ?
Helpt het trouwens als je de router uitgeschakeld hebt gehad ?

kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

Ik heb een ander kanaal geprobeerd icm 5ghz, op dat moment kon ik helemaal geen verbinding meer met het modem krijgen en heb ik er weer een kabel tussen moeten leggen om te herstellen. Nu dus weer op de default settings.
De het router deel (tijdelijk?) uitschakelen heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet hoe dat moet.
Mijn oude router heb ik nog maar volgens de berichten kan ik die niet meer aansluiten zonder dat ziggo alle "extra functionaliteit" in de Ubee verwijderd. Mijn angst is dat ze het daarna nooit meer terug kunnen zetten...

Ik hoop op een software fix. Wellicht tegen beter weten in.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

kaufman007 schreef:De het router deel (tijdelijk?) uitschakelen heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet hoe dat moet.
Dat kun je niet zelf, maar de helpdesk wel. Gewoon even vragen of ze je modem in bridge willen zetten. Het is voor hen maar een paar seconden werk. En mocht dat niet werken, ze kunnen die instelling ook weer ongedaan maken.

Gesloten