LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] late betaling uwv

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

manodoris niet op reageren die heeft waarschijnlijk helemaal geen wao of wia of die trant...laat gaan

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:manodoris niet op reageren die heeft waarschijnlijk helemaal geen wao of wia of die trant...laat gaan
das een aanname , hoeft toch niet dat je een uitkering hebt om iets te weten? :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar hij weet het dus duidelijk niet en zit lekker de boel te jennen,waardoor we straks weer gezeur opnieuw krijgen :D en daar zit niemand op te wachten,toch :D

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Wat een topic :mrgreen:
Wat een kromme conclusie dat je minder zou krijgen :lol:

Dus als je werkt en pakweg 2500 euro "per maand" verdiend en dit op de 21ste uitbetaald krijgt, maar de maand erop pas op de 27ste, loop je dus zomaar 4 dagen loon mis?
Jullie hebben de hersens zeker bij een pakje boter gekregen in de supermarkt? :lol:

Per maand is per maand, dus "maandloon". Wat boeit het wanneer je het krijgt? Zaken goed regelen is ook al een vak tegenwoordig! :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

joehoe.....

daan....uh hou het ff bij de TS.....wij weten het allemaal wel...!!!
er is al een topic over geweest,de meeste werden nu gewoon melig :D
omdat het soms tot niemand doordringt..eindelijk iemand wel...nou ja er zijn er meer...maar je krijg het niet aan hun verstand....iedereen behalve de ts hier...niet :roll: :roll: enheel veel in een ander topic
.
nou ja kijk het gaat wel even over een gevoelig onderwerp,waar jij niet mee te maken hebt(denk ik?) en ik wel helaas ,alleen ik heb gelukkig een man die een salaris heeft dus ik kwam er wel..
maar opeens werd er even medegedeeld dat de betalingen van de uitkeringen allemaal rechtgetrokken werden zodat alle uitkeringen op dezelfde dag gestort worden...minder kosten voor het uwv...
maar er zijn mensen die moeten wel van het minimum rond komen en dat is niet veel als je in de wao zit,dat kan ik wel zeggen....dus 2500 is al triets voor de mensen als je dat noemt...
de meeste kunnen net alles betalen en dan houden ze weinig over om de mnd nog door te komen en als je dan ineens een verschuiving hebt...van ja het kon
meestal werd het tussen de 11/15 bij mij gestort en nu de 23ste...
voor mij is het ook wennen maar ik kan boodschappen doen en de mensen die het zwaar hebben die komen toch even die dagen tekort....niet in de zin van....
geld tekort van ik mis zoveel dagen(al zijn er hele hele discussies geweest en die blijven het volhouden dat ze geld missen?)maar in de zin van ja ik kwam al amper rond en nu moet ik nog eens zeg 10 dg overbruggen...
bij iedereen beetje verschillend kwa bank...7.8.9.10.....snap je...en dat was even paniek en ja hoe en wat....bij die mensen,je hebt kids die moeten wel eten,misschien?

maar er zijn erbij die blijven volhouden.....ik kom geld tekort...
we hebben het allemaal al opgegeven.
er is een heel topic van geweest...man :oops: :roll: :lol: zoek ff als je je eens verveeld,....open het aub niet opnieuw

daarom reageer ik nu wel even,kijk je moet ook even de ernst van de zaak in zien dat van de mensen die het moeilijjk hebben,snap je..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 12 aug 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Jullie sloeg ook niet op jou, hoor! :lol:

Joehoe...... :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

is goed hoor :D maar om ff duidelijk te maken ...hoe het zit...
je bent geloof ik vrij nieuw,vandar....
ik ga nu echts topn tpen lukt niet meer.. :wink:

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, en weet je, dat geld tekort, de laatste maanden kwam de WAO de 15e. Maar, en daar heeft niemand nog aan gedacht, de huurtoeslag en de zorgtoeslag, dat komt altijd de 20 of 21, dus eigenlijk hoef je maar een dag of 5, 6 te overbruggen voor er weer geld gestort wordt.

Immers, geen mens die de 21e de huur- en zorgtoeslag overmaakt naar de Wbv en de zorgverzekeraar, en per de 1e de rest.

En dan was het vakantiegeld (voor velen het grote-gaten-opvul-geld) ook nog uitbetaald, die maand. En als klap op de vuurpijl konden we ook nog eens een voorschot krijgen.

Natuurlijk, voor sommigen is het gewoon allemaal een beetje krap, maar zo ontzettend slecht hebben we het ook niet. Aan alle kanten moet er bezuinigd worden, als het voor de UWV op zo'n hele simpele manier kan, wat is er mis mee dan?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

rozemarijntje schreef:is goed hoor :D maar om ff duidelijk te maken ...hoe het zit...
je bent geloof ik vrij nieuw,vandar....
ik ga nu echts topn tpen lukt niet meer.. :wink:
Nieuw wel, maar geen nitwit en ik zie best de serieusheid van de zaak.
Het kan even krap zijn, maar uiteindelijk blijft het een loon voor die maand, maar dat gaf je zelf ( zoals meerderen ) ook al aan.

En ik lees nu zelfs dat er ook nog eens een voorschot mogelijk is, dus tja, waar hebben we het dan over. :wink:

Maar stop jij maar met typen inderdaad, haha! :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door manondoris »

een voorschot in de vorm van een lening! besef dat wel :? maar goed daar ga ik weer en ik wilde het eigenlijk niet :(

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

manondoris schreef:een voorschot in de vorm van een lening! besef dat wel :? maar goed daar ga ik weer en ik wilde het eigenlijk niet :(
Een dergelijk voorschot is meestal een lening inderdaad. Maar goed, voor degene wie echt krap komen te zitten is het in elk geval een oplossing.
Tja, uitkeringen zijn nooit leuk. Ik ben nu ( gelukkig! ) al tig jaar achter elkaar aan het werk ( 4e werkgever ) en gelukkig tussendoor nooit zonder werk gezeten alleen daarvoor had ik ook nog een flinke periode een uitkering icm herscholing.
Ik weet echt wel hoe irritant het is om een stukje maand over te hebben na het loon. Dat is niet altijd even handig en dat je ineens een gat hebt van een paar dagen, omdat er later uitbetaald wordt kan er best even inhakken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ daan...

nou mooi dat je het begrijpt,en gelukkig dat het altijd veder goed is gegaan..houden zo..ww is niks toch?
ja ik stopte met schrijven,om de reden moet je maar even lezen bij mijn profie...dan snap je het

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Heb het al wel een beetje door Rozemarijntje, maar maakt ook niet uit.
Tuurlijk begrijp ik het wel. Ben niet zo bot als dat ik soms overkom. Ben gewoon op zijn tijd graag wat sarcastisch om de humor erin te houden! :wink:

Een WW is inderdaad niks. Het is passen en meten en manieren zoeken om toch iets extra te hebben, als je niks anders kan.
Gelukkig was het bij mij puur voor de tijd van herscholing en daarna was ik ook aan het werk.
Opleiding klaar, helaas geen werk in datgene waarop mijn opleiding was gericht, dus koerier geworden. Nu al dik 7 jaar wel werk in de ICT waarop mijn opleiding gericht was.

Ik moet er overigens sowieso al niet aan denken om zonder werk te zitten en hele dagen bij huis te lopen. Dan komen de muren toch echt wel op me af!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik ben niet zo snel boos hoor,kan best een discussie aan zonder boos te worden,alleen met typen lijkt het soms erger als dat het is..
en idd ik vind humor ook belangrijk.

nou dat heb je dan goed gedaan je herscholing! ja even ww..okee...

ja ik zit helaas al sinds 99 thuis jan 99 in het begin...ja...idd ..
maar je leert ermee omgaan...
het zal wel moeten....
ach en gewoon vrolijk blijven,anders verdor je helemaal! toch!
ik kan idd soms als ik langere tijd type ineens veel fouten gaan maken,door de amern..en datis echt irritant maar heel veel weten het hier en hoofdletters...ja ..nou zo is het makkelijker..
ik kon blindtypen maar moet nu alles met 1 hand doen.....dat gat soms wel snel maar je maakt fouten....gewoon over heen lezen :D

gellof ik kan goed abn als het moet,alleen ik kan ook plat rotterdams ihihi en dan zal je soms wel merken,leggen enz...

ik ga stoppen met het forum voor vandaag,het is genoeg geweest...voor het lichaam zeg maar :D maar wilde och nog even kijken of jullie gereageerd hadden,ik hou niet zo van ruzie... :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:Waarom nog verder gaan in dit topic? De 'moeilijke' maand is voorbij en ik heb geen overlijdensberichten als gevolg van hongersnood voorbij zien komen in dit topic.
:lol: :lol: had je dat verwacht dan?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
ciske schreef:
vogels schreef:Waarom nog verder gaan in dit topic? De 'moeilijke' maand is voorbij en ik heb geen overlijdensberichten als gevolg van hongersnood voorbij zien komen in dit topic.
:lol: :lol: had je dat verwacht dan?
Ik niet, maar als ik de berichten van de vele klagers zo eens door las, werden zij regelrecht bedreigd met de hongersdood. :mrgreen:
:lol: :lol: je ziet ze leven nog.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik vind het wel rot dat we nu geintjes maken terwijl er mensen in de ellende hebben gezeten.....
dit realiseren mensen zich met een normaal inkomen zich niet....


wat vogels betreft ,jij sorry maar idd het was wel heavy... :lol: maaar je zal kinderen hebben enz...en schulden hebben weet ik het waar je interecht kan komen?
ik ben geen heilige,,,maar daar denk ik dan wel aan....

AnneLouwes
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2011 15:47

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door AnneLouwes »

Het gaat erom dat men een bepaalde groep mensen benadeeld.
De groep mensen waar het om gaat heeft veelal het minimum aan inkomen en het klopt inderdaad dat men geen inkomen inlevert.

Wel heeft men pas 6 á 8 dagen later de beschikking over de gelden, de rekeningen lopen wel gewoon door en de bedrijven wachten niet nog eens 6 á 8 dagen.
Het gevolg hiervan kan zijn dat er een herinnering wordt verstuurd met bijkomende kosten en extra werk voor verschillende partijen.

Ook moet niet onopgemerkt blijven dat men op een oneigenlijke manier de rentetegoeden van de mensen die recht hebben op een uitkering binnenstrijken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U doet nu net alsof alles de 15 de van de maand betaald moet zijn.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: late betaling uwv

Ongelezen bericht door Mendoza »

Alles moet vaak aan voor het begin van de komende maand betaald worden. Mensen krijgen problemen omdat zij deze lasten op lange termijn (te laat) op de 15e van die maand betalen, door bijvoorbeeld je zorgverzekeraar wordt dit meestal nog net geslikt. Als vervolgens de premie pas op de 23e betaald wordt ben je meer dan 3 weken te laat en krijg je problemen. Dat is de de kern van het probleem, UWV is hier niet de schuldige in.

Gesloten