LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

De uitvoering van die twee jaar garantie die in het vooruitzicht was gesteld, baarde mij ook al snel zorgen.

Het adres dat de website vermeldt, luidt Weegschaal 3, Eindhoven. Dat is hier:
http://www.abcn.com/offices-eindhoven-- ... aat-3-3296

Dat wekt weinig vertrouwen.

In een van de mailtjes die ik ontving van Roboduster / Kromhout Trading stond opeens onderaan een ander adres: Koestraat 135, Tilburg. Dat gaf even wat hoop, maar niet heel lang. Helaas blijkt daar namelijk een slager gevestigd:
http://www.opendi.nl/tilburg/S/585.html

Meldt u zich voor de preparatie van soepbotten links, voor de reparatie van robotten loopt u naar de rechterzijde van onze zaak :D

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Allemaal zeer amateuristisch en onbetrouwbaar als je mijn mening vraagt.

Net als de site http://www.robo-duster.com: geen algemene voorwaarden, lege fotoalbums (klik op Robo-duster 2011, 26-07, 11:38). Hoog copy/paste-gehalte.

De commanditaire vennoot van Kromhout Trading is Xubencos Limited. Engels bedrijf dat schilderspullen importeert, naar het schijnt.

Intussen schaam ik mij wel een beetje dat ik hier ben ingetuind. Ik ging af op de reputatie van en ervaringen met Groupon. De volgende keer ben ik meer kritisch. Op een ander forum las ik over deze deal (toen hij werd aangeboden al): "too good to be true". Dit lijkt bewaarheid te worden. Maar ik heb ook echt goede deals gehad via Groupon, waarbij ik 50% betaalde van het bedrag dat ik anders betaald zou hebben (en eerder ook betaald heb.)

Kromhouttrading
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2011 12:39

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Kromhouttrading »

26-7-2011
Beste Klanten van de Robo-duster,

Wij hebben, door problemen met levering van de motoren bij onze fabrikant vertraging opgelopen in de levering van de nog te leveren robo-dusters.

Wij betreuren het eveneens, dat dit zo lang heeft moeten duren, maar wij waren ook afhankelijk van hen.

Omdat het zo lang heeft geduurd, laten wij de robo-dusters komende zaterdag invliegen en worden deze in de loop van volgende week geleverd.

Wij willen u toch bedanken voor het wachten en hopen dat u het vertrouwen in ons bedrijfje terugkrijgt, wanneer u uw bestelling thuis krijgt. Het is namelijk echt de moeite waard.

Bedankt voor het wachten en voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Team Robo-duster
Kromhout Trading

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Kromhouttrading

Kunt u aangeven hoeveel van de 1200 kopers al hun Roboduster hebben?

Kunt u de naam verschaffen van de transporteur in Nederland? (van wie wij "uiteraard de track- and tracecode ontvangen per mail")

Kunt u doorgeven hoe de aftersales zijn geregeld? Eén telefoonnummer misschien geven dat tijdens kantooruren wordt opgenomen? Een bezoekadres dat bemand is?

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Vandaag op Groupon: de Robot Samba.
http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... bot/578840
Levertijd 8 weken. Da's mooi: je weet op voorhand dat je zit te wachten.

Op internet wordt beweerd dat dit de fabriek zou zijn van dit soort
producten: http://pakwang.en.alibaba.com/
Mogelijk komen / kwamen onze Robodusters daar ook vandaan?

Door ervaring toch wat minder naïef geworden even wat checkjes:
http://www.robotsamba.com
Creation Date: 2011-04-26 09:37:26. Hmm, dat zit in de buurt van wat we zagen bij Roboduster. Site is via 'Protected Domain Services' geregistreerd, geen zichtbare eigenaar.

Dan de website zelf. Daar kunnen ze qua design een puntje aan zuigen bij Kromhout Trading. En ook qua vaagheid. Incroyable! Standaard kom je binnen in het Frans. Nederlands vlaggetje is er niet.

Geen telefoonnummer, nergens een contactadres ook, laat staan een bezoekadres. Dan nog een liever die slagerij zou ik zeggen. :? Groupon, joehoe, komt dit goed?! Noem mij laf, ik wil nog steeds wel zo'n robotzuiger, maar ik doe even niet mee.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Maak maar vast een onderwerpje Robot Samba via Groupon aan.... :wink:

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Ik werd ook even in de verleiding gebracht maar deed natuurlijk min of meer dezelfde check ups die jij deed.
Ik krijg het idee dat Groupon alles aanbied wat geld in het laatje kan brengen.
Het lijkt erop dat zij niet heel veel bijgeleerd hebben sinds de Kromhout robot.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Zoals voorspeld door Nostradamus en de Maya’s zullen kwaadaardige internetbedrijven ergens eind volgend jaar de wereld overnemen.

Vandaag ligt hij opnieuw in de aanbieding, de poetsrobot. Deze Samba-deal werd in mei in Frankrijk al door de Franse tak van Groupon in de markt gezet, zelfde merk, zo te zien zelfde produkt. 6200 happenden. Dat verklaart gelijk waarom de primaire taalinstelling van de Robot-Samba-website Frans is.

Maar je hoeft helemaal geen Frans te kunnen spreken om te snappen wat een échec dat aan het worden is:
http://www.freeman59.fr/scandale-groupo ... 189e-14224

Het goede nieuws? Ze komen aan! Dat had ik niet verwacht!
Het slechte? Veel klachten over de kwaliteit van de robot en vervolgens grote garantieproblemen. Dat had ik wel weer verwacht.

Dus, ondanks mijn eerdere positieve uitlatingen over Groupon: ONBEGRIJPELIJK DIT. En aan de lezers van dt forum deze tip: It takes two to samba..... niet intrappen dus.

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hi allemaal,

We hebben contact gehad met België en Frankrijk en daar is deze deal zeer soepel verlopen. In het artikel zien we overigens ook een aantal reacties van mensen die zeer tevreden zijn over het product, dus het is natuurlijk maar waar je de nadruk op legt. Het bedrijf UNITUNE CONCEPT LTD bezit overigens alle nodige vergunningen voor de exclusieve distributie van dit product in Europa, dus ook deze informatie in het artikel is onjuist.

Voor vragen en problemen kun je de leverancier bereiken op [email protected], ze reageren snel op mails en ook de retour procedure en garantie zijn prima geregeld. Mocht je nog vragen hebben over deze deal, mail dan naar [email protected].

Misschien ook handig om te vermelden. Je kunt de bestelling pas plaatsen vanaf 1 augustus, wat betekent dat de voucher codes op dit moment nog niet werken.

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Wel begrijpelijk dat degenen die nog steeds wachten op hun Roboduster erg sceptisch geworden zijn. Het geldt ook voor mij. Hoewel deze reactie wel weer enigszins berouwbaar overkomt, blijft de Robodusterdeal toch een bron van wantrouwen.

NestorA stelt hierboven een aantal heel reële vragen aan Kromhout Trading - daar is -hier althans- geen antwoord op gekomen. Hebben jullie die antwoorden wel? Jullie staan dagelijks met ze in contact - hierover berichten kan helpen iets van het vertrouwen terug te winnen, wat ook weer gunstig zal uitwerken voor andere deals.

Dat Kromhout Trading zelf zich hierboven met de welbekende standaardteksten meldt, werkt eigenlijk alleen maar averechts.

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

@Henk van Putten

We begrijpen dat de vertraging voor wantrouw zorgt, maar we garanderen dat het product wordt geleverd.

Voor de after sales kun je contact met ons opnemen, wij zullen iedereen van de benodigde informatie voorzien en verder helpen bij eventuele problemen. Je kunt overigens ook een mail sturen naar [email protected] voor specifieke vragen.

We weten niet hoe Kromhout de transport regelt, maar we verwachten dat dit helemaal in orde gaat komen.

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door calastra »

Beste Groupon,

Alleen wel jammer dat robo-duster niet reageert op mijn e-mail met de vraag wanneer ze mijn verzendkosten terug boeken.
En op de website van robo-duster is het volgende te lezen:

robo-duster.com
Deze website is om administratieve redenen geblokkeerd.

Dit geeft mij niet veel hoop dat ik mijn verzendkosten ooit nog terug zie.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Zie reactie op dit forum van Groupon d.d. 25-07-2011 10:29 uur.
Zij schreven: "Wanneer je de deal annuleert zal Kromhout de 7.50 moeten terugstorten. We gaan nog even uitzoeken hoe we dit het beste kunnen oplossen."

Komt vast helemaal goed.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Groupon doet zijn best, daar ben ik intussen van overtuigd. Hun concept staat of valt ook bij een goede naam en daarvoor leveren ze inspanningen. Maar voorkomen is beter dan genezen zou ik hen adviseren.

Wie de tip om te mailen naar Kromhout opvolgt, tegen beter weten in, bijvoorbeeld uit nieuwsgierigheid, met de concrete vragen: welke week is de levering (31 of 32), wie is de transporteur en hoe is de garantie geregeld, krijgt deze tekst terug:

* * *

Na voor u en voor ons een lange wachttijd , wordt uw robo-duster komende zaterdag ingevlogen.
Dat wil zeggen dat u uw bestelling in de loop van de volgende week in huis heeft.
Daarna levert onze transporteur uw robo-duster z.s.m. bij u af.
U krijgt uiteraard van onze transporteur een mail met track & tracé code, wanneer de bestelling onderweg is.
De nodige updates over uw levering staan op de site http://www.robo-duster.com vermeld.
Wanneer u op vakantie gaat, geeft u de data door aan ons, dan kunnen wij daar rekening mee houden.
Onze excuses voor de vertraagde communicatie en levering.
Wij beseffen dat u lang op uw robo-duster 2011 moet wachten, maar kunnen wel beloven, dat het de moeite waard zal zijn.
Wij willen u graag bedanken voor uw begrip en het wachten op uw robo-duster.

Wanneer er iets mis mocht zijn kunt u zich gewoon melden via dit mail adres.

Heeft u vragen of opmerkingen, mailt u dan naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Team Kromhout Trading
Robo-duster
Kromhout Trading
Koestraat 135
5014 EC, Tilburg

* * *

Weer een standaardtekst dus. En ook nog een heel vreemde, want als ik het goed begrijp heb je je Roboduster in huis nog voordat de transporteur hem aflevert.....dat klinkt als een kromming in de tijd ! En dat past dan wel weer bij Kromhout.

Zoals Calastra al opmerkt: de website is op dit moment "om administratieve redenen" uit de lucht.....

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hi all!

Wanneer je een specifieke vraag hebt over de Robo Duster of er is je nog iets onduidelijk, dan raden we je aan een mail te sturen naar [email protected]. Onze collega Maria is overal van op de hoogte en zal al deze vragen zsm beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Heel goed. Dan weet Maria vast ook welke administratieve redenen er zijn dat hun site "http://www.robo-duster.com" al de hele dag uit de lucht is.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

In de begindagen van internet kon je gratis websites laten hosten (bv via Brinkster) die een vergelijkbare pagina genereerden als de maandelijkse datalimiet was bereikt...mogelijk is er sprake van een dergelijke overschrijding?

Alleen al van mijn verzendkosten (nog dezelfde dag overgemaakt: om de verzending niet onnodig te vertragen! - sic) was probleemloos een webhostingpakket zonder enige beperkingen aan te schaffen geweest. Van 1 maand rente van 1000 maal deze verzendkosten trouwens ook.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik heb ook via GroupOn een Robo-Duster besteld omdat GroupOn voor mij in ieder geval voldoende vertrouwen gaf.

Op de dag dat ik besteld had, heb ik contact gezocht met Kromhout Trading die op dat moment een nog summierdere website hadden als daarna. Via de informatie van het domein en de KvK ben ik erachter gekomen welk bedrijf erachter zat en waar deze zaten (dat is al eerder genoemd hierboven).

Het kantoor is inderdaad zoals hierboven staat, een bedrijfsverzamelgebouw en is daar kan ik zo langs rijden vanuit mijn werk naar huis (of vice versa).

De domeinnaam en de webhosting zijn geregistreerd bij "Mijn Domein". Volgens mij is dat geen gratis hosting en zitten daar in principe geen beperkingen aan. Maar misschien zijn er wel teveel mensen op de website geweest en is het daarom geblokkeerd? Hooguit opmerkelijk dat ze het dan "administratieve redenen" noemen. Logischer is dat er geblokkeerd is omdat het webhosting pakket niet betaald is. Ik werk zelf bij een ISP/hosting bedrijf en blokkeren dan op die manier klanten (als ze meerdere maanden niet betalen).

Ik geef het nog een week de kans. Eind volgende week ga ik mijn geld terugvragen als er geen robot is en/of update vanuit Kromhout Trading.

Ik heb nog een klein beetje vertrouwen..... het is wel minimaal, maar het is er nog net ;)

EDIT: http://www.whois.net/whois/robo-duster.com
Daar staat in ieder geval een mobiel nummer en een @live.nl-emailadres van ene mijnheer van Vonderen, die eigenaar is van het domein..

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Laat het ons weten als de postbode geweest is! Ik heb afgezegd, dus hoef niets meer te verwachten. (Het zou bijna een mop zijn wanneer er alsnog iets bezorgd wordt; dan ga ik denk ik maar eens in alle rust en naar eer en geweten beoordelen wat ik bereid ben te betalen voor het apparaat, ervan uitgaande dat ik het geld dan terug heb gekregen van Groupon.).

Er kan volgens mij aan een domeinregistratie ook een zgn. reroute zijn gekoppeld zijn naar gratis webruimte, maar mij lijkt het ook aannemelijker dat de rekening niet betaald is....weet niet waarom ik dat gevoel zo heb :roll:

Als je op '19 reacties' klikt in onderstaand linkje, tref je iemand aan die contact heeft gezocht met het 06-nummer dat via de domeinregistratie te vinden is
http://www.goeievraag.nl/vraag/ervaring ... ter.188775#

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Hey, de website is weer terug in oude glorie :)

Gesloten