LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Emmy75

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef: Dat idee krijg ik zelf ook Emmy maar dan moet men hier geen vraag stellen als men de rest er niet bij vermeld...
Ach een mens kan altijd iets vragen toch ?
Het is overigens puur toeval dat ik de jouw tekst in de quote had gezet, die stond voor mij toevallig bovenaan. Ik heb de omgekeerde view ingesteld, nieuwste post bovenaan.

Er hebben al een aantal forumgebruikers naar de reden gevraagd in diverse bewoordingen. Dus ik denk dat het niet veel zin heeft om naar de reden te blijven vragen. Dat heeft dan vanzelf ook de consequentie dat sommigen niet kunnen / willen helpen.

Emmy75

Is het toevallig een van deze zaken ?
http://jure.nl/bp7317

Een quote uit de tekst:
...
De beoordeling
De feiten
1. [appellant] woont in [woonplaats] en heeft met Menzis een zorgverzekering afgesloten. Zowel de drie in de directe nabijheid van [woonplaats] gevestigde huisartsen als de huisartsen in de verdere omgeving van [woonplaats] hebben geweigerd [appellant] als patiënt in hun praktijk op te nemen. Hij is een lastige patiënt die door huisartsen en hun medewerkers als agressief en intimiderend wordt ervaren.
....

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

alsnog al is de patient agressief , dan moet ook deze een kans krijgen zolang er geen geweld is gebruikt , maar het is allemaal giswerk zolang TS niet zegt waarom hij/zij geen huisarts kan krijgen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Asociale mensen die zich niet aanpassen hoeven wat mij betreft geen rechten te hebben... een huisarts heeft ook het recht op respect.
sorry pinda....ook aso's zoals jij het noemt hebben recht op medische zorg.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:
Asociale mensen die zich niet aanpassen hoeven wat mij betreft geen rechten te hebben... een huisarts heeft ook het recht op respect.
sorry pinda....ook aso's zoals jij het noemt hebben recht op medische zorg.
Maar dan wel naar de eisen die de maatschappij stelt en niet hun voorwaarden. Je zult maar bij de huisarts of spoedeisende hulp zitten als zo'n figuur binnenkomt en stennis begint te maken.
Je zou er een trauma aan overhouden.

Medische hulp, dan maar onder politiebegeleiding.

ciske

Maar dan wel naar de eisen die de maatschappij stelt en niet hun voorwaarden. Je zult maar bij de huisarts of spoedeisende hulp zitten als zo'n figuur binnenkomt en stennis begint te maken.
Je zou er een trauma aan overhouden.

Medische hulp, dan maar onder politiebegeleiding
ben ik het helemaal mee eens puma. maar nogmaals ieder mens heeft recht op medische zorg.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Mag ik aan TS vragen of deze misschien vanwege agressief gedrag richting arts, ......... geweigerd wordt?
Ik heb voorspellende gaven...

ciske

dhc schreef:
Mag ik aan TS vragen of deze misschien vanwege agressief gedrag richting arts, ......... geweigerd wordt?
Ik heb voorspellende gaven...
:lol: dat weet je niet , TS heeft nog steeds niet zelf antwoord gegeven.

dhc

Nou, ik voorspel je, dat gaat ook niet meer komen want TS krijgt ook hier geen gelijk....

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

dhc schreef:Nou, ik voorspel je, dat gaat ook niet meer komen want TS krijgt ook hier geen gelijk....
Jij hebt een goede glazen bol.Volgens mij is TS met stomheid geslagen.

ciske

snepke schreef:
dhc schreef:Nou, ik voorspel je, dat gaat ook niet meer komen want TS krijgt ook hier geen gelijk....
TS had dit waarschijnlijk niet verwacht dus inderdaad denk dat TS geen antwoord meer geeft.

dhc

snepke schreef:
Nee, GBV...

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

GBV..wist niet dat jij een boer was.
Maar boeren houden een natte vinger in de lucht en weten precies uit welke hoek de wind waait.
Klasse als je zoiets feilloos aanvoelt.

Emmy75

Als mijn eerdere post juist is, denk ik dat het een lastig verhaal gaat worden voor TS.

Ja een mens heeft recht op medische zorg zeker als deze een spoedeisend karakter heeft, echter een huisarts heeft het recht een patiënt te weigeren. Er is nog altijd de spoedeisende hulp en 112 enz. Mocht TS het op het spits willen drijven en zich met een spoedeisend geval bij een van de weigerende huisartsen melden dan mogen ze hem niet weigeren.

Een mogelijkheid voor TS zou kunnen zijn, hopen op een nieuwe huisarts die zich zelfstandig (dus niet aansluit bij een bestaande praktijk) gaat vestigen in de regio en dus geen kennis heeft van de voorgeschiedenis om zich vervolgens daar in te schrijven.
Een andere meer drastische oplossing zou kunnen zijn, verhuizen naar een totaal andere regio waar TS met een schone lei zou kunnen beginnen.

ciske

Een mogelijkheid voor TS zou kunnen zijn, hopen op een nieuwe huisarts die zich zelfstandig (dus niet aansluit bij een bestaande praktijk) gaat vestigen in de regio en dus geen kennis heeft van de voorgeschiedenis om zich vervolgens daar in te schrijven.

dat kan TS wel vergeten , ook een nieuwe niet aangesloten huisarts wordt wel degelijk op de hoogte gehouden , ik snap eigenlijk niet dat iemand het zo ver laat komen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een andere meer drastische oplossing zou kunnen zijn, verhuizen naar een totaal andere regio waar TS met een schone lei zou kunnen beginnen.
Dat helpt maar heel eventjes.

ciske

Leo The Emperor schreef:
Dat helpt maar heel eventjes.

Dat helpt helemaal niet want je gegevens verhuizen mee.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dat helpt helemaal niet want je gegevens verhuizen mee.
Leg me dat eens uit. Als TS geen huisarts heeft, waar worden dan zijn gegevens bewaard ?

ciske

Leo The Emperor schreef:

Leg me dat eens uit. Als TS geen huisarts heeft, waar worden dan zijn gegevens bewaard ?
Eens heeft TS een huisarts gehad, vandaar dat die nou ook geen huisarts meer krijgt vanwege zijn/haar gedrag. Die gegevens zijn opgeslagen en die gaan echt wel mee als je naar een andere woonplaats gaat.

die zijn opgeslagen in zijn/haar dossier.

Gesloten