LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningstichting weigert mee te werken aan deal met gemeente

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
tonnie van de wetering

Re: woningstichting weigert mee te werken aan deal met gemeente

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Ik merk wel dat de meeste de problematiek van deze komplexe situatie niet eens begrijpen laat staan kennen.
Dat er in sommige dorpen buitenstaanders worden geweerd is zeker, je kan als overheid hierin moeilijk verandering krijgen,
het zou ook betekenen dat je verplicht zou worden om een pedofiel naast je te aksepteren( zeker dit is dan wel een uiterste) maar toch een voorbeeld.
Daarnaast is het omgaan met met een borderliner niet eenvoudig, zeker als er dan ook adhd bij komt, om eerlijk te zeggen kan het een gevaarlijke situatie worden, alseen en ander onverwachts escaleert.
Een kind met autisme is vaak al heel moeilijk in een gezin op te voeden en als alleenstaande ouder toch wel een enorme belasting.
zeker de diagnose stelling ouder kind is te risicovol wanneer je daarover een verantwoording zou moeten kunnen afleggen.
Ik denk dan ook dat de gemeente op deze mannier de situatie onvoldoende heeft beoordeeld en er vanuit de medice wereld en jeugdzorg toch zal moeten worden gekeken of er niet ergens een aanleunwoning kan worden aangepast om toch voldoende zorg op maat te kunnen leveren, en het kind de mogelijkheid te kunnen blijven geven om een thuis te kunnen hebben in het weekend.
Dus ik denk dat verhuizen naar een andere plaats hier niet de oplossing kan zijn, maar ook blijven wonen niet, omdat ouders ook niet eeuwig leven.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

beertje78 schreef:ik kan wat betreft die andere problemen duidelijk zijn: dit is een heel klein dorp, met mensen die hier geboren zijn....... ik kwam hier wonen omdat hier het eerst een huisje was. ik kom hier niet vandaan, mijn ouders zijn hier ook aan komen waaien vanwege werk wat er was.........ik hoor hier niet thuis. bovendien: ik ben al de 6e die uit deze straat word gepest omdat ik hier niet vandaan kom....... alle anderen die hier zijn weggepest kwamen hier ook niet van origine vandaan........ maar de gemeente weigerd dit te bestempelen als een probleem straat want degene die pest heeft ook rechten. en als het die stempel krijgt wil er niemand meer wonen. daarnaast schijnt het dat we iets uitstralen, wat de pesters leuk vinden..... maar wat dat is??
De pesters hebben rechten volgens de gemeente, oke, maar de mensen die gepest worden hebben geen rechten volgens de gemeente ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
beertje78 schreef:ik kan wat betreft die andere problemen duidelijk zijn: dit is een heel klein dorp, met mensen die hier geboren zijn....... ik kwam hier wonen omdat hier het eerst een huisje was. ik kom hier niet vandaan, mijn ouders zijn hier ook aan komen waaien vanwege werk wat er was.........ik hoor hier niet thuis. bovendien: ik ben al de 6e die uit deze straat word gepest omdat ik hier niet vandaan kom....... alle anderen die hier zijn weggepest kwamen hier ook niet van origine vandaan........ maar de gemeente weigerd dit te bestempelen als een probleem straat want degene die pest heeft ook rechten. en als het die stempel krijgt wil er niemand meer wonen. daarnaast schijnt het dat we iets uitstralen, wat de pesters leuk vinden..... maar wat dat is??
De pesters hebben rechten volgens de gemeente, oke, maar de mensen die gepest worden hebben geen rechten volgens de gemeente ?
In bepaalde gebieden in Nederland gaat dat inderdaad zo. Het is de bekrompenheid ten top, maar je doet er weinig aan. Omdat inderdaad ook de ambtenaren in die gebieden zo bekrompen kunnen zijn als maar mogelijk is. Daar kennen ze alleen maar hun eigen rechten en andermans plichten, en verder is er niets.

Het 'recht' van Beertje is in dit geval dat ze 'mag' verhuizen, alleen doet de wbv niet mee. En dus heeft ze nog geen 'recht'.
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jul 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:In bepaalde gebieden in Nederland gaat dat inderdaad zo. Het is de bekrompenheid ten top, maar je doet er weinig aan. Omdat inderdaad ook de ambtenaren in die gebieden zo bekrompen kunnen zijn als maar mogelijk is. Daar kennen ze alleen maar hun eigen rechten en andermans plichten, en verder is er niets.
Klopt daar heb je gelijk in.

Maar in dit geval gaat het gewoon te ver, kind uit huis geplaatst ! :shock:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is een "amk melding"?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:Wat is een "amk melding"?
Melding bij het Advies- & Meldpunt Kindermishandeling.

Voor informatie over het hoe en wat kun je hier kijken:

http://www.amk-nederland.nl/professiona ... hetamk.php

strijd

Ongelezen bericht door strijd »

hallo,

Ik zit ook met dezelfde problemen,heb 2 medische kinderen ,1 met licht verstandelijke en andere met autisme,sinds dat ik in deze wijk woon worden mijn kinderen gewoon gepest,alleen omdat ze anders zijn.Ik word constant maar gebeld door instanties wanneerik mijn kinderen vrijwillig in een inrichting ga stoppen! Niemand komt aan mijn kinderen,desnoods ga ik ook verhuizen,ben al aan het kijken,voor woningruil.Het is heel zwaar,valse amk meldingen,maak ook hele moeilijke tijden mee,idereeen die hier dit soort dingen meemaken het allerbeste.

Gesloten