Postbank is overgenomen door ING en dan is het niet mogelijk dat ING de "techniek" van de Postbank kan aanpassen naar de "eigen" systemen ??
CB schreef:Nee dat kan niet met nummerbehoud van de girorekeningnummers. Op deze nummers kun je nl. niet op elfproef controleren. Had alleen gekund als alle girorekeningnummers waren vervangen door bankrekeningnummers.
Nummerbehoud ?? Dat verband zie ik niet, ik heb geen nummerbehoud en meen mij te heugen dat nummerbehoud ook nog helemaal niet mogelijk is, heb hetzelfde nummer al tig jaren. Mijn gironummer bestaat uit 7 cijfers, van mn grootmoeder ook 7 maar die van mn kinderen zijn 9 cijfers.
Bestond een gironummer vroeger uit minder dan 7 cijfers, dan werden er voorlopnullen gebruikt.
Dat de techniek van de postbank niet in ING systemen kan worden geintregeerd gaat er bij mij niet in. In bedrijfsleven worden ook het beste van 2 systemen samengevoegd bij overnames....althans mijn ervaring.
Ik kan begrijpen dat het duur en omslachtig is om naamcontrole buiten de eigen bank om te programmeren maar binnen de eigen bank kan de ING dit niet........en dat vindt ik raar in de 21ste eeuw.
CB schreef:Tuurlijk kan de ING van elfproef over op naam/nummer controle, maar dan zou ING met de bankrekeningnummers weer gaan verschillen van de andere banken en uiteindelijk wil men naar één controlesysteem. Dat bereik je met het uitsterven van de girorekeningnummers. Er worden dan ook geen nieuwe girorekeningnummers verstrekt.
Daarbij komt nog dat de naam/nummer controle veel minder efficiënt en veel duurder is dan de elfproefcontrole.
De postbank onderscheidde zich met naam/nummer controle tov de andere banken, je zou toch denken dat de ING deze techniek zou meenemen / intregreren in hun eigen systemen. De website van postbak kon toch ook makkelijk worden overgenomen, lichtelijk aangepast maar technisch hetzelfde.
Uitsterven van gironummers neem ik aan dat je bedoelt diegene welke nog een "oud" postbanknr heeft ? Wel dat duurt dan nog wel een jaar of 40....vrij lang om als ze dit willen laten uitsterven.
Natuurlijk worden er geen nieuwe gironummers gemaakt, daar gaat het mij ook niet om, gaat erom dat de techniek van de postbank ook door ING gintregreerd kan worden.
Naam / nummer controle minder efficient? Voor wie ? De bank(en) of consument ?
Ik heb het altijd uitermate prettig gevonden dat ik binnen de postbank en nu beperkt ING kon controleren of de naam overeen kwam.....vooral met bv marktplaats aankopen.
Of het duurder is kan ik niet over oordelen, dat weet ik niet.
Ik kan nu dus wel een en ander controleren van mn grootmoeders rekening maar niet die van mn kinderen.
CB schreef:Wat je hiermee bedoeld, begrijp ik niet. Hoeze kan je wel het e.e.a. van je grootmoeder controleren en niet van je kinderen?
Mn grootmoeder heeft net als ik een "oud" nummer. Als ik een bedrag overboek naar mn grootmoeder of andersom zien we de naam. Wil ik hetzelfde doen bij mn kids dan verschijnt er niets en moet ik ipv de naamcontrole nogmaals voor de zekerheid controleren of het rekeninnr correct is.
Nou, heel verhaal....pppf....slappe vingers van het typen.