LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Emmy75

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

A.niem schreef: Over het algemeen gaat de inkoopprijs 2 tot 3 keer over de kop. Ik ben het met je eens dat de winst niet zo heel groot is op dit product. Waarschijnlijk gaat het gewoon om de service, waarna je misschien wel weer komt om er wat duurders aan te schaffen.
2 tot 3 keer over de kop lijkt heel veel..Bij een product van 4,94 ex BTW is de brutowinst hooguit zo'n 3 eurootjes in het meest gunstige geval. Uit die 3 euro brutowinst moeten dan nog alle kosten (personeel, automatisering, papier, toner, gebouw, inventaris enz. enz. enz.) betaald worden om op de nettowinst uit te komen. Denk dat we inderdaad wel kunnen stellen dat dit meer om een service-order gaat. Dat dit vaak gebeurt in de hoop dat klant terugkomt voor iers anders waar wel aan verdiend wordt, lijkt me logisch. Maarja om dan maar als klant te gaan zeuren over het bedrag van de verzendkosten vind ik niet zo netjes.
A.niem schreef:Wat wel onterecht is dat ze de (webwinkel)prijzen incl. verzending vergelijken met de "kale" prijzen van een winkel. Ze moeten ook de brandstofkosten en parkeergeld rekenen. Als je enkel voor één product 20 kilometer moet rijden en dan parkeren, dan ben je soms duurder uit dan verzendkosten betalen.
Eens, persoonlijk maak ik wel die afweging, brandstof- en parkeerkosten en de tijd die ermee gemoeid is, neem ik mee in een beslissing. Een besparing van 2 a 3 euro kun je de auto niet voor gaan pakken. Bovendien is een kleine besparing het me niet waard een uur extra tijd te investeren in de aanschaf.

Net zoals ik er soms bewust voor kies om iets meer uit te geven in een winkel waar ik weet dat de service goed is of dat ik advies wil met betrekking tot een bepaald product. Dan koop ik ook daar waar ik het beste advies kreeg en ga ik niet vervolgens op internet hetzelfde product bestellen omdat het daar goedkoper is. Velen zullen dit niet slim vinden, maar ik vind dat dit ook betaald moet worden.

Gesloten