Wat ook raar is, is dat het pakket al op 22 juli is afgehaald terwijl de geadresseerde op 22 juli niet thuis was. Op het afhaalbewijs staat het hokje aangekruist dat het pas de eerstvolgende werkdag opgehaald kan worden. Een werkdag later dus. Een vreemde onregelmatigheid.
Het hangt er nu van af hoe je hebt betaald. De Chinese verzender moet een onderzoek laten opstarten. Als dat al gebeurt zal PostNL beweren dat de zending is afgelverd. Ze trekken altijd hun handen af van dit soort situaties ook al is het hun fout.
Het is mogelijk om een ander de zending te laten ophalen. Daarvoor moet de achterkant van het afhaalbewijs worden ingevuld met naam en handtekening van de geadresseerde. Ben benieuwd wat daar staat.
Je kan ook contact opnemen met PostNL webcare. Die zijn niet meer actief op dit forum.
http://twitter.com/#!/PostNLWebcare
Met mensen die op Twitter zitten wil PostNL kennelijk de minste problemen hebben. Kennelijk kunnen die PostNL de meeste imagoschade bezorgen. Een andere reden voor deze merkwaardige manier van zaken doen (alleen een bepaalde groep consumenten helpen) kan ik namelijk niet bedenken.
Verder kun je je ervaring nog op deze "wall of shame" zetten:
http://www.klacht.nl/tnt-post/