LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Durion
Re: Durion
Ik ben 15 mei jongstleden gebeld door een callcenter van Durion met de vraag of ik bij hen als klant groene stroom wilde afnemen.
Ik heb hier nee op geantwoord. Dit werd dus als ja opgevat en ik kreeg ook een contract opgestuurd met de mededeling dat ik hier onder uit kon komen door binnen 7 dagen het contract terug te sturen.
Dit heb ik niet gedaan, aangezien ik ook geen verklaring heb gegeven dat ik wel een klant van hen wilde zijn. Ik heb ze echter wel telefonisch laten weten dat ik geen interesse heb in dit soort oplichters praktijken.
Er is mij door Durion toegezegd dat alles zou worden doorgegeven en dat ik niet als klant van Durion te boek zou staan.
Echter in juli kreeg ik een brief van Durion dat de omzetting compleet was en dat ik klant van hen was.
Dus twee keer nee is blijktbaar toch ja in het woordenboek van Durion.
Hierop heb ik weer contact opgenomen met durion en hen gezegd dat ik hier niet van gediend was. Weer is mij verteld dat alles in orde gemaakt zou worden.
Ondertussen hebben zij twee bedragen af proberen te schrijven van mijn rekening. Hiervoor hebben zij dus nooit toestemming gehad. En in mijn belevingswereld heet dit diefstal. De bedragen heb ik door de bank natuurlijk terug laten storten en alle toekomstige boekingen van durion zijn geblokkeerd.
Ook heb ik bij de NRE de switch van energie provider terug laten draaiien. Want blijkbaar kan ieder energie leverancier een switch laten uitvoeren door een aanvraag in te dienen bij het Energy Clearing House. Ook al heb ik een aantal keren aangegeven dat ik geen klant van Durion was en dit nooit wil worden.
Ik heb durion ook nog, op aanraden van mijn advocaat, een aangeschreven brief toegezonden met de mededeling dat ik geen klant van hen ben. Ook heb ik hen gevraagd of zij dit misverstand aan hun zijde op willen lossen en of ik hier een bevestiging van kreeg.
2 Maanden later heb ik nog geen antwoord op die brief gehad. Wel kreeg ik vorige week een nota van de afgelopen 4 maanden waar zij nog geen betalingen van mij hebben ontvangen.
Ondertussen wordt het voor mij tijd om weer contact op te nemen met mijn advocaten om er voor eens en altijd voor te zorgen dat Durion mij in ieder geval niet meer lastig valt.
Ik heb hier nee op geantwoord. Dit werd dus als ja opgevat en ik kreeg ook een contract opgestuurd met de mededeling dat ik hier onder uit kon komen door binnen 7 dagen het contract terug te sturen.
Dit heb ik niet gedaan, aangezien ik ook geen verklaring heb gegeven dat ik wel een klant van hen wilde zijn. Ik heb ze echter wel telefonisch laten weten dat ik geen interesse heb in dit soort oplichters praktijken.
Er is mij door Durion toegezegd dat alles zou worden doorgegeven en dat ik niet als klant van Durion te boek zou staan.
Echter in juli kreeg ik een brief van Durion dat de omzetting compleet was en dat ik klant van hen was.
Dus twee keer nee is blijktbaar toch ja in het woordenboek van Durion.
Hierop heb ik weer contact opgenomen met durion en hen gezegd dat ik hier niet van gediend was. Weer is mij verteld dat alles in orde gemaakt zou worden.
Ondertussen hebben zij twee bedragen af proberen te schrijven van mijn rekening. Hiervoor hebben zij dus nooit toestemming gehad. En in mijn belevingswereld heet dit diefstal. De bedragen heb ik door de bank natuurlijk terug laten storten en alle toekomstige boekingen van durion zijn geblokkeerd.
Ook heb ik bij de NRE de switch van energie provider terug laten draaiien. Want blijkbaar kan ieder energie leverancier een switch laten uitvoeren door een aanvraag in te dienen bij het Energy Clearing House. Ook al heb ik een aantal keren aangegeven dat ik geen klant van Durion was en dit nooit wil worden.
Ik heb durion ook nog, op aanraden van mijn advocaat, een aangeschreven brief toegezonden met de mededeling dat ik geen klant van hen ben. Ook heb ik hen gevraagd of zij dit misverstand aan hun zijde op willen lossen en of ik hier een bevestiging van kreeg.
2 Maanden later heb ik nog geen antwoord op die brief gehad. Wel kreeg ik vorige week een nota van de afgelopen 4 maanden waar zij nog geen betalingen van mij hebben ontvangen.
Ondertussen wordt het voor mij tijd om weer contact op te nemen met mijn advocaten om er voor eens en altijd voor te zorgen dat Durion mij in ieder geval niet meer lastig valt.
Re: Durion
Gewoon blijven volhouden niet te betalen, in geval van een incasso-procedure zal Durion altijd in het ongelijk worden gesteld.
Er is geen rechtsgeldige overeenkomst, geen getekend contract en geen positief voice-log.
Er is geen rechtsgeldige overeenkomst, geen getekend contract en geen positief voice-log.
Re: Durion
Ook mijn moeder is slachtoffer geworden van de DURION praktijken.
Heeft NOOIT toestemming gegeven of iets getekend. Kreeg na telefonische benadering met een NEE van haar kant toch een contract toe gestuurd> Volgende dag contract retour met begeleidende brief.
Wordt gewoon geld afgeschreven, ontvangt op 17.10. brief van ENECO
dat zijn is overgegaan naar Durion???? Weer brieven en emails gestuurd en gebeld. Helpt helemaal niets, wordt voor de 2e keer gewoon geld afgeschreven!!!! Aangetekende brief etc. totaal geen reactie. Trouwens de enige reactie die je val het call centre krijgt is dat zij getekend heeft??? Op de vraag om een kopie te faxen hier van zijn ze natuurlijk niet thuis.
De enige oplossing tot nu toe is aangifte doen bij de politie van valsheid in geschrifte, bij INTERPAY de firma die het electronische bank verkeer in Nederland regelt de incasso van DURION voergoed te laten blokkeren, Bij ENECO of andere stroomleverancier het één en ander weer terug laten draaien.
Voor de mensen die nog willen corresponderen met DURION het hoofdkantoor is gevestig op de Wassenaarseweg 47 2596 CG in 's Gravenhage. Natuurlijk met een geheim telefoon nummer.
Heel opvallend is dat ze oudere mensen benaderen. Hoe komen ze aan hun bank nummer etc.
Wij gaan deze week nog aangfite doen, of het helpt weet ik niet maar ik ben de agressieve manier van hun callcentre meer dan zat.
Ik hou jullie op de hoogte
Heeft NOOIT toestemming gegeven of iets getekend. Kreeg na telefonische benadering met een NEE van haar kant toch een contract toe gestuurd> Volgende dag contract retour met begeleidende brief.
Wordt gewoon geld afgeschreven, ontvangt op 17.10. brief van ENECO
dat zijn is overgegaan naar Durion???? Weer brieven en emails gestuurd en gebeld. Helpt helemaal niets, wordt voor de 2e keer gewoon geld afgeschreven!!!! Aangetekende brief etc. totaal geen reactie. Trouwens de enige reactie die je val het call centre krijgt is dat zij getekend heeft??? Op de vraag om een kopie te faxen hier van zijn ze natuurlijk niet thuis.
De enige oplossing tot nu toe is aangifte doen bij de politie van valsheid in geschrifte, bij INTERPAY de firma die het electronische bank verkeer in Nederland regelt de incasso van DURION voergoed te laten blokkeren, Bij ENECO of andere stroomleverancier het één en ander weer terug laten draaien.
Voor de mensen die nog willen corresponderen met DURION het hoofdkantoor is gevestig op de Wassenaarseweg 47 2596 CG in 's Gravenhage. Natuurlijk met een geheim telefoon nummer.
Heel opvallend is dat ze oudere mensen benaderen. Hoe komen ze aan hun bank nummer etc.
Wij gaan deze week nog aangfite doen, of het helpt weet ik niet maar ik ben de agressieve manier van hun callcentre meer dan zat.
Ik hou jullie op de hoogte
Re: Durion
Als ik deze pagina lees dan is dit een afspiegeling van mijn werkzaamheden,
dagelijks krijg ik klanten aan de telefoon die hun beklag doen over Durion (inderdaad
vroeger Our-Energy). Our Energy werd door de consumentenbond begraven (terecht overigens)
door hun agressive verkoop en het zich maar kantje boord aan de wet houden. De consument
werd volledig overrompeld, maar het bedrijf ging toen vrolijk verder onder de naam Durion.
Ik lees ergens hier een relaas van een call-center medewerker van Durion die zegt alles volgens
de regeltjes te doen, consumenten zijn echter geen specialisten in energie want vaak is de
rekening al ingewikkeld genoeg. Mensen die wat ouder zijn en onzeker worden door
deze manier van verkoop raken kompleet de kluts kwijt en natuurlijk wordt daar
flink MISbruik van gemaakt. Ook het noemen van de naam Eneco is handig gebleken want
makkelijker kan niet toch?????? NET doen of ze met Eneco werken en de klant gewoon
ronduit belazeren met hun info, of je het nu woordelijk zegt of niet, de intentie ligt er
om de mensen hiermee te verwarren anders zouden ze de naam Eneco niet hoeven te gebruiken.
Dan komt erbij : gemakshalve "vergeten" ze te vermelden dat de klant
na overstappen naar een andere leverancier hun rekeningen in 3-en laten hakken:
1 nota van de gewone vaste lasten als CAI en Gas
1 nota van de netwerkbeheerder (who is that??? vragen veel klanten zich af???)
1 nota van (in dit geval) Durion die alleen voor de energie wil zorgen maar verder geen enkel risico
durft aan te gaan.
Hoezo overzichtelijk?????? De consumenten zien soms door de bomen het bos niet meer
en neem ze dat eens kwalijk? Wees dan zo professioneel dat de klant rustig op de hoogte
wordt gebracht en neem mensen in een callcenter aan die er verstand van hebben en niet
alleen een TARGET moeten halen om zoveel mogelijk binnen te slepen!
Concurrentie is goed voor de markt, maar oneerlijke en onduidelijke concurrentie is gewoon vals.
Dit wilde ik als Groene Stroom medewerkster even kwijt!
dagelijks krijg ik klanten aan de telefoon die hun beklag doen over Durion (inderdaad
vroeger Our-Energy). Our Energy werd door de consumentenbond begraven (terecht overigens)
door hun agressive verkoop en het zich maar kantje boord aan de wet houden. De consument
werd volledig overrompeld, maar het bedrijf ging toen vrolijk verder onder de naam Durion.
Ik lees ergens hier een relaas van een call-center medewerker van Durion die zegt alles volgens
de regeltjes te doen, consumenten zijn echter geen specialisten in energie want vaak is de
rekening al ingewikkeld genoeg. Mensen die wat ouder zijn en onzeker worden door
deze manier van verkoop raken kompleet de kluts kwijt en natuurlijk wordt daar
flink MISbruik van gemaakt. Ook het noemen van de naam Eneco is handig gebleken want
makkelijker kan niet toch?????? NET doen of ze met Eneco werken en de klant gewoon
ronduit belazeren met hun info, of je het nu woordelijk zegt of niet, de intentie ligt er
om de mensen hiermee te verwarren anders zouden ze de naam Eneco niet hoeven te gebruiken.
Dan komt erbij : gemakshalve "vergeten" ze te vermelden dat de klant
na overstappen naar een andere leverancier hun rekeningen in 3-en laten hakken:
1 nota van de gewone vaste lasten als CAI en Gas
1 nota van de netwerkbeheerder (who is that??? vragen veel klanten zich af???)
1 nota van (in dit geval) Durion die alleen voor de energie wil zorgen maar verder geen enkel risico
durft aan te gaan.
Hoezo overzichtelijk?????? De consumenten zien soms door de bomen het bos niet meer
en neem ze dat eens kwalijk? Wees dan zo professioneel dat de klant rustig op de hoogte
wordt gebracht en neem mensen in een callcenter aan die er verstand van hebben en niet
alleen een TARGET moeten halen om zoveel mogelijk binnen te slepen!
Concurrentie is goed voor de markt, maar oneerlijke en onduidelijke concurrentie is gewoon vals.
Dit wilde ik als Groene Stroom medewerkster even kwijt!
Re: Durion
aan DOETERNIETTOE
Droomt U lekker verder.....durion is een zeer agressieve aanhouder, ze nemen alles op wat je zegt, maar als je met concrete vragen komt, weten ze ineens van niets.....ze bellen vooral ouderen en dat is zo gemeen,,,, nou zijn wij de ouderen maar aan ons hadden ze een verkeerde.......en toen werd er overheen gekwekt. met we sturen nooit geen folders enz enz.......kom nou en dan zeggen dat het de mensen hun eigen schuld is.....JULLIE DELEN HELEMAAL NIETS MEDE EN LEGGEN AL HELEMAAL NIETS UIT
MENSEN ALS JULLIE GEBELT WORDEN DOOR DURION........NIET DOEN......NERGENS OP INGAAN EN ZEGGEN GEEN INTERESSE EN OPHANGEN DIE TELEFOON.....
Droomt U lekker verder.....durion is een zeer agressieve aanhouder, ze nemen alles op wat je zegt, maar als je met concrete vragen komt, weten ze ineens van niets.....ze bellen vooral ouderen en dat is zo gemeen,,,, nou zijn wij de ouderen maar aan ons hadden ze een verkeerde.......en toen werd er overheen gekwekt. met we sturen nooit geen folders enz enz.......kom nou en dan zeggen dat het de mensen hun eigen schuld is.....JULLIE DELEN HELEMAAL NIETS MEDE EN LEGGEN AL HELEMAAL NIETS UIT
MENSEN ALS JULLIE GEBELT WORDEN DOOR DURION........NIET DOEN......NERGENS OP INGAAN EN ZEGGEN GEEN INTERESSE EN OPHANGEN DIE TELEFOON.....
Re: Durion
Goedkoper is het niet bij Durion, je betaalt bij Durion alleen voor de levering. Bij je huidige leverancier blijf je ook nog een gedeelte betalen, namelijk het netwerk.
Logisch, de kabels etc blijven van huidige leverancier.
Let dus goed op zogenaamde aanbiedingen, ik hoor nu al veel teveel verhalen om me heen van familie en vrienden die er niet goed genoeg naar gekeken hebben.
Het is ook nog zo dat je bij groene energie minder energiebelasting betaalt, maar daar staat tegenover dat je ook van een bepaald vast bedrag ook niet het volledige bedrag terug krijgt. Teruggave, zo staat dat geloof ik op energienota's.
Logisch, de kabels etc blijven van huidige leverancier.
Let dus goed op zogenaamde aanbiedingen, ik hoor nu al veel teveel verhalen om me heen van familie en vrienden die er niet goed genoeg naar gekeken hebben.
Het is ook nog zo dat je bij groene energie minder energiebelasting betaalt, maar daar staat tegenover dat je ook van een bepaald vast bedrag ook niet het volledige bedrag terug krijgt. Teruggave, zo staat dat geloof ik op energienota's.
Re: Durion
Begin September (4/9) werden wij gebeld door een medewerkster van Durion,met devraag of wij Groene Energie wilden van Durion,na wat heen en weer gepraat word ons een informatie pakket aangepraat met de mededeling als wij er geen belang bij hadden dat met een telefoontje alles bij het oude zou blijven.12 september kregen we de informatie binnen,na alles doorgelezen te hebben,die zelfde middag nog Durion gebeld met de mededeling dat wij geen stroom van hen wilde,de dame aan de telefoon zei dat zij alles terug zou draaien.Wat schetst onze verbazing dat er begin October geld van de bankrekening is gehaald door Durion i.v.m.het opvragen van onze gegevens bij NUON,gelijk weer gebeld en die dame verteld ons dat dat wel weer terug betaald wordt want wij zijn geen klant van Durion.Zelf gelijk bij de bank ons geld terug laten halen.15 October krijgen wij een brief van NUON met de mededeling dat zij het jammer vinden dat wij voor een andere energieleverancier gekozen hebben.Gelijk weer Durion gebeld en gezegd dat wij dit niet wilden,Wij bleken ondertussen toch klant bij hun te zijn ,de dame(al de derde andere telefoniste) vertelde dat wij een en ander op papier moesten zetten en moesten opsturen zodat alles terug gedraaid kon worden.Die zelfde dag nog aangetekend verstuurd.Gelijk NUON gebeld met de mededeling dat wij bij hen klant wilde blijven.Wat schets onze verbazing vandaag(6/11) krijgen wij een brief van Durion met de mededeling dat wij vanaf nu voor 100% Groene Energie gebruiker zijn van Durion. Na weer een telefoontje naar Durion blijkt dat wij voor een periode van minimaal 1 jaar aan hun vast zitten,want wij hebben ons niet afgemeld volgens Durion,maar dat hebben wij al diverse keren gedaan.Wij willen per direct terug naar NUON
Re: Durion
Gisteren 8.11. bericht ontvangen van Durion op onze aangetekende brief
van 2 weken geleden. Ze beloven in hun brief alles terug te draaien zodat mijn moeder weer gewoon klant bij Eneco is. Ze bieden geen excuses aan voor deze "ellende" maar spreken over een begrips verwarring.????? en ze beloven ook nog dat eer geen financiele gevolgen voor haar zijn.
Mijn moeder is hier blij mee en wil het hier bij laten, maar ik had zelf liever verder gegaan. Wij hadden zelf intussen bij het oude energiebedrijf weer een aanvraag tot aansluiting ingediend, dit duurt ongeveer 2 weken en dan ben je weer bij de oude maatschappij terug.
Dus nogmaals Durion netjes maar HARD aanpakken wij hebben gesproken over inbreuk privacy, valsheid in geschrifte, hoe komen jullie aan banknummers etc. In de brief eisen dat alles binnen 5 werkdagen wordt teruggedraad daar er anders juridische stappen worden ondernomen. (zoals aangifte bij politie etc). De brief was wel aangetekend verstuurd met aan ons een ontvangstbevestiging en t.a.v. de directie van Durion.
Zelf kun je dus via je bank of giro voor ééns en altijd de automatische incasso van Durion laten blokkeren, kunnen dus nooit meer iets van je rekening afschrijven, Bij je energieleverancier weer een formulier invullen om terug te keren, eventueel bij de huisbankier van Durion een klacht indienen omtrent de incasso afschrijvingen. Let op als je ongevraagd wordt overgeschreven naar Durion en je bent het er niet mee eens ben je wettelijk niet verplicht om deze stroomkosten etc. te betalen.
Ik hoop dat het voor jullie net zo makkelijk gaat als bij ons.
Het enige voordeel van deze ellende is dat moeders 2 maanden stroom heeft gebruik waarvoor niet betaald hoeft te worden.
van 2 weken geleden. Ze beloven in hun brief alles terug te draaien zodat mijn moeder weer gewoon klant bij Eneco is. Ze bieden geen excuses aan voor deze "ellende" maar spreken over een begrips verwarring.????? en ze beloven ook nog dat eer geen financiele gevolgen voor haar zijn.
Mijn moeder is hier blij mee en wil het hier bij laten, maar ik had zelf liever verder gegaan. Wij hadden zelf intussen bij het oude energiebedrijf weer een aanvraag tot aansluiting ingediend, dit duurt ongeveer 2 weken en dan ben je weer bij de oude maatschappij terug.
Dus nogmaals Durion netjes maar HARD aanpakken wij hebben gesproken over inbreuk privacy, valsheid in geschrifte, hoe komen jullie aan banknummers etc. In de brief eisen dat alles binnen 5 werkdagen wordt teruggedraad daar er anders juridische stappen worden ondernomen. (zoals aangifte bij politie etc). De brief was wel aangetekend verstuurd met aan ons een ontvangstbevestiging en t.a.v. de directie van Durion.
Zelf kun je dus via je bank of giro voor ééns en altijd de automatische incasso van Durion laten blokkeren, kunnen dus nooit meer iets van je rekening afschrijven, Bij je energieleverancier weer een formulier invullen om terug te keren, eventueel bij de huisbankier van Durion een klacht indienen omtrent de incasso afschrijvingen. Let op als je ongevraagd wordt overgeschreven naar Durion en je bent het er niet mee eens ben je wettelijk niet verplicht om deze stroomkosten etc. te betalen.
Ik hoop dat het voor jullie net zo makkelijk gaat als bij ons.
Het enige voordeel van deze ellende is dat moeders 2 maanden stroom heeft gebruik waarvoor niet betaald hoeft te worden.
Re: Durion
kontakt Ook wij zijn er in "getrapt"
In week 40 werden wij gebeld of wij ook goedkoper stroomtarief wilden hebben en of men os een informatiepakket mocht opsturen.Wij kregen ook de mededeling dat in dat pakket een contract zat en als wij hier niet mee akkoord gingen dan meosten wij hier op reageren.Wij kregen het informatiepakket en kontrakt op 2 oktober binnen.Op 3 oktober heb ik een medewerker van Durion gebeld met de mededeling dat wij geen kontrakt met Durion wilden aangaan,ik vroeg of ik het kontrakt nog moest terugsturen met een kruis erdoor maar dat was niet nodig,alles zou geregeld worden,echter op 17 oktober werd er een bedrag van vastrechtkosten van onze bankrekening afgeschreven.Ik ben direkt naar de bank gegaan en heb dit bedrag laten terugstorten.Ik heb een email gestuurd naar Durion of men
met mij wilde opnemen,echter geen reaktie.Op 17 okotber heb ik een brief gestuurd naar Durion met het hele verhaal dat er waarschijnlijk een misverstand betreffende het kontrakt was ontstaan...echter heb ik tot nu toe nog steeds geen reaktie gehad.
Vandaag 14 november kregen wij een bvrief van Durion dat wij vanaf nu 100% durion gebruiker zijn.????
Ik vraag me af hoe wij nu nog onder dit kontrakt uit kunnen komen,daar wij helemaal niets getekend hebben en er ook diverse keren getracht is om kontakt met een verantwoordelijk persoon van Durion te krijgen.
In week 40 werden wij gebeld of wij ook goedkoper stroomtarief wilden hebben en of men os een informatiepakket mocht opsturen.Wij kregen ook de mededeling dat in dat pakket een contract zat en als wij hier niet mee akkoord gingen dan meosten wij hier op reageren.Wij kregen het informatiepakket en kontrakt op 2 oktober binnen.Op 3 oktober heb ik een medewerker van Durion gebeld met de mededeling dat wij geen kontrakt met Durion wilden aangaan,ik vroeg of ik het kontrakt nog moest terugsturen met een kruis erdoor maar dat was niet nodig,alles zou geregeld worden,echter op 17 oktober werd er een bedrag van vastrechtkosten van onze bankrekening afgeschreven.Ik ben direkt naar de bank gegaan en heb dit bedrag laten terugstorten.Ik heb een email gestuurd naar Durion of men
met mij wilde opnemen,echter geen reaktie.Op 17 okotber heb ik een brief gestuurd naar Durion met het hele verhaal dat er waarschijnlijk een misverstand betreffende het kontrakt was ontstaan...echter heb ik tot nu toe nog steeds geen reaktie gehad.
Vandaag 14 november kregen wij een bvrief van Durion dat wij vanaf nu 100% durion gebruiker zijn.????
Ik vraag me af hoe wij nu nog onder dit kontrakt uit kunnen komen,daar wij helemaal niets getekend hebben en er ook diverse keren getracht is om kontakt met een verantwoordelijk persoon van Durion te krijgen.
Re: Durion
Ik ben sinds een half jaar klant bij Durion. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de bovenstaande reacties over durion zelf niet heb ondervonden. Ik ben gebeld door een vriendelijke jonge dame en ik vind dat ze me correct behandeld heeft. Van agressieve verkoop kan ik niet spreken. Ik ben van mening dat er tuurlijk net als bij elk bedrijf wel een rotte appel zit. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen op dat call centre zo is. Durion is een proffesioneel bedrijf en ook de call centre's zijn proffesioneel. tenminste zo hebben ze mij wel behandeld. ik ben een tevreden klant. Durion ga zo door!
Re: Durion
proffesioneel bedrijf en ook de call centre's zijn proffesioneel. tenminste zo hebben ze mij wel behandeld.
PROFESSIONEEL
Re: Durion
Ik heb alles even goed gelezen en begrijp niet wat deze mensen is overkomen,ik ben ook al een tijd bij Durion aangesloten en heb helemaal geen problemen.Ik denk dat het aan jullie ligt want er werd mij verteld dat er iets werd opgenomen aan daar heb ik toestemming voor gegeven zal het niet zo zijn dat jullie niet goed hebben geluisterd en dat jullie daarom Durion de schuld geven ik verkoop namelijk ook telefonisch,wel een ander product maar ik merk dat de mensen erg slecht luisteren en dat is zeker een feit,ik ben een tevreden klant!
Re: Durion
Je kan niet zomaar een contract opsturen van te voren worde er een voicelog gemaakt is die er niet kunnen er geen contracten worden verstuurd,dan moet er echt toestemming voor zijn gegeven.En ik kan het weten ik werk al een tijd bij Durion en sta achter me werk,ik merk dan ook dat er niet goed word geluisterd daar kunnen wij de schuld niet van krijgen we werken effiecient
Re: Durion
Op 22-11-03 ben ik gebeld door durion met een verhaal dat ze met essent (de huidige leverancier) samenwerken en een korting van 12,89% kunnen bieden op de groene stroom van essent.
Ook bij mij is het gesprek op een bandje opgenomen en ik vrees dat ik nu ook bij durion ben beland. Ik heb de huidige leverancier al gebeld met het verzoek niet in te gaan op een verzoek van durion tot overzetting.
Nu lees ik in dit forum dat met de nre kan benaderen met het verzoek tot terugzetten van de switch naar de leverancier voor durion. Hoe kan ik deze benaderen?
Ook bij mij is het gesprek op een bandje opgenomen en ik vrees dat ik nu ook bij durion ben beland. Ik heb de huidige leverancier al gebeld met het verzoek niet in te gaan op een verzoek van durion tot overzetting.
Nu lees ik in dit forum dat met de nre kan benaderen met het verzoek tot terugzetten van de switch naar de leverancier voor durion. Hoe kan ik deze benaderen?
Re: Durion
Ik ben afgelopen dinsdag gebeld door een vriendelijke meneer van Durion. Ik had geen tijd en vroeg om eerst meer informatie. Nee, zeiden ze bij Durion, dit kan niet, dat wordt anders te duur, dan moeten we daar weer mensen voor hebben en dan wordt de energie toch duurder... De enige manier is om ëen voorlopige aanmelding aan te gaan en een afkoelingsperiode te krijgen van zeven dagen en dan annuleren. Wel enige twijfels, maar goed zeven dagen bedenktijd...
Vandaag 27-11-2003 het contract gekregen en ik wilde het nog even checken. Schrik me wild van al die aantijgingen, heb er ook geen zin in. Mijn brief is al bijna klaar! Wat staat me te wachten? En waar moet ik de brief heen sturen? Naar Alphen a/d Rijn of hoofdkantoor Amsterdam? GRAAG ADVIES WANT IK WIL DIT NIET!
Ina
Vandaag 27-11-2003 het contract gekregen en ik wilde het nog even checken. Schrik me wild van al die aantijgingen, heb er ook geen zin in. Mijn brief is al bijna klaar! Wat staat me te wachten? En waar moet ik de brief heen sturen? Naar Alphen a/d Rijn of hoofdkantoor Amsterdam? GRAAG ADVIES WANT IK WIL DIT NIET!
Ina
Re: Durion
Zo snel mogelijk afmelden !
Via een aangetekende brief. En per fax. en telefonisch en via www.durion.nl/annulering. En gezien de reacties op het forum......hopen dat het goed gaat, want het zijn AGRESSIEVE OPLICHTERS.
Via een aangetekende brief. En per fax. en telefonisch en via www.durion.nl/annulering. En gezien de reacties op het forum......hopen dat het goed gaat, want het zijn AGRESSIEVE OPLICHTERS.
Re: Durion
Ik ben zelf call center agent en ik werk regelmatig voor Durion. Ik heb deze site met grote verbazing doorgelezen. Ik wist niet dat er zo veel onvrede over dit bedrijf bestaat.
Ik zou graag mijn eigen visie willen geven. In het script wat voor Durion gebruikt wordt, wordt tot twee keer duidelijk vermeld dat Durion totaal onafhankelijk is van de huidige energiemaatschappij. Als een prospect accoord gaat met de levering van groene energie door Durion wordt er een "voice log" opgenomen. Het is dus niet zo dat het hele gesprek wordt opgenomen. Dit wordt eerst aan de prospect gevraagd, bij een bevestigend antwoord begint de opname en wordt de prospect nogmaals gevraagd of hij/zij toestemming geeft voor opname zodat de toestemming ook opgenomen is. Een voice log staat gelijk aan een handtekening. Tijdens de voicelog worden de gegevens die eerder in het gesprek uitgelegd zijn herhaald, en de klant geeft hier toestemming voor. Aan het eind wordt gevraagd of alles duidelijk is en of de klant er mee accoord gaat. Als dat zo is dan is er pas toestemming gegeven voor levering van groene stroom door Durion.
Het call center waar ik werk werkt met een kwaliteits keurmerk. Dit betekent dat er afspraken zijn gemaakt over de beltijden en de kwaliteit van de gesprekken. Call center medewerkers worden regelmatig individueel gecontroleerd, dus het gebruik maken van de gesprekstechnieken die op deze site beschreven worden zijn volstrekt onmogelijk voor ons, ik zou het niet eens willen/kunnen.
Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat het onzin is wat al deze mensen is overkomen. Ik weet niet met welke call centers Durion nog meer werkt. Ik wil alleen zeggen dat mijn mening is dat Durion gebruik maakt van een zeer gevarieërd adressenbestand waar niet alleen maar ouderen in zitten, en dat het script wat wij hanteren duidelijk uitlegt wat de bedoeling is. Verder worden wij worden regelmatig gebrieft om zo goed mogelijk op de hoogte te zijn van het product, en dat iedereen precies hetzelfde verhaal heeft.
Ik wil mensen aanraden die verteld wordt dat ze hun bankrekeningnummer moeten geven voor het versturen van informatie dit nooit te doen. Voor welk product dit ook is. Verder is het ook zo dat Durion NIET beschikt over de bankrekeningnummers van de prospecten voor dat deze klant zijn. Deze worden ALTIJD zelf door de klant zelf gegeven.
Ik wens iedereen heel veel succes met Durion. Ik raad iedereen ook aan altijd een zekere voorzichtigheid te hebben met telemarketing, maar daarbij wil ik ook zeggen er tegenwoordig hele klantvriendelijke callcenters bestaan die best aantrekkelijke aanbiedingen hebben. Ik betreur het daarom ook ten zeerste dat er (ilegale) bedrijfjes zijn die de telemarketingbranche in een kwaad daglicht zetten.
Gelukkig nieuw jaar!
Ik zou graag mijn eigen visie willen geven. In het script wat voor Durion gebruikt wordt, wordt tot twee keer duidelijk vermeld dat Durion totaal onafhankelijk is van de huidige energiemaatschappij. Als een prospect accoord gaat met de levering van groene energie door Durion wordt er een "voice log" opgenomen. Het is dus niet zo dat het hele gesprek wordt opgenomen. Dit wordt eerst aan de prospect gevraagd, bij een bevestigend antwoord begint de opname en wordt de prospect nogmaals gevraagd of hij/zij toestemming geeft voor opname zodat de toestemming ook opgenomen is. Een voice log staat gelijk aan een handtekening. Tijdens de voicelog worden de gegevens die eerder in het gesprek uitgelegd zijn herhaald, en de klant geeft hier toestemming voor. Aan het eind wordt gevraagd of alles duidelijk is en of de klant er mee accoord gaat. Als dat zo is dan is er pas toestemming gegeven voor levering van groene stroom door Durion.
Het call center waar ik werk werkt met een kwaliteits keurmerk. Dit betekent dat er afspraken zijn gemaakt over de beltijden en de kwaliteit van de gesprekken. Call center medewerkers worden regelmatig individueel gecontroleerd, dus het gebruik maken van de gesprekstechnieken die op deze site beschreven worden zijn volstrekt onmogelijk voor ons, ik zou het niet eens willen/kunnen.
Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat het onzin is wat al deze mensen is overkomen. Ik weet niet met welke call centers Durion nog meer werkt. Ik wil alleen zeggen dat mijn mening is dat Durion gebruik maakt van een zeer gevarieërd adressenbestand waar niet alleen maar ouderen in zitten, en dat het script wat wij hanteren duidelijk uitlegt wat de bedoeling is. Verder worden wij worden regelmatig gebrieft om zo goed mogelijk op de hoogte te zijn van het product, en dat iedereen precies hetzelfde verhaal heeft.
Ik wil mensen aanraden die verteld wordt dat ze hun bankrekeningnummer moeten geven voor het versturen van informatie dit nooit te doen. Voor welk product dit ook is. Verder is het ook zo dat Durion NIET beschikt over de bankrekeningnummers van de prospecten voor dat deze klant zijn. Deze worden ALTIJD zelf door de klant zelf gegeven.
Ik wens iedereen heel veel succes met Durion. Ik raad iedereen ook aan altijd een zekere voorzichtigheid te hebben met telemarketing, maar daarbij wil ik ook zeggen er tegenwoordig hele klantvriendelijke callcenters bestaan die best aantrekkelijke aanbiedingen hebben. Ik betreur het daarom ook ten zeerste dat er (ilegale) bedrijfjes zijn die de telemarketingbranche in een kwaad daglicht zetten.
Gelukkig nieuw jaar!
Re: Durion
Door Essent wordt in een deel van het land de kosten van energie (gas, elektra en CAI) in één bedrag bij de klanten in rekening gebracht. Voor deze kosten werd mij - vanaf januari 2003- een maandelijks voorschot berekend van € 140.=. In mei 2003 ben ik voor de levering van stroom overgegaan naar Evolte. Die berekenen mij een maandvoorschot van €45.=, terwijl Essent het voorschot verlaagde naar € 109.=, voor gas, CAI en infrakosten. Door de overstap naar Evolta ging ik dus per maand € 14.= meer betalen. Bij de aanmelding bij Evolta werd mij beloofd, dat ik met mijn jaarverbruik aan stroom van ± 3500 kWh een voordeel zou hebben van ca. € 100.= per jaar.
In plaats van een voordeel van € 100.= betaal ik nu € 168.= per jaar ( 12 x € 14.=) meer. Omdat de afrekeningen van Essent voor elk normaal mens onleesbaar en ondoorzichtig zijn, is het mij niet duidelijk door wie ik nou getild word, door Essent of door Evolta, maar dat je als consument belazerd wordt is mij wel duidelijk!
In plaats van een voordeel van € 100.= betaal ik nu € 168.= per jaar ( 12 x € 14.=) meer. Omdat de afrekeningen van Essent voor elk normaal mens onleesbaar en ondoorzichtig zijn, is het mij niet duidelijk door wie ik nou getild word, door Essent of door Evolta, maar dat je als consument belazerd wordt is mij wel duidelijk!
Re: Durion
Ook wij zijn de dupe van gezellige Durion. Na een telefoongesprek met een van de medewerkers van Durion, zou men mij een infopakket met contract toesturen. Men wilde wel graag alvast mijn gegevens noteren die op band vastgelegd zouden worden zodat men dat in elk geval al had. Stom van mij, ik trap er natuurlijk in. 'Gaat er mee akkoord dat Durion maandelijks een bedrag van girorekeningnummer blahblah afschrijft?'. Ja, maar alleen als ik akkoord ga met het contract'. Dat was mijn antwoord. Het contract kreeg ik na een dag of zes pas binnen, en door gebrek aan tijd (ja jongens, de decembermaand) had ik er nog even niet naar omgekeken. Twee dagen later schrijft men 10.71 af van mijn rekening. Wat krijgen we nu? Na wat contact, telefonisch en via email, raadde men ons aan een brief te sturen naar de directie van Durion. Het hele verhaal in een brief uitgelegd en inderdaad opgestuurd naar de directie van Durion. Belde er net een of ander vrolijk wijf met de mededeling dat we er niet meer onderuit kunnen, na een hoop heen en weer gepraat heb ik maar gedreigd met de rechter en toen vertelde mevrouw dat ze contact op zal nemen met de afdeling waar de bandjes worden bewaard. Ik zal daar een kopie van binnen krijgen waarop mijn 'toestemming' staat en als dat er niet op staat praten we verder.
Nou ik heb zo'n idee dat ik er er zwaar ben ingeluisd en ik heb zo'n vreselijke spijt dat ik uberhaubt met dat mens heb gesproken, terwijl ik normaal nooit op dat soort dingen inga. Maarja als je in een vrolijke bui ben wil je de verhalen van de mensen nog wel eens aanhoren. Uiteindelijk zijn wij maar de gewone boerenl*l en word je in de **** genomen waar je bij staat. Durion, bedankt!
Nou ik heb zo'n idee dat ik er er zwaar ben ingeluisd en ik heb zo'n vreselijke spijt dat ik uberhaubt met dat mens heb gesproken, terwijl ik normaal nooit op dat soort dingen inga. Maarja als je in een vrolijke bui ben wil je de verhalen van de mensen nog wel eens aanhoren. Uiteindelijk zijn wij maar de gewone boerenl*l en word je in de **** genomen waar je bij staat. Durion, bedankt!