LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe verkoop je een lege nieuwbouwwoning?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
peter=t
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:14

Re: Hoe verkoop je een lege nieuwbouwwoning?

Ongelezen bericht door peter=t »

kweenie schreef:Een nieuwbouwwoning staat vaak in een nieuwbouwwijk of op een plek waar meerdere vergelijkbare woningen tegelijk zijn gebouwd. Ook komt het vaak voor in nieuwbouwwijken dat er relatief veel woningen nog niet zo lang na de bouw te koop staan. Dan kun je dus relatief eenvoudig bekijken wat andere, vergelijkbare, huizen die al wel bewoond (en ingericht) zijn geweest kosten. En of jou prijs hoog of laag is.

Als jullie huis het enige (of bijna enige) is dat nog niet volledig af is, dan kun je dat ook tot een voordeel maken. Veel mensen willens sowieso de keuken en badkamer naar eigen smaak maken en voor hen kan het een voordeel zijn. Maar voor veel mensen zal het óók moeilijk zijn om zich voor te stellen hoe het zou kunnen worden. Misschien dat het daarom wel een idee is om een goede ontwerpschets/artist impression van de keuken en badkamer (en eventueel ook de woonkamer) te (laten) maken, om een indruk te geven van hoe het eruit zou kunnen zien. Ik denk dat je beter een paar honderd euro uit kunt geven aan goede schetsen van een ontwerper, dan dat je duizenden euro uitgeeft aan een inrichting die toch niet naar de smaak van de kopers is.

ik ben het voor een groot deel met kweenie eens, dat vergelijken kan wel eens een aardig plan zijn. let wel op dat je het zelfde type woning vergelijk, en de ligging, in een woning met 5 m2 meter vloer oppervlak kan zomaar 20.000 verschil in zitten.

je moet een plan trekken, stil bijven zitten en niets doen kost je geld, dan kan je beter zakken met de prijs en je troosten met de gedachten dat wanneer je dat niet gedaan had, je dat geld anders aan hypotheek kwijt was geweest.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Hoe verkoop je een lege nieuwbouwwoning?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik heb nergens gezien dat het om een appartement gaat.
Klopt.
Als je op Jaap.nl (of Funda.nl) zoekt, met als criterium bouwjaar 2009 en een prijs van 269.500 kosten koper kom je maar 1 woning tegen die casco wordt opgleverd.

Aannemende dat mijn zoektocht goed is verlopen ,is de prijs gewoon niet scherp en echt veel te hoog. TS zou dan de prijs met minstens 20.000 euro moeten verminderen om kopers te trekken. Alle andere voorstellen zijn mijn inziens niet verkoop bevorderend
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 28 aug 2011 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

peter=t
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:14

Re: Hoe verkoop je een lege nieuwbouwwoning?

Ongelezen bericht door peter=t »

DJM schreef:
peter=t schreef:



staat ook lekker in verhouding een keukentje van max 2500 euro ( wat de aannemer aan jou verkoop als een keuken van 12.500 euro) in een woning van 256.000. (en dan plaats ik woning tussen aanhalingstekens vanwegen het bovenstaande) ofwel een appartementsrecht.
Hahaha, jij wilt dus wel een goedkope keuken in een eengezinswoning plaatsen maar niet in een appartement omdat het daar niet in verhouding zou staan?
ehh ja, een nette keuken zonder inbouw apparatuur, die heb je voor 1000 euro.
volgens mij heb je geen idee waar het om gaat is het wel?
deze man zit met een woning die hem iedere dag dat die leeg staat geld kost.
hem verhuren nadat je hem tegen een minimaal budget bewoonbaar heb gemaakt drukt de kosten en geef wat lucht.

als jij het fijn vind luxe om je heen te hebben dan moet je dat vooral doen in je appartement, een investering van een keuken van 25.000 euro vind je nooit , maar dan ook nooit meer terug aan meerwaarde van de woning.

het blijft allemaal en kwestie van smaak, maar het gaat hier even om overleven, begrijp je, dat is iets anders dan je leven voor de toekomst inrichten.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Hoe verkoop je een lege nieuwbouwwoning?

Ongelezen bericht door DJM »

peter=t schreef:
DJM schreef:
peter=t schreef:



staat ook lekker in verhouding een keukentje van max 2500 euro ( wat de aannemer aan jou verkoop als een keuken van 12.500 euro) in een woning van 256.000. (en dan plaats ik woning tussen aanhalingstekens vanwegen het bovenstaande) ofwel een appartementsrecht.
Hahaha, jij wilt dus wel een goedkope keuken in een eengezinswoning plaatsen maar niet in een appartement omdat het daar niet in verhouding zou staan?
ehh ja, een nette keuken zonder inbouw apparatuur, die heb je voor 1000 euro.
volgens mij heb je geen idee waar het om gaat is het wel?
deze man zit met een woning die hem iedere dag dat die leeg staat geld kost.
hem verhuren nadat je hem tegen een minimaal budget bewoonbaar heb gemaakt drukt de kosten en geef wat lucht.

als jij het fijn vind luxe om je heen te hebben dan moet je dat vooral doen in je appartement, een investering van een keuken van 25.000 euro vind je nooit , maar dan ook nooit meer terug aan meerwaarde van de woning.

het blijft allemaal en kwestie van smaak, maar het gaat hier even om overleven, begrijp je, dat is iets anders dan je leven voor de toekomst inrichten.

Ik begrijp inderdaad niet wat je nu allemaal zegt.

Gesloten