LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ciske

Re: Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?

Ongelezen bericht door ciske »

als het je zo erg stoort misschien eens met de buren een bakkie drinken , dan gooi je eens een balletje op daarover.

wat de hond betreft vind ik het wel triest dat mensen een dier een weekend alleen laten.

angel76

Ongelezen bericht door angel76 »

Tsja, burengerucht is nooit leuk...Wij hebben qua geluid eigenlijk nooit last van de buren dus wat dat betreft mogen wij ons gelukkig prijzen :)

Ik vond het idee van een briefje in de brievenbus wel een goed idee eigenlijk; in ieder geval om hen op het krakende bed te attenderen...Tevens zou je eens navraag kunnen doen bij de andere buren om te horen of zij ook overlast ondervinden (samen sta je sterk). Vwb de blaffende hond; dit vind ik echt niet kunnen, dat is gewoon dierenmishandeling. Ik zou hierover een klachtenbrief schrijven naar de woningbouw evt ondertekend door andere buurtbewoners. Over het algemeen gaan ze wel serieus om met dit soort klachten. Succes!!

Jinxie11

Ongelezen bericht door Jinxie11 »

snepke schreef:
Jinxie11 schreef:

pfffff...lezen....moeilijk he...
Nee hoor is niet moeilijk,begrijpend lezen dat is pas moeilijk.
Hier heb je nu helemaal gelijk in. En ik ga graag in discussie als iemand iets zinnigs terug te zeggen heeft. :lol:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat van die scooters en hond kan natuurlijk niet, heb je helemaal gelijk in dat je daarover klaagt, zou ik ook doen.
En ook zielig voor dat hondje zeg :evil:

Maar over dat andere :mrgreen: .......tja, het enige dat je, op een grappige manier, kan aangeven, is dat haar bed een beetje kraakt en dat dat irri is. Maar verder is het niet verboden om vaak de hokie pokie te dansen in een krakend bed voor zover ik weet :lol:

Je bent er in ieder geval lekker mee.

Jinxie11

Ongelezen bericht door Jinxie11 »

sephora30 schreef:Dat van die scooters en hond kan natuurlijk niet, heb je helemaal gelijk in dat je daarover klaagt, zou ik ook doen.
En ook zielig voor dat hondje zeg :evil:

Maar over dat andere :mrgreen: .......tja, het enige dat je, op een grappige manier, kan aangeven, is dat haar bed een beetje kraakt en dat dat irri is. Maar verder is het niet verboden om vaak de hokie pokie te dansen in een krakend bed voor zover ik weet :lol:

Je bent er in ieder geval lekker mee.

Hokie Pokie.. :lol: :lol: :lol: die onthoud ik! :D

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

sephora30 schreef:Dat van die scooters en hond kan natuurlijk niet, heb je helemaal gelijk in dat je daarover klaagt, zou ik ook doen.
Je kan klagen wat je wil,maar met die scooters is overdag.Niemand die daar wat aan doet.
Als het nu s'avonds na 10 uur was,heb je recht van klagen.
Overdag is er herrie altijd en overal.Je kan niemand overdag verbieden rondjes te rijden of te gassen met een scooter

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dus veel "bezig" zijn met elkaar ( wat de buren doen ) is tegenwoordig asociaal?
Waar haal je dat dan weer vandaan?

Denk eerder dat ik zou aanbellen en vragen of ik even mee zou mogen doen :mrgreen:

Nee, het enige realistische puntje is de hond. Als hij een heel weekend alleen is, is dat enigszins asociaal, maar vooral dat hij continu aan het janken is.
Wat me verbaast is dat ze zelf niet even rondvragen of er mensen zijn wie even een oogje in het zeil willen houden, dus even uitlaten en eten geven + wat aandacht.

Als wij een dagje weg gaan, zijn er tal van buren wie klaar staan om even de hond te verzorgen. Dat is niet meer dan normaal. We hoeven er zelf niet eens om te vragen! ( Dat was dus ook wat ik bedoelde in mijn eerste post )

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Miepje1 schreef:Beste Jinxie, wat je ook doet of zegt of wat dan ook... Je zal er helaas mee moeten leren leven. Zoek maar eens op dit forum of gewoon met Google op 'burenoverlast' en je zult overal lezen dat je kunt klagen tot je een ons weegt maar dat noch een woningbouwvereniging, noch de politie, noch wie dan ook iets zal doen. De asocialen krijgen de ruimte en de mensen die het netjes willen houden moeten maar inschikken.
Ik vind het héél jammer voor je.
Dat van die hond is inderdaad aso, de scooters zijn opgelost, dus blijft de luidruchtige liefde over.
Dat is niet asociaal!
Je kunt ook overdrijven Miep!

@TS:
Als die hond zo behandeld blijft worden, kun je de dierenbescherming bellen.
Ik neem aan dat het je niet gaat om het geluid, maar om of het hondje zo gelukkig is.
Lijkt mij namelijk belangrijker.
Hond kan er niets aan doen namelijk en zit in een (@!#$&situatie.

Wat de liefde betreft, zou ik het humoristisch proberen.
Knoop eens een gesprekje met haar aan, vraag haar op de koffie.
Geef haar een busje smeerolie cadeau (géén massageolie!!), leuk kaartje eraan met daarop 'voor het bed'.
Dan snapt ze de hint echt wel.
Mochten ze bewust doorgaan met 'expres' luidruchtig de liefde bedrijven (hoe zeg je dat netjes?!?), kun je eens kijken wat er gebeurd als je hun op dat moment belt.
Dikke kans dat het over is.
Gewoon even melden dat je het fijn vindt dat ze plezier hebben, maar dat jij en je kinderen graag willen slapen.

@iedereen:
Dat gezanik over 'je bent vast jaloers' 'je vindt zeker dat een gescheiden vrouw zich in een hoekje moet gaan zitten schamen' slaat nergens op, doen niet ter zake, en biedt geen oplossing.

sephora30

Overdag is er herrie altijd en overal.Je kan niemand overdag verbieden rondjes te rijden of te gassen met een scooter

Er zijn natuurlijk grenzen. Een keer gas geven of een rondje rijden is normaal, soms sleutelen ook, maar je hoeft het niet te overdrijven. Je dient ook rekening met je buren te houden.
Huur maar een garage ofzo.

ciske

sephora30 schreef:Overdag is er herrie altijd en overal.Je kan niemand overdag verbieden rondjes te rijden of te gassen met een scooter

Er zijn natuurlijk grenzen. Een keer gas geven of een rondje rijden is normaal, soms sleutelen ook, maar je hoeft het niet te overdrijven. Je dient ook rekening met je buren te houden.
Huur maar een garage ofzo.

helaas op de dag ken je er weinig van zeggen, als je normale buren hebt houden ze rekening met je , zoniet dan is het pech hebben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kan ook mee gaan sleutelen, wordt het nog gezellig ook, en last heb je er helemaal niet meer van.

Daan_1978

Yup, een beetje saamhorigheid moet er zijn, toch?
Teveel klagen bereik je juist vaak een burenruzie mee. Dan denkt men "daar heb je die zeur ook weer, die vind niks goed genoeg!"

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus als ik het goed begrijp, moet je als je overlast hebt, gewoon meegaan doen, dan komt alles goed?
Als het hondje van de buren dagenlang alleen is, moet je maar aanbieden om voor het beestje te zorgen, en als je last hebt (overdag of niet, die dingen maken een pestherrie) van gillende scootermotors, moet je gezellig mee gaan klussen.
Dus de jongelui die vlak bij mijn huis ronghangen, drinken, schreeuwen, keiharde muziek draaien en drugs gebruiken zijn niet het probleem, ík ben het probleem.
Ik moet gewoon op het plein met hen bier gaan zitten drinken, meebrullen en ook een spuit in mijn arm zetten en dan is er niks meer aan de hand.
Voor het gemak bij mijn buren nog wat spullen vernielen en in de fik steken, want dat hoort er nou eenmaal bij.
Moeten ze gewoon niet zo op letten, dan valt het ze niet op dat hun coniferenhaag in de hens staat.
Mooie oplossing voor overlast, bedankt voor de tips zeg!

Daan_1978

VioletPrue,

Overdrijven is natuurlijk ook een vak! :mrgreen:

ciske

Daan_1978 schreef:VioletPrue,

Overdrijven is natuurlijk ook een vak! :mrgreen:
:lol: nou een beetje ja.

Violet P , op de dag mag je dat soort dingen nou eenmaal doen, inderdaad een pestherrie maar niemand die er iets van kan zeggen.

sephora30

Zou niet weten waarom niet. Je kan rustig vragen of ze een beetje normaal willen doen met hun scooters, niks mis mee.
Dat het overdag gebeurd wil niet zeggen dat het geen overlast is.

ciske

:lol: mij hoor je niet zeggen dat het geen overlast is , maar nogmaals je ken iets zeggen , maar als ze doorgaan doe je er niks aan.

beter gewoon vriendelijk iets vragen , zeggen dat je kind moet slapen wil nog wel eens helpen.

sephora30

Zeg ik toch :lol:

ciske

sephora30 schreef:Zeg ik toch :lol:
:lol: :lol: das waar

sephora30

Gesloten