Ah.sorry daar keek ik overheenciske schreef:
nieuw was die 360 staat in de openingspost van TS
Verder ben ik het eens met Emmy75, zinloos om nog verder te gaan want dan word ook dit het zoveelste welles nietes topic en daar pas ik voor.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ah.sorry daar keek ik overheenciske schreef:
nieuw was die 360 staat in de openingspost van TS
Is de beste optie. dat aantonen is misschien moeilijk maar zeker niet onmogelijk. Laat je weten hoe het afloopt en veel succes gewenst.superklaver schreef:Morgen ga ik met unive (rechtsbijstand) bellen en daar advies vragen. ze hoeven niet te bemiddelen, maar ik wil gewoon weten wat hun advies is. Want nu krijg ik zoveel tegenstrijdige berichten, dat ik het ook even niet meer weet. Het volgende staat er op de site van madiamarkt.
Hoe kan je aantonen dat er sprake is van vroegtijdig optreden van het gebrek? Dit is toch niet te doen.
Ook een heel goed plan.superklaver schreef:Morgen ga ik met unive (rechtsbijstand) bellen en daar advies vragen. ze hoeven niet te bemiddelen, maar ik wil gewoon weten wat hun advies is.
Ja, een deel van is redelijk. Je mag er immers niet op vooruit gaan. Dat zou verrijking zijn.superklaver schreef: Wanneer uw product gerepareerd wordt buiten de garantie en het product is al een langere tijd in gebruik( na het tweede jaar ), dan is het redelijk dat u een deel van de reparatiekosten betaalt. Bijvoorbeeld wanneer de levensduur van het product door de reparatie wordt verlengd.
Lekker makkelijk gesteld van MM dat je maar moet bewijzen dat het gebrek komt als gevolg van een fabricagefout. Een product voldoet niet aan de overeenkomst als deze niet alle eigenschappen bezit die je van een product mag verwachten. Van een TV mag je verwachten dat deze langer meegaat dan 2,5 jaar. Doet deze dat niet dan bezit deze niet over de eigenschappen die je mag verwachten als consument. Je hoeft dan niet aan te tonen dat het een fout geproduceerd onderdeel is.superklaver schreef: Hoe kan je aantonen dat er sprake is van vroegtijdig optreden van het gebrek? Dit is toch niet te doen.
Emmy75 schreef:Het ligt in de lijn der verwachting dat ik tegengesproken ga worden door BBCS. Echter voel ik er niet zoveel voor om weer dezelfde discussie te voeren, zoals in zovele andere topics. Overigens degene die het hardst loopt te roeptoeteren, heeft niet altijd gelijk.
De volledige en juiste versie:BBCS schreef:Wat wel belangrijk is, wat in de koopovereenkomst is overeengekomen, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers op wat voor manier dan ook.
7:17 lid 2 BW schreef:Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Wat Consuwijzer betreft:7:18 lid 1 BW schreef:Bij de beoordeling van de vraag of een op grond van een consumentenkoop afgeleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, gelden mededelingen die door of ten behoeve van een vorige verkoper van die zaak, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, omtrent de zaak zijn openbaar gemaakt, als mededelingen van de verkoper, behoudens voor zover deze een bepaalde mededeling kende noch behoorde te kennen of deze mededeling uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst op een voor de koper duidelijke wijze is herroepen, dan wel de koop niet door deze mededeling beïnvloed kan zijn.
Het betreft een overheidsorgaan, dezelfde overheid welke als wetgever optreedt. Een consument mag verwachten dat mededelingen gedaan door de overheid met betrekking tot zijn rechten meer gewicht in de schaal leggen dan de mening hieromtrent van het individu.ConsuWijzer schreef:ConsuWijzer is het loket van de overheid voor consumenten.
Duidelijk verwoord, mijn dank.adSolvendum....Het betreft een overheidsorgaan, dezelfde overheid welke als wetgever optreedt. Een consument mag verwachten dat mededelingen gedaan door de overheid met betrekking tot zijn rechten meer gewicht in de schaal leggen dan de mening hieromtrent van het individu.
Wanneer een overheidsorgaan aan de gemiddelde consument proclameert 'dit staat in de wet', en het valt niet letterlijk terug te vinden, mag die gemiddelde consument er wel van uitgaan dat de werking van de wet wordt bedoeld.
We moeten elkaar een beetje steunen, het zijn barre tijden, waar het geschreeuw van een enkeling klinkt alsof het een substantieel deel van de bevolking betreft...trebelski schreef:Duidelijk verwoord, mijn dank.
Nu nog hopen dat vriend BBCS het begrijpt zodat na al die jaren eindelijk een einde kan komen aan die misleidende verhalen........trebelski schreef:Duidelijk verwoord, mijn dank.adSolvendum....Het betreft een overheidsorgaan, dezelfde overheid welke als wetgever optreedt. Een consument mag verwachten dat mededelingen gedaan door de overheid met betrekking tot zijn rechten meer gewicht in de schaal leggen dan de mening hieromtrent van het individu.
Wanneer een overheidsorgaan aan de gemiddelde consument proclameert 'dit staat in de wet', en het valt niet letterlijk terug te vinden, mag die gemiddelde consument er wel van uitgaan dat de werking van de wet wordt bedoeld.
Ik misleid niemand, heb ik totaal geen enkele baat bij.jlthkoch schreef:Nu nog hopen dat vriend BBCS het begrijpt zodat na al die jaren eindelijk een einde kan komen aan die misleidende verhalen........trebelski schreef:Duidelijk verwoord, mijn dank.adSolvendum....Het betreft een overheidsorgaan, dezelfde overheid welke als wetgever optreedt. Een consument mag verwachten dat mededelingen gedaan door de overheid met betrekking tot zijn rechten meer gewicht in de schaal leggen dan de mening hieromtrent van het individu.
Behoorlijk moe.ciske schreef:daar gaat het weer, worden jullie er niet moe van??
Als de verkopende partij en/of de fabrikant geen periode aangeven hoelang dat het product probleemloos mee zal gaan, is er ook niets over bekend.DJM schreef: Die zogenaamde wet die zegt dat je recht hebt op een bepaalde te verwachte levensduur is zo verschrikkelijk wazig dat je wel begrijpt dat niemand daar mee kan aankomen bij de fabrikant, anders zou er inplaats van 2 jaar wel meer jaren garantie gegeven worden.
Waarom ga je er dan mee door? Zeker als je er toch geen baat bij hebt.BBCS schreef:Behoorlijk moe.ciske schreef:daar gaat het weer, worden jullie er niet moe van??
BBCS schreef:Als de verkopende partij en/of de fabrikant geen periode aangeven hoelang dat het product probleemloos mee zal gaan, is er ook niets over bekend.DJM schreef: Die zogenaamde wet die zegt dat je recht hebt op een bepaalde te verwachte levensduur is zo verschrikkelijk wazig dat je wel begrijpt dat niemand daar mee kan aankomen bij de fabrikant, anders zou er inplaats van 2 jaar wel meer jaren garantie gegeven worden.
En hoelang is die verwachte levensduur dan wel?
Verwachting van de consument?
De verwachting is toch op grond van de koopovereenkomst?
Normaal gebruik:
Dat het product op grond van de koopovereenkomst, met de eigenschappen welke in de koopovereenkomst vermeld is, normaal gebruikt moet kunnen worden.
Dus niet:
Een product dient normaal gebruikt te kunnen worden.
Dan krijgt die zin een totaal andere betekenis.
Ik word er behoorlijk moe van dat ik steeds door een aantal lieden als bedrieger neergezet wordt en dat ik de boel steeds verkeerd uitleg.trebelski schreef:In dit topic heeft niemand jou persoonlijk beledigd, een aantal waaronder ik zijn het niet met je eens maar om zo vreemd/onbeschoft te reageren zegt meer over jou dan over de rest. jammer dat je bericht al gemeld was anders had ik dat zeker gedaan.BBCS schreef:
Alleen die hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken blijkbaar niet.![]()
Die zijn compleet gehersenspoeld.
Laat deze regel nu ook voor jou gelden.Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
Dat is dus precies wat er gebeurd.hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken
Ik vind het bijzonder knap dat jij weet hoe ik mijn mening gevormd heb.BBCS schreef: Dat is dus precies wat er gebeurd.
Men praat een aantal organisaties na, en als die organisaties het maar lang genoeg hun mening verkondigen, nemen anderen dat aan als waarheid en nemen dat aan als de ware consumentenrecht.
Ik heb nog nooit beweerd of ook maar geïnsinueerd dat jij een leugenaar / bedrieger bent. Jij leest de wetboeken, ik lees de wetboeken. Beiden lezen we wat anders; ergo we verschillen van mening op dit punt. Da's alles!BBCS schreef:Ik leg precies de vinger op de zere plek, en ik wordt uitgemaakt voor leugenaar.