LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] courtage makelaar

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Emmy75

Re: courtage makelaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

SJZ schreef: Nou, al was die € 1.000.000, wat maakt dat uit? De oorspronkelijke vraagprijs was in ieder geval veel te hoog. TS was inmiddels ervan overtuigd dat 365.000 een mooie prijs was, dan is 350.000 niet spectaculair laag.

Verhaal van die WOZ-waarde maakt het ook vreemd. Als die inderdaad 325.00 was, dan is 350.00 misschien nog wel een hele nette prijs.
Eens, 350k is dan zeker een aardige prijs te noemen echter dit "voelt" soms anders in de belevingswereld van een verkoper.

Vind ik persoonlijk ook vreemd. Vraag me dan ook wel af waar dit vandaan komt. Sommige huizensites (zoals jaap) geven ook een geschat WOZ weer. Soms klopt deze van geen kant. Misschien is zoiets een oorzaak?

Leo The Emperor

Re: courtage makelaar

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wij hoeven geen compensatie voor ons verlies, maar wij vinden dat de makelaar geen waar geleverd heeft voor zijn geld. Hij wil een courtage van 1,7% incl. btw, terwijl wij hem 1% willen betalen. Hij gaat niet akkoord. Inmiddels hebben wij onze rechtsbijstand aangesproken
Makelaar heeft het huis verkocht en heeft gewoon recht op de afgesproken courtage. De vraag is wel, welke courtage is afgesproken, als er geen ondertekend document ligt. Het lijkt me dat je dan het standaard percentage wat bij deze makelaar geldt verschuldigd bent. Dit kan heel goed 1,7% zijn. (1% is extreem laag zeker in een kopersmarkt)

De koper heeft het recht om elk willekeurig bod te doen. De koper hadden wel kunnen besluiten om 200.000 euro te bieden. Er is niemand die hen dit kan verbieden. Waar het om gaat is dat jullie dit bod hebben geaccepteerd.

Zoals SJZ aangeeft kan het zelfs slim zijn van de makelaar om dit aan de koper aan te geven, ter voorkoming van het afhaken van de koper. Het aangeven dat een lager bod niet nutteloos is, kan zonder verdere motivatie niet worden gezien als het niet opkomen voor jullie belangen.

Gesloten