LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms dienst Rabobank niet eerlijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jefdus

Re: Sms dienst Rabobank niet eerlijk

Ongelezen bericht door Jefdus »

Magda Thomas schreef:de smsjes die mijn dochter aan de bank stuurden zijn 22 cent ...

Maar goed de rechtsbijstand zegt dat we geen poot hebben om op te staan , en ik vraag me af wat ik nu nog kan doen ... :(
U geeft zelf aan dat de kosten ontstaan zijn door SMSjes die uw dochter zelf verstuurd heeft (hoewel ze niet zelf op de send knop heeft gedrukt, heeft ze wel willens en wetens de respond app aangezet). Ik zie dan eigenlijk ook niet in hoe de Rabobank hier verantwoordelijk voor is.

Als ik een SMSje naar iemand stuur en ik krijg een automatisch gegenereerd antwoord, dan ben ik toch ook niet verantwoordelijk voor de kosten daarvan?

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Jefdus schreef:
Magda Thomas schreef:de smsjes die mijn dochter aan de bank stuurden zijn 22 cent ...

Maar goed de rechtsbijstand zegt dat we geen poot hebben om op te staan , en ik vraag me af wat ik nu nog kan doen ... :(
U geeft zelf aan dat de kosten ontstaan zijn door SMSjes die uw dochter zelf verstuurd heeft (hoewel ze niet zelf op de send knop heeft gedrukt, heeft ze wel willens en wetens de respond app aangezet). Ik zie dan eigenlijk ook niet in hoe de Rabobank hier verantwoordelijk voor is.

Als ik een SMSje naar iemand stuur en ik krijg een automatisch gegenereerd antwoord, dan ben ik toch ook niet verantwoordelijk voor de kosten daarvan?
Magda zoekt een oplossing en weet denk ik ook wel dat ze
zelf verantwoordelijk zijn.
Meevoelen en meedenken mag toch wel en een mogelijke
piste aanbieden.?
Niet geschoten is altijd mis. Dat is mijn gezegde en dan weet
je zeker dat je er alles aan hebt gedaan mocht er niets
uitkomen. :cry:

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

Magda Thomas schreef:Moet er aan die tekst 'voor meer informatie enz.' niet iets vooraf gaan?
Dit is toch een loze kreet?

Dat klpt , het eerste smsje van de bank was een waarschuwing van het overschrijden van haar limiet op haar rekening, daarna is de lus ontstaan, de smsjes die mijn dochter aan de bank stuurden zijn 22 cent ...

Wat vind je van de berichten van adSolvendum en Alfatrion? Die zien wel een poot.

Magda Thomas

Ongelezen bericht door Magda Thomas »

Dankje Jeanne :D

Ik heb inderdaad niet de intentie om het er maar bij te laten zitten en ik heb al een pittige brief samengesteld uit de tips die ik hier kreeg van adSolvendum en Alfatrion en jullie, eerlijk gezegd vind ik de reactie dat ik het er maar bij moet laten ook erg zuur klinken, en nu ben ik nog strijdbaarder om toch enigzins genoegdoening te krijgen. Lukt dit dan nog niet dan is het inderdaad een hele zware en dure les voor mijn dochter en hopelijk een waarschuwing voor andere moeders van pubers !

mzuri

Jefdus schreef:

De Rabobank stuurt toch ook zelf telkens een sms terug?

Maar die hoeft inderdaad ook niet (mede)schuldig te zijn, maar de provider mogelijk wel.

Jefdus

Niet geschoten is inderdaad altijd mis. Ik verwacht alleen wel dat het enige waar u het op kunt gooien coulance van de betrokken partijen is. Juridisch gezien is er weinig te halen. De gedragscode is niet van toepassing aangezien de SMSjes van de Rabo geen betaalde SMSjes zijn en op spam zou ik het ook niet gooien aangezien uw dochter net zo hard terug spamt. Het lijkt me juridisch gezien niet zo handig om een partij aan te klagen voor precies hetzelfde wat uw dochter ook doet tegen deze partij. Zeker aangezien de Rabobank natuurlijk ook gewoon betaalt voor zijn SMS verkeer. De telecomprovider is hierin natuurlijk de lachende derde.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@Magda Thomas

Jammer dat nu pas e.e.a. duidelijk en compleet wordt weergegeven.

Op basis van de inmiddels beschikbare informatie kunt u beroep op artikel 11.7 telecommunicatiewet en beroep op de sms-gedragscode m.i. schrappen uit uw brief.
De sms-gedragscode is niet van toepassing, het betreft geen betaalde sms-dienst.
Artikel 11.7 telecomwet is niet van toepassing, het betreft geen spam, nu er kennelijk een klantrelatie bestaat tussen bank en uw dochter, de berichten een probleem met een door uw dochter bij de bank afgenomen product betroffen, en dus niet van commerciële, charitatieve of ideële aard waren.

Enig verweer kan zich m.i. enkel nog richten op de onrechtmatige daad, de door Alfatrion geopperde non-conformiteit zie ik niet. Wellicht dat Alfa hier uitsluitel over kan verschaffen.

Kunt u mij vertellen of de automatische antwoord sms een dienst betreft aangeboden door Vodafone?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zowel de rabobank als de dochter hebben een geautomatiseerd systeem dat op inkomende berichten een afwezigheidsbericht stuurt. Een dergelijke afwezigheidsbericht hoeft niet honderden keren gestuurd te worden. Dit is technisch gezien ook goed haalbaar en dat geld voor zowel de telefoon van de dochter als het systeem dat de rabobank hanteert. De non-conformiteit van de telefoon bestaat uit dat een dergelijk mechanisme, in zelfs zijn eenvoudigste vorm, kennelijk ontbreekt.
adSolvendum schreef:Artikel 11.7 telecomwet is niet van toepassing, het betreft geen spam, nu er kennelijk een klantrelatie bestaat tussen bank en uw dochter, de berichten een probleem met een door uw dochter bij de bank afgenomen product betroffen, en dus niet van commerciële, charitatieve of ideële aard waren.
Een bericht van de bank is per definitie van commerciële van aard, maar in dit geval is het kennelijk niet verboden om dergelijke berichten te versturen omdat het kennelijk onder een uitzondering valt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Magda Thomas schreef:Ik heb inderdaad niet de intentie om het er maar bij te laten zitten en ik heb al een pittige brief samengesteld uit de tips die ik hier kreeg van adSolvendum en Alfatrion en jullie, eerlijk gezegd vind ik de reactie dat ik het er maar bij moet laten ook erg zuur klinken, en nu ben ik nog strijdbaarder om toch enigzins genoegdoening te krijgen.
Ik zou een second opinion vragen aan je rechtbijstand vragen. En los hiervan aan de rechtbijstand vragen om een zaak tegen de verkoper.

Ik verwacht dat een beroep op onrechtmatige daad weinig kans van slagen zal hebben, om de eenvoudige reden dat deze over en weer is gepleegd. Waarom zou je dochter wel honderden berichten mogen versturen als de bank dat niet zo mogen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jeanne-veghel schreef:
piste aanbieden.?
De oplossing is niet zo heel moeilijk: geen automatisch antwoord geven. Het is echt niet zo erg dat je niet meteen op een SMS antwoord omdat je toevallig even wat anders moet doen. Slapen bijvoorbeeld....

jeanne-veghel

GJvdZ schreef:
jeanne-veghel schreef:
piste aanbieden.?
De oplossing is niet zo heel moeilijk: geen automatisch antwoord geven. Het is echt niet zo erg dat je niet meteen op een SMS antwoord omdat je toevallig even wat anders moet doen. Slapen bijvoorbeeld....
Zelf zou ik dat nooit doen, maar u weet wel TIENERS :wink:
Kunnen geen moment zonder dat ding.

mzuri

Ik vraag me af of de provider bij wie je zoiets aanvraagt/instelt, ergens in de gegevens heeft staan, wat de consequenties zijn als de ontvanger van een automatische sms antwoordservice ook gebruik maakt van eenzelfde service.

Jefdus

mzuri schreef:Ik vraag me af of de provider bij wie je zoiets aanvraagt/instelt, ergens in de gegevens heeft staan, wat de consequenties zijn als de ontvanger van een automatische sms antwoordservice ook gebruik maakt van eenzelfde service.
Tja, dan krijg je net zoiets als een handleiding voor een magnetron waarin staat dat je je kat er niet in mag drogen. Uiteindelijk mag je natuurlijk ook wel wat van de consument zelf verwachten.

Ik vraag me trouwens af of deze dienst aangeboden wordt door de provider/verkoper van de telefoon. Is het geen app die uw dochter zelf gedownload/geinstalleerd heeft? In dat geval lig natuurlijk elke aansprakelijk bij uw dochter

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Nogmaals neem je verlies, het is vechten tegen de bierkaai, en levert alleen maar stress op. Laat je dochter leren van haar eigen fouten.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Lukt dit dan nog niet dan is het inderdaad een hele zware en dure les voor mijn dochter
@Magda Thomas,

De les voor je dochter is inderdaad een hele pittige. Met alle respect, maar hoe oud is je dochter? Als ik deze topic zo lees, ben je behoorlijk in de weer voor je dochter. Doet je dochter er zelf ook nog iets aan? Anders vraag ik me af of deze les wel bij jou dochter gaat landen.

mzuri

@jefdus, jan1: ik ben TS niet.

Wat zou er in de handleiding van de automatische sms beantwoorder staan?

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen 'nooit aan beginnen, je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn' ( ben ik het wel mee eens), maar op welke manier kun je je wapenen tegen dat wat er bij dochter van TS is gebeurd, als je dus toch (incidenteel) gebruik maakt van zo'n dienst ?

€700 à €0,22 = 3.181,81 smsjes.
Die zullen niet allemaal van de Rabobank zijn, maar 't loopt in de duizenden ?
Past dat allemaal in de inbox :-O ? of komt het daar niet binnen zoals een gewone sms?

Magda Thomas

Ongelezen bericht door Magda Thomas »

Wat zou er in de handleiding van de automatische sms beantwoorder staan?

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen 'nooit aan beginnen, je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn' ( ben ik het wel mee eens), maar op welke manier kun je je wapenen tegen dat wat er bij dochter van TS is gebeurd, als je dus toch (incidenteel) gebruik maakt van zo'n dienst ?

€700 à €0,22 = 3.181,81 smsjes.
Die zullen niet allemaal van de Rabobank zijn, maar 't loopt in de duizenden ?
Past dat allemaal in de inbox :-O ? of komt het daar niet binnen zoals een gewone sms?

Die zijn wel allemaal van de bank, we hebben 55 vellen van vodafone waar tot in detail alle nummers weergegeven zijn ...

alle andere sms en vallen onder haar blox bundel.

Mijn dochter heeft de rekening al betaald , dat is de les ....samen zoeken we uit of we er nog iets aan kunnen doen, ze is 19 en heeft mijn hulp gevraagd ,dus die betuttelende opmerkingen of mijn dochter hier ook een les uit krijgt zijn dom en onnodig .

Ondertussen weten we van de rechtsbijstand dat de kans minimaal is dat er iemand anders aansprakelijk is dan mijn dochter . In mijn eerste posten is overigens duidelijk te lezen dat ik al aangaf dat zij aansprakelijk zou zijn maar dat we op zoek waren naar wat coulance .

Verder iedereen bedankt die probeerde te helpen en niet meteen met een ordeel klaar stonden .

CB

Ongelezen bericht door CB »

Mijn dochter heeft de rekening al betaald , dat is de les ....samen zoeken we uit of we er nog iets aan kunnen doen, ze is 19 en heeft mijn hulp gevraagd ,dus die betuttelende opmerkingen of mijn dochter hier ook een les uit krijgt zijn dom en onnodig .
Als ik je met mijn posting gekwetst heb sorry dat was niet de bedoeling, maar ik heb alleen gereageerd op de informatie die jezelf hebt verstrekt en daarbij bleef je dochter op basis van jouw eigen informatie heel erg passief. Bewust heb ik gereageerd beginnend met: "Met alle respect", maar als jij daar overheen leest dan is dat jammer.

jeanne-veghel

CB schreef:
Lukt dit dan nog niet dan is het inderdaad een hele zware en dure les voor mijn dochter
@Magda Thomas,

De les voor je dochter is inderdaad een hele pittige. Met alle respect, maar hoe oud is je dochter? Als ik deze topic zo lees, ben je behoorlijk in de weer voor je dochter. Doet je dochter er zelf ook nog iets aan? Anders vraag ik me af of deze les wel bij jou dochter gaat landen.
Leeftijd doet gewoon niet ter zake, omdat mijn dochter (inmiddels 40 jaar oud)
regelmatig een beroep doet op mij en om advies/raad vraagt.
Dan doen kinderen nu eenmaal, want ze blijven tenslotte altijd
een kind van je (althans in mijn ogen) en ik heb er totaal
geen probleem mee als bijna gepensioneerde. :wink:

Als er iets is voorgevallen (ze woont en werkt sinds 2,5 jaar op Curacao)
dan is het belangrijk voor mijn dochter om ma even te contacteren.

Als er dan om mijn hulp wordt gevraagd zal ik zeker niet nalaten
om dat te geven, want het blijft tenslotte je kind :mrgreen:

Om het maar even te verwoorden als MA Flodder. :lol:

Laten we eerlijk zijn, we leren zelf toch ook nog elke dag en
dat zal doorgaan tot je naar de Overzijde gaat.

magere janus

Ongelezen bericht door magere janus »

Als er iets is voorgevallen (ze woont en werkt sinds 2,5 jaar op Curacao)
dan is het belangrijk voor mijn dochter om ma even te contacteren.
Ook als moeder bent u voor mij geslaagd :!:

Gesloten