Re: Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
Geplaatst: 17 nov 2011 00:17
Wat een drama verhalen/antwoorden allemaal!!!!!!!!!!!!!
Leg dingen schriftelijk vast en ga niet alleen van mondelinge afspraken uit.
heel simpel:
Je vraagt via je adviseur een gewijzigde offerte. Deze vraagt deze aan bij de bank. Bank stuurt de offerte naar de Tussenpersoon (deze is voor de bank tenslotte de vertegenwoordiger van de klant).
Echter de adviseur zegt nooit iets te hebben ontvangen. Daar gaat het al mis. De adviseur heeft de plicht te controleren of de offerte ontvangen wordt. Dit is niet gebeurd. De klant is onwetend en denk dat zijn advsieur alles regelt. De adviseur kan zich nooit verschuilen (en zeker niet bij Florius, want Florius doet alleen rechtstreeks zaken met tussenpersonen) dat hij geen offerte heeft ontvangen. Hij is degene die daarop juist controle moet uitoefenen!!!!!.
Ik zou de advsieur aanspreken op zijn fouten en de schade bij hem verhalen. Florius lijkt mij in deze case juist te hebben gehandeld. De adviseur ontvangt zelfs rappelbrieven van Florius wanneer hypotheekoffertes niet getekend retour komen. De adviseur had dus alles kunnen doen om goede controle op ontvangst van de offerte kunnen doen. Een dikke "Foei" voor de advsieur die zijn klant met een kluitje in het riet heeft gestuurt. Ik zou e.e.a. nog maar eens door een jurist laten beoordelen. Klacht indienen bij de adviseur (wel binnen een bepaalde termijn volgens regels van het KiFid) en bij geen of onvoldoende resultaat staat een weg naar het KiFid of anders de rechter open.
Leg dingen schriftelijk vast en ga niet alleen van mondelinge afspraken uit.
heel simpel:
Je vraagt via je adviseur een gewijzigde offerte. Deze vraagt deze aan bij de bank. Bank stuurt de offerte naar de Tussenpersoon (deze is voor de bank tenslotte de vertegenwoordiger van de klant).
Echter de adviseur zegt nooit iets te hebben ontvangen. Daar gaat het al mis. De adviseur heeft de plicht te controleren of de offerte ontvangen wordt. Dit is niet gebeurd. De klant is onwetend en denk dat zijn advsieur alles regelt. De adviseur kan zich nooit verschuilen (en zeker niet bij Florius, want Florius doet alleen rechtstreeks zaken met tussenpersonen) dat hij geen offerte heeft ontvangen. Hij is degene die daarop juist controle moet uitoefenen!!!!!.
Ik zou de advsieur aanspreken op zijn fouten en de schade bij hem verhalen. Florius lijkt mij in deze case juist te hebben gehandeld. De adviseur ontvangt zelfs rappelbrieven van Florius wanneer hypotheekoffertes niet getekend retour komen. De adviseur had dus alles kunnen doen om goede controle op ontvangst van de offerte kunnen doen. Een dikke "Foei" voor de advsieur die zijn klant met een kluitje in het riet heeft gestuurt. Ik zou e.e.a. nog maar eens door een jurist laten beoordelen. Klacht indienen bij de adviseur (wel binnen een bepaalde termijn volgens regels van het KiFid) en bij geen of onvoldoende resultaat staat een weg naar het KiFid of anders de rechter open.