Pagina 2 van 3
Re: Tiscali
Geplaatst: 04 feb 2004 07:45
door Yoda hero
Ik heb het stopgezegd omdat zij de datasnelheden niet nakomen. Als zij niet reageren op mijn aangetekende brieven is dat hun probleem. Ik heb het bewijs dat ik het heb stopgezet omdat zij het contract niet nakomen. Dus laat die incassoburo's maar komen zij draaien dan voor de kosten op want ik kan aantonen dat ik het heb stopgezet.
Re: Tiscali
Geplaatst: 23 mar 2004 22:55
door Chrisje41
Krijg ik een mailtje van tiscali dat we moeten gaan betalen voor de snelheids verhoging die we (gratis) hebben gekregen van kpn niet dus
iedereen die bij tiscali zit moet zijn ADSL opzeggen
Re: Tiscali
Geplaatst: 27 mar 2004 09:45
door oom agent
Ik heb ADSL via Tiscali en dat bevalt perfect. We zijn aangesloten via hun eigen netwerk dus geen KPN gezeur.
De aansluiting was actief binnen 2 maanden en de snelheid is zelfs ietsje hoger dan als op het contract staat.
Opzeggen zal ik dus zeker NIET doen!
Ik kan het eerder mensen aanraden!
Re: Tiscali
Geplaatst: 27 mar 2004 20:30
door Fits
[...]
Aan Hoenes:
Een internetabonnement kun je uiteraard NIET PER E-MAIL opzeggen, ik vind dit een onlogische beredenering van u dat dit wel zou moeten
kunnen aangezien dan iedereen UW internetabonnement zou kunnen opzeggen als ze uw gegevens zouden weten te bemachtigen.
Telefonisch kan ook niet aangezien iemand anders zich kan voordoen als u.
DE MANIER om een internetabonnement op te zeggen is per aangetekende brief.
Ik vind dit een onlogische beredenering van u. Het is namelijk zo dat het aanvragen van een internetabonnement heel gemakkelijk via adsl winkels op websites gaat. Daar kan dan ook iedereen een abonnement op jouw naam aanvragen, er wordt dan zelfs nog geld van je bankrekening afgeschreven ZONDER dat er een handtekening op papier is gezet. De aanvraag wordt op geen enkele manier gecontroleerd.
Bij opzeggen via e-mail, kunnen jullie in ieder geval nog zien dat de opzeg-e-mail van het e-mailadres komt van degene die wil opzeggen. Lijkt me behoorlijk veilig in vergelijking met het aanvragen, waarbij een faker ieder e-mailadres kan invullen voor het ontvangen van jullie bevestiging, zodat de gedupeerde (degene die geen internet wil) van niets weet totdat er veel geld van zijn/haar bankrekening wordt geplukt.
Maar ja, aan het 1 valt walt te verdienen en dan nemen jullie het niet zo nauw en aan het ander valt wat te verliezen en zijn jullie opeens heel erg begaan met de veiligheid van de consument.
Re: Tiscali
Geplaatst: 27 mar 2004 21:53
door Gast
Logischer zou zijn dat je die bevestigingsbrief voor een abonnement ondertekend zou moeten terugsturen! En niet de zaken omdraaien dat de klant-in-spe maar een brief moet sturen met een annulering in de hoop dat die ook verwerkt wordt.
Re: Tiscali
Geplaatst: 29 mar 2004 22:15
door stoffel
In augustus 2003 was bij mij bekend dat ik in november 2003 zou gaan verhuizen, heb hier meerdere e-meels en faxén over aan tiscali gestuurd maar zonder reactie, Bij de verhuizing in november bleek er dus geen ADSL aansluiting te zijn op het nieuwe adres,heb toen de voorwaarden maar eens door genomen en zag dat ik mijn jaar abbonement met in acht name van een opzeg termijn van 1 maand schriftelijk kon opzeggen. Heb dit dus direct gedaan en natuurlijk aangetekend met handtekening voor ontvangst. Ben toen van ellende maar overgestapt op kabelfoon welke ik binne 2 weken in huis had zodat ik tegen het einde van november weer back online was. Wat schertst mijn verbazing ergens in janurie 2004 ligt er een brief op de deur mat dat de ADSL verbinding is verhuist en dat alles weer zou moeten werken, heb voor de lol de ADSL modem ff in het stopcontact geprikt en inderdaad we hebben nu ook weer ADSL
.
De autom incasso blijven inmiddels vrolijk verder gaan maar laat dit gewoon door de PB terug draaien en zit nu op de dag te wachten dat ik een brief van een of ander incasso bureau krijg.
Re: Tiscali
Geplaatst: 29 mar 2004 23:00
door fenneken oo3
vanaf begin november 2003 heb ik een aansluiting via tiscali,
adsl, er werd mij medegedeeld dat ik zsm aansluitkosten en modem
terug betaald zou krijgen. Het betrof een tiscali abonnement ism
AH voor € 19.75 p/m. Nu eind maart heb ik mijn aansluitkosten en modem nog steeds niet terug betaald gekregen. ( heb wel het bedrag
hiervoor betaald reeds) en heb al meerdere keren gebeld en een mail
uitgedaan naar Tiscali, maar nog zonder resultaat. Als je belt zijn er
15 wachtenden voor u, terwijl de wachttijd kan oplopen tot 20/25 min.
dus dan denk ik neerleggen die telefoon. Wie heeft hier ook zo'n er-
varing mee.???
Re: Tiscali
Geplaatst: 02 apr 2004 16:56
door Gast
Re: Tiscali
Geplaatst: 02 apr 2004 23:13
door Not so Bad
"Helaas" zijn er mensen die ook redelijke tot goede ervaringen met Tiscali ADSL hebben. Deze jongeman heeft 2x adls abbonnementen.
1 x thuis Direct-ADLS/ KPN
1x zaak (thuis abbo) Tiscali over Kpn netwerk.
Ik moet zeggen dat de verbinding constant en snel is. (zeker vergeleken met het Dir-ADSL abbo). Goed, je mails worden dan niet vlot beantwoord, maar waarschijnlijk omdat vragen over Mailservers e.d. de Helpdesk van Tiscali te boven gaan.
!! For the Record !! Snelheidsmetingen zijn niet 100% waterdicht. Iedere ISP zal gebruik maken van een overboekingsratio. DWZ snelheid / OBR = gemiddelde snelheid.
Voorbeeld Snelheid 1024KB/ OBR 10 = 102KB/s
Ga er derhalve nooit vanuit dat de snelheid gegarandeerd wordt. Goed, het staat vaak in kleine letterjes en "schimmig" vermeld, maar feit blijft dat ik nog nooit een keiharde garantie over up-/download snelheid op papier gezien heb.
Bottom Line: Vergelijk heel goed voordat je ADSL/CABLE over wat voor een breedbek (oeps Breedband) aansluiting neemt, omdat ieder zijn voors en tegens heeft.
Ga ook bij jezelf te rade over wat je er nu meer doet. Van bedragen als € 79,95 en € 49,95 **** mijn portomonee als uit de broek.
mijn thuis abbonnement kost nog niet de helft, en heeft 1,5GB datalimiet. Als ik moet bij betalen kan ik alsnog 56GB !!!! per maand downloaden om aan € 49,95 te zitten.
Uiteraard zal je een abbonnement schriftelijk moeten opzeggen. Doe dit aangetekend. Kost iets extra's maar als ze het weigeren sta je bij een eventueel geschil beduidend sterker.
Re: Tiscali
Geplaatst: 05 apr 2004 11:13
door Yoda Hero
Nu 2 maanden na aangetekend opgezegt te hebben nog geen enkele reactie van het front. Ze zoeken het maar uit, ik betaal toch niets meer aan ze. Laat die deurwaarders maar komen. Ik heb alle bewijzen hier liggen dat ik het heb stopgezegt.
Re: Tiscali
Geplaatst: 06 apr 2004 13:31
door r.balk
Ook ik ben reeds enige maanden bezig om contact te ktijgen met Tiscali.
Alles al geprobeerd e-mail reeds enige keren geen antwoord ook per fax reageren zij nergens op .
Het enige wat ik nog kan doen is per aangetekende brief mijn abonnement beeindigen .
Wanneer je je aanmeld reageren zij direct maar eenmaal klant ben je nergens meer.
Re: Tiscali
Geplaatst: 15 apr 2004 13:18
door emdi70
Tja wat kan ik toevoegen, het is dus niet veranderd helaas. Ook bij mij dus ellende met ADSL start, welke ik sinds maart heb. De voorjaarsactie (3 maanden voor 9,95) dus. Nog steeds is deze verbinding niet administratief opgeleverd en ben ik bang dat ik straks een verzamelfactuur mag ontvangen inclusief de aansluitkosten en de volle mep voor het modem, want die moet je eerst betalen voor je een deel terugkrijgt. En dan totaal niet reageren op welk email dan ook. Ik heb zo'n beetje alle adressen gehad, maar kennelijk kennen zij die truuk inmiddels want reageren ho maar.
Lekker wel......had ik hier maar eerst gekeken, of op het forum bij Tiscali zelf....
Overigens is het mij totaal onduidelijk waar je nu kunt zien wat je email adressen zijn die je hebt ingesteld, of de aliassen (overzicht). Ook hierop geen reactie van Tiscali.
Re: Tiscali
Geplaatst: 21 apr 2004 12:23
door Dopje
Beste Fenneke 003
Heb hetzelfde probleem: januari 2004 ADSL aangevraagd voor 1 mei moet de factuur voor restitutie binnen zijn om de eenmalige aansluitkosten 158, 74 terug te krijgen. Ik heb geen factuur ontvangen maar het geld is reeds afgeschreven. Alle vormen van contact hierover zijn mislukt. Heb dus weinig advies, hoop dat iemand met verstand van zaken eens reageert of helpt.
Re: Tiscali
Geplaatst: 21 apr 2004 19:23
door Gast
De factuur krijg je per email..... ik had hem wel net nadat het geld was afgeschreven...
Ik heb overig alles netjes terug gekregen.
Re: Tiscali
Geplaatst: 21 apr 2004 21:47
door fenneken oo3
Hallo Dopje. Heb 14 dagen geleden het modem en aansluit kosten te-
rug ontvangen van Tiscali. Ook ik heb nooit een rekening ontvangen
maar heb een kopy van het bank-afschrift gemaakt en dat opgestuurd.
Re: Tiscali
Geplaatst: 22 apr 2004 09:39
door Hatsikidee
Heb hetzelfde probleem: januari 2004 ADSL aangevraagd voor 1 mei moet de factuur voor restitutie binnen zijn om de eenmalige aansluitkosten 158, 74 terug te krijgen. Ik heb geen factuur ontvangen maar het geld is reeds afgeschreven. Alle vormen van contact hierover zijn mislukt. Heb dus weinig advies, hoop dat iemand met verstand van zaken eens reageert of helpt.
Ik heb hetzelfde, mijn faktuur moet voor 30 april binnen zijn bij Tiscali. Ik heb gebeld met de helpdesk en de termijn is opgeschoven naar 1 juli. Dus bel even, denk erom om te noteren wanneer en met wie je gesproken hebt!
Mail wordt niet beantwoord, dus dat heeft geen zin. Ik heb nog mail openstaan van 17 februari en 1 maart, maar nog nooit enig antwoord gehad.
Re: Tiscali
Geplaatst: 26 apr 2004 19:42
door vernij
nou ik heb geen problemen met adsl tiscali ik heb netjes de factuur opgestuurd en binnen 30 dagen stond het terug op me rekening! het klopt wel dat ik de factuur niet per email heb ontvangen maar ik heb gekeken bij mijn gegevens en dan beheerder en daar stond ie! voor de rest gewoon toppie1
Re: Tiscali
Geplaatst: 28 apr 2004 21:59
door hendrickx
Deze mail aan tiscali toont hoe de situatie ervoor staat en tot op heden nog geen reaktie (na 3 keer resenden!)
Geachte lezer,
Na reeds 5 keer contact met jullie te hebben gehad omtrent mijn verhuizing ben ik genoodzaakt om mijn abonnement te gaan opzeggen. Blijkbaar lukt het jullie niet om mijn abonnement mee te verhuizen naar mijn nieuw adres. Hierbij zal ik nog eenmaal alles uiteenzetten:
1) Op 27-1-2004 fax gestuurd omdat online verhuisformulier niet te downloaden is vanaf site. Gevraag om bevestiging van ontvangst maar niet gekregen
2) Op 2-2 gebeld of formulier ontvangen was. Kon niet worden nagekeken maar moest nog 1,5 week wachten dan meer duidelijkheid.
3) Op 17-2 zou het nog 2-3 weken duren want de verhuizing was nog niet doorgekomen maar zou nu geregeld worden
4) Op 25-2 gebeld uiterlijk 8-3 zouden wij een brief krijgen met de bevestiging dat de verhuizing rond was
5) Op 12-3 tweemaal gebeld: eerst krijg ik te horen dat ik KPN zelf moet bellen om verhuizing door te geven (KPN stuurt mij weer terug naar jullie)
tweede keer krijg ik te horen dat het jullie spijt maar dat de verhuizing niet doorgekomen en het wederom 2-3 wkn duurt voordat ik ADSL op mijn nieuwe adres heb. ALWEER WACHTEN.
Tot overmaat van ramp ga ik de betalingen van februari en maart blokkeren en ga ik contact opnemen met consumentbond en andere consumentenprogramma's om dit probleem te laten aanpakken omdat ik er bij jullie NIET doorheen kom. Wat ik erg jammer vind is dat er veel geld geinvesteerd wordt om nieuwe klanten te werven maar om bestaande klanten te houden wordt helemaal niets gedaan.
In afwachting van jullie reactie, verblijf ik,
Re: Tiscali
Geplaatst: 07 mei 2004 00:20
door monica2
Uiteindelijk is het ons gelukt om tiscali te overtuigen van het feit dat we als sinds augustus 2003 bezig waren om de verhuizing van oktober 2003 te regelen. Dat lukte in december nog steeds niet na veel fax, mail en telefoonverkeer.
Dus in een aangetekende brief met handtekingontvangst bevestiging tiscali adsl (baby xl) opgezegt. Tevens rekening betaald tot datum verhuizing en de rest laten blokkeren.
Het is diep treurig dat inderdaad aan nieuwe klanten veel aandacht wordt geschonken maar oude behouden......... ze weten niet wat service is (zucht)
Ik was ook al aan het wachten op de deurwaarder, kreeg nog steeds nota's, maar liet incasso's weer terugboeken!
Nu enige weken geleden, weer naar alle mail adressen op de tiscali site een ernstig boze mail gestuurd te hebben over nota's terwijl het al is opgezegt........
Wonder! een reaktie maar wat voor 1tje
(hebben sinds december internet via de kabel gaat heel goed tot nu toe) We gebruikten wel internet en mijn emailadres van tiscali, hoe kan dat? Bovendien ze konden de stukken zo snel niet vinden of ik het maar weer ff wilde faxen of opsturen????!!!!!!! Nog wel naar een postbus dus niet gratis!!???
We hebben een niet mis te verstaan antwoord gestuurd dat men eerst maar eens hun administratie op orde moeten maken en een antwoordnummer voor hun post zodat het gratis kan.
Wonder wonder wonder
Ze hebben het begrepen, mijn account is niet meer te gebruiken en op opgezegt gezet. Yes eindelijk!!!
Het is toch niet te geloven dat je daar zolang mee bezig bent. Nog niet te spreken over de gemaakte kosten per telefoon internetten 2maanden lang en tiscali bellen.... pffft eigenlijk krijg ik nog geld van hun. Ik hou mijn rekening in de gaten voor eventuele incasso's want die afdelingen zullen ook wel niet samenwerken, dus verwacht nog wel ff daar mee bezig te zijn
Re: Tiscali
Geplaatst: 07 mei 2004 13:31
door Punt
Even voor de mensen die nu echt denken dat Tiscali vanuit de hel bestuurd wordt: hier een positieve ervaring!
Ik heb een dik jaar met
Chello
gewerkt en kan wel huilen van geluk dat ik nu bij Tiscali zit.
Twee kennissen hebben ongeveer gelijktijdig met mij een abo aangevraagd en alledrie hadden we na ongeveer een week een werkende verbinding. Installatie is kinderspel, zeker met de gedetailleerde uitleg op CDrom.
De verbinding is stabiel en snel, zeer snel.
Ik heb meerdere forums gelezen alvorens een nieuwe provider te kiezen, ik denk dat Tiscali niet anders is dan de rest: als het werkt is het perfect, maar krijg je een probleem...dan kan dat een vreselijke nasleep krijgen. Helaas blijkt het gros van de providers niet in staat problemen kundig en snel op te lossen. Positieve uitzonderingen wellich XS4all en Deamon, je moet dan wel bereid zijn iets meer te betalen. Voor
Chello
had ik XS4all en die waren echt goed!! Indertijd waren ze relatief nog niet zo duur omdat er toen maar een handje vol providers bestond....hmmm... 100 gulden voor 512kb als ik me niet vergis... (goeie ouwe tijd)
Aan alle bovenstaanden: veel succes nog met oplossen problemen danwel vluchten naar een ander!!
PS: mijn eerste
Chello
spookrekening is al binnen