LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daklozenkrantverkopers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
seconds-out

Re: Daklozenkrantverkopers

Ongelezen bericht door seconds-out »

Emmy75 schreef:
Als het topic door de gebruikers zelf om zeep is geholpen is dat natuurlijk een ander verhaal. Ben dan wel benieuwd wat ze met dit topic zullen doen als dat dezelfde kant op zou gaan.
Oude topic was ook een(klein) beetje om zeep geholpen door het chatten.. :D
Dat er nu weer een "nieuw topic" over daklozenkrantjes gaat, is standaard hetzelfde als bij elk nieuw onderwerp van Tros radar tv.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

seconds-out schreef:
Emmy75 schreef:
Als het topic door de gebruikers zelf om zeep is geholpen is dat natuurlijk een ander verhaal. Ben dan wel benieuwd wat ze met dit topic zullen doen als dat dezelfde kant op zou gaan.
Dat er nu weer een "nieuw topic" over daklozenkrantjes, is standaard hetzelfde als bij elk nieuw onderwerp van Tros radar tv.
U pakt wel de koe bij de horens, want normaal gesproken waren we
daar pas opgekomen over ca. 3 of 4 bladzijden.
Nu hebben we een stuk minder te doen, maar dat geeft niet. :D :lol:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Zolang het om (in dit geval) de daklozenkrantverkopers gaat is het geen chatten, mensen reageren op dit topic en andere reageren weer op iemand zijn schrijven.
Als men dat onder chatten ziet dan kan men alle topic's wel sluiten.
Reactie op reactie = ?
1. discusieren over het topic
2. chatten

jeanne-veghel

Chocomelk schreef:
seconds-out schreef:
Zolang het om (in dit geval) de daklozenkrantverkopers gaat is het geen chatten, mensen reageren op dit topic en andere reageren weer op iemand zijn schrijven.
Als men dat onder chatten ziet dan kan men alle topic's wel sluiten.
Reactie op reactie = ?
2. chatten
Ik zou wel eens willen weten waar de grens ligt, omdat mensen gewoon
over een onderwerp hun gedachten uitwisselen.
Het gaat niet over het huishouden of de boodschappen. :wink:

Chocomelk

jeanne-veghel schreef:

Ik zou wel eens willen weten waar de grens ligt, omdat mensen gewoon
over een onderwerp hun gedachten uitwisselen.
Het gaat niet over het huishouden of de boodschappen. :wink:
Het is maar net hoe iemand het op dat moment ziet Jeanne, zolang het over het topic gaat valt het niet onder chatten, lijkt me, maar men kan het van 2 kanten zien.

Reactie op reactie = ?
2. chatten

seconds-out

Weet je wat het is met daklozenkrantjes? :D
Iedereen vindt het nuttig totdat ze er eentje moeten kopen...
Moeten kopen?
Ja, want anders kunnen ze die krantjes net zo goed naast de andere lectuur verkopen.
Maar dat gebeurt niet...dan verkopen ze helemaal niks. Neuh...
Liever zo n "verkoper" erbij uit een vreemd land (of een lichte verslaafde..)
Dat dwingt en werkt ook op je schuldgevoelens en je plichtsbesef...
Dat is dus DE methode om die domme krantjes te slijten.
En de verkoper?
Die is ook niet blij...de hele dag staat hij met een vreemde grimas op zijn gezicht (moet een lach voorstellen) iedereen vrolijk welkom te heten, terwijl die bijna niks verkoopt...
De klanten ook niet...niemand vind het leuk om dat gebedel te negeren en kopen dan van arremoede maar weer zo n krantje.
Kortom..niemand is er dus blij mee, behalve 1 persoon :arrow: Zijn naam is Brekels en hij werkt bij een uitkeringsinstantie...hij heeft dit bedacht en lacht zich helemaal blauw.
Wedden dat hij nu ergens een hoge functie heeft?

draver

Ongelezen bericht door draver »

Dak lozen.

In amsterdam lopen er honderden te bedelen.
zo rond de klok van 20.00 uur gaan ze naar huis lopend dat wel maar naar hun bak slee of wat dan ook voor vervoermiddel.
De :lol: enkeling daar gelaten dat wel.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

ik groet de verkopers met alle plezier, geef ze liever een netje sinaasappelen maar zal nooit een krant kopen. geld geven doe ik bij voorbaat niet.

in amsterdam heb ik wel eens een zwerver een bak koffie gegeven, dat vonden hij en ik veel leuker

magere janus

Ongelezen bericht door magere janus »

In Rotterdam heb ik zo'n mevrouwtje eens een cadeautje uit eigen zak gegeven.

jeanne-veghel

magere janus schreef:In Rotterdam heb ik zo'n mevrouwtje eens een cadeautje uit eigen zak gegeven.
Dat noem ik nog eens hartverwarmend magere janus.
Had je zelf nog genoeg te eten of ben je van nature mager? :mrgreen:

magere janus

Ongelezen bericht door magere janus »

110 kilo :lol:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De buitenlandse dame in Den Bosch , die daar de zelfkrant verkoopt voor de C1000 groet mij altijd heel vriendelijk als ik direct uit mijn werk en keurig gekleed bij de winkel aankom. Soms is ze er niet, maar dan neemt, denk ik, haar dochter waar. Die kijkt iets minder vriendelijk, waarschijnlijk omdat ze het vak nog een beetje moet leren. Ik groet haar altijd heel vriendelijk terug en wens haar veel succes, en loop dan de winkel in. Op dit ogenblik is ze echter tijdelijk verjaagd want daar staan nu kinderen die de gogo's die je bij de boodschappen krijgt, van je willen overnemen. Zo zie je maar, de wereld is erg hard. Als ik weer uit de winkel komt groet ze mij nog steeds vriendelijk, en ik groet haar ook weer vriendelijk terug, wat ze denk ik ook heel plezierig vindt. Vervolgens loop ik met de boodschappen naar mijn auto. As ik wat laat ben, zo tegen sluitingstijd, wordt ze opgehaald door, denk ik , haar man. Dat ze het niet breed hebben zie je wel aan zijn oudere mercedes. Hup snel kleedje en krantjes erin en op naar de Lidl voor het avondeten. Toch elke dag weer een mooi moment van intermenselijk contact, en daarom mogen ze van mij blijven

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

Leo The Emperor schreef:Op dit ogenblik is ze echter tijdelijk verjaagd want daar staan nu kinderen die de gogo's die je bij de boodschappen krijgt, van je willen overnemen.

hier bij de c1000 staan zelfs dranghekken om die onopgevoegde etterbakjes op afstand te houden. heb ik nog nooit kunnen zeggen van straatkrantverkopers
Toch elke dag weer een mooi moment van intermenselijk contact, en daarom mogen ze van mij blijven
volledig mee eens!!!

jeanne-veghel

Leo The Emperor schreef:Je moet wel goed lezen wat er staat.

Ben jij geen uitkeringsgerechtigde dan ???
Opzoeken: uitkeringsgerechtigde
1.uitkeringsgerechtigde
uit - ke - rings - ge` rech - tig - de de -woord uitkeringsgerechtigden iem. die recht heeft op een uitkering van een sociale dienst of van een sociale verzekering

Wil toch niet zeggen dat je ook daadwerkelijk een uitkering hebt.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 09 sep 2011 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out

Leo The Emperor schreef:De buitenlandse dame in Den Bosch , die daar de zelfkrant verkoopt voor de C1000 groet mij altijd heel vriendelijk Als ik weer uit de winkel komt groet ze mij nog steeds vriendelijk, en ik groet haar ook weer vriendelijk terug, Toch elke dag weer een mooi moment van intermenselijk contact, en daarom mogen ze van mij blijven
Heb ook geen klachten over de kwantiteit van het groeten.. :D
Geen moeite is dan teveel hoor, ook al kom je 5 keer per dag winkelen dan groeten ze nog steeds vrolijk door.. :mrgreen:

Het "warme intermenselijk contact" grenst dan eigenlijk aan een soort ontroering > er zijn zomaar mensen die het leuk vinden om jou te groeten..de hele dag door...ook al is het voor de tigste keer...geen probleem, dat is nu juist het leuke van intermenselijk contact toch...? :roll: Laten we blij wezen dat zulke mensen nog bestaan....

Of ongeloof.
Want het lijkt me sterk dat je privee ook zo bent.

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

Ik word er zelf niet armer van als ik incidenteel wat geef. Maakt me ook niet uit wie of wat ze zijn, ook al zouden ze aan het eind van de dag in een dikke slee naar huis gaan, voor 't geld dat ze krijgen (geen idee trouwens hoeveel gemiddeld op een dag) wil ik niet hetzelfde (moeten) doen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

mzuri schreef:Ik word er zelf niet armer van als ik incidenteel wat geef. Maakt me ook niet uit wie of wat ze zijn, ook al zouden ze aan het eind van de dag in een dikke slee naar huis gaan, voor 't geld dat ze krijgen (geen idee trouwens hoeveel gemiddeld op een dag) wil ik niet hetzelfde (moeten) doen.
Ik schat in dat ze gemiddeld zo een 50-60 euro verdienen op een dag. Geen probleem, niemand is immers verplicht om te geven.

seconds-out

Leo The Emperor schreef:
Ik schat in dat zo een 50-60 euro verdienen op een dag. Geen probleem, niemand is immers verplicht om te geven.
Nou...het ligt er maar net aan waar je staat.
Gemiddeld kan dat kloppen, maar ik weet zeker dat sommigen dat niet halen.

Chocomelk

Haagse VVD: Te veel bedelaars!
De Haagse afdeling van de VVD wil streng optreden tegen bedelaars in de binnenstad, zo lezen we in De Telegraaf. Men wil een bedelverbod, om een eind te maken aan de 'hoogst irritante aanwezigheid'. De Binnenstad Ondernemers Federatie (BOF) is de overlast beu die bedelaars veroorzaken. Voorzitter Rogier Bakker: "De laatste paar jaar is er sprake van een toename van de overlast die deze groep veroorzaakt."Bedelaars die niets krijgen zouden voorbijgangers de huid vol schelden. Soms tikken ze mensen bij de pinautomaat op de schouder, schetst Bakker. En dan zijn er de straatmuzikanten die weinig muzikale achtergrond hebben. Bakker: "Je hebt muziek en je hebt muziek. Dit is gewoon een hoop lawaai." Ten slotte bestaat er een groep drammerige straatverkopers. Ze accepteren geen 'nee' en achtervolgen weigeraars.

Spoed geboden
De BOF ontvangt vaak klachten van bewoners en ondernemers. "De problematiek staat in hun berichten helder beschreven", zegt Bakker. De VVD wil de ondernemersvereniging tegemoet komen. Raadslid Ibo Gülsen: "De aanwezigheid van deze mensen is bepaald geen visitekaartje voor Den Haag als winkelstad. En met de zomer in aantocht zal de overlast alleen maar toenemen. Er is dus spoed geboden."

Niet alle straatmuzikanten hoeven te worden geweerd. Gülsen: "Door sommigen ontheffing te verlenen, kun je op kwaliteit selecteren en bijvoorbeeld conservatoriumstudenten wel toelaten."

bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... laars.html

Chocomelk

Maastricht geteisterd door Roemeense bedelaars
vrijdag 9 juli 2010 07:34

Steeds meer Roemeense bedelaars komen naar de Limburgse hoofdstad om geld te verdienen. Met name de ouderen zijn slachtoffer van deze Oost-Europeanen. De gemeente heeft nu een uitgebreid bedelverbod ingesteld.

Steeds meer Roemenen komen naar Maastricht om te bedelen
Dat meldt De Telegraaf.

Verbod
Volgens een gemeentewoordvoerder is er in het centrum inmiddels een verbod op bedelen, maar zorgt dat er alleen voor dat het probleem zich verspreidt naar kleinere winkelcentra. 'De nieuwe algemene plaatselijke verordening moet de politie in de stad meer handvatten geven om de bedelaars aan te pakken,' zegt gemeentewoordvoerder Joep Delsing.

Het bedelen gebeurt op agressieve manier: mensen wordt de weg versperd en mensen worden achtervolgd of aangeklampt. Soms verkopen de bedelaars zogenaamd kaartjes voor een bepaalde parkeerplek.

Overlast
Een stadswacht laat weten dat de Roemenen door zielig te doen zeker 1.500 euro per persoon per maand verdienen. De Roemenen zorgen voor overlast. 'Ze vallen de gasten op het terras lastig en plassen tegen de muren,' zegt een uitbater van een café op de Markt in Maastricht.

Eerder bleek al dat een groot deel van de Roemenen naar Nederland komt om zich bezig te houden met overvallen, skimming, prostitutie en mensenhandel.

bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... elaars.htm

Gesloten