LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Gast »

Dit forum begint nu echt af te zakken tot een bedenkelijk niveau.

carrie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2003 13:25

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door carrie »

Laten die mensen die het allemaal zo goed weten lekker gaan beleggen.
En dan graag bij Dexia.

Laten we elkaar helpen, moed in spreken zolang dat nog mogenlijk is.

etje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2003 18:44

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door etje »

Ik zit deze discussie als buitenstaander te lezen. Ook ik werd jaren geleden elke week gebombardeerd met brochures van Legio Lease. Ik gooide ze altijd weg. Op zekere dag vond ik dat eens toch eens moest uitzoeken waar het allemaal om ging. Het zag er op het eerste gezicht immers meer dan aantrekkelijk uit. Achterdochtig als ik ben heb ik er 2 uur voor uitgetrokken en kwam toen op basis van de brochure van Legio Lease tot de conclusie dat het theoretisch mogelijk was dat ik aan het eind van de rit moest bijbetalen.
Let wel. Ik kon dit als financiele en juridische onbenul na goed lezen gewoon vaststellen. Ik heb het om die reden niet gedaan ook al was het toen een gouden tijd. Vond het toen al stinken!
Maar het stond er wel!!!!!!!!

Of hebben ze daarna onduidelijker materiaal gestuurd?? Zou kunnen.

groetjes (en sterkte want het blijft goed balen)
etje.

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Etje's verhaal zou toch wat meer navolging mogen verdienen.

PLUKKER - is blij dat er toch nog mensen kunnen lezen

babbel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2003 13:32

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door babbel »

maar niet alle zaken ziijn gelijk... wij zijn benaderd door een spaarselect verkoper... we hebben nooit een folder gezien, we zijn gewoon uitgegaan van de eerlijkheid en kunde van die persoon.. er is ons niks verteld over beleggingsfondsen, extra leningen etc.... en nu zitten we met een schuld van meer dan € 100.000,- met twee opgroeiende kinderen.....

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Annet »

Bij mij dus net zo. Geen folder gezien. Iedereen die hier zo vervelend doet moet eens naar zichzelf kijken. Zijn zij wel perfect?? Zij maken nooit fouten zeker?
Nee, alle gedupeerden hebben zich voor de lol in de afgrond gestort. Is toch leuk? In mijn geval met twee studerende kinderen, alleenstaand onder modaal, gewoon jezelf in de **** helpen.
Kom op zeg, ga anderen lopen zieken maar ons niet.

Annet

F. Duchateau

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door F. Duchateau »

Ik heb de reakties gelezen en ik vind ze ronduit verbijsterend. Allereerst hebben alle deelnemers (gedupeerden ha ha) geprobeerd om zich fiscaal aftrekbaar (ten koste van de gemeenschap) te verijken. Nu dat misgelopen is loopt iedereen ach en wee te roepen en de schuld bij anderen te leggen.

Is er iemand op dit forum die er ronduit voor uit wil komen dat hij mis gegokt heeft en daarom maar op de blaren moet zitten ?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door CB »

Helaas Duchateau voor reactie heb je te weinig niveau. :wink:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door JH »

duchateau is een nettere versie voor dutroux alleen wil dhr duchateau graag overkomen als een net persoon, de viezerik !
Nu komt hij zijn eigen topid weer eens uppen om te laten zien dat hij zich nooit schuldig maakt aan misstappen.

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door lieske »

JH is het beste voorbeeld van het niveau van de doorsnee verleaser. Beter gezegd, het ontbreken van enig niveau bij de zielige z**kers :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

lennart
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 okt 2003 17:48

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door lennart »

er wordt gesteld dat we met zn allen maar lekker gingen luieren op een of andere exotische vakantie.
nou graag maar voor mij was he een mogelijkheid om een inbouwkeuken in plaats van een ikea of gamma keuken in mijn toekomstige huis te zetten.
of om mee te financieren in een huis
vrij rieel zonder dollartekens (en zeker geen eurotekens)
feit ik kan nu niks meer kopen want op mijn 22e heb ik al een torenhoge schuld staan. vroeger deed je daar 22 jaar over om dat op te kunnen bouwen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
ook was het van geld dat toen over was. van een spaarrekening dus

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Hollander »

beste F. Duchateau,

je schrijft:
Is er iemand op dit forum die er ronduit voor uit wil komen dat hij mis gegokt heeft en daarom maar op de blaren moet zitten ?
jazeker, kijk maar eens rond, er zijn heus wel mensen die toegeven dat ze gegokt en verloren hebben. (groep 1).

daarnaast is er een groep die misleid is, en dus naar de rechter stapt om geld terug te eisen (groep 2).

dan is er een groep die gegokt en verloren heeft, en nu ineens probeert mee te liften bij groep 2, en die liegt nu van niks geweten te hebben. gegokt, verloren, en nu met leugens proberen geld te eisen. (groep 3).

hoe moet de rechter ooit bepalen wie tot groep 2 en wie tot groep 3 behoort?

Willems r

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Willems r »

Beste Etje,

Volgens jouw schrijven behoor je tot de groep genie of beter "helderziende"indien jouw verhaal juist is. Maar had je ook kunnen zien dat bijv. KPN reeds met 70% gekelderd was, terwijl het dan aangeprezen werd als solide en betrouwbaar?
EN.....ETJE...DIT STOND ER NIET........

De groetjes!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door JH »

Of ik het beste voorbeeld van een verliezer ben weet ik niet lieske.
Als je goed gelezen hebt dan had je kunnen opmerken dat ik indirect betrokken ben geraakt. Dat geeft weer eens aan dat je te snel bent met je oordeel net als die heer van het kasteel of wat dan ook.
En ..... mij hoef je geen lesje economie te leren hoor !!!!

geintje ! ?

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door geintje ! ? »

:twisted: :evil: :arrow: :oops: :P Dit zijn mijn reacties op Uw opmerkingen.
U bent nog nooit belazert

Koos

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Koos »

JH, had maar beter opgelet tijdens de economie les, dan zat je nu niet in de problemen !

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door JH »

Beste Koos,

Als je je eens beter orienteert op dit forum en eens goed gaat lezen
(gelukkig ben je daarin niet de enige, de doorsnee nederlander staat er om bekend dat ze nu eenmaal alleen lezen wat ze willen lezen)
dan weet je dat ik gelukkig niet in de problemen zit. Heeft dus niets te maken met opletten tijdens de economieles. Overigens, Ik ben zelfstandig ondernemer dus ik heb wel degelijk kennis van economie.

Lenie

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Lenie »

Als je ziet wat voor een onzin JH uitkraamt op dit forum vraag ik me af wat voor een onderneming hij heeft, hij zal wel een freelance uitzendkracht zijn !

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door Hollander »

Wie denkt dat een freelance uitzendkracht een zelfstandig ondernemer is, is je te dom om aan deze discussie deel te nemen.

etje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2003 18:44

Re: Mijn mening over de legiolease gedupeerden.

Ongelezen bericht door etje »

Beste willems R

Geniaal ben ik niet. Wat ik toendertijd wel snapte was dat als ik gewoon die aandelen zou kopen ik in het slechtste geval al mijn geld kwijt zou zijn en als ik het via Legio lease zou doen ik theoretisch met een restschuld zou kunnen blijven zitten. Dat doe ik dan dus onder geen voorwaarde (en kom nu niet met "ik moest lenen want ik had geen geld voor aandelen" want "koop nooit aandelen met geleend geld" is een regel die zelfs ik als onbenul kende). Ik ben dus niet geniaal maar gewoon bangig en achterdochtig.

En dan nog even over die KPN die al met 70 procent was gedaald toen jij een financiele overeenkomst afsloot. Tuurlijk had je dat kunnen weten!! Je had toen, voordat je een belangrijke financiele overeenkomst ging tekenen, gewoon even kunnen kijken bij de beurs (internet, krant of weet ik veel waar) wat die aandelen in jouw pakket aan het doen waren in de afgelopen periode. Dat zou je toch ook gedaan hebben als je ze gewoon met je eigen geld zou kopen?

Dat is toch allemaal niet zo geniaal en/of helderziend?? Gewoon nadenken en goed kijken voor je een contract afsluit. Lijkt me toch niet teveel gevraagd??

Etje.

Gesloten