LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrecht kinder alimentatie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Chocomelk

Re: Onrecht kinder alimentatie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pareltje31 schreef:
manondoris schreef:alimentatie gaat toch naar loon?
ja dat gaat het ook, toen het vastgesteld was had mijn man een betere baan, omdat we nu getrouwd zijn kan ze een herberekening laten maken omdat mijn salaris er ook bij gerekent moet worden en kan het zijn dat we nog meer kwijt zijn. helaas is ze nog niet slim genoeg om dit te doen
Ben maar blij dat ze niet zo slim is !

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Pareltje31 schreef:
ze zijn 13 en 16 maar komen nog steeds niet
De oudste was 12,(de jongste acht)toen wilde ze bij papa gaan wonen ,want die was maar alleen(Ze was 6 toen we uit elkaar gingen)Ik had sinds 2 jaar een nieuwe partner.
Ik vond dat niet leuk(ze was altijd al een papa's kindje)maar heb ze wel laten gaan.

Na een jaar kwam ze weer thuis wonen.
Maar iedere dag ging ze nog naar haar vader,en de jongste(zoon)ging ook mee.
Als het slecht weer was belde ze,en dan kwam hij de kinderen ophalen.
Ik heb 2 x alimentatie gehad,en toen zijn we een co-ouderschap aangegaan.
Dat werkte perfect(bij ons dan)

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Chocomelk schreef:
Pareltje31 schreef:
manondoris schreef:alimentatie gaat toch naar loon?
ja dat gaat het ook, toen het vastgesteld was had mijn man een betere baan, omdat we nu getrouwd zijn kan ze een herberekening laten maken omdat mijn salaris er ook bij gerekent moet worden en kan het zijn dat we nog meer kwijt zijn. helaas is ze nog niet slim genoeg om dit te doen
Ben maar blij dat ze niet zo slim is !
we hebben wel al veel rechtszaken gehad met de meest domme dingen en alles hebben we met vlag en wimpel gewonnen dus ze houd zich wel even gedeisd

Chocomelk

Eigenlijk zouden er gewoon vaste bedragen moeten zijn voor
kinderalimentatie, ook zou de gelegenheid er moeten zijn dat men
geen kinderalimentatie eist/krijgt/hoeft te betalen.
Waarom moet een ex meer dan 600 euro per maand krijgen voor 2 kinderen !?

Pareltje31

kijk je heb samen gekozen voor kinderen dus dat hij moet betalen prima. Maar goed toen dat werd vastgesteld kwamen ze ook 2 avonden in de week en om het weekend dus komen er aardig wat kosten bij. Ook presteerde ex het regelmatig om rekeningen van school door te sturen met verzoek te betalen, deze gingen uiteraard retour.

het is krom in Nederland we kunnen alleen maar wachten tot ze 21 zijn dan vervalt de plicht of op 18 als ze gaan werken

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

kinderalimentatie
Eigenlijk zouden mensen nu eens gewoon volwassen moeten worden en dat op een normale manier regelen. Dat je discussie hebt over de "gewone" alimentatie kan ik me voorstellen maar kinderen ben je SAMEN ouder van, dat verandert niet als je gaat scheiden. Het Nibud maakt prima berekeningen voor kinderalimentatie die inderdaad inkomensafhankelijk zijn. Zelf betaal ik 2*400 Euro voor 2 kinderen in een 6/14 regeling (6 van de 14 dagen zijn ze bij mij).

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Chocomelk schreef:
sephora30 schreef:En in de andere gevallen helpt het niet!
Ben heel benieuwd waarom het LBIO in die andere gevallen
dan niets kan betekenen.
Omdat de mannen manieren vinden om onder betalen uit te komen.

Chocomelk

sephora30 schreef:
Chocomelk schreef:
dan niets kan betekenen.
En dat is ?
Door niet te gaan werken ofzo ?

Pareltje31

sephora30 schreef:
Chocomelk schreef:
dan niets kan betekenen.
dit slaat nergens op zeg LBIO doet prima werk hoor

Chocomelk

bprosman schreef:
kinderalimentatie
Eigenlijk zouden mensen nu eens gewoon volwassen moeten worden en dat op een normale manier regelen. Dat je discussie hebt over de "gewone" alimentatie kan ik me voorstellen maar kinderen ben je SAMEN ouder van, dat verandert niet als je gaat scheiden. Het Nibud maakt prima berekeningen voor kinderalimentatie die inderdaad inkomensafhankelijk zijn. Zelf betaal ik 2*400 Euro voor 2 kinderen in een 6/14 regeling (6 van de 14 dagen zijn ze bij mij).
Wat bedoel je 2x 400 euro ?

Maar hoe dan ook al is het 400 in totaal dan vind ik het nog heel veel omdat
ze bijna de helft van de maand bij je zijn.

sephora30

Of schulden hebben, of uit laten schrijven en nergens in laten schrijven.

Ik spuug op mannen die de kinderalimentatie niet betalen

sephora30

Pareltje31 schreef:
dit slaat nergens op zeg LBIO doet prima werk hoor
Zeg ik van niet dan??

Chocomelk

sephora30 schreef:Of schulden hebben, of uit laten schrijven en nergens in laten schrijven.

Worden schulden meeberekend dan ?
Maar als dat zo is die schulden zijn toch een keer afgelost neem ik aan.

Uit laten schrijven en nergens in laten schrijven, zal toch wel moeten ivm werk etc etc, de kinderen moeten toch ook een adres hebben als ze worden opgehaald neem ik aan.

bprosman

Wat bedoel je 2x 400 euro ?
2 Kinderen, 2 * 400 Euro, ofwel 400 euro / kind.
En gedurende de tijd dat de kinderen bij mij zijn hoeven ze in theorie alleen maar te "eten", hiermee zijn alle (andere) kosten voor de moeder.

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

Ben het HELEMAAL met je eens!!!!!

frenchy

Chocomel nav jouw eerdere reacties op diverse topics geloof ik echt niet dat jij zo naief bent als je nu over laat komen. :wink:

Sommige mannen verzinnen zoooooooo veel smoesjes om onder de kinderalimentatie uit te komen. Ja en schulden....die MAKEN ze. De ex van mijn zus bv, die kocht zich een auto van 10.000 gulden, hoefde hij weer niks te betalen. Gelukkig is voor dat soort onzin nu een stokje gestoken. Alleen schulden die uit noodzaak zijn ontstaan wordt nog naar gekeken.
Gelukkig zijn niet alle mannen zo, sommige betalen gewoon netjes iedere maand hun alimentatie.

Ik vond een leuk stukje op internet over wat mannen zoal zeggen :lol:

Mannen steeds inventiever omtrent alimentatie
GELD — DOOR REDACTIE OP 6 SEPTEMBER 2011 10:52
Het aantal echtscheidingen stijgt jaarlijks gestaag. Hierdoor stijgt het aantal alimentatie betalende mensen ook jaarlijks. Bij partneralimentatie betaald de best verdienende een maandelijkse bijdrage aan zijn ex. Vaak zonder moeilijk doen. Maar er blijft een groepje bestaan die tegenwerken met de meest belachelijke redenen.
Op de Child Support Agency (CSA), de Engelse sociale dienst, hebben ze al wat bizarre excuses binnen zien komen om de partneralimentatie of kinderalimentatie te ontlopen. Hieronder staan er een aantal weergegeven.

Een Britse profvoetballer had volgens hem een goed excuus: “Ik heb het geld nodig om herstellingswerken aan mijn Ferrari te laten uitvoeren”. Right… En dat met een weeksalaris van ongeveer 4000 pond…
Een dierenvriend vond zijn struisvogel iets belangrijker dan zijn kind…: “Ik ben met mijn struisvogel naar de dierenarts geweest en heb dus geen geld meer om de alimentatie te betalen”.
Een andere vader vindt dat zijn kind gezond moet eten: “Ik heb vorige week al een zak snoep gekocht voor mijn kind, is dat niet genoeg?”
Een drastische manier om onder de alimentatie uit te komen is het volgende: “Ik heb een geslachtsverandering ondergaan. Ik ben nu een vrouw, dus ik hoef mijn vadertaak niet meer op mij te nemen”.
Een jaloerse vader is het er niet mee eens en betaalt hierdoor geen kinderalimentatie: “Ik heb haar al op een borstvergroting getrakteerd en het is haar nieuwe vriend die er van kan genieten. Denk je dat ik dan nog eens kinderalimentatie ga betalen ook?”
De fantasievolle vader: “Ik krijg staatsbewaking na een rechtszaak en krijg binnenkort een andere identiteit”.
Een grove reden: “Dat is mijn kind niet, met zo’n lelijke moeder zou ik nooit kinderen maken!”
En de meest standaard zin: “Mijn hond heeft mijn CSA-factuur opgegeten”.

bron: relatieweg.nl
Laatst gewijzigd door frenchy op 13 sep 2011 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31

dat een man hellemaal niet betaald vind ik niet kunnen. Maar pak dan ook de moeders eens aan die kinderen weghouden bij vader maar wel elke maand hun klauw ophouden voor centen. "Nee hoor kind je papa is een eikel je mag hem niet zien maar hij betaalt wel lekker aan mama iedere maand"

maare 400 per kind dat is wel heel veel zeg en ik maar klagen met onze 620 voor 2 kinderen

bprosman

Mannen verzinnen zoooooooo veel smoesjes om onder de kinderalimentatie uit te komen.

@Frenchy,

Nu niet gaan generaliseren he ;-) Er zijn genoeg mannen die ook gewoon het bedrag betalen wat ze samen overeen gekomen zijn (staan niet voor niets 2 handtekeningen onder een convenant). Je hebt er samen voor getekend en als de situatie aanpassing vereist laat je het herberekenen. En... er bestaan OOK ex- vrouwen (de mijne) waar je heel goed en op een volwassen manier netjes afspraken mee kunt maken, dat laatste wil ik ook zeker even gezegd hebben.

frenchy

Tuurlijk Bprosman, je hebt gelijk, mijn excuses. Beetje verbitterd misschien na de strijd met mijn exman.

Maar er zijn er genoeg die wel betalen en ook exvrouwen kunnen soms het bloed onder de nagels vandaag halen.

Ik zal mijn berichtje aanpassen :wink:

frenchy

Pareltje31 schreef:dat een man hellemaal niet betaald vind ik niet kunnen. Maar pak dan ook de moeders eens aan die kinderen weghouden bij vader maar wel elke maand hun klauw ophouden voor centen. "Nee hoor kind je papa is een eikel je mag hem niet zien maar hij betaalt wel lekker aan mama iedere maand"
Daar heb je gelijk in, dit gebeurd maar al te vaak. Helaas is er te weinig toezicht voor. Ook al bepaald een rechter dat de vader de kids mag zien, dan nog heeft de moeder alle macht om het kind niet te laten gaan. Vaak ook een kwestie van hersenspoelen van de kinderen.

Maar ik vind het knap dat jouw man toch gewoon ali betaald, ondanks de situatie !

Gesloten