En nu even de werkelijke feiten, voordat we elkaar nog meer gaan afzeiken:
Er zijn nog maar 3 fabrikanten van TV-schermen:
- Samsung (actieve 3d)
- LG (passieve 3d)
- Panasonic (plasma)
3x raden welk scherm Philips, Sony, Toshiba, Panasonic of welk merk dan ook gebruikt wanneer je een passieve 3d TV koopt... Juist: LG
Oke, 1x raden dan welk scherm er in je ACTIEVE 3d TV van Philips, Sony of welk merk dan ook zit... Juist: SAMSUNG
Daarom heeft LG geen actieve 3d toestellen en Samsung geen passieve 3d toestellen, omdat ze op dat gebied elkaars aartsvijanden zijn op innovatief gebied.
De rest van de merken lift mee op die innovatie en ontwikkelt enkel nog maar door onderscheidende snufjes als Ambilight, beeldcorrectie-chips, software en geluid toe te voegen rondom de schermen van LG of Samsung.
LG is dus net zo groot op TV gebied als Samsung.
Voor de meeste elektronica-fabrikanten is het over met de consumenten-elektronica. De innovatie-kosten zijn te hoog, de winstmarges te laag. Daarom gaat Sony zich op de exclusievere consumentenmarkt richten en gaat Philips zich weer meer op de Professionele/Medische markt richten.
De consumentenmarkt is voor de oude bekenden enkel nog een stukje meeliften op innovaties van anderen om zo naamsbekendheid te behouden. De grote winsten halen ze er allang niet meer uit. Philips verkoopt liever 1 dure medische scanner van 2 miljoen euro, dan 500.000 televisies. Geef ze eens ongelijk!